Kirjoittaja Aihe: Pähkäilyä vakaumuksesta  (Luettu 23971 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #45 : 02.12.09 - klo:21:53 »
Benkku puhuu juuri tästä Mein Kampf- teoksesta, jota itävaltalainen korpraalin arvoon noussut muuan Adolf Hitler kirjoitti... ja jos tästä mitataan selityksiä saksalaisen kirkkokansan mukaisesti niin katoliset olivat aika kriittisiä muinaiseen arjalaisrotuun paijaamiseen... reformoidutkin... ja luterilaiset olivat pässejä, joita vedettiin narusta... muutama henkilö oli kriittinen...
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #46 : 02.12.09 - klo:22:15 »
Benkku puhuu ...
Väärin Sinä veli juhani menet aina luterruukseen... Taisteluni-kirja on minun oma elämänkaareni kirja.
"Pipossani" lukee myös... Fighter...se "hieman" hämmentää ihmisiä... :icon_cool:

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #47 : 03.12.09 - klo:12:52 »
Väärin Sinä veli juhani menet aina luterruukseen... Taisteluni-kirja on minun oma elämänkaareni kirja.
"Pipossani" lukee myös... Fighter...se "hieman" hämmentää ihmisiä... :icon_cool:

Juu, tuon ymmärrän, mutta epäselväksi jää viitauksen suhde aikaisemmin kirjoittamaani tiedolliseen kommenttiini.
Et haluaisi selventää tuota "elämänkaartasi". Kuulostaa mielenkiintoiselle.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #48 : 03.12.09 - klo:13:04 »
Et haluaisi selventää tuota "elämänkaartasi". 
Toiselta ihmiseltä ei kysellä hänen parannuksestaan tai uskonratkaisustaan. Usko ja elämä ovat Jumalan kädessä. Tällainen odottava ja ikävöivä usko merkitsee Paavo Ruotsalaisen (1777-1852) hengellisen perinnön hengessä luottamista Jumalan aikatauluun.
http://www.h-y.fi/

Taitaa olla että täällä foorumilla on todella paha viirus, kun niin paljon kysellään ja ollaan uteliaita toisten.... :icon_cool: Olisikohan antibioottien paikka, niin loppuu kyseleminen… hmm, no kyllä minä tiedän tartunnan lähteen. :icon_wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #49 : 03.12.09 - klo:15:46 »
Äsh, puhutaanko tässä nyt oikeasta kommunismista vai siistä peikkokommunismista? Kommunismi on yhteiskunnallinen utopia, jossa valtio on lakannut olemasta tarpeettomana vastavuoroisesti elävien ihmisten yhteisössä. Ei valtiota, ei alistusta, vain tasa-arvoa. Työ toteuttaa ihmisten olemista.
Tekee tuollainen yhteiskunta kansanmurhia? Missä noita on ollut?
Meikä ei näe kuin epäonnistuneen reaalisosialistisen diktatuurin, joka unohti koko kommunismin, muuten kuin nimeltä.

Aivan. Kumpi siis onkaan aiheuttanut enemmän pahaa? Kommunismi vai kristinuskon väärinkäyttäjät? Kumpaa tällä perusteella kannattaisi vastustaa?

Epäilen, että kommunismin uhreja on enemmän per aatteen toteuttamisen vuosikymmen. :icon_wink:
Jos kristinuskon uhreiksi katsotaan myös mielenhäiriön tai mielenterveyden menettäminen, on uskonnon uhreja enemmän.


Aatteen tai uskonnon väärinkäyttäjiä tuntuu riittävän.
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #50 : 03.12.09 - klo:16:21 »
Kyllä kait kristityt ovat eniten sotineet, jos lasketaan vielä sisällissodat mukaan ja Hiroshiman ja Nagasakin uhrit, niin aika paljon.

Mua kyllä pikkasen huolestuttaa toi Islam.
Tapasin tänään yhden nuorentytön, joka mainosti kuin pahin lahkolainen Islamiaan ja kertoi kuinka elämä muuttui ja kuinka on paljon Itä Helsingin nuoria tyttöjä kääntynyt Islamiin.
 Sitten kaikenlaista muuta Islamiin liittyen ja fanaattisella kiihkolla tuputtaen.

Vakaumushan sekin on ja jotenkin se on tunkemassa joka paikkaan.
Sinänsä se ei mua huoleta, että muslimeita tulee ja Moskeijjoita nousee, mutta enemmän huolestuttaa kuinka kristinusko ei ole tarjonnut nuorille mitään mikä saisi nuoret pysymässä kristinuskossaan.
Onko jotenkin jäänyt joku asia oppimatta kristinuskosta, kun pitää johonkin outoon Islamiin kääntyä.
Onhan Islamissa paljon hyvää ja moraalisesti puhdasta, mutta Jumala ihmisenä kulkenut keskellämme ja kantanut syntimme, sellaista ei kyllä muista uskonnoista löydy.
Kun ajattelee Jeesuksen opetuksia ja elämää, niin mikä on, että tarvitsee lähteä etsimään jotain muuta.
Itse en suurempaa rakastavaa Jumalaa löydä muista uskonnoista, vaikkakin paljon hyvää niissä on.

