Kirjoittaja Aihe: Thomaksen provosoivat postit  (Luettu 6107 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #15 : 30.11.22 - klo:18:11 »

   Minä näen sen vain raamattuopetuksena.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #16 : 30.11.22 - klo:18:40 »
Okei. Sinulle pappilan lapsena se on näin selkiytynyt.

Entä mitä tarkoitetaan kehoitukseilla:

-Pidä huolta luoduistani

-Rakasta lähimmäistäsi

 ?

Voisiko nämä sisältyä kaikki yhteen kehoitukseen ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #17 : 30.11.22 - klo:18:47 »
PekkaV, tämä aihe ei kuulu tämän otsakkeen alle. Emmehän provosoi.

Näin täällä vaan usein käy. Nyt on Viisveisaaja linkittänyt Black sabbah-musaa Kotikokki-saitille.

Ei minua haittaa, mutta näin ei saisi olla. Ei seppos´n tehtävä ole siirrellä tekstejä otsikolta toisen alle. Huomioidaan lukijoita !

Tomppa sotki tarkoituksella lähes jokaisen keskustelun vuodatuksillaan. Oli niin kai tarkoittanut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #18 : 30.11.22 - klo:19:53 »
Nyt on Viisveisaaja linkittänyt Black sabbah-musaa Kotikokki-saitille.

Ei minua haittaa,
Aamen! Black sabbah ja saatananpalvontamusa kuuluu herännäisyyteen.  :icon_xmaslol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #19 : 30.11.22 - klo:20:10 »
Olisit lainannut myös ajatuksen eikä vain sanat.

En pidä enkä tunne Black sabbah-bändiä enkä heidän musaansa, mutta se ei minua haittaa (kuin hiukan ) että sotketaan linkkejä milloin millekin palstalle. Niille löytyy useita omiakin sivuja.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #20 : 30.11.22 - klo:22:13 »
Aamen! Black sabbah ja saatananpalvontamusa kuuluu herännäisyyteen.  :icon_xmaslol:

En ole körtti ja edusta herännäisyyttä vaan omaa sekopäistä maailmaani.
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #21 : 01.12.22 - klo:14:54 »
En ole körtti ja edusta herännäisyyttä vaan omaa sekopäistä maailmaani.

Foorumi toimii herännäisyyden hengessä ja yhä niin toimikaamme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #22 : 02.12.22 - klo:03:37 »
En pidä enkä tunne Black sabbah-bändiä enkä heidän musaansa

Et tunne, mutta et siltikään pidä? Vai ymmärsinkö jotain väärin (ei olisi ihme).

Minulla olisi heiltä yksi rauhallinen meditatiivinen biisi. Mihinkähän ketjuun se kuuluisi? Musaketjuja on niin monia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #23 : 02.12.22 - klo:05:20 »
Tarkennus:  En kuuntele heavy metal-musaa tai sen tyylistäkään. En pidä genrestä, enkä tunne bändejä. Liittynee vastenmielisyyteen meluisaa ja kakofonista soitantaa kohtaan. Tämä n eräs HSP-ilmiön ominaisuus.

Äänet ja niiden voimakkuus on minulle hyvin tarkka juttu. Etkö ole huomannut ? :107:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #24 : 02.12.22 - klo:06:04 »
Tarkennus:  En kuuntele heavy metal-musaa tai sen tyylistäkään. En pidä genrestä, enkä tunne bändejä. Liittynee vastenmielisyyteen meluisaa ja kakofonista soitantaa kohtaan. Tämä n eräs HSP-ilmiön ominaisuus.

Äänet ja niiden voimakkuus on minulle hyvin tarkka juttu. Etkö ole huomannut ? :107:

En ole huomannut. En juurikaan ole availlut musalinkkejä.

Mutta Black Sabbathin tuotannossahan on muutakin kuin heviä! Hyvinkin hienovaraisia kappaleita.

