Sarjassa riivatun rakkineet nyt on alkanut tökkiä nettiyhteys. Se katkeaa tuon tuostakin ihan tosta vaan. Tänään olin hartaasti kirjoittamassa yhtä viestiä ja painoin esikatselu-nappia. Tuolloin minulle valkeni, että yhteys oli jälleen kerran poikki. Yhtäkkiä koko körttifoorumi katosi ja olin ollut kirjautuneena sisään. Mitä tällaisessa tapauksessa tapahtuu, jäävätkö tietoni jotenkin levälleen foorumille? Tavallisestihan pitäisi aina kirjautua ulos ennen foorumilta poistumista. Nyt lähetän tämän heti, etten jää taas roikkumaan foorumille.
Kärsin täällä maaseuturesidenssissä samantapaisista ongelmista. Lieneekö iltaisin kaapelissa liian vähän kapasiteettia, kun yhteys pätkii, ja se on kiusallista juuri kuvaamassasi tapauksessa, kun homma leviää tallennuksen yhteydessä. Jos työn alla on suuritöinen ja hartaasti hiottu viesti, teen yleensä näin: kopioin sen leikepöydälle (Control-A, Control-C) ja painan nappia vasta sitten. Jos foorumi katoaa alta, viestin voi tallentaa johonkin teksturiin ja siirtää sieltä sitten takaisin, kun yhteys taas toimii.
Meillä täällä maalla on markkinatalousmonopoli. Yksi kaapeli, yksi operaattori. Langattomista yhteyksistä ei ole kilpailijaksi, koska täällä toimii vain hitain mahdollinen kännykkäyhteys. En tiedä, miten asiaa voisi parantaa. Maalaisten yhteyksissä ei näytä riittävän houkutusta siihen, että samaan kaapeliin tunkisi kilpailevia operaattoreita. Onneksi yhteys toimii päivällä vähän paremmin, niin ainakin työt saa hoidetuksi.
Mt