Kirjoittaja Aihe: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!  (Luettu 36293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #75 : 09.03.10 - klo:11:37 »
pakko taas laittaa omakin lusikka tähän soppaan

Lainaus
Kuinkahan moni pedofiili on myös rantavesissä kahlaillut, ja itsemurhaa suunnitelleet, kun ei voi vapaasti omaa syvä kaipuutaan mitenkään tyydyttää, koska yhteiskunta ei sitä hyväksy.

voisiko koskaan, edes joskus olla niin,
että tällaisen ihmisen oma omatuntokaan ei taipumusta ja tekoa hyväksy,
silti hän toimii näin...antaen periksi pahalle...
Herra armahda.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #76 : 09.03.10 - klo:11:47 »
Lainaus
kiivastuminen ei ole kannattava harrastus.


Olet oikeassa.
Olisin voinut  asettaa sanani maltillisemmin.


Lainaus
Heteroudesta saa kirjoittaa tässä ketjussa mutta mainitsemasi puolue on vaihtanut jo nimeä ja sitä ei ole viisasta tänne tuoda..

Kyseisestä puolueesta ja sen vanhasta nimestä on kuitenkin tässä ketjussa jo ehditty keskustella.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #77 : 09.03.10 - klo:11:50 »
Lainaus
voisiko koskaan, edes joskus olla niin,
että tällaisen ihmisen oma omatuntokaan ei taipumusta ja tekoa hyväksy,
silti hän toimii näin...antaen periksi pahalle...

Anastasia, aloita aiheesta uusi ketju, niin vastaan sinulle.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #78 : 09.03.10 - klo:12:02 »
Ei jaksa.
Liian hapokasta :icon_biggrin:


Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #79 : 09.03.10 - klo:12:05 »
Kyllä Ruokanen on selvästi sanonut hyväksyvänsä homot - mutta homojen pysyvien parisuhteiden siunaamiseen hänellä ei mielestään ole valtuuksia.

Homojen tuomitsemisella tarkoitetaan lähinnä sitä, että homot tuomitaan elämään, jossa hellyyden ja läheisyyden kaipuu jää vaille vastausta. Monet kirkossamme myös väittävät suoraan, että homosuhteessa eläminen on synti, joka estää pääsyn yhteyteen Jumalan kanssa. Se on jo aika kovaa tuomarointia.

Mäkinen oli seitsemästä ainoa, joka rohkeni nostaa vihreän lipun rekisteröityjen parisuhteiden siunaamisen puolesta. Se kieltämättä ratkaisi valinnan, mutta kyllä Mäkisen herännäishenkisyyskin vaakakupissa painoi.


"homot tuomitaan elämään, jossa hellyyden ja läheisyyden kaipuu jää vaille vastausta"

Tarkoittaako tämä sitä, että vaikka homo- tai lesbopari elää yhdessä, niin heidän läheisyyden kaipuu jää vaille vastausta, koska heidän liittoaan ei siunata?

Miten on avoparien laita, kun he itse eivät halua siunausta suhteelleen? Jääkö heidänkin hellyyden ja läheisyyden kaipuu vaille vastausta?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #80 : 09.03.10 - klo:13:33 »
  Minä en ymmärtänyt Hölkäsen ajattelevan nyt siunattua taikka siunaamatontakaan parisuhdetta, vaan sitä että toisin ajattelevat lakaisisivat kokonaan "maton alle" tällaisen  taipumuksen. Eli että homot rakkauden ja läheisyyden kaipuussaan olisivat väärässä. Ja syntisiä tietenkin.
Mutta kun tällainen piirre on ihmiseen luotu, sillä on myös ihmisen tarpeet.

        :052: :056:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #81 : 09.03.10 - klo:13:33 »
Kuinkahan moni pedofiili on myös rantavesissä kahlaillut, ja itsemurhaa suunnitelleet, kun ei voi vapaasti omaa syvä kaipuutaan mitenkään tyydyttää, koska yhteiskunta ei sitä hyväksy.
Kyllä siinä tunteet ovat pinnalla ja itku herkässä, kun pitäisi ne lapset unohtaa, vaikka koko pedofiilin ihmisluonto sotii tuota ajatusta vataan.

Tutkimusten mukaan pedofiili on ns sairaudentunnoton. Ei siis käsitä alkuunkaan, että lapsi ei "vastaa hänen tunteisiinsa". Näitä on yritetty "hoitaa" ja tutkia vankilassa, ja tyypillisesti he näyttävät todella olettavan että halu oli molemminpuolinen!!!

En tiedä tapausta jossa pedofiili olisi ollut suisidaalinen.

Sosiopaatit ovat sitä äärimmäisen harvoin jos koskaan. Mitkään normit eivät merkitse heille mitään. Syy on tuntematon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #82 : 09.03.10 - klo:13:36 »
Homosta ja pedofiilista puhuminen samassa jutussa on törkeää.
Niin minustakin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #83 : 09.03.10 - klo:13:43 »
Niin minustakin.