Minä kyllä tykkään organisoidusta kakofoniasta! Juuri kuuntelin sen ilmentymiä klassisessa musassa, jazzissa ja näiden fuusiossa. Ja missä se raja menee, jos on kyllä dissonanssia, volyymi ja rytmi hillittyjä? (Itse kuuntelen kyllä ihan sujuvasti myös atonaalista musaa.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #25 : 02.12.22 - klo:07:00 »
Se on jännää mikä ketäkin musiikissa miellyttää. Ei se suinkaan ihmisestä tee sen parempaa tai huonompaa mikä on musiikkimaku.

Kun ihminen on kaikkinainen kiinnostuksen kohde minulle, olen kyllä huomannut säännöllisesti linkkejä laittavien foorumilaisten mieltymykset.

Itse olen monenlaisesta pitävä, mutta melodia, soinnullisuus ja laulelmallisuus ovat minun juttu.
Sitten toisaalta tykkään jazzista. Se on oma lukunsa. En tiedä miksi. Ehkä se liittyy nuoruusmuistoihin. Silloin radio ja monet kotimaisetkin tanssiorkesterin soittivat sitä. Jazzin rytmi panee jalan vippaamaan.

On soittimia joista pidän paljon. Niitä on useampia kuin niitä joista en pidä.
Pidän pianosta, sellosta, saxofonista , fagotista ja oboesta. En pidä trumpetista, nokkahuilusta enkä siitä still-kitarasta joka on ystäväni vn´nän lemppari.

Toisita kilkuttavista metallisoittimista pidän, toisista en. Tää on näin kummallista.

Ruokajutut on aiva eri-asia. Pidän lähes kaikesta ruoaksi kelpaavasta. Se johtunee lapsuuteni pula-ajasta.  :023:

 :039: :039: Taas sait lapsenmieleni hyväksi !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #26 : 02.12.22 - klo:07:00 »
   Vaimon kanssa käydään säännöllisesti Helsingin kaupunginorkesterin konserteissa, viimeksi eilen. Päällimmäinen kokemus nytkin oli kauhea paukutus ja räminä. Uskon kuitenkin, että ensinnäkin ne suvantovaiheet ja toiseksi myös kokonaisuus, että niillä on plusmerkkinen lopputulema. Ja tietenkin koen kumppanini kuskina ja seuraneitinä täyttäväni tärkeää tehtävää inhimilliseltä kannalta.
   Ilman räminää ei ole suvantoa. Elämän kokonaisuus äärimmäisyyksineen on yritettävä ymmärtää ja hyväksyäkin. Mihin ei voi itse vaikuttaa ...
   Uskon alitajuiseen vaikutukseen. Sinfonia kaikenkaikkiaan lienee osaltaan yksi elämää kannattelevista asioista. Ammattitaitoinen ja korkea kulttuuri, joka muuten sisältää myös kaiken kokeellisen ja varsinkin yksinkertaisen, musiikki ylipäänsä abstraktisimpana taidemuotona on hengenhedelmää puhtaimmillaan, niinkirjoittaakseni.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #27 : 02.12.22 - klo:14:19 »
Tykkään Black Sabbatista. Mutta minä tykkään monenlaisista musiikeista. Suomalaisia iskelmiä mä yritän välttää.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #28 : 02.12.22 - klo:15:32 »
Suomalaisia iskelmiä mä yritän välttää.

Kouluvuosinani nuoriso jakautui kahtia poppareihin ja rasviksiin (viittasi hiusrasvaan). Kuuluin beatleshiuksineni edelliseen ryhmään enkä oppinut koskaan tanssimaan tangoa. Teräväkärkiset mustat kengät herättävät vieläkin lievää torjuntaa. Musiikkimakuni on kuitenkin muuttunut suvaitsevammaksi ja monipuolisemmaksi. Kotkassa olen oppinut arvostamaan Vainiota ja Lavia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #29 : 02.12.22 - klo:15:34 »
Tykkään Black Sabbatista. Mutta minä tykkään monenlaisista musiikeista. Suomalaisia iskelmiä mä yritän välttää.

Sinulle minä välttelyn sallin, tykkäämättä huonoa.