Kirjoittaja Aihe: Tänään 3  (Luettu 44392 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 3
« Vastaus #90 : 30.04.10 - klo:10:07 »

Vallatonta vappua!   
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #91 : 30.04.10 - klo:12:16 »
Kiitosta onnitteluista, joudun vielä taistelemaan opparini yhdeksi tiedostoksi joka ei olekaan mikään simppeli juttu, ainakaan meitin koneilla...nimittäin sivunumeroita ei saa olla tietyissä sivuissa kuten sisällysluettelossa yms. ja liitteissä ja välissä pitäisi olla työ, jossa on sivunumerot....onnistuis periaatteessa näpsäkästi jos olis adoben pro-versio, mutkun ei ole, ni hikistä on....mutta varsinainen työ alkaa olla finaalissa... Ihanaa sanon minä!

Ja mt:lle tiedoksi, että Theseukseen tulee miunkii oppari jossain vaiheessa...eli netistä löytyy. Theseuksesta voi etsiä opparia ammattikorkeakouluittain ja koulutusohjelmittain. Kun aikanaan oppari sieltä löytyy voin vaiks linkittää sivun tänne jos ketä kiinnostaa...aihe tosiaan on aika omituinen ja niin on työkin, mutta ennakkoon siitä on ainakin yksi ihminen innoissaan, nimittäin koulumme informaatikko... :001:

Ja ihanata Vappua kaikille, tämä typy lähtee Uttiin mökkeilemään!

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 30.04.10 - klo:12:43 »
katolisesti katsottuna onnellista suojeluspyhimys Wahlborgin merkkipäivää...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 30.04.10 - klo:17:17 »
katolisesti katsottuna onnellista suojeluspyhimys Wahlborgin merkkipäivää...

...jona päivänä tarkasti ottaen muistetaan Valborgin (Walburgan) luiden siirtämistä Eichstättin Pyhän Ristin kirkkoon ja samanaikaista Valborgin pyhimykseksi julistamista.

Mt

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #94 : 30.04.10 - klo:17:24 »
...jona päivänä tarkasti ottaen muistetaan Valborgin (Walburgan) luiden siirtämistä Eichstättin Pyhän Ristin kirkkoon ja samanaikaista Valborgin pyhimykseksi julistamista.

Mt

Käykää kauppatorilla kyselemässä moniko tietää mitä tässä juhlitaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 30.04.10 - klo:18:01 »
... olisin lähdössä kyselemään kaupungille... vaimo sanoi EI... vaimo pitää huolta...

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 30.04.10 - klo:22:29 »
... olisin lähdössä kyselemään kaupungille... vaimo sanoi EI... vaimo pitää huolta...

Puolisosi tietää, että ennen Walburgan päivää on Walburgisnacht, Valpurinyö...

Mt

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #97 : 01.05.10 - klo:09:48 »
Puolisosi tietää, että ennen Walburgan päivää on Walburgisnacht, Valpurinyö...

Mt

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mies valaan vatsasta

• ystäväkansaa
    • Valokuvia
« Vastaus #98 : 01.05.10 - klo:10:18 »
Eilen kysyi uutisessa opiskelijalta, mitä hän juhlii:

"Ööh, ääh... En tiedä. Kunhan juhlin."

Sama vastaus tuli ympäripyöreästi myös keski-iän ylittäneeltä parilta:

"Kevään tuloa?"
...

Työtä. Vaikka vasta opiskelee.

Mutta tänään: vappumarssia katsomaan torille!
Tyyttydyy...
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 01.05.10 - klo:11:11 »
Kiitosta onnitteluista, joudun vielä taistelemaan opparini yhdeksi tiedostoksi joka ei olekaan mikään simppeli juttu, ainakaan meitin koneilla...nimittäin sivunumeroita ei saa olla tietyissä sivuissa kuten sisällysluettelossa yms. ja liitteissä ja välissä pitäisi olla työ, jossa on sivunumerot....

Tein minun yhden opparin kanssa niin, että tein kolme eri tiedostoa, sisällyslettelon tai mikä "sisältö" se on, itse teksti, ja liitteet, jolloin saatoin liittää sivunumerot vain tekstiin. Sitten kopioin alkuun ja loppuun mitä nyt sinne kuului. Mutta onko se mahdollista sinulla? Tosin varmaan olet tämänkin ajatellut. Pähkäilin vain itse samaa ja tein näin, enkä yrittänytkään mitään mikä numeroi vain jotkin sivut, kun en ymmärtänyt koulun koneista kuinka niitten ohjelmat saisin tottelemaan sitä komentoa. Tai ne ei vain totelleet kun minä käskin.  Jotakuta osaavampaa ne olis totelleet, luulen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 01.05.10 - klo:14:01 »
...nimittäin sivunumeroita ei saa olla tietyissä sivuissa kuten sisällysluettelossa yms. ja liitteissä ja välissä pitäisi olla työ, jossa on sivunumerot....onnistuis periaatteessa näpsäkästi jos olis adoben pro-versio, mutkun ei ole, ni hikistä on....

Minulla olisi Acrobatin pröö-versio, eipä tuo sivunron sisältävän ylätunnisteen lisääminen nipun keskellä oleviin sivuihin näytä olevan kovin vaikeaa. Ehkä voisin olla avuksi.

Mikäli teksti on alkujaan kirjoitettu Wordilla, sivunumeroiden esiintymistä dokumentin eri osissa säädellään laittamalla dokumenttiin osaraja, englanniksi section break (en muista, mitä se on suomeksi). Kunkin osan ylä- ja alatunnisteen voi määritellä itsenäisesti. Kun näin määritellyn dokumentin sitten tulostaa pdf-tiedostoksi, sivunumerot ovat niin kuin ne on Word-asiakirjassa määritelty. Tässä on omat kommervenkkinsä, mutta kyllä se onnistuu.

Mt

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #101 : 01.05.10 - klo:14:52 »
Minulla olisi Acrobatin pröö-versio, eipä tuo sivunron sisältävän ylätunnisteen lisääminen nipun keskellä oleviin sivuihin näytä olevan kovin vaikeaa. Ehkä voisin olla avuksi.

Mikäli teksti on alkujaan kirjoitettu Wordilla, sivunumeroiden esiintymistä dokumentin eri osissa säädellään laittamalla dokumenttiin osaraja, englanniksi section break (en muista, mitä se on suomeksi). Kunkin osan ylä- ja alatunnisteen voi määritellä itsenäisesti. Kun näin määritellyn dokumentin sitten tulostaa pdf-tiedostoksi, sivunumerot ovat niin kuin ne on Word-asiakirjassa määritelty. Tässä on omat kommervenkkinsä, mutta kyllä se onnistuu.

Mt

Eläköön optimismi, näin teoriassa. Ihan toinen juttu on sitten, mitä kaikkea siihen tulisi käytännössä. Tiitiäinen voisi sitten ysikymppisenä muorina kiikkutuolissa huokaista, että nyt se on valmis.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 01.05.10 - klo:16:43 »
Aamupäivällä tuli suorittua vappumarssi.  :109: Ei minkään työväen- eikä Jeesus-liikkeen marssi vaan ihan kuntoliikunnan puolesta.
Tuli käveltyä kuuden eri kylän alueella. Tuosta voisi päätellä, että olen kävellyt useita kymmeniä kilometrejä, mutta ei sentään. Täällä on joskus ammoisina aikoina, liekkö ollut isojako, laitettu kylät ohuiksi kapeiksi kaistoikisi lähes kaakkosta koilisen suuntaan. Niinpä oikeaan suuntaan valitulla reitillä on mahdollista kävellä kuudessa eri kylässä tietä myöten ja matkaa kertyy vain 16 kilometriä.
Pyryharakka

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #103 : 01.05.10 - klo:17:39 »
Tänään aurinko vilahti taivaalla. Enimmäkseen taivas on paksussa pilvessä ja väliin tulee vettä taivaan täydeltä. Tuli tuosta auringosta mieleen, että jos se oli armon aurinko ja näin armon vilauksen.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 01.05.10 - klo:19:24 »
meillä on ollut armoa melkeinpä koko päivä...