Kirjoittaja Aihe: Positiivisten asioiden ketju vol. 5  (Luettu 48340 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mahjong

• Vieras
Positiivisten asioiden ketju vol. 5
« Vastaus #60 : 09.08.08 - klo:14:25 »
???????

munkki-1

• Vieras
« Vastaus #61 : 09.08.08 - klo:14:44 »
Lainaus
Pasta on urheilijan ruokaa, kun pitää tankata kovaa suoritusta varten, mutta tuskinpa pummit makaroneja kuntoilua varten hamstraavat

Pasta on vehnätuote.  Miten on sen ravintopitoisuus.  

Eräs luennoitsija väitti . ettei pastalla mitalleja tule,

ja pankin mainos oli,  kyllä kaurapuurollakin elää.

En aio kumota kenenkään väitteitä. Kaikilla väitteillä on omat  uskomukset taustana.

Tuskin kukaan  väittää asiaa, johon ei itse usko.

Ennen, kauan sitten kertoivat  metsämiehet, jotka ajoivat tukkeja hevosilla, että  hevoset eivät jaksaneet  koko päivää, jos ne saivat vain kauroja ja heiniä.

He laittoivat  ruisjauhoja runsaasti hevosen ruokaan.  Sitä ei voinut syöttää sellaisenaan, vaan oljista tehtiin silppuja ja kasteltiin vedellä sopivasti  ja silppuin sekoitettiin  runsaasti ruisjauhoja.
Jauhot liukenivat veteen ja syntynyt  ruisjauholiuote meni osaksi oljenpätkien sisälle.
Tama silppu annettiin hevoselle  ennen  metäajoon lähtöä, ja hevonen söi sita  paljon. Se suuri ravintomäärä ei kuitenkaan tullut hyödyksi hevoselle yhdellä kertaa, vaan  sopivasti koko päivän aikana.

Tämä melkein ravinnoton olki suojasi, ettei liikaa vahvaa ruisravintoa tullut uhdellä kertaa hevosen verenkiertoon.  Onko ymmärrtävää?

Olisiko aiheellista saada pitkänmatkan juoksijalle tai hiihtäjälle jonkinlainen ajoitettu ruokasäännöstely, että väsymys ja voimattomuus ei rasittaisi juoksun aikana.

Eikai pummit myy  makarooneja köyhemmälle kansalle ja osta rahoilla alkoa.

Mahjong

• Vieras
« Vastaus #62 : 09.08.08 - klo:15:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "munkki-1"
Peruna on arvokkaampi  ruokana kuin  omena,  

Jos pummi pyytää kymppiä, niin  kysy häneltä, mihin tarkoitukseen hän sitä rahaa tarvitsee.

Jos hän sanoo, että on nälkä, niin on parempi mennä hänen kanssaan kauppaan ja ostaa pussi kauranryyniä ja pussi perunoita, kuin antaa hänelle kymppi rahaa, koska  se menisi kaljoihin, jos hän saa itse ostaa.
Jos hän kieltäytyy niin saat pitää kymppisi tai arvokkaat ruoka-aineet.

Jos Eeva paratiisissa olisi tykännyt perunoista, niin olisi omenat jääneet syömättä.

:D  :lol:

Pummit ovat saaneet sosiaalihuollosta tai seurakunnasta niin paljon makarooneja tai jauhoja ettei kaappiin enää mahdu. Kyse ei ole nälästä.

Pasta on urheilijan ruokaa, kun pitää tankata kovaa suoritusta varten,  mutta tuskinpa pummit makaroneja kuntoilua varten hamstraavat. :wink:

Veikko Hurstin poika Heikki antaa pummeillekin ruokaa mitään kysymättä. Hän on samalla asialla kuin Äiti Teresa. "Minkä olette tehneet..." Mutta onhan meitä omaan napaankin tuijottajia.  :wink:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #63 : 09.08.08 - klo:16:10 »
Lainaus
Pasta on urheilijan ruokaa, kun pitää tankata kovaa suoritusta varten, mutta tuskinpa pummit makaroneja kuntoilua varten hamstraavat

Pasta on vehnätuote.  Miten on sen ravintopitoisuus.  

Eräs luennoitsija väitti . ettei pastalla mitalleja tule,

ja pankin mainos oli,  kyllä kaurapuurollakin elää.

