Kirjoittaja Aihe: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!  (Luettu 36329 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jarru

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 49
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #90 : 09.03.10 - klo:21:58 »
Samaa mieltä tuosta, että vasenkätisyys on syntiä :017:. Miltähän se näyttäis tämä arkkipiispanvaalikin ilman iänikuista homokysymystä..hiljaista ois..

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #91 : 09.03.10 - klo:22:14 »
Samaa mieltä tuosta, että vasenkätisyys on syntiä :017:. Miltähän se näyttäis tämä arkkipiispanvaalikin ilman iänikuista homokysymystä..hiljaista ois..
Voisi näyttää aika järkevältä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jarru

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 49
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #92 : 09.03.10 - klo:22:34 »
Voisi näyttää aika järkevältä.

No naulan kantaan! Tää koko tapahtuma meinaa mennä meikäläiseltä yli hilseen. Mediaa saa kyllä kiittää oikein kädestä pitäen..osaavat repostella oikeilla asioilla..näiden asioden tiimoilta oon seuraillu jonkin verran nettikeskusteluja ja harvinaisen surullista luettavaa on. Ihmiset repivät ja tuomitsevat toisiaan. Se siitä kristillisyydestä...

Nojoo, enpä tarkottanut eksyä liikaa sivuraiteille ja hypätä tässä arkkipiispa-aiheeseen, mutta kaipa sitäkin saattoi sivuta lyhykäisesti. :icon_cool:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8436
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #93 : 09.03.10 - klo:22:35 »
Voisi näyttää aika järkevältä.

Piskan kaa samaa mieltä. :002:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa corni

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #94 : 09.03.10 - klo:23:25 »
Olen ahdistunut. Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Missä on kristillinen
identiteetti? Missä on elämän korska ja mielen lujuus? Voi minua poloista!
- Ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan. Ps. 4:4 -

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22151
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #95 : 10.03.10 - klo:15:54 »
Kristus pelastaa, ei siihen identiteettejä tarvita.

Poissa corni

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #96 : 10.03.10 - klo:20:45 »
Kristus pelastaa, ei siihen identiteettejä tarvita.

Kiitos Kristukselle!
- Ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan. Ps. 4:4 -

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #97 : 11.03.10 - klo:10:31 »
Kristus pelastaa, ei siihen identiteettejä tarvita.

Ilahduttavan raikas kommentti sangen ummehtuneessa ketjussa. Hyvä Pena!   :023:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #98 : 17.03.10 - klo:08:59 »
:) Tää on aihe kun saa aina vipinää keyboardeihin.
Pikkuhiljaa kello viittä läheni
Ja tunsin miten voimat väheni.
Joopa joo,


http://www.youtube.com/watch?v=qogNtCbiEWI&feature=related

ps. Ja näitä juttuja fiilataan ja höylätään

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8436
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #99 : 17.03.10 - klo:20:06 »
Kun puhutaan oliko ne intersukupuolisista ja sellaisista joista ei todellakaan tiedä ovatko he poikia ja tyttöjä, niin ei tulisi unohtaa sitä että on myös sellaisia, kun ovat jonkun trauman tai muun takia alkaneet tykätä enempi samasta sukupuolesta jollainen itse on.
Voi olla miesmäinen ja dominoiva äiti ja nössö mies ja lapsi menee sekaisin rooleissa ja alkaa olemaan jotain mitä ei luonnollisesti olekkaan.
Sellaisille soisin ns ehytymisen.

Sitten voi olla tyttö joka joutuu olemaan poikaporukoissa ja muuttuu lesboksi sen takia. Sellaisia tunnen jokusen.

Sitten on monta muutakin muuta syytä kuin tuo, että on syntynyt intersukupuolisena. Eli ruumiilta on eri kuin hengeltä.
Tai jotenkin kutenkin.

Mulle kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja lähimmäisiä. Ketään ei tulisi ja saa syrjiä taipumuksiensa vuoksi.
Tulisi nähdä pintaa syvemälle ja ennenkaikkea muutoksen toisessa ihmisessä voi tehdä vain Jumala. Minun moralisoimiset ja tuomitsemiset eivät ketään auta päinvastoin.

En yksinkertaisesti jaksaisi alkaa moralisoimaan jollekkin homolle. Olkoon kuten on ei haittaa ja oikeasti hyväksyn heidän elämäntyylinsä.
 Kuin myös lesbojen, ei haittaa pätkääkään heidän elämisensä.

Imatran kirkkoherra on tosi sympaattisen oloinen henkilö.
Toivon hänelle kyllä kaikkea hyvää ja vähät välitän hänen muutoksistaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #100 : 17.03.10 - klo:21:30 »
Jäi mieleeni kenties syksyltä 2001 seuraava juttu, kun parisuhdelakia väännettiin. Mielenosoittajia tai kuitenkin porukkaa oli eduskuntatalon edessä. Sieltä tv-uutisissa haastateltiin kahta kaiketi alle parikymppistä nuorta naista. He sanoivat suhteestaan, että "Tämä on meidän valinta". Jäi mietityttämään. Olin ajatellut, että seksuaalista suuntautumista ei tarvitse erikseen valita. Myöhemmin on kohdalleni osunut pari tapausta, että nainen on pettynyt pahemman kerran miehiin ja päättänyt elää parisuhteessa naisen kanssa.

Nykyisin tuntuu myös olevan muotia 'leikkiä' homoseksuaalia. Jokin aika sitten taisi olla tv:ssä tai lehdessä, että espoolaiskoulussa kiusataan, jos ei suostu läheisyydenosoituksiin tyttöjen kesken. Ehkä oli suutelemisesta kyse, en muista tarkemmin.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #101 : 18.03.10 - klo:07:46 »
Homoseksaalisuus on ilmiökokonaisuus, jollakin on suuntautmiselle ilmeisen pysyvä aivofysiologinen perusta, joillakin kehityshistoriaan liittyvä, ja kehityshistoria muovaa josks aivostoakin - mutta ei rajattomasti. Sitten on henkilöitä jotka kokevat ettei kohteen sukupuolella ole mitään väliä.

"Eheyttämisen" soisi , niinpä niin, milloin sitä joku kaipaa. Itse siis. Ja olipa ongelma mikä hyvänsä. Toisen puolesta on paha eheytyä. Vähiten kaikesta enää jaksaa kuunnella että jonkun nyt pitäisi "hakeutua hoitoon" tai "eheytyä" koska minua ahdistaa se mitä hän on...minä menisin itse siinä tapauksessa ensin, ja yrittäisin selvittää mikä minua jutussa ahdistaa, onko kyseessä ongelma jolle voin itse mitään tehdä vai onko sitä vain siedettävä.

Vielä ehdottaisin suurta varovaisuutta homman harjoittamisessa. Kirkossa tapaa erittäin laadukasta tukea-antavaa terapeuttista hoitoa, mutta  myös työntekijöitä, jotka ilman ammattikoulutusta eheyttelevät väkeä mennen tullen käytyään teologisessa sielunhoidon kurssin ja luettuaan pari kirjaa. Sitä "eheyttelyä" kun aikansa tosimielellä ja asiaan opetettuna harjoittaa, saattaa alkaa äkkiä kaivata muihin töihin, vaikka saisikin hyvää jälkeäkin, olisi koulutukset ja työnohjaukset.  Homma kun näyttää jänskältä ja helpolta ja kivaltakin. Se ei sitä ole.

Eräs psykoanalyytikko, joka oli jo alan kouluttajakin, ja todella tiesi jotakin näistä eheyttelyistä, sanoi, että toisinaan seksuaalinen suuntaus muuttu pitkässä psykoterapiassa tai analyysissa, mutta ei suinkaan aina. On lupa vedota siihen ettei se ole ainut psykoterapian viitekehys. Ei olekaan. Mutta psykoterapiatutkimuksen (meneillään ollut tuorein ja laajin) mukaan viitekehys ei suuria merkitse. Onnistuneet tapaukset kasautuvat tietyille samoille henkilöille, viitekehyksestä riippumatta. Tälle kasaantui onnistuneita.
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo:07:58 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #102 : 18.03.10 - klo:09:48 »
"Eheyttämisen" soisi , niinpä niin, milloin sitä joku kaipaa. Itse siis. Ja olipa ongelma mikä hyvänsä. Toisen puolesta on paha eheytyä. Vähiten kaikesta enää jaksaa kuunnella että jonkun nyt pitäisi "hakeutua hoitoon" tai "eheytyä" koska minua ahdistaa se mitä hän on...minä menisin itse siinä tapauksessa ensin, ja yrittäisin selvittää mikä minua jutussa ahdistaa, onko kyseessä ongelma jolle voin itse mitään tehdä vai onko sitä vain siedettävä.

Yhdysvalloissa on aivopesty homoja ja lesboja eheyttämisen nimissä.


Lainaus
Eräs psykoanalyytikko, joka oli jo alan kouluttajakin, ja todella tiesi jotakin näistä eheyttelyistä, sanoi, että toisinaan seksuaalinen suuntaus muuttu pitkässä psykoterapiassa tai analyysissa, mutta ei suinkaan aina.

 Eheytys on aivopesua ja sen jälkeen "heteroiksi" käännytetyt homot ja lesbot ovat jatkuvassa indentiteettikriisissä.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #103 : 18.03.10 - klo:15:14 »
Eheytys on aivopesua ja sen jälkeen "heteroiksi" käännytetyt homot ja lesbot ovat jatkuvassa indentiteettikriisissä.

Useimmiten. Analyysissa suntatumisen vaihtuminen on ollut sivutuote.

Jaa niin. Saattaahan se vaihtua toisin päinkin - heterosta homoksi?

Psykoanalyysi taitaa olla hieman vieras...??
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8436
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #104 : 18.03.10 - klo:15:33 »
Useimmiten. Analyysissa suntatumisen vaihtuminen on ollut sivutuote.

Jaa niin. Saattaahan se vaihtua toisin päinkin - heterosta homoksi?

Psykoanalyysi taitaa olla hieman vieras...??

 :-\ Toi oli hauska.

Voihan sitä tosiaan, joku jolla on identiteettikriisi tai ongelmia vaimon kanssa mennä psykologin pakeille ja terapiassa selviää. Ahaa olenkin homo ja siksi tää kriisi.
Kaikki valta tekoälylle!