Ehkä nuoret sitten vaan on muoti ilmiön perässä kuten aina, vanhaa kansaa mukamas vastaan kapinoimassa ja meitä järkyttämässä. :icon_sad:
Syy kyllä tietysti on meissä, kun emme ole oikein nuorille asioita selvittäneet. :'(
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #51 : 03.12.09 - klo:17:35 »
Toiselta ihmiseltä ei kysellä hänen parannuksestaan tai uskonratkaisustaan. Usko ja elämä ovat Jumalan kädessä. Tällainen odottava ja ikävöivä usko merkitsee Paavo Ruotsalaisen (1777-1852) hengellisen perinnön hengessä luottamista Jumalan aikatauluun.
http://www.h-y.fi/

Taitaa olla että täällä foorumilla on todella paha viirus, kun niin paljon kysellään ja ollaan uteliaita toisten.... :icon_cool: Olisikohan antibioottien paikka, niin loppuu kyseleminen… hmm, no kyllä minä tiedän tartunnan lähteen. :icon_wink:

Ei ollut tarkoitus udella. En vain ymmärtänyt mitä yritit oikeastaan sanoa. Ei kai kysyminen ole kiellettyä, jos jää epäselvyyksiä? Tai sitten olen vain pieni ymmärtämätön...  :icon_redface: Anteeksi.
Ajattelin vain, kun "elämänkaaresi" itse kerran mainitsit tuohon sävyyn, että olisit halunnu aihetta enemmän selventää tällaiselle oppimattomalle nuorukaiselle. Ehken tämäkin on sitten niitä juttuja, jotka "ymmärrän sitten kun olet riittävän vanha."

Epäilen, että kommunismin uhreja on enemmän per aatteen toteuttamisen vuosikymmen. :icon_wink:

Hetkinen... Minusta tuntuu edelleen, että kommunismi terminä on edelleen väärässä käytössä.

Kommunismi on yhteiskunnallinen utopia, jossa valtio on lakannut olemasta tarpeettomana vastavuoroisesti elävien ihmisten yhteisössä. Ei valtiota, ei alistusta, vain tasa-arvoa. Työ toteuttaa ihmisten olemista.
Tekee tuollainen yhteiskunta kansanmurhia? Missä noita on ollut?
Meikä ei näe kuin epäonnistuneen reaalisosialistisen diktatuurin, joka unohti koko kommunismin, muuten kuin nimeltä.

Olisikin reilumpaa nimittää viholliseksi bolshevismia, stalinismia jne. Ne olivat irvokkaita väännöksiä tuosta yhteiskuntafilosofisesta teoriasta, joka kommunismina tunnetaan. Se tarjoaa edelleen hyviä rakennusaineita vakaumukselle. Tasa-arvo on helppo sysätä individualismin tieltä unohtaen, että ihminen elää (lähes) poikkeuksetta yhteisön osana.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #52 : 03.12.09 - klo:18:10 »
Ei ollut tarkoitus udella. En vain ymmärtänyt mitä yritit oikeastaan sanoa. Ei kai kysyminen ole kiellettyä, jos jää epäselvyyksiä? Tai sitten olen vain pieni ymmärtämätön...   Anteeksi.
Ajattelin vain, kun "elämänkaaresi" ...
Hmm... oppimattomalle nuorukaiselle. ja anteeksi. Härnäätkö MIES. :icon_wink: Oli nuori tai vanha, meillä on jokaisella opittavaa. Mutta on toisia jotka valitettavasti uskovat olevansa opettajia... toisen kerran jo tänään, tunnen itseni vaivautuneeksi(sanasta anteeksi).
Mutta uskon että tarkoitit sanaa pahoittelen, niinhän se oli :icon_wink:

Elämänkaari on ollut rikas, kulta lusikan molemmin puolin. Kaikkia ei kumminkaan voi tuoda julkisuuteen vaikka olen "hieman jukisuushakuinen", siis minä (mä rakastan omaa ääntäni ja verbaalista ulos antiani :055:). Et varmaan ole kiinittänyt huomiota foorumilla :icon_wink: . Niin ja toiseksi uskon vielä olevani valittu  :059: huh,huh  :icon_cool:

ps. Sorkaise sillä harpuunan kärjellä sitä valaan vatsalaukkua, niin pääset ulos tänne raittiiiseen ilmaan, vaikka kyllä täälläkin löyhkää.

« Viimeksi muokattu: 03.12.09 - klo:18:14 kirjoittanut Benkku »

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #53 : 03.12.09 - klo:22:02 »
... Jumalan rakkauden nojalla me kaikki ihmiset ollaan valittuja... (by ML)
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #54 : 03.12.09 - klo:22:48 »
Mikä se ML nyt sitten on?! Matti Laitinen, vai?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #55 : 03.12.09 - klo:22:50 »
Mikä se ML nyt sitten on?! Matti Laitinen, vai?
Pst, satman, se on se Lutteerus.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #56 : 03.12.09 - klo:22:53 »
Pst, satman, se on se Lutteerus.
Nyt vedätät, se on Mikko Lahtinen :icon_wink:... tunneksä ... mä en. Mutta ole hiljaa äläkä kerro muille, kun ne jo muutenkin pitää mua tieätsä :icon_wink: huh.huh  :icon_biggrin:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #57 : 04.12.09 - klo:03:55 »
Leikki leikkinä. Vakavasti puhuen ja niin viisaasti kirjoittaen kuin osaan minun pitää tutustua ja tuntea Martti Luther. :icon_exclaim:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #58 : 04.12.09 - klo:08:34 »
Ettekö te puhukaan Mertsi Lundbergista?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pähkäilyä vakaumuksesta
« Vastaus #59 : 04.12.09 - klo:09:02 »
Ei. Me kirjoitamme Marti Lutherista. Ja jos minä saan ehdottaa ja päättää, täällä ainoastaan k i r j o i t e t a a n. Puhelimessa puhutaan. Kasvokkain puhutaan tai vaietaan, mutta ei kirjoiteta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024