Vastaan tänne, kun ei enää liity millään lailla kirkosta eroamiseen:
Kaikki musiikki genrestä riippumatta on hyvää, jos se on laadukasta eli hyvin soitettua. En ole kuulut extreme metallista. Tarkoitat varmaan deathia? Olen havainnut sellaista, että metallicorea ja punkkia yhdistellään nykyään paljon.
Mitä olen muusikkokavereiltani oppinut, nuo genret erotetaan useimmiten komppien ja muiden musiikillisten seikkojen kautta. Thrash viittaa nimenomaan tiettyyn komppiin, jota esim. hyvin kaupalliseksi noussut Metallica käyttää.
Death taas on oma lajinsa, Black Metallilla viitataan joskus ns. "norjalaiseen kirkonpolttoheviin" tai sen kaltaisiin genreihin.
Metallicore taas luokitellaan usein aika pehmeäksi lajiksi, eräänlaiseksi tunteiluksi.
Extreme taas nimensä mukaan on äärimmäistä metallia, siinä käytetään hyvin nopeaa tempoa, en tunne musiikkia sen paremmin.
Sitten on kaikenlaista glamia, poweria, speediä, industrialia ja hard corea kuten mainitsit. Industrial esimerkiksi pyrkii shokeeraavuuteen ja yhdistelee mm. teknon aineksia äärimmäisen raskaaseen kitaraan tms. raskaan metallin tyypillisiin rillutuksiin. Esimerkkinä esim. Suomessa vastikään paheksuntaa aiheuttanut saksalainen Rammstein.
Sitten taas on niitä, jotka luokitellaan minne sattuu, kuten esim. ruotsalainen huippumuusikkoprojekti Meshuggah. Esimerkiksi Wikipedia luokittelee sen oudosti "thrash" metalliksi, mutta huomauttaa kyllä, että sitä on sanottu myös "matematiikkametalliksi". Englannin kielinen artikkeli sitten laittaakin sen "experimental" metalliksi. Jokainen voi kuunnella itse, jos huvittaa ja miettiä minkä genremerkinnän sille antaisi. Joensuun Levy-Eskoissa Meshuggahin levyt ovat "Proge" hyllyssä.
Tämä lienee lähinnä muusikkojen snobbailua. Kunhan keksivät hienoja termejä, jotta pääsevät pätemään.