Kirjoittaja Aihe: Mitä luin viimeksi vol 6  (Luettu 34324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #120 : 18.01.10 - klo:19:44 »
Aattelin käydä sairaalalukemiseksi jotain kevyempää ja hyväntuulista. Ei siellä muuhun jaksa eikä pystykään keskittymään. Siispä Huovisen Veitikka - A.Hitlerin elämä ja toiminta  :icon_wink: ja vaikka Joe-setä. Oon ne kyllä varmaankin lukenu.

Pojan kuolema on lukematta, mutta sitä en ala sairaalassa lukemaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #121 : 18.01.10 - klo:19:50 »
Aloitin Jerome K. Jeromen Kolme miestä veneessä. Sivulla 30 en vielä tiedä, onko se oikeasti vai väkinäisesti hauska.

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #122 : 18.01.10 - klo:21:41 »
Khaled Hosseini: "Tuhat loistavaa aurinkoa".  Suosittelen, loistavaa kerrontaa Afganistanista ja tarina antaa uskoa selviytyä, aina!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #123 : 19.01.10 - klo:07:54 »
Muistan Pena jo 1950-luvulla lukeneeni tuon hassutuksen englannintunneilla alkukielellä.
Suomeksi luettiinn mm. Huovisen Siintävät vuoret,Steinbeckin Punainen Poni ja Helmi,
Juhani Ahon Rautatie ja Lastuja, Ja Runebergin Vänrikki Stoolin tarinat tietenkin.

Jännä juttu tämä muistin inspiroituminen. Penan Three men in the boat sen teki nyt.

                                   :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #124 : 19.01.10 - klo:14:19 »
Ja mie luin taas yhden Karin Fossumin
Älä katso taaksesi-kirjan.

Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #125 : 21.01.10 - klo:14:10 »
Jorma Heiskanen - Kenttäpappina Kollaalla.

t. nimim. kaikkiruokainen

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #126 : 22.01.10 - klo:19:41 »
Kirjoittele vaan, voi nääs mennä aikaa ennen kuin kirjastosta kirja irtoo  :023:

Minä olen selaillut tässä viime päivinä ltalian ikävään kirjasta nimeltä The Duomo Cathedral Of Milan, images and words

Nyt tuli kirjastosta tieto että 'Uuni' on noudettavissa  :109:

Italian ikävää olen lievittänyt edelleen silmäilemällä Duomo-kirjaa, lisäksi Venetsian taide&arkkitehtuuri ja Gardajärven lomaopas auttavat asiassa.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #127 : 22.01.10 - klo:20:06 »
Italiasta kun puhuit, osui niin että tänään kirjastosta lainasin mm. yhden Donna Leonen dekkarin.
Siinä on mukavaa miljöön kuvausta ja perhe joka nauttii hyvästä ruoasta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #128 : 22.01.10 - klo:20:13 »
Nyt tuli kirjastosta tieto että 'Uuni' on noudettavissa  :109:

Italian ikävää olen lievittänyt edelleen silmäilemällä Duomo-kirjaa, lisäksi Venetsian taide&arkkitehtuuri ja Gardajärven lomaopas auttavat asiassa.

Minä kävin lisäämässä himojan päästä taas kotiin Venetsiaan. Nyt nimittäin ovat nuo matkailumessut. Muuten syrjähyppynä kerrotakoon Käpylän seurakuntaneuvosto päätti kerran, että heillä on vain jumalanpalveluksia ja mussut ovat naapurin messukeskuksessa. Entinen kirkkoherra nyttemmin jo tuolla taivaassa, ylpeili tällä päätöksellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #129 : 22.01.10 - klo:20:44 »
Täytyypä etsiä kirjastosta Kenttäpappina Kollaalla. Kirja kuului joskus ns. kiellettyihin. Itselläni on Kunniamme päivät 1939-1940. Pitäisi sidotuttaa se uudelleen, kärsi vaurioita runsaassa selailussa lapsuudessa. Lapsuuden kuvakirja. Mistähän löytyisi ko. työntekijä? Ja tietenkin, mitä se tulee maksamaan? Jorma Heiskanen, Kenttäpappina Kollaalla kirjan tekijä, katosi partiomatkalla Ensossa jatkosodan alkupäivinä ja julistettiin sotavankeudessa kuolleeksi 1948.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #130 : 22.01.10 - klo:20:59 »
Täytyypä etsiä kirjastosta Kenttäpappina Kollaalla. Kirja kuului joskus ns. kiellettyihin. Itselläni on Kunniamme päivät 1939-1940. Pitäisi sidotuttaa se uudelleen, kärsi vaurioita runsaassa selailussa lapsuudessa. Lapsuuden kuvakirja. Mistähän löytyisi ko. työntekijä? Ja tietenkin, mitä se tulee maksamaan? Jorma Heiskanen, Kenttäpappina Kollaalla kirjan tekijä, katosi partiomatkalla Ensossa jatkosodan alkupäivinä ja julistettiin sotavankeudessa kuolleeksi 1948.

Toinen mielenkiintoinen on Jaakko Haavion Ajalla vaaran vaivan. Se minulla on.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #131 : 22.01.10 - klo:22:38 »
Löysin pienen kirjasen
Eino Sormusen
Sisällinen elämä. Johdatus mystiikan maailmaan.

Vaikka kieli on vanhahtavaa, sisältö selkeää ja mielenkiintoista.
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #132 : 23.01.10 - klo:09:16 »
Ostin tarjouksesta Panu Rajalan matkaoppaan 'Sillanpään Hämeenkyrö'. Sen nimi voisi melkein olla 'Panu Rajalan Hämeenkyrö'.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #133 : 23.01.10 - klo:14:59 »
Kollasin kipeänä kirjahyllyäni, luin Bo Gierzin "Kalliopohjan" pitkästä aikaa. Tykkäsin.

Harmitti kun yksi kirjastoon varaamani kirja oli ennätetty antaa seuraavalle varaajalle, kun olin niin puolikuntoinen etten mukamas jaksanut viime viikolla poiketa. No mitäs, varasin uudestaan. Harmittaa silti. Olisi edustanut sitä "historian Jeesus"- buumia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #134 : 31.01.10 - klo:18:18 »
Luen nyt Erämaan profeetta Paavo Ruotsalaista. Ostin sen syksyn kirjamessuilta divariosastolta. Enpä olisi uskonut, että kirja on niin viihdyttävä. Kirjoittaja on siis Aapeli Saarisalo. Nyt vaan tämä viihdyttävyys pistää miettimään juttujen totuusarvoa: onko oiottu mutkia, jotta on saatu meheviä tarinoita ja kiinnostavuutta vai mistä on kyse?
Lyö särö väärään varmuuteeni.