Kirjoittaja Aihe: Körttiakkain puheenpulinaa vol 3  (Luettu 49152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 3
« Vastaus #90 : 16.07.10 - klo:17:21 »
Keittiön ikkunaruutujen väliin oli hämä hämähäkki kutonut verkkojaan minun kiusaksi. Niinpä päätin pestä ikkunan välit. Aloitin ikkunan edessä olevan työpöydän raivaamisella - ja sillä tiellä olen vieläkin.

Tulipahan maksettua muutama lasku, järjesteltyä erinäisiä papereita mappiin, päivitettyä pari nettiohjelmaa, otettua kuiteista kopioita ja tietysti samalla vaihdettua tulostimen värikasetit j.n.e.

Ikkuna on edelleen pesemättä ja minä roikun netissä, voi surkeuden surkeus. Nyt töihin niinkuin olisi jo.   
Mutta mutta. Etkös sinä tehnyt töitä jos miten? Pitihän nuokin tehdä. Kyllä yks ikkuna on piece of cake.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 16.07.10 - klo:17:27 »
Minun piti omistaa päiväni kokonaan ja täydellisesti siivoamiselle, mutta kun makuuhuone oli kolmasosalta selvä, huomasin että onpas olo vähän omituinen. Menin lukemaan Porkolan kirjaa. Se on hyvä kirja. Makuuhuonetta vain ei voi käyttää ennen kuin vuoteelta raivataan sinne heitelty, mitä ihmeellisimmistä nurkista löytynyt sälä.
Kai on todella  kuumaa, sillä olen ennen sentään saanut yhden huoneen yhteen putkeen siivottua, kyllä asia on näin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #92 : 16.07.10 - klo:18:08 »
Nyt on ikkuna pesty, mutta meinaavat hämähäkit omia sen itselleen. Röyhkeästi vain tulevat heilumaan minun reviirilleni, vaikka ulkona olisi tilaa jos kuinka paljon.

Onko muuten kenelläkään vinkkiä, kuinka hämähäkkien tulo ikkunaan voitaisiin estää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 16.07.10 - klo:23:02 »
Nyt on ikkuna pesty, mutta meinaavat hämähäkit omia sen itselleen. Röyhkeästi vain tulevat heilumaan minun reviirilleni, vaikka ulkona olisi tilaa jos kuinka paljon.

Onko muuten kenelläkään vinkkiä, kuinka hämähäkkien tulo ikkunaan voitaisiin estää.

On kaikkien hyönteisten sumutinkarkottimia, mutta kyllä niitä on vain vahdittava ja tärskäytettävä ne muussiksi.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 16.07.10 - klo:23:11 »
Tänään Tiitiäiselle tuli vieraaksi Ellu. Koko illan nuoret naiset kokkailivat luomua raakaruokaa.
Huomenna on luvassa jatkoa. Ollaan saamassa ruokaa, jossa on itua, jne.  :icon_wink:  Vänkää.
Pyryharakka

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 17.07.10 - klo:10:12 »
Miksi tärskäyttää hämähäkkiä, joka jahtaa samoja hyönteisiä kuin ihminenkin? Hyttysiä riittää kaikille. Sympatiani on aina sen Martti-nimisen hämähäkin puolella, jonka Karvinen säännönmukaisesti liiskaa sanomelehdellä.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 17.07.10 - klo:10:16 »
Miksi tärskäyttää hämähäkkiä, joka jahtaa samoja hyönteisiä kuin ihminenkin? Hyttysiä riittää kaikille. Sympatiani on aina sen Martti-nimisen hämähäkin puolella, jonka Karvinen säännönmukaisesti liiskaa sanomelehdellä.

No, siinä tapauksessa en tärskäytä.
Kah, Pirska, miksemme pitäisi niitä kotieläiminämme?

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 17.07.10 - klo:10:22 »
Kyllä on lohduttavaa lukea pirskan ja leenan siivouksista.

En ole yksin  :eusa_angel:

Herra armahda.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #98 : 17.07.10 - klo:11:38 »

Ehkä ne hämähäkit eivät kuitenkaan ikkunan välissä ole kaikkein mukavimpia verkkoineen. Tunnustanpa nyt, kun tuli ötökät puheeksi, että meille alkoi sisälle tulla sokerimuurahaisia ja niitä vilisi pitkin lattiaa.  Niinpä ostin kaupasta semmoisia muurahaissyöttejä, että kun työläiset popsivat niistä myrkkyä, ne kiikuttavat sen pesään ja koko yhdyskunta häviää. Se myrkky ei nimittäin tapa ihan heti, vaan vähän myöhemmin.

Ihan hyödyllisiä elukoita ovat muurahaisetkin, mutta minä en halua kävellä niiden kanssa samalla lattialla.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 17.07.10 - klo:20:23 »
Ehkä ne hämähäkit eivät kuitenkaan ikkunan välissä ole kaikkein mukavimpia verkkoineen. Tunnustanpa nyt, kun tuli ötökät puheeksi, että meille alkoi sisälle tulla sokerimuurahaisia ja niitä vilisi pitkin lattiaa.  Niinpä ostin kaupasta semmoisia muurahaissyöttejä, että kun työläiset popsivat niistä myrkkyä, ne kiikuttavat sen pesään ja koko yhdyskunta häviää. Se myrkky ei nimittäin tapa ihan heti, vaan vähän myöhemmin.

Ihan hyödyllisiä elukoita ovat muurahaisetkin, mutta minä en halua kävellä niiden kanssa samalla lattialla.
Samat täällä, itselläni on kolme ansaa kun niillä on pesä terassin alla hiekassa ja ne pureskelevat myös ihmistä. En ole varma,  ovatko  samaa elukkaa. Mutta en tiennyt ettei myrkky tapa heti.    Nyt tuntuu ikävältä. Ken tietoa lisää jne. Mutta ne siis oikeasti purevat ainakin minua. Elleivät purisi, saisivat ollakin. Jos yrittää nukkua tai lukea terassilla niin äkkiä on ihan muurahaisissa. Epämiellyttävää.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #100 : 17.07.10 - klo:20:40 »
Samat täällä, itselläni on kolme ansaa kun niillä on pesä terassin alla hiekassa ja ne pureskelevat myös ihmistä. En ole varma,  ovatko  samaa elukkaa. Mutta en tiennyt ettei myrkky tapa heti.    Nyt tuntuu ikävältä. Ken tietoa lisää jne. Mutta ne siis oikeasti purevat ainakin minua. Elleivät purisi, saisivat ollakin. Jos yrittää nukkua tai lukea terassilla niin äkkiä on ihan muurahaisissa. Epämiellyttävää.

Jos myrkky tappaisi heti, niin muurahaisista ei tulisi loppuakaan. Sekin on koettu, että vähäksi aikaa häipyvät ja sitten tulevat uudesta kohtaa sisään. Meillä muurahaiset tulivat sisään talvella ja pesähän saattaa olla hyvinkin syvällä maan sisässä. Eihän se kiva ole tappaa ketään, mutta enpä ole siihen parempaa keinoa keksinyt.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 17.07.10 - klo:22:50 »
Jos myrkky tappaisi heti, niin muurahaisista ei tulisi loppuakaan. Sekin on koettu, että vähäksi aikaa häipyvät ja sitten tulevat uudesta kohtaa sisään. Meillä muurahaiset tulivat sisään talvella ja pesähän saattaa olla hyvinkin syvällä maan sisässä. Eihän se kiva ole tappaa ketään, mutta enpä ole siihen parempaa keinoa keksinyt.
No sitten...

Voisiko joku kasveista tietävä katsoa minun tuoreimman kasviongelmani? Olisin hyvin kiitollinen.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 18.07.10 - klo:11:25 »
Neljä päivää pelkkää lonkan vetoa ja dekkarin lukua ottaa voimille 30 asteen kuumuudessa. Saunaa en halunnut ajatellakaan. Uimassa kävimme autolla, koska
puoli kilometria edestakaisin helteessä ei huvittanut.

Aamukuudelta aloitettiin että selvittiin pakollisista tiskeistä ja lattianlakaisusta.
Perunat keitettiin ulkona kaasupolttimella ja ulkogrillissä laitettiin mitä jaksettiin

2 litran kannu mehua oli koko ajan esillä että muistettiin juoda. Basso ei halunnut pelkkää vettä. Sille piti olla hiukan hevosenlihaa kupin pohjalla että kelpasi. Silti se kärsi kovasti kuumuudesta vaikka kasteltiin eikä päästetty ulos kuin aikaisin ja myöhään.

Yksi ukkoskuuron laita kasteli aika kivasti kasvimaan ja saimme tynnyrillisen kukkienkasteluvettä.

Onkohan "maailmankirjat sekaisin" kun kaikkea tuntuu olevan liikkeellä runsaasti.
Hellettä Euroopassa, pakkasta ja lunta Patagoniassa, myrskyjä ja tulvia vähän joka puolella. Kaivosonnettomuuksia, lento-onnettomuuksia, maanjäristyksiä ja äljyvuotoja.
Vai onko tiedonkulku vain tehnyt tämän vaikutelman.

Osa voi olla "mätäkuun juttua", kuten epäilen tämän 1700-luvun shamppanjan olevan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 30.07.10 - klo:00:29 »
Miksi tärskäyttää hämähäkkiä, joka jahtaa samoja hyönteisiä kuin ihminenkin? Hyttysiä riittää kaikille.
samaa mieltä mutta tuo on valitettavasti liian järkiperäinen ratkaisu.

olen kuullut hämähäkkikammolla on yhteyksiä psykologiaan...

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 31.07.10 - klo:00:15 »
Kyllä minäkin tärskäytän hämähäkit, vaikken ole hämähäkkikammoinen. Jos on mahdollista noukin hämähäkin käteeni ja kannan sen pihalle. Sisällä en niitä siedä, sillä ne tekvät inhaa seittiä, johon pöly tarttuu ja näyttää pahalta katossa, seinissä, nurkissa.....

Jostain syystä isot seinälukit ovat suosikkejani. Niitä on paljon hauskempi ottaa käteen kuin sellaisia paljon pienempiä, mustia, joilla on paksummat jalat.
Pyryharakka