Kirjoittaja Aihe: Tänään 2  (Luettu 35363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Tänään 2
« Vastaus #45 : 14.03.10 - klo:18:36 »
Joku jakoi ihmiset the Beatles -temperamenttien mukaan neljään. Olikohan siinä sosiaalinen-eristyvä ja perinteinen-uudistava -akselit?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 2
« Vastaus #46 : 14.03.10 - klo:19:37 »
Olipa mahtavat menot. Messussa saarnasi Simo Juntunen ja Veisuuveljet veisasivat Samuli Korkalaisen johdolla. Sama meno jatkui vielä seuroissa, joissa oli sali täynnä. Onpa hyvä kuoro tuo Veisuuveljet ja huomenna voisi mennä kuuntelemaan Histan veisaajia.
Lopussa sattui pikkuisen erikoisempi tapaus. Eräs diakonia-asiakas ehdotti sen jälkeen, kun loppuvirsi oli jo mainittu, että rukoiltaisiin kirkon puolesta, kun se on hädässä, kun homoilta pelastajaa ei valittu arkkipiispaksi ja olisi jatkanut puhettaan, mutta päälle aloitettu loppuvirsi vaiensi hänet.  Jos sanotaan, että tätä virrellä katkaisua käytetään harvoin, niin tänään se oli käytössä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään 2
« Vastaus #47 : 14.03.10 - klo:22:37 »
Itku pitkästä ilosta - viikonloppulomailuun tuli särö aamulla; sain tiedon että minulle aikoinaan hyvin hyvin läheinen ystävä oli päättänyt päivänsä  :'( Siihen soittoon loppui 'kiire' ja vähemmän tärkeät asiat menettivät vähäisenkin merkityksensä.

 :eusa_pray:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 2
« Vastaus #48 : 15.03.10 - klo:06:46 »
Itku pitkästä ilosta - viikonloppulomailuun tuli särö aamulla; sain tiedon että minulle aikoinaan hyvin hyvin läheinen ystävä oli päättänyt päivänsä  :'( Siihen soittoon loppui 'kiire' ja vähemmän tärkeät asiat menettivät vähäisenkin merkityksensä.

 :eusa_pray:

Itken yhdessä kanssasi. Tiedän, kuinka raskasta on läheisen ystävän menettäminen. Ystäväsi on kuitenkin aina luonasi. Sinun sydämessäsi ja vierelläsi. Vaikka et näe häntä, hän on turvanasi ja tukenasi.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 2
« Vastaus #49 : 15.03.10 - klo:07:43 »
 Lämmin osanottoni. Minullakin on kaksi kokemusta tästä.

  terveisin Riitta :056:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #50 : 15.03.10 - klo:09:10 »
Osanotto myyrältäkin Hippiäiselle suureen suruusi.

Elimmepä tai kuolimme, olemme Herran omat.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 2
« Vastaus #51 : 15.03.10 - klo:09:44 »
Itku pitkästä ilosta - viikonloppulomailuun tuli särö aamulla; sain tiedon että minulle aikoinaan hyvin hyvin läheinen ystävä oli päättänyt päivänsä  :'( Siihen soittoon loppui 'kiire' ja vähemmän tärkeät asiat menettivät vähäisenkin merkityksensä.

 :eusa_pray:

Otan osaa!   
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 2
« Vastaus #52 : 15.03.10 - klo:09:56 »
Me loputkin otamme osaa.

SV 218

1. Te murheelliset,
kun kuljette kyynelten teitä,
pois vaikerrukset,
maan multa ei armoa peitä.

2. Ah, ylistäkää
myös Jeesusta aikoina vaivan
ja nostakaa pää,
on nyt suvi läsnä jo aivan.
   

3. Kun syntinen vaan
saa nukkua haavoihin Herran,
niin helmasta maan
hän nousevi riemuhun kerran.
Väinö Malmivaara
Sävel Pohjois-Savosta
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #53 : 15.03.10 - klo:11:45 »
Tänään on loistava ulkoilu sää lähteä polttamaan rasvakerrosta uusilla :icon_cool:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään 2
« Vastaus #54 : 15.03.10 - klo:16:57 »
Itku pitkästä ilosta - viikonloppulomailuun tuli särö aamulla; sain tiedon että minulle aikoinaan hyvin hyvin läheinen ystävä oli päättänyt päivänsä  :'( Siihen soittoon loppui 'kiire' ja vähemmän tärkeät asiat menettivät vähäisenkin merkityksensä.

 :eusa_pray:

Me loputkin otamme osaa.

3. Kun syntinen vaan
saa nukkua haavoihin Herran,
niin helmasta maan
hän nousevi riemuhun kerran.
Väinö Malmivaara
Sävel Pohjois-Savosta[/i]

Lämmin kiitos kaikille ja sepposille 'tiivistämisestä'.

Jos joku haluaa kirjoittaa jotain, niin privalla kiitos.

Vetäydyn ja hiljennyn... 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 762
Vs: Tänään 2
« Vastaus #55 : 15.03.10 - klo:21:02 »
          +
          +
          +
++++++++++++
          +
          +
          +
          +
          +
          +
          +


Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 2
« Vastaus #56 : 17.03.10 - klo:10:07 »
Päivän resepti. Asiat on hyvä pystyä asettamaan oikeisiin mittasuhteisiin, oikeille paikoilleen. Elämä heittelee, mutta matka jatkuu.

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=2042682
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #57 : 17.03.10 - klo:10:26 »
Päivän resepti. Asiat on hyvä pystyä asettamaan oikeisiin mittasuhteisiin, oikeille paikoilleen. Elämä heittelee, mutta matka jatkuu.

Millillä (mm) ja tuumalla ( 1"= 25,4mm ),jos katsotaan kokonaisvaltaisesti mittasuhteeksi sopisi paremmin kilometri (km).
Eli olemmeko sittenkin "milli" ihmisiä, joten eipä taida onnistua asettaminen mittasuhteet oikein, oikeille paikoilleen, maailmankaikkeudessa.

ps. päivän jatkoja. :icon_cool:
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:10:31 kirjoittanut Benkku »

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 2
« Vastaus #58 : 17.03.10 - klo:10:53 »
Millillä (mm) ja tuumalla ( 1"= 25,4mm ),jos katsotaan kokonaisvaltaisesti mittasuhteeksi sopisi paremmin kilometri (km).
Eli olemmeko sittenkin "milli" ihmisiä, joten eipä taida onnistua asettaminen mittasuhteet oikein, oikeille paikoilleen, maailmankaikkeudessa.

Onneksi minun ei tarvitse huolehtia maailmankaikkeudesta, minulla riittää tekemistä pienemmissä ympyröissä.  :)
Kyllä minä itse päätän, kuinka ison ongelman elämääni teen vaikkapa siitä, etteivät hampaani ole vitivalkoiset. Valkaisenko vai enkö, kuinka tärkeästä asiasta on kyse...
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #59 : 17.03.10 - klo:10:56 »
Onneksi minun ei tarvitse huolehtia maailmankaikkeudesta, minulla riittää tekemistä pienemmissä ympyröissä.  :)
Kyllä minä itse päätän, kuinka ison ongelman elämääni teen vaikkapa siitä, etteivät hampaani ole vitivalkoiset. Valkaisenko vai enkö, kuinka tärkeästä asiasta on kyse...
Päätätkö ... epäilen ja kuka valkaisee kenet. Hänen käsissään ollaan "pyykki korissa".