Kirjoittaja Aihe: Urputustopic vol. 8  (Luettu 46609 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mami

• armon kerjäläinen
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #75 : 20.02.10 - klo:21:03 »
Onko nyt niin, että kaikkia "erilaisille oppijoille" (asperger. adhd,add jne) tarkoitettuja  tukitoimia pyritään rajoittamaan ja se tehdään siten, että niitä saavat vain "kehitysvamma"-nimikkeen alla.
Ja kun vanhemmat pannaan valintatilanteeseen
a) vanhemmat suostuvat nimittämään lasta leimallisesti kehitysvammaiseksi ja näin saavat tarvittavia palveluja
vai
b) vanhemmat kokevat nimityksen negatiivisesti, eivätkä halua kehitysvamma-diagnoosia, paljon rahaa säästyy tukitoimissa

Hyvä pointti!!! Hmmmm. Pistää miettimään.  :017: Me ei oikeastaan edes kaivata (kallista) terapiaa, koska sitä on kyllä saatu tässä vuosien varrella, mutta jos työtä ei rupea ei tuossa 3-5 vuoden kuluessa löytymään normaaleilta markkinoilta, niin sitten kai on otettava diagnoosi.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #76 : 20.02.10 - klo:21:20 »
Siis voi turmion iljetys, että tuollaista kieroilua. 
Näköjään tuli vastaus ennen kuin ehdin muuttaa alkuperäisen tekstini. Aloin nimittäin tarkistaa, oliko Atanasian mainitsemassa esimerkissä Kela vai joku muu. Muistaakseni tässä taannoin ikävöiväkin kirjoitti niistä lääkäreistä, jotka potilasta näkemättä tyrmäävät toisten lääkäreiden tekemät diagnoosit. Jäi mieleen, että sielläkin olisi ollut puhe Kelasta, mutta voin olla väärässäkin.
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:21:30 kirjoittanut Pirska »
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #77 : 20.02.10 - klo:21:22 »
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää koko kela. Tuntuu, että siellä harrastetaan pelkkää kieroilua ja huiputusta.

Sinusta vain tuntuu. Se minulle ainoita asoita, missä epäusko ei edes tee kiusaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #78 : 20.02.10 - klo:21:47 »
-Yritän alkuvuodesta penkoa itse ohjeistuksen asiakirjojen koodit esille ja palaan asiaan.

Itse olen yllätyksekseni joutunut toteamaan, että KELA evää monesti pääsyn, myös oman ymmärrykseni mukaan, jokaiselle julkisiin asiakirjoihin. Väiteltyäni halsin vähän viehättävämpää tutkimusteemaa kuin itsemurhat ja suunnittelin postgraduatetutkimusta myönnettyjen psykoterapiavarojen käytöstä, loppuraporteista, tuloksellisuudesta sun muusta vähän valoisammasta. KELA ilmoitti erittäin kategorisesti ettei mihinkään sen päätöksiin saa "kukaan ulkopuolinen" tutustua!  Luulin pitkään, että kyseessä on oma väärinkäsitykseni, vakuutin hankkivani itse eettisen toimikunnan luvat sun muut, mutta ei.

Kuka niitä sitten saa tutkia? Meillä on omat lääkärimme, he tutkivat!  Muilla ei ole arkistoihimme asiaa. Ei, kyse ei ole vaitiolosäädöksistä.  Heitä vain "ei saa tutkia!"  Ei, heille ei vain saa tulla tekemään tieteellistä työtä!

No, kuka heidän toimintansa tuloksellisuutta sitten tutkii? Ei kukaan, vastattiin, me tutkimme itse itseämme. No, eduskuntahan se on, tietty,  jolle tuo tutkinta- ja valvontaoikeus ja velvollisuus kuuluu, selvisi, kun jankutin että se kai nyt sentään on mahdotonta! Itse olen pettynyt useita kertoja. Tarvitaan  kaiketi juristi vakuuttamaan, että heidän on näytettävä  mappejaan. Nämä eivät itsessään edes ole niitä salattuja.

Nyt sain sen tarkistettua ja olin peräti muistanut oikein, että puhe oli Kelasta. Siis tämän takia olin niin ärsyyntynyt siihen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 21.02.10 - klo:20:12 »
Koko päivä on mennyt sängyssä kun noro virus iski. Kävin viiden aikoihin koneella, mutta jouduin toteammaan etten jaksa ja jätin toiveikkaan koneen päälle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 21.02.10 - klo:20:43 »
Noroa on kuulema täälläkin kovasti liikkeellä.

