Kirjoittaja Aihe: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!  (Luettu 36322 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #105 : 18.03.10 - klo:16:21 »
Kovin tuntuu olevan joillakin "faktatietoa" homoudesta. Jos joku sattuu vaikka muuttumaan homosta heteroksi, niin siitä on seurauksena vähintäin identiteettikriisi. Ei voi siis muuttua tavalliseksi hetetoksi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #106 : 18.03.10 - klo:16:21 »
:-\ Toi oli hauska.

Voihan sitä tosiaan, joku jolla on identiteettikriisi tai ongelmia vaimon kanssa mennä psykologin pakeille ja terapiassa selviää. Ahaa olenkin homo ja siksi tää kriisi.

Näin on muuten tapahtunut eikä kerran vaan useasti.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #107 : 18.03.10 - klo:19:01 »
Kovin tuntuu olevan joillakin "faktatietoa" homoudesta. Jos joku sattuu vaikka muuttumaan homosta heteroksi, niin siitä on seurauksena vähintäin identiteettikriisi. Ei voi siis muuttua tavalliseksi hetetoksi.
Ei se ole kuin tutkimustietoa, ja sen huonona puolena (?) on pysyvä muutostila, tiede kun tuottaa uutta tietoa ja vanhaa joudutaan mapittamaan pois arkistoihin. Analyysin eräs löydös on että joskin vesilasi yleensä putoaa pöydältä lattialle, jos on pudotakseen, niin voi se joskus pudota pöydältä  kattoonkin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jarru

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 49
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #108 : 21.03.10 - klo:15:47 »
Noista eheytyksistä vaan heräs ajatuksia. Kyllähän riittävällä manipuloinnilla saisivat minutkin uskomaan, että olen koira tai simpanssi, enkä ihminen. Ihmiset ovat herkkiä ja heihin pystyy kyllä vaikuttamaan voimakkaasti. Ainoa "eheytys", jonka ymmärrän on sellaista, jossa autetaan ihmistä olemaan sinut itsensä kanssa, olemaan onnellinen sellaisena, kuin on. Homojen kääntäminen heteroiksi on niin halveksittavaa, että meinaa ihan yrjö lentää.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #109 : 21.03.10 - klo:17:16 »
Noista eheytyksistä vaan heräs ajatuksia. Kyllähän riittävällä manipuloinnilla saisivat minutkin uskomaan, että olen koira tai simpanssi, enkä ihminen. Ihmiset ovat herkkiä ja heihin pystyy kyllä vaikuttamaan voimakkaasti. Ainoa "eheytys", jonka ymmärrän on sellaista, jossa autetaan ihmistä olemaan sinut itsensä kanssa, olemaan onnellinen sellaisena, kuin on. Homojen kääntäminen heteroiksi on niin halveksittavaa, että meinaa ihan yrjö lentää.
Eikä se manipuloinnilla onnistu, oltiin siitä mitä mieltä tahansa. Jos tavoitteena on pelkkä sukupuoli-identiteetin vaihto, ei todellista muutosta valitettavasti tapahdu. Tilanteet joissa se on vaihtunt, ovat olleet ihan erilaisia, niissä on haettu ratkaisua aika laajamittaisin projektein muihin ongelmiin, ja toisinaan silloin siis sivutuotteena se tapahtuu. Syy lienee siinä, että ei ole kyseessä yksinkertainen, yhdestä osoitettavasta syystä johtuva ilmiö, vaan nykytiedon valossa sarja monimutkaisia ilmiöitä.  Yhä kyselen sen verbin perään: Puhutaan miehistä, jotka ovat vaihtaneet suuntautumista, miksi se aina unohtuu? Näillä jutuilla ei ole hyväksi leikitellä. Entä he, jotka eivät ole vaihtaneet yhtään mitään, tehneet tietoista valintaa, eikä tiedostamatonta pengottaessakaan mitään tapahdu?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #110 : 21.03.10 - klo:17:21 »
Oli kunnia ihmetellä Hesarissa sen Luther-säätiön tuoreen piispan näkökantaa homoseksuaalisuudesta. Kovastipa hän on varhaislapsuuden kehitysestymien spesialistia. Millähän lihaksilla? Itse en rohkenisi olla teologian saralla yhtä varma, en yhtään pätkää varma mistään, ja olen varsin mahdollisesti saanut enemmän opetusta teologiasta jo  kuin tämä herra lääketieteestä, psykologiasta, psykodynamiikasta ja varhaisesta vuorovaikutuksesta, ne ovat niin konstikkaita juttuja ja hikistä opiskeltavaa, että toista kertaa en kyllä rupeaisi sitä polkua tallaamaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #111 : 21.03.10 - klo:17:53 »
Oli kunnia ihmetellä Hesarissa sen Luther-säätiön tuoreen piispan näkökantaa homoseksuaalisuudesta. Kovastipa hän on varhaislapsuuden kehitysestymien spesialistia. Millähän lihaksilla? Itse en rohkenisi olla teologian saralla yhtä varma, en yhtään pätkää varma mistään, ja olen varsin mahdollisesti saanut enemmän opetusta teologiasta jo  kuin tämä herra lääketieteestä, psykologiasta, psykodynamiikasta ja varhaisesta vuorovaikutuksesta, ne ovat niin konstikkaita juttuja ja hikistä opiskeltavaa, että toista kertaa en kyllä rupeaisi sitä polkua tallaamaan.

Luther-säätiön ei tarvitse enää vihityttää naisen pappeutta vastustavia miehiä papin virkaan Ruotsissa. Luther-Säätiön tarkoituksen ón viedä luterilaista kirkkoa konservatiiviseen suuntaan vai sanoisikon fundamentaliseen suuntaan. Luther-Säätiön piispa tietää kaikki maailman asiat paremmin kuin kuka tahansa vastaan tulevat luterilainen.  :003:
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #112 : 21.03.10 - klo:17:57 »
Luther-säätiön ei tarvitse enää vihityttää naisen pappeutta vastustavia miehiä papin virkaan Ruotsissa. Luther-Säätiön tarkoituksen ón viedä luterilaista kirkkoa konservatiiviseen suuntaan vai sanoisikon fundamentaliseen suuntaan. Luther-Säätiön piispa tietää kaikki maailman asiat paremmin kuin kuka tahansa vastaan tulevat luterilainen.  :003:
Saimme siis paavin keskuuteemme.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #113 : 21.03.10 - klo:17:59 »
Saimme siis paavin keskuuteemme.

Näin juuri. Luterilainen paavi se on. :003:
Acta, non verba.

Poissa susse

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #114 : 12.04.10 - klo:19:30 »
Hölkänen kirjoitti.
"Ja rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että liitto antaa myös aivan erityisiä mahdollisuuksia tehdä syntiä, joita valitettavasti en ole jättänyt käyttämättä."

Hienosti ajateltu. Tämäpä ei ehkä usein tule ihmisille mieleen. Juuri siksihän kaikki ihmisten liitot sitä siunaamista tarvitsisivat ja sitä pitää kaikille halajaville antaa. Eli kuten edellisen kirjoittaja jatkoikin: "Siksi en voi ihan kirkkain silmin väittää, että minun elämänmuotoni on siunaamisen arvoinen - mutta ei se sen huonompi ole kuin avioliitto. Moni pappi osaisi antaa viisaita ohjeita yhteiselle matkallemme ja olisi hyvä, jos kirkossa voisi olla tilaisuus sitä varten."

Olen iloinen jokaisesta kirkkoon kuuluvasta homoseksuaalista, joka on kaikesta huolimatta pysynyt seurakunnan jäsenenä.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #115 : 13.04.10 - klo:17:37 »
Luther sanoo, että mm. kaste jos se perustetaan Jeesuksen nimeen... jokainen ihminen saa tehdä tämän ja Saatanakin... joka poikakin (tyttökin) saa tehdä tämän...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #116 : 13.04.10 - klo:18:03 »
Luther sanoo, että mm. kaste jos se perustetaan Jeesuksen nimeen... jokainen ihminen saa tehdä tämän ja Saatanakin... joka poikakin (tyttökin) saa tehdä tämän...

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kukahan veisi saatanalle ketään kastettavaksi Jeesuksen nimeen.   :107:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #117 : 13.04.10 - klo:18:17 »
Voi pyhä yksinkertaisuus. Kukahan veisi saatanalle ketään kastettavaksi Jeesuksen nimeen.   :107:

Kastaisko tuo vaikka joku veisi...saattaisi hiiltyä. :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #118 : 13.04.10 - klo:18:35 »
Kastaisko tuo vaikka joku veisi...saattaisi hiiltyä. :003:

Ei taida löytyä kyseistä veijaria fyysisesti paikalle. Kyseessä oli siis vain teoreettinen esitys.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #119 : 14.04.10 - klo:07:32 »
Lutteeruksen teoreettinen selitys Jeesuksen nimeen esimerkiksi kastamisesta...
wilhelmi niskasen jäljillä