Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 6  (Luettu 32537 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #75 : 03.02.10 - klo:10:27 »
Sain pikkupojan hetki sitten nukkumaan parvekkeelle ja veitän viimeistä isäkuukauden päivää rattoisasti.
Lähden varmaan kohta tekemään keittoa koko perheelle.
Vaimo nukkuu, sai jonkun pöpön jostakin. Toivottavasti itse en saa sitä. Tuntuu siltä, että en saa.
Auttaisikohan se minua, jos raivokkaasti sanoutuisin irti tuosta sairaudesta?
Toivottavasti vaimo on huomenna jo lastenhoitokunnossa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #76 : 03.02.10 - klo:10:30 »
Hyvä oivallus myyrä - heinälato!

Heinälato on myyrälle varmaan tuttu paikka 

Siis :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2577
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #77 : 03.02.10 - klo:10:37 »


  Hippiäinen: Piirrätkö itse näitä veikeitä animaatiokuvia, kun niitä tuntuu niin passelisti löytyvän joka lähtöön? Mukavia kuvat ovat! :eusa_clap:

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #78 : 03.02.10 - klo:13:39 »
Tänään pitkästä aikaa kurkkaamassa foorumia... Olen niin tehokas, että olen ulkoistanut foorumin seuraamisenkin  :icon_lol: Pyryharakan olan yli juttuja täältä usein luen/seuraan ja äiti kyllä ahkerasti raportoi mitä foorumille kuuluu.

 Ei mulla mitään tietokonelakkoa ole-päinvastoin...yritän vääntää ja väkertää oppariani, jotta kesällä olisin valmis metsänneito. Ja kun läppäri sylissä istuu ja netistä yrittää saada edes jotain järkevää aineistoa koskien mm. puuhiilen polttoa Malawissa, tupakan viljelyn määrää Malawissa (suurinpiirtein lähivuosina), metsien häviämistä ym. mukavaa niin aikaa kuluu ja kun viimein toteaa, että nyt loppu tältä päivältä, ni ei juuri tule pieneen mieleenkään viettää loppuiltaa nettiä selaten. Ihmeellistä eikö totta?  :002:

hoplaa...ja projektinihan etenee taas tosi loogisessa järjestyksessä...olen jo miettiny mitä tarjotaan sitten juhlissa kun valmistun...ja läningin kankaat on jo valmiina...mallistosta poistunutta Marimekon Metsänhenki-kangasta, jossa on kuusten ja mäntyjen ääriviivoja ja siihen sopivaa mehevän kellertävänvihreää pellavaa.. Niin ja tiedän mitä laitan päälleni, sitten kun on aika esittää valmis oppari koulussa...puen tietysti malawista hankkimani hameen... :icon_biggrin: ja oppari on vielä IHAN vaiheessa... :icon_lol:

Nyt syömään lipeäkalakeittoa! Tulen taas kääntymään! :039:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #79 : 03.02.10 - klo:15:50 »
Lumen nimipäivä oli eilen, mutta tänäänkin näyttää olevan. Saisi jo riittää. Lumi on yksi niistä uusista nimistä, jotka on ensi kertaa allakassa.

t.lumikko

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #80 : 03.02.10 - klo:15:59 »
Mukavia kuvat ovat! :eusa_clap:

En toki itse niitä rustaile, jossain ketjussa onkin jo se osoite, mutta tässä taas http://www.cosgan.de/smilie.php

Tykästyin ja ihastuin kovasti niihin. Kiva jos pidät niistä, on varmasti niitäkin joita ne(kin) ärsyttävät...  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #81 : 03.02.10 - klo:16:51 »
Sain pikkupojan hetki sitten nukkumaan parvekkeelle ja veitän viimeistä isäkuukauden päivää rattoisasti.
Lähden varmaan kohta tekemään keittoa koko perheelle.
Vaimo nukkuu, sai jonkun pöpön jostakin. Toivottavasti itse en saa sitä. Tuntuu siltä, että en saa.
Auttaisikohan se minua, jos raivokkaasti sanoutuisin irti tuosta sairaudesta?
Toivottavasti vaimo on huomenna jo lastenhoitokunnossa.

Kyösti, olipa mukava lukea tällanen 'tavallinenkin' kirjoitus sinulta  :) Olin jo 'luokitellut' sinut niihin, jotka eivät näistä ketjuista juurikaan välitä eivätkä näihin koskaan kirjoita. Näin me erehdymme  :eusa_shifty:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #82 : 04.02.10 - klo:22:50 »


Nyt syömään lipeäkalakeittoa! Tulen taas kääntymään! :039:

Siis mitä? Lipeäkalakeittoa?    Taidan hypätä junaan ja tulla maistamaan sitä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #83 : 05.02.10 - klo:13:30 »
Pirskalle tiedoksi, että ensimmäistä kertaa ikänä myökii sitä syötiin ja hyvää oli! Idea tuli siitä, että joulun alla etelä-karjalan radiossa haastateltiin ulkomailta Etelä-Karjalaan muuttaneita ja kyseltiin heidän jouluperinteistä ja miten sikäläinen joulunvietto eroaa meikäläisestä. Eräs haastateltava oli sitten kertonut että heillä syödään jouluna lipeäkalakeittoa ja kertoi mitä siihen tulee...ja kuulosti niin hyvältä, että kun lipeäkalat tuli joulun jälkeen alennukseen ni myöhän tehtiin keitto. Se keitto on semmonen seljanka tyyppinen, siihen laitetaan liemeen tomaattimurskaa,oliiveja,perunaa, kaviksia mitä mieleen juolahtaa, meillä oli porkkanaa, papuja ja parsakaalia...lipeäkala keitetään ensin kypsäksi erikseen ja lisätään vasta kypsänä joukkoon. Hyvää oli, tosin lipeäkalan maku ei ollut keitossa kovin voimakas. Ja itse tykkään tehdä kalakeiton tomaattipohjaisena...silloin kala voi olla vaikka pakastettua seitä ja keitossa on makua. Nää nyt on taas oikeemmi niitä Riitan ruokajuttuja, mutta kun tässä ketjussa tuli puheeksi, niin päätin valottaa asiaa tarkemmin.

Tänään meillä syödään jauhelihasoossia, ja kahvilla äidin eilisiltana (iskän ajanlaskun mukaan yönä  :icon_wink: ) tekemiä runebergin torttuja...

Ja hiihtämäänkin ajattelin mennä...ja opparia vääntää...hiihto tekee hyvää opparin parissa jumahtaneille hartioille...ja ajatuksenki PITÄIS luistaa paremmasti, kun veri jälleen kiertää päähänkin asti... :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #84 : 05.02.10 - klo:13:59 »
Ei ole Tiitiäinen kaus Pyryharakasta pudonnut! Mainioksi leipojaksi olet todistettu.
Rohkeasti ryhdyitte erikoisemman kalasopan laittoon. Minua vähän kauhistutti jo nimi. Tuli jotenkin sama maku jo ajatellessa suuhun kuin lappalaisten kuivaporo-keitosta.
Norjalaisten keitto tuo teiän kokeilema lienee.
Lipeäkala valkokastikkeen kera on hyvää, savuporo on herkkujen herkkua ja käristys. Pienestä se on kiinni.
Tomaattipohjaiseen kalakeitton tutustuin Bjarne Kalliksen vaalitilaisuuksissa. Sen nimi oli Kalliksen kalakeitto. Lisäkkeenä oli ruokalusikallinen aliolia. Se taas on valkosipulumajoneesia. Siitä tykättiin. Aina loppui kesken.

Tänään tulee herttoniemeläiset viikonloppukylään. Huomena on suvun nuorimmaisen kastejuhla. Muulloin hiihdellään ja saunotaan.

Ruokaa olen laittanut koko aamupäivän, että on aikaa olla suvun kanssa.
Sunnuntaiiltapäivänä on seurat, puhujina mm. Antti Kylliäinen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #85 : 05.02.10 - klo:23:29 »
Hyvää ristiäispäivää Riitta-mummille ja perheelle.
Se lipeäkalasoppa oli joko unkarilaisen tai puolalaisen miehen ohjeiden mukaan. En sen tarkemmin muista. Yllättävän hyvää. Seljankat on tuolta venäjältä päin tietääkseni lähtöisin.

