Ikivanha ketju, mutta olkoon sillä tunnen pakottavaa tarvetta kompata Leenan ajatusta, joka on (kai) juuri se mitä itse olen miettinyt.
Minä olen kirkon homokantaan tyytyväinen siinä vaiheessa, kun kirkko suhtautuu homoparisuhteisiin tasan samoin kuin eron jälkeen toisen kumppanin kanssa pariutuviin heteroihin. Sillä ei niin ole väliä, mikä tämä suhtautumistapa on - salliva vai kieltävä -, kunhan se on johdonmukaisesti sama. Huoruuttahan se uudelleen avioituminen Raamatun mukaan on, eikä sellaisena yhtään homostelua pienempi synti.
Omituisinta on, kun muuankin tuntemani mies ensin perheensä ryypättyään, sitten uskoon pamahdettuaan ja uskonsisaren kanssa avioiduttuaan katsoo aiheekseen mollata homoja. Luulisi että hän jos kuka eläisi nyt nöyränä ja siveänä ja hiljaisena loppuikänsä selibaatissa. Sehän on helppoa, homokin siihen pystyy!
Muuten olisin kyllä veronmaksajana valmis osaltani kustantamaan pakollisen siviilivihkimisen vaatiman lisätyövoiman maistraateissa. Itse tilaisuushan voisi olla silkka lyhyt muodollisuus. Prinsessaleikkejä haluavat kääntykööt sitten papin tai vaikka pro-seremonioiden puoleen. Itse vierastan prinsessähäitä ja papin käyttöä niissä yhtenä asiaankuuluvana koristeena, mutta toisaalta on kai papin kaikkiin pahoihin paikkoihin mentävä, armahdettava pinnallisia seurakuntalaisiaan ja suostuttava vaikka esiintymään vähän pellenäkin? Yksittäiselle papille antaisin kyllä luvan omantunnonsyistä kieltäytyä vihkimisistä, mutta olkoot sitten johdonmukaisia yllä luonnostellulla tavalla.
Jos oikein tiukan perinteisen kristilliselle linjalle lähdettäisiin, niin kyllähän avioliittoon sitten kuuluisi se lasten hankkiminen, jos Luoja suo - eli jos siihen ei lähtökohtaisesti ole mahdollisuuksia esimerkiksi iän, vamman tai transsukupuolisuuden takia, niin ei sitten varmaan pitäisi avioituakaan?