Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet  (Luettu 40544 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #60 : 28.01.10 - klo:16:38 »
Olin vähän aikaa poissa foorumilta, kun oli niin kauheasti omia töitä toimitettavana. Sitten kun yritin palata, niin "polku oli kasvanut umpeen". En tahtonut päästä tänne kirveelläkään ja seppos antoi minulle uuden salasankin (joka on todella kuvaava). Ei auttanut sekään jan niinpä otin jo uuden nimimerkin. Kun en päässyt silläkään perille    , niin ajattelin ihan pilkallani kokeilla tätä meidän vanhempaa pöytäkonetta, josko tällä pääsisi sisään. Pääsin heti sisään ihan  tuosta vain.

En ymmärrä läppäriä, mitä pahaa olen sille tehnyt, kun sillä pääsee kaikkeen muuhun, mutta ei kirjautumaan körttifoorumiin.

Merkillistä, sangen merkillistä.  :120:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #61 : 28.01.10 - klo:16:51 »
Olin vähän aikaa poissa foorumilta, kun oli niin kauheasti omia töitä toimitettavana. Sitten kun yritin palata, niin "polku oli kasvanut umpeen". En tahtonut päästä tänne kirveelläkään ja seppos antoi minulle uuden salasankin (joka on todella kuvaava). Ei auttanut sekään jan niinpä otin jo uuden nimimerkin. Kun en päässyt silläkään perille    , niin ajattelin ihan pilkallani kokeilla tätä meidän vanhempaa pöytäkonetta, josko tällä pääsisi sisään. Pääsin heti sisään ihan  tuosta vain.

En ymmärrä läppäriä, mitä pahaa olen sille tehnyt, kun sillä pääsee kaikkeen muuhun, mutta ei kirjautumaan körttifoorumiin.

Merkillistä, sangen merkillistä.  :120:

Läppäri kannattaisi siivota eli ajaa CCleaner tai vastaava. Sitten virusajo ja viimeiseksi levyn eheytys. Jos sinulla on evästeitä,jotka eivät saa tuhoutua laita CCleaneissa huolella ruksit kohdalleen. CCleaner on ilmaisohjelma ja löytyy googlaamalla. Jos sinulla ei ole roskien torjuntaohjelmaa niin lataa Spybot ja aja se ja sitten lataa sen immunisaattori senkin löytää googlella ja on vapaaehtoinen maksu kuten edellisessä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #62 : 28.01.10 - klo:16:54 »
Tänään töissä sattui hassu juttu. Olin tietokoneella ja tulostin pari sivua, jotka mapitin samantien. Mappi oli näppäimistön päällä. Kun nostin katseeni takaisin ruutuun, oli kuva ylösalaisin. Kokeilin ensin painella näppäimistöä, tuloksetta. Suljin tietsikan ja aloitin alusta ja kuva oli edelleen ylösalaisin. Siinä mietin vaihtoehtoja, pitääkö kääntää koko ruutu nurin , vai olla itse nurin. Oli vaikea käyttää hiirtä, kun sekin toimi väärin. Soiito helpdeskiin ja yksi täppä pois kohdasta 180 astetta ja täppä takaisin asteeseen nolla ja hups kuva palautui ennalleen. Eikä sitä kaveria naurattanut yhtään. Kiitti hänelle!

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #63 : 28.01.10 - klo:17:34 »
Läppäri kannattaisi siivota eli ajaa CCleaner tai vastaava. Sitten virusajo ja viimeiseksi levyn eheytys. Jos sinulla on evästeitä,jotka eivät saa tuhoutua laita CCleaneissa huolella ruksit kohdalleen. CCleaner on ilmaisohjelma ja löytyy googlaamalla. Jos sinulla ei ole roskien torjuntaohjelmaa niin lataa Spybot ja aja se ja sitten lataa sen immunisaattori senkin löytää googlella ja on vapaaehtoinen maksu kuten edellisessä.