Ja mitä putomaliseen tulee, niin luulmepa vaan että tämä harakka on muutaman kerran puusta pudonnut. :icon_lol:
Pyryharakka

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #86 : 06.02.10 - klo:00:37 »
..siis tosiasiallisesti eilen huomasin olossani selkeän eron entiseen. Aloin kaksi viikkoa sitten vetää taukojumppaa töissä vuoroviikoin työkaverin kanssa. Ja kiitos Benkku vinkistä, The Baseballs rytmittää ja antaa tehoja  :icon_cool:  Enemmän energiaa, ja selkä, (tai mikä kenelläkin) ei väsy entiseen malliin. Suosittelen lämpimästi taukojumppaa kaikille, työtehtäviin sopivasti soveltaen   :icon_sunny:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #87 : 06.02.10 - klo:15:12 »
Tänään oli suvun nuorimmaisen kastejuhla Lahden Launeen srk:n Liipolan seurakuntakeskuksessa. Se on sama paikka jossa olin runsas vuosi sitten Körttisunnuntaina paneelissa ja vajaa vuosi sitten vauvan vanhempien vihiäisissä.

Tyttö on nimeltään Lotta Alisa. Kauniisti esipolvia kunnioittaen . Kaksi isoisomummuista oli lottia ja äsken kuolleen anoppini kolmas nimi oli Alisa. Oikein sykähdytti.
Lotan olimme saaneet tietoomme pienen arvausleikin kautta.
Anoppini kuolinilmoituksessa oli kaikkien alenevassa polvessa olevien nimet ja Ida kertoi että sieltä se löytyy. Kävin läpi suvun naisten nimet, mutta ei, ei ja ei.
Ida sanoi:katso tuota ristiä tuon toisen ristin alla. Lotta-Svärd, siinä se. Mutta en udellut toista nimeä. Ja sekin oli siinä: Bertta Katri Alisa.

Lotta Alisa nukkui suvun perinteistä poiketen koko kasteen ajan. Kahvihetkessä hän kiersi sitten sylistä syliin, eikä itkenyt kertaakaan.
Pastori Anu Toivonen toimitti kauniin nuorekkasti ja kotoisasti toimituksen. Pikku-ukotkin jaksoivat olla nätisti.    :056: :059:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #88 : 07.02.10 - klo:09:31 »
Tämän päivän Etelä-Suomen Sanomissa oli koko sivun artikkeli Antti Kylliäisestä. Ei kuitenkaan mainintaa siitä että hän on puhumassa tänään iltapäivällä Siioninvirsiseuroissa. Siitä oli kyllä eilen ilmoitus srk-palstalla. Saa nähdä repeääkö sali vaiko on tavallista tyhjempi. Armo-käsityksestä oli paljon , etenkin työ-elämässä.
Toivottavasti se kiinnostaa.
Ristiäis-hiihtoporukka lähtee klo 13 maissa, joten hyvin ehdin. Kiinnostaa kun Elias Muilu jutteli Kylliäisestä minulle tammikuun seuroissa. Kirosanahan Kylliäinen oli ennen siinä missä homotkin. Kelkka on kääntynyt. :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #89 : 07.02.10 - klo:09:34 »
Tämän päivän Etelä-Suomen Sanomissa oli koko sivun artikkeli Antti Kylliäisestä. Ei kuitenkaan mainintaa siitä että hän on puhumassa tänään iltapäivällä Siioninvirsiseuroissa. Siitä oli kyllä eilen ilmoitus srk-palstalla. Saa nähdä repeääkö sali vaiko on tavallista tyhjempi. Armo-käsityksestä oli paljon , etenkin työ-elämässä.
Toivottavasti se kiinnostaa.
Ristiäis-hiihtoporukka lähtee klo 13 maissa, joten hyvin ehdin. Kiinnostaa kun Elias Muilu jutteli Kylliäisestä minulle tammikuun seuroissa. Kirosanahan Kylliäinen oli ennen siinä missä homotkin. Kelkka on kääntynyt. :eusa_clap:

Ellu ja Antti olivat samassa seurakunnassa töissä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi