Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 33527 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään
« Vastaus #60 : 24.02.10 - klo:12:12 »
Kevät ja syksy. Kevät on toiveiden ja elpymisen ja sulamisen ja kasvun aikaa, syksy sadonkorjuun. Kummatkin aktivoivat.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään
« Vastaus #61 : 24.02.10 - klo:13:03 »
Kevät, ehdottomasti. Silloin on ilmassa lupauksia, toivoa, uutta elämää. Tuoksuja, tuulahduksia, sielun ja silmäin iloa.

Syksyn sadonkorjuu voi onnistuakin. Tai sitten marjoja ei tullutkaan, porkkanoissa kasvaa vain naatit. Sienet mätänevät metsiin. Kattokin vuotaa ja polttopuut on vähissä talven varalle. Ja autius lehtipuissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #62 : 24.02.10 - klo:20:08 »
Huomasin olleeni koko yön läsnäolevana foorumilla :107:
ei tarvinnu kirjautua ollenkaan, miten se sillai,

Kerran oli minulla ihan sama juttu; täällähän minä olin yöni viettänyt vaikka luulin tuhisseeni omassa punkassa  :003:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #63 : 24.02.10 - klo:20:39 »
Psst...jään odottamaan Matin päivää.

Tänäänhän se on; oisko aihetta juhliin vai muutenko vaan odottelit?
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään
« Vastaus #64 : 25.02.10 - klo:09:46 »
Tänäänhän se on; oisko aihetta juhliin vai muutenko vaan odottelit?

Juhlimme viikonloppuna Matin päiviä. Kaikki ovat paikalle eikä kukaan ole töissä. Syödään, käydään leffassa ja juodaan leivoskahvit.
Acta, non verba.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään
« Vastaus #65 : 25.02.10 - klo:15:45 »
Tänään on mennyt vähän hitaalla. Yön valvominen on vähän
painanut askelta. Mutta kannatti katsoa ne ottelut (niiltä osin mikä ei
mennyt ohi kuorsatessa)!
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #66 : 25.02.10 - klo:19:59 »
Mulla iski sellanen unetus eilisen/yöllisen viestin jälkeen etten jaksanu mitenkään herätä aamun peliä seuraamaan  :-\

Päivä meni koulun penkillä ja olikin mielenkiintoinen päivä. Sitten jumpan kautta seuroihin. Niin innoissani olin seuroihin pääsystä että meinasin mennä sinne vahingossa jo reilua tuntia aikaisemmin. Että teki hyvää weisata, kuulla puheita ja rupatella mukavia  :kahvi:

Ja nyt sit jännätään taas 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään
« Vastaus #67 : 25.02.10 - klo:21:08 »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010022511197590_uu.shtml

Miten tämä on selitettävissä,
että sen maan kansalaiset
jotka tekevät itsemurhia ja siinä sivussa
myös murhia huippumäärät
kokevat olevansa onnellisia!!! :017:

Mikä yhteinen tekijä tässä piilee?
Herra armahda.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään
« Vastaus #68 : 25.02.10 - klo:21:53 »
Vapaapäivä kaupungissa. Hämmästyttävä kokemus, suosittelen!
Aamukahvit kahvilassa kahdeksalta, kaksi sanomalehteä. Yksi uusi ajatus.
Jalkalampun tilaus.
Tutustuminen kirjakaupan uutuuksiin.
Tutustuminen lumikenkämarkkinoihin, tilanne huono.
Vierailu antikvariaatissa, pitkä keskustelu mm. maailman tilasta ja bisneksen näkymistä.
Vierailu Selma Palmun lyhyttavaraliikkeessä hankkimassa pitkiä lyhyttavaroita.
Saunaan. Keskustelua mm. kiukaan palotilan muotoilusta, lämmityksen parametreista sekä käteisen rahan psykologisesta voimasta kaupanteossa.
Luja annos tattaripuuroa. Sanomalehti. Nokkaunet.
Paluu maalle.

Kyllä nyt jaksaa!

Mt

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään
« Vastaus #69 : 25.02.10 - klo:22:55 »
Vapaapäivä kaupungissa. Hämmästyttävä kokemus, suosittelen!
Aamukahvit kahvilassa kahdeksalta, kaksi sanomalehteä. Yksi uusi ajatus.
Jalkalampun tilaus.
Tutustuminen kirjakaupan uutuuksiin.
Tutustuminen lumikenkämarkkinoihin, tilanne huono.
Vierailu antikvariaatissa, pitkä keskustelu mm. maailman tilasta ja bisneksen näkymistä.
Vierailu Selma Palmun lyhyttavaraliikkeessä hankkimassa pitkiä lyhyttavaroita.
Saunaan. Keskustelua mm. kiukaan palotilan muotoilusta, lämmityksen parametreista sekä käteisen rahan psykologisesta voimasta kaupanteossa.
Luja annos tattaripuuroa. Sanomalehti. Nokkaunet.
Paluu maalle.

Kyllä nyt jaksaa!

Mt


Minun päiväni oli paljon yksinkertaisempi, vaikka se oli työpäivä. Aloitin tattaripuurolla. Mitään muuta samanlaista ei päivääni kuulunut.  :017:
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #70 : 25.02.10 - klo:23:00 »
Minulla yhtäläisyys Mt:n päivään oli saunominen. Juu ja sanomalehti, on vaan vielä lukematta - ei ole ehtinyt  :003:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #71 : 26.02.10 - klo:09:58 »
Pitäisi heitellä lumia pois tuolta terassin kukkatelineiltä, yksi jo hajosi. Ja piti mennä matinpäiville, kn sisarenpoika on viel ajoittant syntymänsäkin matinpäiväksi, mutta suuri suvun kohtaaminen peruunti kun nuori mies hankki jonkin kunnon kuumetaudin. Mutta hei, ikkunaviljelmäni itävät, vaikka olin aika pessimistinen, istutin liian aikaisin begoniat ja gloxiat tai mitä ne oli.

Mitä tehdään krasseille sitten kun ne ilmoittautuvat, siis, sirkkalehtiä pukkaa pintaan? Istutetaanko siinä vaiheessa isompiin ruukkuihin vai mitä?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään
« Vastaus #72 : 26.02.10 - klo:11:20 »
  
   Kyllä nyt taloyhtiöt on palkanneet lumenpudottajia! Käytiin keskustassa ja joka neljännellä katolla oli mies tai miehiä. Jalkakäytävät oli suljettu lumenpudotuksen ajaksi.
Aikamoista lumitalvea!
Matti lähti mökin loivaharjaiselta katolta myös ottamaan lumet alas. Autoradiossa annettiin ohjeita oikeisiin asentoihin ja varoiteltiin rehkimisestä. Sydäninfarkivaara olemassa  .
Täällä Lahdessa on meillä jyrkkäharjainen katto ja siitä tuli eilen jo yksi kerros alas.
Eilen tiputtelivat räystäät ensimmäisen kerran vettä tunnin ajan iltapäivällä. Me istuttiin parvekkeella sitä ihmettä katselemassa ja auringosta nauttimassa.

Tänään luen Pirkko Saision Pienin yhteinen jaettava ja napostelen irtokarkkeja. :icon_cool:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään
« Vastaus #73 : 26.02.10 - klo:13:59 »
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #74 : 26.02.10 - klo:16:33 »
 
   Kyllä nyt taloyhtiöt on palkanneet lumenpudottajia! Käytiin keskustassa ja joka neljännellä katolla oli mies tai miehiä. Jalkakäytävät oli suljettu lumenpudotuksen ajaksi.
Aikamoista lumitalvea!

Tänään luen Pirkko Saision Pienin yhteinen jaettava ja napostelen irtokarkkeja. :icon_cool:

Samaa ilmiötä oli havaittavissa täälläkin, siis lumien pudottelua. Niin ja karkkien naposteluakin on havaittavissa...  :eusa_whistle:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)