Asia jää siis auki.
Jumala Raamatussa sanoo, että "älä tapa".
Jumalan myös kerrotaan olevan elämän antaja.
Kun siittiö on uinut munasolun sisään, alkaa ihmisen kehitys, joka päättyy vanhana hautaan, mikäli kaikki menee, kuten tavallisesti menee.
En tiedä, missä vaiheessa hedelmöitynyt munasolu astuu tämän "älä tapa" käskyn piiriin.
Voi olla, että hedelmöitynyt munasolu kuuluu alusta asti tuon käskyn piiriin - voi myös olla olematta.
Siinä mielessä asia jää minulle avonaiseksi.
Minun on kuitenkin vaikea uskoa sitä, että olento, jolla on kaikki ruumiinosat (tosin pienemmässä koossa, kuin aikuisella) ei olisi ihminen.
Ihmisen elämän keskeyttäminen väkivalloin on vakava asia.
Koska uskomusmaailmani mukaan on mahdollista, että jo hedelmöitynyt munasolu kuuluu käskyn "älä tapa" piiriin, on varsin johdonmukaista, että kannatan vahvasti sitä, että tässä asiassa pitäisi ottaa varman päälle, eikä lähteä leikkimään Jumalaa.
Jos taasen joku ihminen on täysin varma, että kohdussa sätkyttelevä eliö ei ole ihminen ja hänellä on mahdollisuus tappaa tuo eliö, ja jos hän haluaa sen tappaa, niin hän toki myös toimii uskonsa mukaan johdonmukaisesti, kuten minäkin oman uskoni mukaan olen johdonmukainen.
Jos sinulla on parempaa tietoa siitä, milloin hedelmöitynyt munasolu ja siitä kasvava olio astuu käskyn "älä tapa" piiriin, niin olet tietysti paremmassa asemassa, kuin minä, joka joudun olemaan kovin varovainen tässä asiassa.
Toinen ihminen ei uskalla hypätä pää edellä rantaveteen, koska hän ei tiedä, onko siellä karikoita vaiko ei.
Toinen hyppää suin päin veteen, koska hän tuntee rannan.
Toki voi olla myös henkilöitä, jotka hyppäävät luullen tuntevansa, vaikka oikeasti eivät tunne.
Jos uskot, että abortti ei ole murha, niin onnea vain valitsemallesi tielle. Minun mielestäni se tie on väärä.
Toivotan myös itselleni onnea tälle tielle, jolla itse olen, joka sinun mielestäsi on väärä.
Joka tapauksessa, jos ihminen ei olisi puuttunut Jumalan antamaan elämään abortin kautta, olisi Suomessa puoli miljoonaa ihmistä enemmän.