Kirjoittaja Aihe: Körttibaari osa 5  (Luettu 47714 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #30 : 28.09.18 - klo:08:51 »
Hyvä vastaus.
Ray Charles ei sokeutunut syntiensä tähden, ei myöskään vanhempiensa !
Glaukooma ei ole synnin seurausta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #31 : 01.10.18 - klo:17:32 »
Joo, minäkin tulen pöydän ääreen tarinoimaan teidän kanssa. :icon_lol: :039:

Mää kans.

Ihmettelen, kun ei löydy toi joku öö oliko työelämä tai mikä oli se yks mihin kirjoitettiin työmurheista?

Taitaa suurin osa olla pikkasen vanhempaa väkeä meistä ja kait se on hävinnyt kuin pieru Saharaan tai bittien taivaaseen?

No olisin murissut tätä.
Baarissahan kaikki murheensa murisevat?

Ohoh oh hoh ohoh, hups.

Pistettiin kaverin kanssa kauppakeskuksen ihmisiin vähän vipinää.

Siis mullahan on menossa vesitorni työmaan lisäksi kauppakeskus Redin lopputöitä, eli fiksaillaan paikkoja.

No kaverini kanssa tehtiin, niin että mä paikkasin katonrajassa eristeitä ja kaveri spraymaalilla sitten maalas niitä mun paikkailuja.

Yks kaks alkoi palokellot soida ja kaverini sano, et ohoh tais olla mun moka.
Oli suihkuttanut maalia paloilmaisimeen.
Kellot soi ja kaveri alkoi mennä paniikkiin.
No sitten tuli kuulutus keskusradiosta.
- Kauppakeskuksessa palohälytys, - evakuoimme kauppakeskusta, pysykää rauhallisina.

Kaverini ei kyllä pysynyt, pääsi jokunen painokelvoton sana litania.

No palomiehet ja vartijat ja pomot tuli sitten sinne meidän luo ja kaverini kädet heilui kuin helikopterin roottorilavat, kun hän selitti, "em mä huomanu sitä. Se oli just mun pään yllä."
_______

On muuten kiva lukea leppoisaa tunnelmaa körttibaarissa :)
En ihan pois baareista, tai no niistä, mutta pikkujuomingeista, kutenkin yrittäjän kiire työ ei anna lepoa ja baarissa nollaamista.
Vaikkakin ennen muinoin mulla oli irlantilainen kollega ja hän oli kyllä töiden jälkeen aina baarissa mustan paransa kanssa olutta siemailemassa.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #32 : 01.10.18 - klo:17:37 »
No jopas sattuu ja tapahtuu kaikenlaista...sitähän varten kaikki systeemit on olemassa!  :023:

Mun työkaveri aikoinaan tuumasi vastaavassa tilanteessa...pienemmässäkin...
"Se on elävää elämää" ja naureskeli päälle.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #33 : 01.10.18 - klo:18:08 »
No jopas sattuu ja tapahtuu kaikenlaista...sitähän varten kaikki systeemit on olemassa!  :023:

Mun työkaveri aikoinaan tuumasi vastaavassa tilanteessa...pienemmässäkin...
"Se on elävää elämää" ja naureskeli päälle.

Kiitos vn, no samaa minäkin yritin kaverilleni, mutta kävi niin kierroksilla ja riski kaveri, että kun vartijat alkoi, että teidän pitää maksaa tää hälytys, niin sanottiin, että tehtiin kuten oli ohjeistettu " eli neuvottu" sivistyssana paholainen.
No siis niinku alettiin murisemaan niille vartijoille, kun oli vaatimuksia, niin ne selvästi pelästyi ja eivät puhuneet rahasta.

Kaverini on siis aika riski ja mä muuten vaan perusluonne aina vihainen, niin ei siinä kukaan alkanut syyttelemään, eikä edes neuvomaan.

Anteeksi tämä postaus tänne, kun luin körttibaarin sovinnollista meininkiä huumorilla höystettynä, niin tuli pikkaisen pahamieli, että täläisestä tänne.

Pistetäänpäs iloista musiikkia jukeboksista.
Tik toc.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #34 : 01.10.18 - klo:19:14 »
No huh...huh... Viisveisaaja,

olipas siellä rankka tilanne Redissä - no, mä lohdutan sillä, jotta olisihan se omavastuuta lukuunottamatta mennyt firman vakuutukseen. Se on kyllä yleinen käytäntö nykyään, jotta jos palokunta hälytetään ns. aiheetta, niin hälytyksen tekijä joutuu maksumieheksi. Paha juttu, se on kallista nääs se. Mutta jos te selvisitte pelkällä säikäyksellä, suojelusenkeli oli siellä mukana.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #35 : 01.10.18 - klo:19:25 »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #36 : 01.10.18 - klo:20:12 »


Ton oudon Outin kanssa useasti ollaan tavattu, vaikka vuosia, tai vuosikymmeniä ollut välissä. .

Voimakas ja uhmakas ääni ja mimmi aika tulisesti asiaansa.
Klapien säleet kauas, kun hen alkaa omaa mielipidetään tulisesti mesoamaan.

https://www.youtube.com/watch?v=CVoRxIcMuO8

Mä olen aina digannut Outi >>>>>>Terhojen tyttöä.

Silloin kun tapasin neidin, niin olin jonkun kristillisenkirjakaupan myyjä, sanat tais mennä ulos abverbien, no tavattiin.

Hän pyysi profetiaa, että miten tulevaisuus?
En tiedä mitä vastasin olin De ung med mission, oliko lähetysnuoret den yhteisö.

No tokaisin mimmille rukoiltuani.

ei muistu.

Herramme, siis körttiläisyttäen Isämme on vienyt Outia, rakasta siskoa moniin paikkoihin ja hänen ns, todistuksensa on se joka vihlaisee joka krran.
Vaikuttava tositelu.
Hämeentiellä Terhon tyttö itki ja halusi tuntea saman vapahtajan, kuin ystävänsä,.
Outi oli rehellinen totuudelle.

Totuuden kanssa ei voi kuin nöyrtyä ja totuus o ihan ookoo.
Ei totuus, Siis Jeesus ole ahditava tai morlisoiva. En ymmärrä miksi Jeesuksestaja uskosta Juamalaan, siis Isäämme on tehty joku moraalisesti tiukka.
?
Isämme rakastaa lähimmäisiä ja heitä hoivaavia enempi.

En tiedä kuka on sekoittanut kuvan Isästämme.

Varmaan ne, kun ei ole koskaan kokenut mitään taivaasta.

Itsew olen rukoillut pahoissa helvetintuskissa, kuten moni narkomaani putkassa iavan avutonna ja saanut, kokea armon Isän Enkelin tuen.


Uskokaa nyt rakkaat , ei Isämme taivaasa ole moralist, vaan rakastaa hermoilevia ja ongelmaisa, kuten Juhani pappi kirjoitteli joskus, niin moralismi, se vasta on Perkeleestä.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #37 : 01.10.18 - klo:20:22 »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #38 : 01.10.18 - klo:20:45 »
https://www.youtube.com/watch?v=P5ZJui3aPoQ&list=PLLUqoznFUWe2be9G6eJWB8M_95m31HnFI&index=5

Anna mennä levoton poikani.
Anna mennä, rauha tulee kun olet mennyt.

Carry on, my wayward son.

Aina muistat, että on mennyt.

Anna mennä murehtikoot muut.

Älä SURE !!
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #39 : 01.10.18 - klo:20:50 »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #40 : 01.10.18 - klo:20:58 »


Hippie musaa.

Aika kauan, kun viimeksi olin ihan pilvessä ja kuuntelin hippimusiikketa.

Kaikki värit ja musiikki oli teräviä ja värikäitä.

https://www.youtube.com/watch?v=__VQX2Xn7tI
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #41 : 01.10.18 - klo:21:09 »
Outin lauluista myös kovasti tykkään, ja vahvasta äänestä.    :eusa_angel:

Joskus ihan 70-luvun alussa oltiin samoissa tilaisuuksissa monet kerrat.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #42 : 01.10.18 - klo:21:18 »

TIEN LAULU

Alussa on tie, lopussa on tie
se jostakin alkaa, jonnekin vie.
Kehdon ja haudan välillä on tie.
Uusi alku on uusi tie.

Tie tarinoi jalaksen, rattaan alla.
Tie laulaa koparan, anturan alla.
Toiset kulkevat tien oikeaa, vasenta laitaa.
Toiset tietä leveää, toiset kaitaa.

Tuli tietä myöten uusi aika,
meni tien sivuun vanhain taika.
Liekkö tahto sen korkeimman herran.
Kaikki me hävitään mutkan taa kerran.

Kaivoin uudestaan tämän Uuttu-Kallen runon tähän.
Olen tätä Tie-teemaa nyt kovasti miettinyt...

Jotakin kaipaan...sen verran nyt tökkii siellä sun täällä...
Vieläköhän tällä iällä voi ajatella:
"Uusi alku on uusi tie"   ....missä ja miten lie onkin...

Vai onko niin että "Tien sivuun menee vanhain taaperrus"....ja...ja....
Viimeinen tien mutka lähestyy...

Monissa mutkissa ja risteyksissä Isä on auttanut ja johdattanut...
Hän on näyttänyt mikä on päämäärä...sieltäkin...missä nyt olen...sinne johtaa tie...

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #43 : 01.10.18 - klo:22:16 »
Kiitos vn, no samaa minäkin yritin kaverilleni, mutta kävi niin kierroksilla ja riski kaveri, että kun vartijat alkoi, että teidän pitää maksaa tää hälytys, niin sanottiin, että tehtiin kuten oli ohjeistettu " eli neuvottu" sivistyssana paholainen.
No siis niinku alettiin murisemaan niille vartijoille, kun oli vaatimuksia, niin ne selvästi pelästyi ja eivät puhuneet rahasta.

Kaverini on siis aika riski ja mä muuten vaan perusluonne aina vihainen, niin ei siinä kukaan alkanut syyttelemään, eikä edes neuvomaan.

Anteeksi tämä postaus tänne, kun luin körttibaarin sovinnollista meininkiä huumorilla höystettynä, niin tuli pikkaisen pahamieli, että täläisestä tänne.

Pistetäänpäs iloista musiikkia jukeboksista.

Hei, kaverillehan olisi pitänyt maksaa exstraa, kun hoiti noin mallikkaasti paloilmaisimen testauksen.  :023: 
Tilannehan tuli hienosti hoidettua.

Itse olen ollut kerran käymässä Lempäälän Ideaparkissa. Kohta kun sisään päästiin tuli palohälyytys. Mitään ei tapahtunut. Kukaan muu asiakas ei reagoinut mitenkään. Mietimme pitäisikö ampaista ulos, vaikka olimme juuri nälkäisinä ruokapaikkaa etsimässä. Kun kaikki muut asiakkaat jatkoivat rauhassa ostoksiaan, otimme heistä mallia. Kului useita minuutteja, ennen kuin kuulutettiin, että palohälyytys oli aiheeton. Viivyimme siellä reilun tunnin. Sen aikana ainakin kolmesti tuli aiheeton palohalyytys. Siis vakiasiakkaat tiesivät tämän entuudestaan. Se on muuten aika vaarallista, että asiakkaat totutetaan siihen, ettei palohälyytyksestä tarvitse välittää mitään.  :017: 
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #44 : 05.10.18 - klo:15:55 »

Tänään on maailman oettajien päivä, että onnea vaan ja voimia opettajille.

Mua varmaan rangaistaan, kun olin niin hankala oppilas ja väittelin vaan opettajien kanssa ja hermo meni niiden kaa, kun ne luuli tietävänsä kaikesta kaiken.

Nykyään sitten joudun kokoajan opettamaan toinen toistaan hankalimpia kavereita teknisissä asioissa työssäni.
Viimeisin on yksi latvialainen tyyppi, kun ei osaa kuin lättiä, ei edes venäjää ja yritä nyt siitä selittää jotain teknisiä juttuja, kun ei yhteistä kieltä ole.

Edellinen opetettava oli yksi virolainen, kun oli joko kännissä tai kauheassa krapulassa aina ja ei niin vastaanottavainen oppilas.

No sitten on ollut jokunen suomalainene, kun vänkää, et eiks voi näin ja noin ja mä, et joo kokeile anna mennä vaan ja oottanut, et ne tulee kyselemään.

Pooh raskas on opettajan ammatti, vaikka en siitä tiedä, muuta kuin nää mitä kädestä pitäen itse opetan.
Tik toc.