En aio kumota kenenkään väitteitä. Kaikilla väitteillä on omat  uskomukset taustana.

Tuskin kukaan  väittää asiaa, johon ei itse usko.

Ennen, kauan sitten kertoivat  metsämiehet, jotka ajoivat tukkeja hevosilla, että  hevoset eivät jaksaneet  koko päivää, jos ne saivat vain kauroja ja heiniä.

He laittoivat  ruisjauhoja runsaasti hevosen ruokaan.  Sitä ei voinut syöttää sellaisenaan, vaan oljista tehtiin silppuja ja kasteltiin vedellä sopivasti  ja silppuin sekoitettiin  runsaasti ruisjauhoja.
Jauhot liukenivat veteen ja syntynyt  ruisjauholiuote meni osaksi oljenpätkien sisälle.
Tama silppu annettiin hevoselle  ennen  metäajoon lähtöä, ja hevonen söi sita  paljon. Se suuri ravintomäärä ei kuitenkaan tullut hyödyksi hevoselle yhdellä kertaa, vaan  sopivasti koko päivän aikana.

Tämä melkein ravinnoton olki suojasi, ettei liikaa vahvaa ruisravintoa tullut uhdellä kertaa hevosen verenkiertoon.  Onko ymmärrtävää?

Olisiko aiheellista saada pitkänmatkan juoksijalle tai hiihtäjälle jonkinlainen ajoitettu ruokasäännöstely, että väsymys ja voimattomuus ei rasittaisi juoksun aikana.

Eikai pummit myy  makarooneja köyhemmälle kansalle ja osta rahoilla alkoa.

Pari korjausta. Kauralla ei todellakaan pärjää kokopäivää, vaan ruista tarvittiin hitaammin sulavana iltapäivän ravinnon tarpeeseen. Oljen tarkoitus oli myös hidastaa ravinnon sulamista suolistossa.

Pitkänmatkan juoksijat ovat varsinaisia ravinto-opin spesialisteja ja he tekevät lähes noin.

Pummit eivät myy makarooneja, kun niitä on kaikilla. He vaan eivät osaa laittaa ruokaa. Sama koskee muita ruoka-aineita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #64 : 09.08.08 - klo:16:41 »
Lainaus
Pari korjausta. Kauralla ei todellakaan pärjää kokopäivää, vaan ruista tarvittiin hitaammin sulavana iltapäivän ravinnon tarpeeseen. Oljen tarkoitus oli myös hidastaa ravinnon sulamista suolistossa.

Pitkänmatkan juoksijat ovat varsinaisia ravinto-opin spesialisteja ja he tekevät lähes noin.

Pummit eivät myy makarooneja, kun niitä on kaikilla. He vaan eivät osaa laittaa ruokaa. Sama koskee muita ruoka-aineita.

Minä pärjään kauralla paremmin kuin rukiilla. Ruis ei sovi mun tankkaamiseen. Se, kun aiheuttaa isoja vatsanpuruja. Jos rukiin joukossa on maltaita, ei kannata lähteä lenkille ollenkaan, koska siitä seuraa ripulioireita. Kaikille ei siis ruis kelpaa ja pasta kuuluu siis urheilijan ruokavalioon. Se on helpohkosti varastoituvaa. Asiaa on kokeiltu 45 km:n kovavauhtiseen sauvakävelyyn varustauduttaessa.
Acta, non verba.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #65 : 09.08.08 - klo:19:24 »
Myönteistä on, että aurinko alkoi näyttäytyä noin klo 18.45. (Mutta ensi viikko on taas sadetta täynnä.)
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 09.08.08 - klo:20:25 »
Juu ilmoja on pidellyt.
Täällä ilmeisesti puhutaan sitä ja tätä.

Tosta ruuasta kysyisin, et onks kukaan kokeillut sitä Atskinssin dieettiä?
Ajattelin ottaa sellasen kuurin.
Aika rajua, kun olin joku vuos sitten vegetaristi.

No mitäs asiaan kuulumatonta tähän lisäisi kun muillakin jutut rönsyy sinne tänne?

Auto ajo näkkileivän päälle ja toinen näkkäri sano. Älä sure muruseni. 8)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 09.08.08 - klo:20:26 »
Jahah,
5-veisaajakin on ehtinyt kotosalle.

Poissa jude

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #68 : 10.08.08 - klo:13:16 »
Aurinko näyttäytyi n. 4.30, lähdimme 4.02. Ajoimme aamunkoittoa päin H:gistä A-saareen kohtaamaan kolme viimeistä kesätyöpäivää ja tuomaan sitten tavarat kotiin.  Aika röykkiö niitä on tätä kesää varten tarvittu, hyvä että saatiin auto lainaan. Matka kesti tasan viisi tuntia, kaikki meni hyvin teetermarin avulla.

munkki-1

• Vieras
« Vastaus #69 : 11.08.08 - klo:21:42 »
Seppos kirjoitti:

Lainaus

Niin, surkeasti ihmiskohtalo jakautuu erilaisiin ryhmiin.  Lokerointi ehkä ei ole tarpeellista, mutta vaikeata  on ymmärtää, että  nälkä ei opeta  syömään, vai onko  heistä tullut jonkinlaisia yhteiskunnan hoidokkeja, joille pitäisi laittaa ruokakin valmiiksi.

Usein nämä henkilöt käsitetään Jeesuksen vähimmiksi veljiksi heidän ulospäin näyttävän kurjuuden  ja valittelun johdosta.

Tuskin asia on aina niin, koska Jeesuksen veljeys edellyttää jotakin tekemistä Jeesuksen omien sanojen mukaan.
 Voisin liittää UTn  paikan tähän, jos joku haluaa lukea tarkemmin.

Matt 12:48-50
Lainaus
48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon .......

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 11.08.08 - klo:22:20 »
Usein nämä henkilöt käsitetään Jeesuksen vähimmiksi veljiksi heidän ulospäin näyttävän kurjuuden  ja valittelun johdosta.

Muut valittelevat. Jätkät ei itse pahemmin valita. Enemmän valitusta taitaa kuulla Hakaniemen markettien kokolihapuolella kuin rantaremmissä.

Mt

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #71 : 11.08.08 - klo:22:37 »
Lainaus käyttäjältä: "mt"

Muut valittelevat. Jätkät ei itse pahemmin valita. Enemmän valitusta taitaa kuulla Hakaniemen markettien kokolihapuolella kuin rantaremmissä.

Mt

Näin on. Olin 1980-luvulla vaalimökillä. Oli jumalattoman kylmä. Sinne tuli yksi laitapuolen jätkämies, jolle annoin lämmintä mehua. Kyseli, että minne saa mennä äänestämään vapauden puolesta. Perusteli näkemystään, että jätkälle tärkeämpää on vapaus kuin asunto, työpaikka tai raha. Lähti ykköseen (äänestysalue) äänestämään.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 12.08.08 - klo:03:49 »
Näin on.
Munkki-1! Uutta Raamatunlausetta kehiin!
Kiitos juhlista!
Ensi kesänä Salossa, jos Jumala suo.
Kritiikki on arvokasta. Arvokkaampaa on optimismi.
Näillä eväillä huomiseen, rakkaat ystävät:

Vain armo rauhoittaa
sydäntä uskovaa.
Näin jäljessäsi lähden
rakkautesi tähden
kärsimään vaivaa tiellä,
kuljethan itse siellä.

SV 60:6

munkki-1

• Vieras
« Vastaus #73 : 13.08.08 - klo:16:41 »
Ulkopuolella ovat koirat

Usein kävin tervehtimässä erästä lapsuudestni asti  tuttua henkilöä.

Hänellä oli pieni koira, joka oli hänelle todella rakas.

Koira sai tulla kirkkoonkin.  Hän sai oikein papilta luvankin siihen.

^^^^^^^^^^^^^^^

Työnantajani kertoi, että hänen vaimonsa on niin rakastunut koiraan, että hän sanoo menevänsä sen kanssa taivaaseenkin.  

Hymyillyttihän se hiukan.

Mies kysyi , jos tietäisin jonkin Raamatun paikan, joka  sanoisi puolesta tai vastaan.

Annoin hänelle tämän paikan:

Lainaus
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 13.08.08 - klo:18:28 »
Vanhassa virsikirjassa taitaa olla tähän liittyen rukous:
- Tartu piskin niskaan ja taivaan iloon viskaa!
Aamen.