Kirjoittaja Aihe: Mitä luin viimeksi vol 6  (Luettu 34593 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #90 : 13.01.10 - klo:20:22 »
Menossa kolmen kirjan sarja: Härmän vikuri, tätähän kehuttiin foorumilla ja eipä suotta. Tutustumista pohojalaasuuteen ja herännäisvaikuttajan polkuun. Äitini oli vimpeliläisiä,mutta  sinnepäin ei kontakteja 58 vuoteen. Sääli. Senpä vuoksi olen pohjalaisuuteen lääpälläni. Kun oikein haluan itseäni kehua, kerron olevani puoliksi pohjalainen.
Toinen kirja menee rinnakkain; Paavo Lipposen "Järkikirja."  Kolmas; Viktor Vladimirov, Näinhän se oli....

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #91 : 13.01.10 - klo:20:27 »
Antti Tuuri kirjoittaa minun mielestäni hyvin pohojanmaasta ja pohojalaasuuresta. Kannatta lukea, jos aihe kiinnostaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #92 : 14.01.10 - klo:08:25 »
Kotiliettä, oli kiireiden keskellä jäänyt näin pitkälle. Paula Risikosta tykkään, hän onkin pohjalainen.
 Minä tunnen myös erinomaista sisarrakkautta pohjalaisia kohtaan vaikka ei ole minkäänlaista verenperintoä. Yksi tädestä on naimisissa Kortesjärvellä.

Olen lukenut Tuurin Pohjanmaa-sarjan, nähnyt TV-elokuvan ja hiljakkoin uudestaan Talvisodan. Reirua sakkia, pohojalaaset!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #93 : 14.01.10 - klo:10:36 »
Kotiliettä, oli kiireiden keskellä jäänyt näin pitkälle. Paula Risikosta tykkään, hän onkin pohjalainen.
 Minä tunnen myös erinomaista sisarrakkautta pohjalaisia kohtaan vaikka ei ole minkäänlaista verenperintoä. Yksi tädestä on naimisissa Kortesjärvellä.

Olen lukenut Tuurin Pohjanmaa-sarjan, nähnyt TV-elokuvan ja hiljakkoin uudestaan Talvisodan. Reirua sakkia, pohojalaaset!

Risikko on muuten vihitty avioliittoon vuosituhannen vaihteessa täsmälleen. Toisekseen hän on Ylihärmästä lähtöjään ja pitää seuroja kotonaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #94 : 14.01.10 - klo:16:05 »
Oijoi, mun ei pitäis mennä kirjakauppaan, ei ainakaan ale-aikaan  :icon_rolleyes:

Kirjani eivät mahdu mihinkään, niitä on pitkin ja poikin joka paikassa ja äsken sorruin seuraaviin:

Murtomäki,Veijo: Jean Sibelius ja isänmaa (mukana CD Sibeliuksen isänmaallisista sävellyksistä)  :060:
Dunderfelt,Tony: Intuitio
Tabermann,Tommy: Suutele minulle siivet (mukana CD, jossa Tabermann lukee runoja)
Suuri Englanti-Suomi -sanakirja

ja pikkukirjanen Hulluna sinuun!  :002:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #95 : 14.01.10 - klo:19:12 »
Oijoi, mun ei pitäis mennä kirjakauppaan, ei ainakaan ale-aikaan  :icon_rolleyes:

Kirjani eivät mahdu mihinkään, niitä on pitkin ja poikin joka paikassa ja äsken sorruin seuraaviin:

Murtomäki,Veijo: Jean Sibelius ja isänmaa (mukana CD Sibeliuksen isänmaallisista sävellyksistä)  :060:
Dunderfelt,Tony: Intuitio
Tabermann,Tommy: Suutele minulle siivet (mukana CD, jossa Tabermann lukee runoja)
Suuri Englanti-Suomi -sanakirja

ja pikkukirjanen Hulluna sinuun!  :002:

Ja näistä ehdottomasti mielenkiintoisi on Englanti-Suomi-sanakirja.  :icon_eek:
Acta, non verba.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #96 : 14.01.10 - klo:19:19 »
Ja näistä ehdottomasti mielenkiintoisi on Englanti-Suomi-sanakirja.  :icon_eek:

Joensuun Suomalaisessa oli tuollainen kirja tarjouksessa 15 euroa. Normaali hinta ilmeisesti 105 euroa, joten ilmeisen hyvä kauppa. Itselleni sellaisen hankin, katsotaan josko se hyödyllinen olisi.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #97 : 14.01.10 - klo:19:21 »
 :003: Hyvä kirja on, piti ostaa kun edellinen kunnollinen sanakirja on 80-luvulta, tämä taitaa olla vuodelta 2005.

Sibelius-kirjassa on ainakin kauniita kuvia ja Tabermannilla kauniita runoja....

Äläs nyt, Salis, lyttää mun ostoksia  :018:

Ja pikkukirja on ihku: "Minulla on vain rakkautesi, mutta minulta ei silti puutu mitään."
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #98 : 14.01.10 - klo:19:23 »
Joensuun Suomalaisessa oli tuollainen kirja tarjouksessa 15 euroa. Normaali hinta ilmeisesti 105 euroa, joten ilmeisen hyvä kauppa.

Täällä oli normaalihinnaksi kerrottu 132,25 ja saman 15€ siitä maksoin.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #99 : 14.01.10 - klo:19:41 »
Täällä oli normaalihinnaksi kerrottu 132,25 ja saman 15€ siitä maksoin.

Jeps, sama teos kyseessä. En vain jaksanut tarkistaa hintaa, joten heitin jotain.
Tänään kävin uudelleen katselemassa Thomas Mannia (3 euroa), mutta oli kiire bussiin ja jonoa hirveästi. Ehken huomenna.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #100 : 14.01.10 - klo:19:47 »
Minäkään en ehtinyt/uskaltanut ees joka pöytää vilkaista, noi tarttui mukaan ihan puolivahingossa  :icon_biggrin:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #101 : 14.01.10 - klo:19:50 »
Täällä oli normaalihinnaksi kerrottu 132,25 ja saman 15€ siitä maksoin.
Olikohan tuo hinta markoissa? Katso painovuotta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #102 : 14.01.10 - klo:20:24 »
Olikohan tuo hinta markoissa? Katso painovuotta.

Kysytkö tosissasi?  :003: Kyllä se kuule oli ihan hintalapussa ollut vertailuhinta. Netissä näkyy olevan vertailuhintana 97€. Se ei ole mikään taskusanakirja, yli 70 000 hakusanaa, oikeesti vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, itseasiassa sitä tässä just selailin.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #103 : 14.01.10 - klo:21:08 »
Kysytkö tosissasi?  :003: Kyllä se kuule oli ihan hintalapussa ollut vertailuhinta. Netissä näkyy olevan vertailuhintana 97€. Se ei ole mikään taskusanakirja, yli 70 000 hakusanaa, oikeesti vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, itseasiassa sitä tässä just selailin.

Olipa röhee alennus. Kyllä sitten kannatti investoida.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #104 : 15.01.10 - klo:10:50 »
Äläs nyt, Salis, lyttää mun ostoksia  :018:

Viittasin lähinnä siihen, että Tabermannia ja Dunderfeltiä on tullut luetuksi liikaakin.  :039:
Acta, non verba.