Väärän todistuksen tekaiseminen sekä toisen tekstin negatiivinen vääristely on ainakin törkeää.
« Viimeksi muokattu: 09.03.10 - klo:13:47 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #84 : 09.03.10 - klo:13:45 »
Anastasia taisi saadakin nimim. ikävöivän eräästä tekstistä kysymykseensä paljon paremman vastauksen, kuin itse olisin kyennyt antamaan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #85 : 09.03.10 - klo:14:28 »
Lainaus
Vaikka nyt asia ei minulle kuulu, niin olisikohan hieman Sinun itse myös tarkennettava keskustelualueilla kommentoidessasi viesti aiheisiin.
100% varmasti on.

Aivan, mutta Sinulla tai olla vain tarkennettavaa keskustelualueilla 1%  :icon_wink:

ps.Otsikko voisi kyllä olla: Köpi ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu! :eusa_think:
    Muuten, olisi tarjolla proteiini patukka. :icon_wink:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #86 : 09.03.10 - klo:17:10 »
pakko taas laittaa omakin lusikka tähän soppaan

voisiko koskaan, edes joskus olla niin,
että tällaisen ihmisen oma omatuntokaan ei taipumusta ja tekoa hyväksy,
silti hän toimii näin...antaen periksi pahalle...
Tiedän yhden tapauksen Ruotsista. Kyseessä oli nuori kristitty poika, joka ei nyt antanut vielä periksi muulle itsessään kuin tuolle onnettomalle (?) taipumukselle rakastua samaan sukupuoleen. Hän katsoi "antaneeksi periksi omatunnolleen" ja teki epätoivoissaan itsemrhan. Jumalahan ei siitä enää mitään piitannut --- kadotustuomio odotti --- ajatteli kai että mennään sitten saman tien.

"Omatunto on tuuliviiri" sanoo Gierz. OK, ei ole körtti, muttei ihan kaikessa erehdy? Jossain kyllä...
 "Mitä omatunto kertoo siitä, mitä Kristus on puolestamme tehnyt?"
Se sekoitetaan tavallisesti yliminään, sanoo ikävöivä.
Se kertoo sen, väittää oikeaksi sitä, mitä ympäristömme, uskontulkintamme  ja kulttuurimme pitää normatiivisena.

Sanottakoon vielä jotta ollaan inhorehellisiä: En ymmärrä homoseksuaalisuutta. Minun on ihan mahdotonta eläytyä siihen. Jos ja kun esitän muuta, en ole ihan oma itseni. Omat tunteeni ovat ... no niin. Eivät salonkikelpoisia. Mtta ne eivät saa tuomita toisia.

Mutta minun "ihan oma itseni" ei ole eikä saa toimia normina toisille. Se myös voi erehtyä ja erehtyykin paljossa, hyvä jos ei kaikessa.
« Viimeksi muokattu: 09.03.10 - klo:17:15 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #87 : 09.03.10 - klo:19:57 »
"homot tuomitaan elämään, jossa hellyyden ja läheisyyden kaipuu jää vaille vastausta"

Tarkoittaako tämä sitä, että vaikka homo- tai lesbopari elää yhdessä, niin heidän läheisyyden kaipuu jää vaille vastausta, koska heidän liittoaan ei siunata?

Miten on avoparien laita, kun he itse eivät halua siunausta suhteelleen? Jääkö heidänkin hellyyden ja läheisyyden kaipuu vaille vastausta?


Tuskinpa. Mutta kyse on siitä, millaisen viestin kirkko antaa homoseksuaalisille jäsenilleen. Monet meistä ovat tajunneet, että kirkon seksuaalieettistä opetusta ei voi ihan vakavasti ottaa, mutta varmasti on niitäkin, jotka uskollisesti kilvoittelevat selibaatissa tai onnettomassa avioliitossa. Se on raskas tuomio, jonka kirkko siunaa. Meitä toisinajattelijoita ei siunata. Eli kuten Riitta-mummi aivan oikein arveli, vastustan sitä, että annetaan ymmärtää, että olemme väärässä ja elämme synnissä.

Itse suhtaudun parisuhteeseeni kuin avioliittoon. Se on pyhä, elinikäiseksi tarkoitettu ja antaa minulle paitsi oikeuksia myös velvollisuuksia toista kohtaan. Ja rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että liitto antaa myös aivan erityisiä mahdollisuuksia tehdä syntiä, joita valitettavasti en ole jättänyt käyttämättä. Siksi en voi ihan kirkkain silmin väittää, että minun elämänmuotoni on siunaamisen arvoinen - mutta ei se sen huonompi ole kuin avioliitto. Moni pappi osaisi antaa viisaita ohjeita yhteiselle matkallemme ja olisi hyvä, jos kirkossa voisi olla tilaisuus sitä varten.


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8436
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #88 : 09.03.10 - klo:20:52 »
Ei tästä saa tolkkua, mutta musta Vasenkätisyys on syntiä. :-\

Ja ruotsalaisuus, mut se vaan suomessa. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

santtu-62

  • Vieras
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #89 : 09.03.10 - klo:21:22 »
Ja ruotsalaisuus, mut se vaan suomessa.
Siksi minä pidäkin Pavesta.

ps. eikä sillä ole merkitystä onko vasuri tai oikea, tai ehkä eräässä fyysisessä kontaktilajissa :icon_wink: