Kirjoittaja Aihe: Kaikki pääsevät taivaaseen?  (Luettu 17242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

• Kuulee veisuun Pirtistä
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #90 : 13.08.19 - klo:08:47 »
Rohkenin mainita taannoin jossain tekstissäni, että ymmärtääkseni Raamatussa ilmoitetaan, että suurin osa ihmiskuntaa joutuu helvettiin. Tästä minua "tukistettiin" ylläpidon taholta. Sitä en kuulemma tiedä minä eikä sitä tiedä kukaan muukaan. Lienenkö ihan väärin tulkinnut Raamattuni?

En tiedä, onko tämä aihe kielletty tällä foorumilla tai joskus aiemmin loppuunkaluttu. Jos on, niin seppos voi poistaa tämän heti kättelyssä.

Ellei tämä aihe ole ihan körttiläisten hittilistalla, niin ainakin minun körttikodissani on tästäkin ollut mainintaa.

Mielestäni et ole tulkinnut väärin Raamattuasi, koska helvetti on yksi olennainen osa Raamatun kokonaissanomaa. Luterilaisen kirkkomme uskon mukaan pienoisevankeliumi on kristillisen uskomme ydin, miten vain meidän Herramme Jeesus Kristus on ainoa tie helvetistä pelastumiseen. Tähän pelastuksen ihmeeseen saadaan yhteys vain armonvälineiden kautta, sillä luterilaisen kirkon uskon mukaan  armonvälineet ovat välttämättömiä, jotta ihminen pelastuisi. Armonvälineillä tarkoitetaan Jumalan sanaa, kastetta ja ehtoollista, joiden välityksellä Pyhä Henki suorittaa työnsä seurakunnassa.

"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."
(Joh.3:16)