Kyllä se siitä.
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 22.02.10 - klo:15:55 »
Joko seppos olet toipunut?
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 22.02.10 - klo:17:14 »
Koko päivä on mennyt sängyssä kun noro virus iski. Kävin viiden aikoihin koneella, mutta jouduin toteammaan etten jaksa ja jätin toiveikkaan koneen päälle.
Pikkuisen alkaa elämä voittaa, mutta kyllä tässä vielä petipotilas ollaan, mutta ehkä huomena on parempi päivä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 24.02.10 - klo:08:23 »
Räkäralli myös täällä.
🇫🇮

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #84 : 25.02.10 - klo:09:49 »
Räkäralli myös täällä.

Urputan Helsingin kaupungin huonosta lumenajosta. Taloyhtiöt kyllä tekevät lumityöt, mutta Helsingin kaupunki ei hoida hommaansa kunnolla. Vertailukohtana pidän Saloa, jossa lumenajoa tehdään tarpeen mukaan vaikka 24h vuorokaudessa.
Acta, non verba.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #85 : 08.03.10 - klo:09:13 »
Urputan Helsingin kaupungin huonosta lumenajosta. Taloyhtiöt kyllä tekevät lumityöt, mutta Helsingin kaupunki ei hoida hommaansa kunnolla. Vertailukohtana pidän Saloa, jossa lumenajoa tehdään tarpeen mukaan vaikka 24h vuorokaudessa.

Nyt urputan ahtaajien lakosta. Miten voi olla mahdollista, että 3000 ihmistä voi panna koko talouselämän polvilleen. Suomi on valtaosin meriyhteyden päässä. Kuljetus Baltian maiden kautta olisi yksi vaihtoehto, mutta se pitäisi tehdä rekoilla, joiden kapasiteetti on lilliputtimainen laivoihin nähden. Yksi vaihtoehto on juna, joka kulkee Pietarin kautta, mutta sekään ei kapasiteeltiltaan vastaa laivaa.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 08.03.10 - klo:09:18 »
Kuka se tiesi, että Räty on Nilsiästä!
🇫🇮

Poissa mies valaan vatsasta

• ystäväkansaa
    • Valokuvia
« Vastaus #87 : 08.03.10 - klo:11:53 »
Nyt urputan ahtaajien lakosta. Miten voi olla mahdollista, että 3000 ihmistä voi panna koko talouselämän polvilleen. Suomi on valtaosin meriyhteyden päässä.

Olisiko siis suuremman arvostuksen paikka sille työpanokselle, jolla Suomea siis pyöritetään?
Monen asian arvon näkee, vasta kun se on poissa.

Mutta ahtaajaa arvostetaankin mediassa sen mukaan, mitä hän ei tee, eikä sen, mitä hän tekee viisi päivää viikossa. Sama arvostus näkyy työehdoissa.

Minä urputtaisinkin pienen ihmisen ja lähimmäisen yhä huononevasta asemasta meidän jalkamme alla.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 08.03.10 - klo:12:00 »
Olisiko siis suuremman arvostuksen paikka sille työpanokselle, jolla Suomea siis pyöritetään?
Monen asian arvon näkee, vasta kun se on poissa.

Mutta ahtaajaa arvostetaankin mediassa sen mukaan, mitä hän ei tee, eikä sen, mitä hän tekee viisi päivää viikossa. Sama arvostus näkyy työehdoissa.

Minä urputtaisinkin pienen ihmisen ja lähimmäisen yhä huononevasta asemasta meidän jalkamme alla.

Ahtaajat eivät ole köyhiä poikia. mutta  entinen ay-lakimies  Puna(tukka)-Tarjahan ei lakkoon puutu. Tiskaajien ja siivoojien lakko on paikallaan, tiskaajille ja siivoojille voisi ja pitäisi nostaa palkkaa heti. Ahtaajat töihin ja vähä äkkiä!!! :kahvi:

myyrä

• Vieras
« Vastaus #89 : 08.03.10 - klo:12:22 »
Eikös jäänmurtajakuskit oo talvet lakossa ja kesät lomalla. :003: