Körttifoorumi
Keskustelu => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Janina - 09.08.16 - klo:11:22
-
Helsingin ortodoksinen seurakunta on erottanut Mitro Revon papin toimestaan:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001236320.html
-
Mitro on koulutoverini. Hän tuli oppikoulun ekalle, kun olin lukiolainen. Siinä iässä emme juuri pikkupoikia noteeranneet. Se, että tämä vilkas veitikka tuli tutuksi, kertoo hänen ainutlaatuisuudestaan. Sama vilkas veitikkamaisuus saattaa olla syynä nyt saatuihin potkuihin.
-
Kai sitä voi sanoa veitikkamaisuudeksi, mutta ilmeisesti naiset eivät siitä tykänneet.
Mulla on facekaverina Liisa Maria tai mikä tämä on kun miehestä naiseksi muutti itsensä ja myös joutui kirkossa epäsuosioon.
Hän kuitenkin löysi jonkun papin viran jostain ja tuntuu hänellä hyvin menevän mitä hänen postauksiaan joskus lukenut.
Nykyään ihmiset on aivan yliherkkiä ihan oudoista asioista.
Varsinkin maahanmuuttopolitiikka saa ylimitoitettua arvostelua.
Jos sanoo, että maahanmuuttopolitiikka ei ole onnistunut, niin on rasisti suunnilleen.
Niinkuin minusta on ja en voi sanoa sitä ilman, että en lisää heti perään, että kaikenlainen rasismi on tuomittavaa ja sitä taas en hyväksy.
Ihmiset ovat yksilöitä rotuun tai uskontoon katsomatta.
Joku Revon roisit puheet tai joku naisen taputus on aika turhia asioita suuttua ja perään, kun pitää nykyaikana aina lisätä, siis ei ne hyväksyttäviäkään ole.
Kuitenkin, kun on pappeja joita tuomitaan vaimon hakkaamisesta ja lapsiin kohdistuvista pahoista teoista, niin niiden rinnalla olisi isompiakin asioita mistä vetää herne nenään ja alkaa kirkumaan.
-
Eli Repo on ollut, niinkuin moni muukin huumori mies. Tainu olla oma ihtensä ja se ei todellakaan aina käy. Mutta mikä ihmeellisintä sai potkut, kun taas jotkin kirkonmiehet saa piilotella sotarikollisia, jopa etnisiä puhdistuksia tehneitä ja rikkoa Suomenkin lakeja räikeesti. Heille ei tule mitään seurauksia, ainakaan tuomitsevia.
-
Tarkoitin vilkkaalla veitikalla muutakin kuin vain huumoria. Mitro Repo osaa puhua ihmisiä ympäri. Se on taito, jota voi käyttää niin hyvään kuin pahaankin. Mihin kaikkeen lienee nyt sosiaalisia lahjojaan hyödyntänyt? Ei toki ole minun asiani tietääkään.
-
Se on aika yleinen ajatus, että törkeyksien latelu ja naisten hipelöinti voitaisiin kuitata jotenkin vitsiksi tai veitikkamaiseksi leikiksi.
Naisten ahdistelusta ja koskettelusta on keskusteltu enemmänkin julkisuudessa viimeaikoina, mutta joidenkin mielestä rajat eivät koske kaikkia tasapuolisesti ja muuttuvat ongelmaksi vasta kun väri on väärä tai uskonto omasta mielestä väärä.
Voi elämän kevät mitä touhua..
-
Väärinhän se on tietysti aina, että naisia kosketellaan tai muuten seksuaalissävytteisesti ahdistellaan.
Tää on tätä körttifoorumia, että asia kun asia alkaa poukkoilemaan ja toisaalta se on rikkaus :)
Se on kai sellainen mielleyhtymä ihmisillä, että toisesta kulttuurista tullut on sellainen joka varmasti naisia ahdistelee.
Sitten kun sellaista sattuu, niin siihen reagoidaan voimakkaammin, kun oman kultturitaustan omaava kiusaisi.
Ikävää kun ihmisiä kulttuuritaustan tai uskonnon mukaan tuomitaan, kun kyse on yksilöistä ja kaikissa roduissa ja kulttuureissa on yksilöitä, jotka ovat häiriintyneitä.
Tietysti ei voi kieltää, etteikö kulttuureissakin on eroja, kuten Thaimaassa hyväksytään, että yksi perheen tytöistä menee seksityöhön ja elättää vanhempia.
Ei se silti yleistä kait sielläkään ole, mutta ilmeisesti se kulttuuri on sallivampi osin moiseen teollisuuteen.
-
Niin, totta töriset. Erilaisuus hämmentää. On aivan ymmärrettävää, että odottamaton käytös, yllättävät, tuntemattomat tavat aiheuttavat kummastelun lisäksi helposti kielteisiä reaktioita. Toki me haluamme kaiken sujuvan. Siksi törmääminen erilaisuuteen saattaa aiheuttaa ärtymystä. Että mikä nyt?! Miksi? Mitä ihmettä! Kiinnostuksen asemesta negatiivinen reaktio tulee pintaan. Korjaava liike voi joskus olla vaikea. Saattaa syntyä suurtakin antipatiaa, joka pahemmallaan kumuloituu räjähdysalttiiksi reaktioksi.
Siksi asenne, perusasennoituminen on tärkeä. Kiinnostus elämää kohtaan sen kaikissa muodoissa kulkee käsikädessä suvaitsevuuden ja ymmärtämään pyrkimisen kanssa.
Terrorismia meidän on vaikea ymmärtää saati hyväksyä, mutta! Toki tiedämme, mistä se kumpuaa. Jaksammeko hyväksyä sen? Emme tietenkään. Tai ainakin se on vaikeaa, jos se tulee lähelle. Nyt sen yleisyyden vuoksi terrorismi on tullut jo aika lähelle meidän arkeamme, ei sentään iholle, Jumalan kiitos. Pois se, että sitä tähän manaisin!
Kuinka paljon koemme maailman yhteisenä, sen asiat omaksemme?
Mitron tapaus koskettaa sikäli, että oppimamme sopivaisuudet hän on ylittänyt, uskoakseni.
-
Mitron tapaus koskettaa sikäli, että oppimamme sopivaisuudet hän on ylittänyt, uskoakseni.
Suomalaisina olemme tottuneet laajempaan henkilökohtaiseen tilaan kuin tiheämmin asuttujen maiden ihmiset. Pidämme etäisyyttä toisiin ihmisiin. Liian lähelle tulevat koemme kiusallisiksi tungettelijoiksi vaikka heillä olisikin ihan hyvät aikeet. Olisikohan pelkästään tämän rajan toistuva ylittäminen niin suuri asia, että pappi voisi saada potkut?
-
Jaaah. Jos tämä isä Mitro olisi hiplailemaan haksahtanut niin hän olisi siinä sukukalleutensa vakavasti vaarantanut ja siinäpä kaikki. Tai ei ihan, olisin saattanut todeta tilanteen esimiehelle kyllä. Ei se sovi työpaikalla.
Muistan vain kun hänestä meppi tuli, kuinka WSOY maastapolkaisi viikossa kirjan IsäMitron Viisautta :repee:
Mahdetaan nyt hankkia uusintapainos?
-
Toinen puoli on tuo että ainahan tuollaisessa tilanteessa kysäisen itseltäni tutkiko työterveyshuolt o miehen. Nyt on niin ettei hän ole harjoittanut tuota ennen. Tiedän, ettei ole. Käytöstä kutsutaan frontaalipsyyken tyyppiseksi ja siksi minä ensin ottaisin aivoista magneettikuvan.
Noloa riekkua,jos miehellä on siinä frontaalialueella kasvain, alkava dementoiva sairaus tai mania joka voi puhjeta myöhäiselläkin iällä.
On muuan muistisairaus johon tuommoista oikeinkin kuuluu eikä tämä Mitro ole poikanen enää. Peruspersoonallisuus, noniin, on meillä jokaisella omamme.
-
Erilaisuus sopii viihdetaiteilijoille ja urheilijoille. Tässä videossa taitava nuori suomalainen viulutaituri, jota ei tunneta ryppyotsaisuudesta, saa vakavat englantilaiset mukaan hauskanpitoon ;
Pekka Kuusisto soittaa, laulaa ja naurattaa;
http://www.iltasanomat.fi/musiikki/art-2000001237701.html
kaksi videota ; 1.ssä karjalainen kansanlaulu Minun kultani kaunis on
2. osa osa Tshaikovskyn viulukonserttoa.
-
Kiitos!
-
Ni Mitro oli hipelöinyt ja törkeyksiä puhellut . No selvispä nyt syykin sitten. En puolusta sellaista asiaa. Kyllä kristityn pitäis osata olla fiksumpi, vielä tuossa asemassa. Raamattukaan ei puolla tuollaista käytöstä, vaan se on meissä itsessämme vikana. Muslimeja ymmärrän, kun se kuuluu koraanin sanomaan jotta mies voi tehdä mitä vaan haluaa naisille, vääräuskoisille ja me tavalliset vääräuskoiset hyväksymme sen kulttuurierona ja värisyttävänä rikkautena. Suvakit jopa ihannoi ja haluaa sellaista.
-
On kosketteluja, ja toisenlaistakin koskettamisia.
Sain hyvän mielen kun tässä pari päivää sitten vanha tuttu miesasiakas otti olkapäästä osoittaakseen että piti siitä mistä puhuin. Puhuin heränneistä ja puhuimme Juntusrannasta.
Tykkään myös halata, mutta vain rakkaita ihmisiä. Kättely on sopivaa kaikkien ihmisten kesken.
Pappi voi ammatissaan olla eri asemassa kuin me tavikset. On hänelläkin oikeus koskettaa kunhan sen tekee ilman itsekästä ajatusta.
Olemme useiden naispappien kanssa halailleet tilanteen niin ollessa.
Tässä, niinkuin monessa muussakin asiassa on käytettävä ymmärrystä.
-
Riitta-mummi puhuu asiaa. Juurikin nuin näen asian. Mutta on monia joita ei saa edes hipaista, vaan se on heti rikollista. Toiset taas tykkää haluksesta, minä ainakin.
-
Suomalaisina olemme tottuneet laajempaan henkilökohtaiseen tilaan kuin tiheämmin asuttujen maiden ihmiset. Pidämme etäisyyttä toisiin ihmisiin. Liian lähelle tulevat koemme kiusallisiksi tungettelijoiksi vaikka heillä olisikin ihan hyvät aikeet. Olisikohan pelkästään tämän rajan toistuva ylittäminen niin suuri asia, että pappi voisi saada potkut?
En oikein uskoisi. Jos, niin se vahvistaa käsitystäni siitä, että tietyissä ammateissa fyysinen kajoamattomuus vain on monin tavoin tervettä. Tapausta valotettiin tämän verran, ettei hän tyytynyt seisomaan liian lähellä. Ort liturgiassa pappi joutuukin ns liian lähelle seurakuntalaisia, tilanahtaus on käytännöllinen joka palveluksen ongelma että tulisi kiertää suitsutusastiansa kanssa koko seurakunta, eivätkä ihmiset aina saa sullouduttua niin ettei pappi suorastaan kompastu jalkoihin. Siinä seistään kyllä ihan tiiviisti toisessa kiinni.
On toista pohdiskella, toivooko suomalainen toisen suomalaisen 75 senttimetrin päähän seisomaan bussipysäkillä,olkoon vain keskiarvona 50 senttimetriä, toista miettiä sopiiko tarttua seurakuntalaistaan varoittamatta yhtään mistään, edes kädestä, ellei sitä ojennettu kättelyä varten. Milloin käsi lipsuu rinnoille tai hipoo pakaravakoa tai kuuma hengitys puhisee niskaan on menty tasan liian pitkälle.
Olkoon ettei meillä "halata tarpeeksi" , se on eri asia.
Halata saa, nykyisin jopa pappi seurakuntalaistaan, joskin taitaa olla erittäin paikallaan odottaa aloitetta sieltä seurakuntalaisen puolelta. Siinäkin, milloin lähestyminen käy aktiivisemman sorttiseksi ilman käsitettävää syytä sietää sen papin aktiivisesti varoa.
Liika lähestyminen, tämä on tutkittu todettu havaittu jouduttu psikkaamaan jäljet, johtaa väärinkäsityksiin, eroottiseen herättelyyn, viettelyyn vahingossa! Sellaisen selvittely on hyvin piinallista. Halaus kun muuttaa pois, tuntee suurta kiitollisuutta avusta oli jotenkin okei ja silti jokin intuitio ilmaisi, kuka ei sitä halausta kiitokseksi vain halunnut. Pappi ei minusta tässä saa olla aloitteellinen.
Voisin kirjoittaa rivimäärin perusteluja. Olkoon nyt. Sama koskee opettajaa, lääkäriä, psykologia, monessa sellaisessa ammatissa työskentelevää, jossa viettelyn ja väärinkäytön, myös loukkaamisen mahdollisuus on lähellä. Siis, joihin liittyy ja yhdistetään tunteensiirto, tunnemuisto varhaisvuosilta ja myöhemmästäkin elämästä. Ammatti jolla on suuri ja tunnettu symboliarvo. Tyyliin talo on ihminen, juna kuolema, kirkonmies isä. Tyrmistyttävää mutta ne menivät juuri niin analyysissa.
-
Entisenä luterilaisen seurakunnan kirkkoneuvoston jäsenenä tiedän kuinka vaikeaa on virasta erottaminen. Se edellyttää lähes rikostuomiota ennen kuin se voi astua voimaan.
-
Entisenä luterilaisen seurakunnan kirkkoneuvoston jäsenenä tiedän kuinka vaikeaa on virasta erottaminen. Se edellyttää lähes rikostuomiota ennen kuin se voi astua voimaan.
Sama virkamiehen.
Tiedän tapauksen, jossa virkamies asemassaan kiusaa alaisiaan ja on ollut ties missä keskusteluissa ja psykologin puheilla, että toi käytös ei käy.
Homma siis kiusaaminen vaan jatkuu ja kaveria ei saa millään pois virastaan.
Ihan peestä.
-
En tiedä, mut sen verran tunnen lukkarin rakkautta Mikko repolaista kohtaan, että jos joku tietää hänen emailinsa, niin laittaisin hänelle, nenä pystyyn älä lannistu meilin.
-
Mua, vanhaa staraa häiritsee suunnattomasti toi halailu kulttuuri. Siis ehkä se on siinä että ne halaa joiden ei toivoisi halaavan ja ne joiden toivoisi halaavan eivät halaa. Sanottakoon tähän aiheen tiimoilta että anoppikin elää vielä, en halua kuitenkaan häntä sijoittaa mihinkään lokeroon :071:. Ehkä olen valikoiva, mutta en halua päästää iholle ihan ketä vaan, toisaalta ulkonäkökin rajoittaa pyrkijöitä.
-
Siis onhan se ikäkysymys ym. kun 3,5v pojan tytär juoksee syliin ja huutaa tullessaan että VAARII, niin kyllä siinä ssydän heltyy.
-
Mua, vanhaa staraa häiritsee suunnattomasti toi halailu kulttuuri. Siis ehkä se on siinä että ne halaa joiden ei toivoisi halaavan ja ne joiden toivoisi halaavan eivät halaa. Sanottakoon tähän aiheen tiimoilta että anoppikin elää vielä, en halua kuitenkaan häntä sijoittaa mihinkään lokeroon :071:. Ehkä olen valikoiva, mutta en halua päästää iholle ihan ketä vaan, toisaalta ulkonäkökin rajoittaa pyrkijöitä.
Samanlaisia tuntoja, vaikkakaan ei ees ne joiden ei toivois halaile :)
-
Miesten mies voi olla tänään eri kuin Davy Crockett'n aikaan.
-
Mitrohan joutui vaikeuksiin lähentelysyytösten takia jo europarlamentissa. Ehkä sinkkumiehelle selibaatti on ongelma.
Uusi Suomeen rantautunut halailukulttuuri on minusta eri asia kuin härskit puheet yms.
-
Mitrohan joutui vaikeuksiin lähentelysyytösten takia jo europarlamentissa. Ehkä sinkkumiehelle selibaatti on ongelma.
Uusi Suomeen rantautunut halailukulttuuri on minusta eri asia kuin härskit puheet yms.
Katolilaisuuden parissa toi selibaatti on jo saanut aika kieroutuneita muotoja.
Ei kai siis hyväksi.
Nimimerkiltä, seksi,,öö mitä se olikaan :)
Varmaan aiheesta seksi ja uskonnollisuus voisi joku aloittaa aiheen mut kiitos en minä, mut jos ei kukaan muu, ni voisin ehkä aloittaa. Körtit ja seksi. Miksi körtti ei niinku silleem, ku muut silleen, tai mi hitto miks ei ?
Muut ja körtit ja seks, siis ..öö..
Körtit ja suhtautuminen samaa seksuaalimielipuolta suhteet ?
Miksi körteissä paljon homp eiku leps ei ku .
Heterona öö onneks ei kaikki, vaikka saavat olla ja onneksi muakaan ei potkittu pois.
-
Voihan se olla niinkin, että kaikissa porukoissa on yhtä paljon 'homp eiku lesp' -ihmisiä, mutta joissakin niiden pitää pysytellä visusti kaapeissaan.