Kirjoittaja Aihe: Körttiakkain puheenpulinaa vol 3  (Luettu 49199 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 3
« Vastaus #75 : 14.06.10 - klo:18:08 »
No onni kaikkiaan että menit. Olin ihan unessa ja luin että jokin tuli jostakin...mikä mistä, osa niistä kasveista on myrkyllisiä ja sitten Progressor tinttasi jotakin josta tuli ajatelleeksi että
ei'
hyvät
ihmiset
jos'
se
onkin
punkki! 

niin ellei sitä  :075: :075: niin sehän  :068: :068: :068:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 15.06.10 - klo:20:17 »
 Hyvää loppuviikkoa naiset! Mökki on vielä netitön, mutta läppäri(käytetty) tulee kun ehtii. Toivottavasti Mockula nyt pelittää meidänkin korvessa, seppos on lupaillut niin.
Siis hyvää yötä, hyvää huomenta ja hyviä työ- tai eläkepäiviä tämän viikon matkalle.
Minulle on luvassa  ruoanlaittoa omalle sakille ja sukulaisille joita kertyy Porkkolan suvun vanhimman 70-vuotisjuhlille.
Trimmerilläajelun heinikossa taidan jättää vähäksi aikaa. Punkkitarkastus on siis  muistettava pitää muidenkin kuin pikku-ukkojen , jotka painelevat nyt onneksi Sisilian auringossa.
Ensiviikolla on kesämökkiseurat nastolan Ruuhijärvellä. Sinne tekee kovasti mieleni.
Puolen vuoden sisällä on tuonílmaisiin muuttanut neljä minulle merkittävää ihmistä.
Rakas anoppini, Kari, naapuri ja nuoruudenystävä, Viljo Porkola ja Jaakko Elenius.
Kahta viimeistä kunnioitan persoonina, kirjoittajina ja viime-aikaisina vaikuttajakörtteinä .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #77 : 17.06.10 - klo:20:46 »
Jos se käytetty läppäri on ihan täynnä kaikkea moskaa niin, että toimii hitaasti, niin pyydä nuorisoa tyhjentämään sieltä kaikki moskat ja asentamaan sinne uudelleen käyttöjärjestelmä ja ota virustorjunnaksi Avast (ilmaiseksi netistä). Varo Norton antikristusta!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #78 : 18.06.10 - klo:21:35 »
Meillä isäntä ja jälkikasvu paheksuvat huomisia Victorian ja Danielin prinsessahäitä. Rahaa menee turhuuteen, niinpä niin. Minä muistan kuin eilisen päivän, kun Kaarle-Kustaa ja Silvia menivät naimisiin. Seurasin tuolloin tiiviisti television ääressä tapahtumaa ja tuntui, kuin itselläkin olisi ollut juhlapäivä. Huomenna tuskin seuraan yhtä tiiviisti prinsessahäitä, mutta luultavasti ainakin jonkun verran tulee katsottua.

Turhasta rahanmenosta puheen ollen, on niitä muitakin turhuuksia. Jatkuvasti televisiosta tulevat urheilukilpailut jääkiekko, jalkapallo, hiihto, luistelu, formula, ralli, juoksu, talvi-, kesä- SM- MM- Olympia ym. vouhotukset nielevät myös rahaa aivan järjettömästi. Niilläkin varmasti hoidettaisiin paljon vanhuksia ja syrjäytyneitä.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 18.06.10 - klo:21:47 »
Minä muistan kuin eilisen päivän, kun Kaarle-Kustaa ja Silvia menivät naimisiin. Seurasin tuolloin tiiviisti television ääressä tapahtumaa ja tuntui, kuin itselläkin olisi ollut juhlapäivä. Huomenna tuskin seuraan yhtä tiiviisti prinsessahäitä, mutta luultavasti ainakin jonkun verran tulee katsottua.
Minusta Silvia oli niin kaunis ja puku niin tyylikäs. Muistan! Taitaa olla vielä paperinukke tallessa  :icon_sunny:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #80 : 18.06.10 - klo:22:10 »
Meillä isäntä ja jälkikasvu paheksuvat huomisia Victorian ja Danielin prinsessahäitä. Rahaa menee turhuuteen, niinpä niin. Minä muistan kuin eilisen päivän, kun Kaarle-Kustaa ja Silvia menivät naimisiin. Seurasin tuolloin tiiviisti television ääressä tapahtumaa ja tuntui, kuin itselläkin olisi ollut juhlapäivä. Huomenna tuskin seuraan yhtä tiiviisti prinsessahäitä, mutta luultavasti ainakin jonkun verran tulee katsottua.

Turhasta rahanmenosta puheen ollen, on niitä muitakin turhuuksia. Jatkuvasti televisiosta tulevat urheilukilpailut jääkiekko, jalkapallo, hiihto, luistelu, formula, ralli, juoksu, talvi-, kesä- SM- MM- Olympia ym. vouhotukset nielevät myös rahaa aivan järjettömästi. Niilläkin varmasti hoidettaisiin paljon vanhuksia ja syrjäytyneitä.

Jo muinaiset roomalaiset osasivat "Panem et circenses" leipää ja sirkuhuveja
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 18.06.10 - klo:22:56 »
Ja noista häistä i Sverige.. Jag tycker om Lisa Nilsson.. hon sjunger just nu..
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 18.06.10 - klo:23:09 »
Jo muinaiset roomalaiset osasivat "Panem et circenses" leipää ja sirkuhuveja
Ne katsotaan.
Ja omenapiirakkaa pakkasesta.
Työkaveriin olin yhteyksissä.  Hankkii prinsessakakun ja järjestää sivutilaisuuden ylipäätään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 20.06.10 - klo:22:15 »
Häistä tuli nähtyä valitut palat tänään. Eilen olin Tiitiäisen kanssa vaihtoehtoisohjelman parissa Lappeenrannassa. Siellä oli Sanan suvipäivät. Nähtiin muutama körttipaitainen joukossa.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 22.06.10 - klo:11:53 »
Diipa-daapa-duu akat!

Tiitiäisen sai aamiaiseksi kahvia, sämpylän ja paistetun munan+valkosipulimetwurstia. Laitoin lautasellisen salaatinlehtiä "kanille" hän kun syö kaikenlaista vihreää, opetti minullekin kuivattamisen alkeita. Päälle oli mustikkarahkaa ja ananasmehua. Eiköhän rakas tytär näillä aamupäivän pärjää.

Matti ja mie aloimme siivota pihaa pahimmista rikkaruohoista ja männynkävyista. Sitten Matti kävi terassin ralleja korjaamaan, ensi viikolla minä vetelen niihin tämän vuoden puuöljyt.
Minä kävin tekstiilishampoola ja kuituliinoilla ja yleispuhdistusaineella Mersun sisätilojen kimppuun. Basson karvoja lähti monta kourallista.

Sitten silitin vähän pyykkejä, se ei ole mielihommiani mutta juhannukseksi piti saada yhtä ja toista vaatetta käyttöön.

Nyt lähden kirjastoon maksamaan sakkoja. Uutta lukemista en ota kun on nämä jalkapallopelit katsottava.

Illalla sitten niihin Nastolan seuroihin.

Tämä on puuhapäivä , tulee niitä sadepäiviäkin silloin kirja käteen ja irtokarkkeja vierelle.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #85 : 22.06.10 - klo:20:13 »
Diipa-daapa-duu akat!

Tiitiäisen sai aamiaiseksi kahvia, sämpylän ja paistetun munan+valkosipulimetwurstia. Laitoin lautasellisen salaatinlehtiä "kanille" hän kun syö kaikenlaista vihreää, opetti minullekin kuivattamisen alkeita. Päälle oli mustikkarahkaa ja ananasmehua. Eiköhän rakas tytär näillä aamupäivän pärjää.

Matti ja mie aloimme siivota pihaa pahimmista rikkaruohoista ja männynkävyista. Sitten Matti kävi terassin ralleja korjaamaan, ensi viikolla minä vetelen niihin tämän vuoden puuöljyt.
Minä kävin tekstiilishampoola ja kuituliinoilla ja yleispuhdistusaineella Mersun sisätilojen kimppuun. Basson karvoja lähti monta kourallista.

Sitten silitin vähän pyykkejä, se ei ole mielihommiani mutta juhannukseksi piti saada yhtä ja toista vaatetta käyttöön.

Nyt lähden kirjastoon maksamaan sakkoja. Uutta lukemista en ota kun on nämä jalkapallopelit katsottava.

Illalla sitten niihin Nastolan seuroihin.

Tämä on puuhapäivä , tulee niitä sadepäiviäkin silloin kirja käteen ja irtokarkkeja vierelle.

Täytyy sanoa, että silittäminen on minun mielipuuhaani, mutta samaa en voi sanoa auton sisätilojen puhdistamisesta. Jos asuisimme lähempänä, niin minä voisin silittää teillä ja Sinä voisit puhdistaa meidän auton.  :003:
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 22.06.10 - klo:21:31 »
Palailtiin seuroista ja siellä saatiin ravintoa enimpään hengennälkään, sekä veisata, Jaakko Löytty esiveisaajana. Kaija Pispakin oli mukana ja me saatiin Tiitiäisen kanssa pyydettyä virteen 312 tekijöiltä nimmarit.
Jaakko kertoi seurapuheessaan Jaakko Eleniuksen elämästä ja työstä ja kertoipa meille kahvipöytäjuttuna maailman lyhymmästä "körttivaelluksesta". Se on se kun juhani kiertää kerran J Löytyn ympäri.
Tässä teille iltahyvää, me menemme jalkapalloa seuraamaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 23.06.10 - klo:07:50 »
 Nyt lähdemme juhannuksen viettoon.

Keskikesän juhla-iloa kaikille Johannes Kastajan seuraajille!

Riitta, Matti, Tiitiäinen ja Basso                           

Poissa marianne

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #88 : 05.07.10 - klo:09:34 »
Juhannus oli ja meni, täälä yks eukko oottellee kesälomaa alkavaksi :) (20.7. eka armoitettu lomapäivä, nams!) Ens viikonloppuna matkataan sukujuhliin Etelä-Pohjanmaalle :) toivottavasti kelit sallii!
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #89 : 16.07.10 - klo:15:29 »
Keittiön ikkunaruutujen väliin oli hämä hämähäkki kutonut verkkojaan minun kiusaksi. Niinpä päätin pestä ikkunan välit. Aloitin ikkunan edessä olevan työpöydän raivaamisella - ja sillä tiellä olen vieläkin.

Tulipahan maksettua muutama lasku, järjesteltyä erinäisiä papereita mappiin, päivitettyä pari nettiohjelmaa, otettua kuiteista kopioita ja tietysti samalla vaihdettua tulostimen värikasetit j.n.e.

Ikkuna on edelleen pesemättä ja minä roikun netissä, voi surkeuden surkeus. Nyt töihin niinkuin olisi jo.   
Vielä sanas saarnataan.