Kotikone nopeutui hiukkasen tuolla CCleanerilla, mutta Spybotilla oli vastakkainen vaikutus. Ehken vain osannut sitä käyttää, mutta kun se jokaisen avaamisen yhteydessä ryhtyi tonkimaan läpi koko tiedostovarastoa, niin hermothan siinä meni. Kone aukesi puolitoista tuntia tiedostoja selailtuaan...  :icon_rolleyes:

Mitä tein väärin?  :102:

Lisäksi kone ilmoittaa, ettei ole levyneheytyksen tarpeessa. Siinä ei siis liene syy.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #64 : 28.01.10 - klo:17:55 »
Kotikone nopeutui hiukkasen tuolla CCleanerilla, mutta Spybotilla oli vastakkainen vaikutus. Ehken vain osannut sitä käyttää, mutta kun se jokaisen avaamisen yhteydessä ryhtyi tonkimaan läpi koko tiedostovarastoa, niin hermothan siinä meni. Kone aukesi puolitoista tuntia tiedostoja selailtuaan...  :icon_rolleyes:

Mitä tein väärin?  :102:

Lisäksi kone ilmoittaa, ettei ole levyneheytyksen tarpeessa. Siinä ei siis liene syy.

Minulla Spybot toimii niinkuin sen pitääkin eli immunisaatiota lukuunottamatta se käynnistyy vain käskettäessä. Sinulla on nyt joku kompa siinä. Immunisaatio ei juuri syö kapasiteettia. Oletko kokeillut rekisterin eheytystä. Se myös nopeuttaa pikkuisen. Minulla on Auslogics:in reg defragmenter ja ajan se aina silloin, kun olen laitaillut tai poistanut ohjelmia. Ohjelmat poistan Revo unintstallerilla, joka siivoaa ne ihan kokonaan, siivoten myös turhat rekisterimerkinnät.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #65 : 28.01.10 - klo:19:15 »
Minulla Spybot toimii niinkuin sen pitääkin eli immunisaatiota lukuunottamatta se käynnistyy vain käskettäessä. Sinulla on nyt joku kompa siinä. Immunisaatio ei juuri syö kapasiteettia. Oletko kokeillut rekisterin eheytystä. Se myös nopeuttaa pikkuisen. Minulla on Auslogics:in reg defragmenter ja ajan se aina silloin, kun olen laitaillut tai poistanut ohjelmia. Ohjelmat poistan Revo unintstallerilla, joka siivoaa ne ihan kokonaan, siivoten myös turhat rekisterimerkinnät.

Ehken asetuksissa oli jokin virhe.
Rekisterin eheytys on vielä tekemättä. Kokeillaan, jos aikaa löytyy. Kiitos.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #66 : 28.01.10 - klo:20:06 »
pirska kirjoittaa

Lainaus
Olin vähän aikaa poissa foorumilta

vai vähän aikaa!
mie meinasin laittaa jo etsintäkuulutuksen,
että mihin olet hävinnyt! :icon_wink:
Herra armahda.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #67 : 28.01.10 - klo:20:30 »
Minulla Spybot toimii niinkuin sen pitääkin eli immunisaatiota lukuunottamatta se käynnistyy vain käskettäessä. Sinulla on nyt joku kompa siinä. Immunisaatio ei juuri syö kapasiteettia.

Hetkinen, kuinka tuon immunisaation pitäisi toimia? Tein jonkin tiedostojen suojaamisen, jossa se kävi jotain tiedostoja läpi. Mutta käynnistäessä SpyBot ikkuna aukesi aina ennen kuin Windows aukesi kokonaan näkyviin.

Olikohan kyseessä sitten todellakin joku hullu valinta asetuksissa, kun kone näytti aina käyvänsä läpi noin 700 000 tiedostoa käynnistettäessä. Vai olisiko tämä ollut vain alussa tapahtuva operaatio, joka olisi poistunut ensimmäisten kertojen jälkeen?
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #68 : 28.01.10 - klo:21:05 »
Hetkinen, kuinka tuon immunisaation pitäisi toimia? Tein jonkin tiedostojen suojaamisen, jossa se kävi jotain tiedostoja läpi. Mutta käynnistäessä SpyBot ikkuna aukesi aina ennen kuin Windows aukesi kokonaan näkyviin.

Olikohan kyseessä sitten todellakin joku hullu valinta asetuksissa, kun kone näytti aina käyvänsä läpi noin 700 000 tiedostoa käynnistettäessä. Vai olisiko tämä ollut vain alussa tapahtuva operaatio, joka olisi poistunut ensimmäisten kertojen jälkeen?

