Kirjoittaja Aihe: Voisiko olla Herättäjä-Yhdistyksen, mutta ei kirkon jäsen?  (Luettu 38501 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

satman1

  • Vieras
Voisiko olla Herättäjä-Yhdistyksen, mutta ei kirkon jäsen?
« Vastaus #60 : 24.03.06 - klo:05:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Kauhanen T"

Vahvasti pois-aihe...


Olet oikeassa. Viestini olisi ehkä kuulunut osastoon 'yksityinen'.
MUTTA! Se oli toisaalta kommentti Johanneksen kirjoituksiin homous-aiheesta
ja laajemminkin hänen yleisasenteeseensa.
Jos olisin lähettänyt yksityisviestin, sillä ei olisi ollut
toivomaani kantavuutta, minkä vain julkisuus takaa. Se ei olisi liittynyt
juuri mihinkään.
No nyt on todettava niille änkyröille (tätähän lukevat muutkin kuin
meikäläiset, vaikka eivät kaikki heistäkään, ainakaan suuri enemmistö ole
änkyröitä, kun taas meikäläisistä pieni vähemmistö varmaan on), jotka
kuvittelevat minulla olevan homosympatioita SIINÄ mielessä (korkeintaan ehkä saattaa kenties mahdollisesti jossain määrin pientä h-fobiaa), että ei ole, ei tule eikä tilata.
MUTTA! Palauttakaamme mieliimme Antiikin ajan opettaja-oppilas -suhde.
Muistamme vanhan opettajan suhteen nuoreen oppilaaseen olleen myös
eroottisesti ladattu. Sitäpaitsi minä olen - jos sopii selittää -
ennakkoluulottomampi, siis modernimpi kuin Johannes tässä asiassa. Kuulun Yhteys-liikkeeseen. Ellen sitten ole tuuliviiri?

Jännästi homous jakaa ihmiset ja ihmisten ajatukset. Ristiriita halkoo
kirkkoa ja kansaa ja tajuntaa. Miesten keskinen läheisyys fyysisesti on
traumaattista. Se johtuu uroiden ikiaikaisesta valta-asemasta, jonka perusta
saattaa hyvinkin olla biologiassa. Nainen, vaimo, puoliso synnyttää ja
hoivaa lasta jo silloin, kun pienokainen kulkee vielä ajatuksena edellä.
Mies rakentaa talon perustan, seinät,... ja kulkee muutenkin sen ympärillä,
jonka keskus on äiti ja lapsi. Tästä asetelmasta rakentuu yhteiskunta. Siinä mies on
ulkokehällä. Vauhti on kovempi. Infrastruktuuri hoituu. Miesten väliset
etäisyydet selittyvät tämän ympyräteorian kautta.
Naisten tulo lieden äärestä ulkokehälle sekoittaa pakan. He tuovat läheisyyskulttuurin keskelle
taiteilevia kukkoja. Sukupuolten tunnukset hämärtyvät uusien tulla. Identiteetit saavat kyytiä.

.........................................................................................................:twisted:    .....................................................................................................

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Voisiko olla Herättäjä-Yhdistyksen, mutta ei kirkon jäsen?
« Vastaus #61 : 24.03.06 - klo:09:31 »
Miesten välisen kosketuksen kinkkisyydestä on mielestäni hyvä esimerkki ammattinyrkkeily. Yleisö maksaa päästäkseen katsomaan, kun kaksi vähäpukeista lihaksikasta miestä lähestyvät toisiaan kiihkeiden tunteiden vallassa. Onhan siinä kysymys muustakin kuin sen jännittämisestä, voittaako Kumpi vai Kampi.

Kauhanen T

  • Vieras
Re: Voisiko olla Herättäjä-Yhdistyksen, mutta ei kirkon jäse
« Vastaus #62 : 24.03.06 - klo:15:53 »
Lainaus käyttäjältä: "satman1"
Lainaus käyttäjältä: "Kauhanen T"

Vahvasti pois-aihe...

Olet oikeassa. Viestini olisi ehkä kuulunut osastoon 'yksityinen'.
MUTTA! Se oli toisaalta kommentti Johanneksen kirjoituksiin homous-aiheesta
ja laajemminkin hänen yleisasenteeseensa.
Jos olisin lähettänyt yksityisviestin, sillä ei olisi ollut
toivomaani kantavuutta, minkä vain julkisuus takaa.

Tarkoitin tietysti että oma viittaukseni Johanneksen evankeliumiin oli pois aiheesta. Niinkuin on nyt tämäkin viestini, mutta pakkohan väärintulkinta on oikaista. Kiitos muuten sinulle kiinnostavista ja ajatuksia herättävistä kirjoituksista!

satman1

  • Vieras
Re: Voisiko olla H-Y:n, mutta ei kirkon jäsen
« Vastaus #63 : 27.03.06 - klo:05:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Kauhanen T"
Kiitos muuten sinulle kiinnostavista ja ajatuksia herättävistä kirjoituksista!


                                                                                              Kiitos!



.............................................................................................................................    :smt045   .............................................................................................................................