Kirjoittaja Aihe: Körttiakkain puheenpulinaa vol 3  (Luettu 49219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 3
« Vastaus #45 : 06.05.10 - klo:20:32 »
Uunituoretta pullaa?? Missä??   

Minäpä söin maanantaina kesän ekan irtojätskin  
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #46 : 06.05.10 - klo:20:39 »
Uunituoretta pullaa?? Missä??   

Minäpä söin maanantaina kesän ekan irtojätskin  

Ei vielä missään, mutta kunhan tuo taikina nousee j.n.e. niin täällä huitsin nevadassa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 06.05.10 - klo:20:46 »
Huomena luvassa taas paistinrasvan käryä meillä, yök. Lapsenlapsi haluaa myös oppia lihapiirakoiden teon. Vaari saa viedä Lotan ja kolme koiraa ulos sillä aikaa.

Aamulla kun istuin netissä kiehui vattuhillo vahingossa hellalle.  Ja lattialle. Että tänään tekevälle sattui kaksi kertaa moka.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 06.05.10 - klo:21:00 »
Kertoisitko minullekin kuinka noita keitettävi lihapiirakoita tehdään. Pasteijoita ja muuta voitaikinapohjaista saan tehtyä kaupan taikinasta, mutta lihapiirakoissa on kaikissa kaupan versioissa soijaa tai muuta ei sopivaa. Josko tekisin itse, niin saisin mieleistä.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #49 : 06.05.10 - klo:22:16 »
Huomena luvassa taas paistinrasvan käryä meillä, yök. Lapsenlapsi haluaa myös oppia lihapiirakoiden teon. Vaari saa viedä Lotan ja kolme koiraa ulos sillä aikaa.

Aamulla kun istuin netissä kiehui vattuhillo vahingossa hellalle.  Ja lattialle. Että tänään tekevälle sattui kaksi kertaa moka.

Ei siis ollut toinen tohelo vaan ensimmäinen tohelo toisen kerran.  Oho, paraskin tässä mahtailee. 
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #50 : 10.05.10 - klo:19:24 »
Ikkunat ovat siinä pisteessä, että eipä tahdo näkeä läpi. Niitä kun ei tullut pestyä ulkopuolelta pääsiäiseksi eikä vielä edes äitienpäiväksikään. Keittiön ikkuna ilkkuu aamuauringon valossa, mutta en vain saa sitä pestyksi ulkoa, vaikka siinä menisi tuskin viittä minuuttia. Paljon mukavampaa on etsiä kivoja hymiöitä näihin körttifoorumin vastauksiin.

Vielä sanas saarnataan.

Poissa Yvonne May

• Kuulee veisuun Pirtistä
« Vastaus #51 : 11.05.10 - klo:16:23 »
Ikkunat tosiaan pitäisi pestä, mutta taidan jättää loppukuulle.  Nyt on jo luvannut lämpenevää.  Saa pyykit ulos kuivumaan. 
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #52 : 31.05.10 - klo:19:59 »
Täällä yksi körttiakka valmistelee jo n:ttä viikkoa lakkiaisia. Yhden ikkunan pesin tänään jo toiseen kertaan, kun oli viiruja.  :066:

Repussa kulkee erilaisia ostos- ja työlistoja, jotta niitä voi lennossa päivittää. Olen rahdannut mökiltä kaupunkiin astioita, täkkejä, patjoja, lusikoita sekä ajanut koko huushollin astiat kertaalleen astianpesukoneessa. Tuolinpäälliset irrotin ja pesin. Kirjahylly on järjestetty - vaan ei sentään tomutettu, vaikka pitäisi!  :018:

Olen ostanut vääriä cocktail-karjalanpiirakoita, koska niissä on maitoproteiinia... Onneksi ne ovat pakastetavaraa, joten eivät mene hukkaan ja vielä on aikaa ostaa oikeaa merkkiä (Portti). Varsinaiset ruoat aioin rykäistä kasaan lauantaiaamuna. Muutama kulhollinen avokadosalaattia ja kolme uunillista piirakkaa. Riittääköhän se? Kakut tulevat valmiina - paitsi tietty se gluteiiniton/maidoton.

Taidan olla sadomasokisti, kun kaikesta huolimatta jollain tasolla tykkään tästä. Koskaan ei esim. eteinen ole ollut niin tyhjä tavarasta. Mutta ylioppilaan kummit tekivät oharit, eli ilmoittivat tänään, että heillä kävi tuuri ja saivat halvan äkkilähdön Italiaan viikoksi. Voiko sillä tavalla tehdä??  :074:
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 02.06.10 - klo:06:37 »

Taidan olla sadomasokisti, kun kaikesta huolimatta jollain tasolla tykkään tästä. Koskaan ei esim. eteinen ole ollut niin tyhjä tavarasta. Mutta ylioppilaan kummit tekivät oharit, eli ilmoittivat tänään, että heillä kävi tuuri ja saivat halvan äkkilähdön Italiaan viikoksi. Voiko sillä tavalla tehdä??  :074:
Sitten sitä(kin) tautia (s-m) on liikkeellä.
Ei oikein...kuin...siis...minä eilen aivastin ja käskettiin pysyä poissa työstä tartuttamasta ketään kun on liian monta ylioppilaan kummia tiimissä! Eikä muuten ihan vähällä niin tapahdu!

Hahhahhaaa...minäpäs otan ja tot-te-.len :026: Tai voiko sitä niinkään. Pitää ensin jostain rempaista vähän kuumetta eikä se aikuisille vähällä nouse. Mutta kun meitä on todella monta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #54 : 06.06.10 - klo:19:22 »
Mistä se johtuu, että juhliin lähtiessä vaimolla on kauhea miettiminen, mitä laittaisi päälleen. Mies taas pukeutuu vähin äänin ja on oikein hyvän näköinen. Miten miehellä voi olla aina sopivat vaatteet, vaikkei hän osta juuri koskaan mitään uusia kuteita.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #55 : 06.06.10 - klo:19:26 »
Mistä se johtuu, että juhliin lähtiessä vaimolla on kauhea miettiminen, mitä laittaisi päälleen. Mies taas pukeutuu vähin äänin ja on oikein hyvän näköinen. Miten miehellä voi olla aina sopivat vaatteet, vaikkei hän osta juuri koskaan mitään uusia kuteita.

Se johtuu vaatimattomasta luonteesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 06.06.10 - klo:19:39 »
Miten Mamin ylioppilasjuhlat sujui? Onnea muuten myös ylioppilaalle!

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #57 : 06.06.10 - klo:20:07 »
Kiitos kysymästä, takki on tyhjä! Kommelluksilta ei vältytty keittiössä, mutta luulen vierailla olleen ihan mukavaa. Tämä vuosi on lähtenyt hyvin liikkeelle serkkujen lähentymisen merkeissä: serkukset ovat alkaneet vakiintua ja perheellistyä ja muistaa suvun olemassaolon. Olin kutsunut joitain lähiseuduilla asuvia juhlimaan ja he olivat innoissaan. Tämä on vasta alkua: heinäkuussa pidetään vielä varta vasten serkkutapaaminen yhteisessä mummolassa Kainuussa (samalla kun itse täytän muhkeat 50 v).

Lakin saanut lähti juhlien jälkeen parin kaverinsa kanssa katsomaan elokuvia ja tuli jo ennen puolta yötä kotiin. Näin meillä! Saa kyllä olla kiitollinen fiksusta ja vastuullisesta nuorisosta. Poika on vuotta nuorempi kuin yleensä abit, koska Päivölän matematiikkalukiosta tullaan ylioppilaaksi kahdessa vuodessa. Opiskelupaikkakin on jo valmiina, ja kesätyö Nokialla.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #58 : 07.06.10 - klo:17:15 »
Pesin mattoja painepesurilla. Kastuin ihan läpimäräksi ja meinasi palella, kun ulkona on hyinen tuuli. Tulin sisälle ja laitoin vaatteet pesukoneeseen ja kävin suihkussa. Nyt on hyvä mieli tehdystä työstä. Toisaalta ärsyttää jo valmiiksi, kun tiedän, että kovin kauaa ne eivät pysy puhtaana, kun eräs tyyppi kävelee kahvikuppi kädessä pitkin taloa ja siitä loiskuu yleensä matolle, kuta puhtaampi matto, sitä todennäköisimmin juuri siihen.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 07.06.10 - klo:17:23 »

...eräs tyyppi kävelee kahvikuppi kädessä pitkin taloa ja siitä loiskuu yleensä matolle, kuta puhtaampi matto, sitä todennäköisimmin juuri siihen.

Onpa omituinen tyyppi 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)