Immunisaatio estää tuntamiensa vakoiluevästeiden tarttumisen kiinni. Siis immunisaatio ei suojaa konetta tarkistelemalla konetta, vaan vahtii ainoastaan evästeitä.
Kyllä tuossa toisessa on ollut joku hullu valinta tai muu vika. Olen niitä monta asentanut enkä tuollaista ole kokenut eli kyseessä on ihan eri asiat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #69 : 28.01.10 - klo:21:11 »
Töissä rupesi vanha kone tekemään tepposia alvariinsa. Saatiin tiistaina uusi kone ja Windows7. Himpun on erinäköinen kuin entinen XP. Muistuttaa vähän tätä kotona olevaa Vistaa.
Se oli minusta outoa, että tällä nykyisellä koneella digitoitujen kirkonkirjojen selaaminen on erilaista. Siinä on sitten ilmeisesti se selailuohjelmakin muuttunut uudemmaski. Ei kai se kone sinänsä vaikuta asiaan.   :107:  Vaikka en minä kyllä paljon näiden härkkivärkkien toiminnasta ymmärrä.

Jouduin kyllä yhden ohjelman sinne itse asentamaan. Se jäi tietsikkagurulta tekemättä, kun aika loppui kesken. Ensin tein yhteysasetuksissa pienen fiban, mutta neuvonnan jälkeen sain homman pelaamaan. Ja sekös lämmitti vanhan mieltä.  :icon_biggrin:      
Pyryharakka

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #70 : 29.01.10 - klo:19:40 »
Tälle pöytäkoneelle sain päivitetyksi Avastin ja sitten latasin Spyware Doctorin netistä ja maksoin sen. Sain lisenssikoodin, mutta en löydä paikkaa, mihin sen voisi laittaa. Jos yritän suorittaa ladatun tiedoston, niin kone vain väittää, että sitä ei voi tehdä, koska sitä ei ole rekisteröity.

Äh että ottaa päästä nämä rakkineet.         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #71 : 30.01.10 - klo:09:35 »
olen lukenut Lutteerusta ja sitten sitä uskon ja rakkauden -apparaattia...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #72 : 30.01.10 - klo:10:44 »
Tälle pöytäkoneelle sain päivitetyksi Avastin ja sitten latasin Spyware Doctorin netistä ja maksoin sen. Sain lisenssikoodin, mutta en löydä paikkaa, mihin sen voisi laittaa. Jos yritän suorittaa ladatun tiedoston, niin kone vain väittää, että sitä ei voi tehdä, koska sitä ei ole rekisteröity.

Äh että ottaa päästä nämä rakkineet.         

Kun minulla ei ole Spyware doctoria enkä lataa sitä koneelleni, kun siellä on Spybot tekemässä samaa, on mahdoton opastaa. Ero on vain siinä että Spybotissa on vapaaehtoinen maksu eikä siellä siten ole rekisteröitymis pakkoa. Kumpi on parempi on kysymys, johon minulla ei ole vastausta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #73 : 03.02.10 - klo:11:32 »
Olen valitellut tässä muinoin kun näppäimistöni takkuilee
ja toimii vain joskus.
Nyt taas meni pari päivää ettei löytynyt kirjaimia
tai niitä tuli hallitsematomasti kymmenen peräkkäin.

Huomasin juuri - ravistellessani näppäimistöstä leivänmuruja  :eusa_angel: -
että pohjassa on paristokotelo!
Mitä ihmettä  :107:

Vaihdoin paristot ja nyt pelaa vähän paremmin.
Isot kirjaimet vähän miettii.
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet
« Vastaus #74 : 03.02.10 - klo:12:38 »
Olen valitellut tässä muinoin kun näppäimistöni takkuilee
ja toimii vain joskus.
Nyt taas meni pari päivää ettei löytynyt kirjaimia
tai niitä tuli hallitsematomasti kymmenen peräkkäin.

Huomasin juuri - ravistellessani näppäimistöstä leivänmuruja  :eusa_angel: -
että pohjassa on paristokotelo!
Mitä ihmettä  :107:

Vaihdoin paristot ja nyt pelaa vähän paremmin.
Isot kirjaimet vähän miettii.

Moi

Sinulla on ilmeisesti langaton näppäimistö ja se vaatii pariston. Jos sinulla on langaton hiiri niin sama juttu.
Seppos

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi