Minusta usko voi tarkoittaa sekä että. Se ei kuitenkaan vaikuta asiaan mitä yritän tuoda esille, koska joka tapauksessa usko on (olkoon Jumalalta saatua tai ihmistekoa) ihmisen vastaus Jumalalta saatuun armoon!
Viisveisaaja, vaatiessaan uskon näyttöjä ehtoollispöydässä, vaatii vastausta ennen armoa, johon pitäisi vastata.
Marssijärjestys on niinpäin että ensin tulee armo, ilman ansioita ja ilman uskoa ja sitten tulee usko joka siihen vastaa (Jumalan vaikuttama tai ihmistekoa).
Ensin armo- sitten usko!
Ensin lupaus- sitten vastaus!
Usko (olkoon Jumalan tai ihmisen tekoa) ei voi olla olemassa ennen armoa, koska usko vastaus armoon!
Armo ei ole vastaus uskoon, kuten Viisveisaaja sekä Salis väittää! usko on vastaus armoon eikä armo vastaus uskoon.
Jumala ei tarvitse meidän uskojamme, se on meitä varten ja evankeliumia varten!
jos syntien anteeksisaaminen eli armo riippuisi uskosta ja sen olemassaolosta (=näytöstä) ei koko maailmasta löytyisi ainuttakaan ihmistä joka saisi synnit anteeksi! Kenelläkään ei ole (olkoon Jumalan tai ihmisen tekoa) sellaista uskoa, joka ansaitsisi armon! Ei yhden yhdelläkään!
en käsitä M I K Ä T Ä S S Ä O N N I I N V A I K E A A
Luuletteko te raukat että teille luetaan synnit anteeksi uskomisenne tähden? (jotka sellaisia puolustatte)