Kirjoittaja Aihe: Paras koskaan näkemäsi elokuva?  (Luettu 62910 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa saarushka

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #90 : 09.11.05 - klo:12:15 »
Lisäyksenä tuonnempana olleeseen listaani vielä Marxin veljesten elokuvat. Harpo on veljistä ehdoton suosikkini :lol: . Grouchokin saa minut joskus hihittelemään, mutta jatkuvasta vitsien laukomisesta saan pitemmän päälle vain päänsärkyä.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #91 : 14.11.05 - klo:16:37 »
Dogma oli aikas hauska ^^ khähähä.
-tottelematon ja paha-

Poissa Duffeli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 30
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #92 : 19.11.05 - klo:00:52 »
Parasta tuskin koskaan voi sanoa. Hienot ja varsin vaikuttavat rainat vaihtuvat mielentilan ja kasvamisen myötä.
Pääasiassa sykähdyttävimpiä tällä topicilla on jo mainittukin, mutta äkkiseltään ainakin Tarantinon tuotanto on vallassaan useampaan kertaan katsomisen arvoinen. Erityisesti Reservoir Dogs olisi hauska nähdä pitkästä aikaa uudestaan.
Harvemmin tulee DVD:hin rahojaan laitettua mutta viimeksi alennuslaarista olen Donnie Darkon ja Heron hyllyyni pölyttymään bongannut.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #93 : 30.11.05 - klo:21:17 »
Schindler's list. hyvä oli.
-tottelematon ja paha-

Hölkänen

  • Vieras
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #94 : 01.12.05 - klo:13:06 »
Schindlerin listaa en ole nähnyt, mutta eilen katsottiin täällä sääasemalla Hitlerin viimeisistä päivistä kertova Perikato. Se ei ollut paras näkemäni elokuva, mutta ehdottomasti järkyttävin. Olen yhä sitä mieltä, ettei minulla ole mitään syytä pitää itseäni Hitleriä parempana ihmisenä.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #95 : 01.12.05 - klo:16:41 »
tästäpä tuli mieleeni, liittyi aiheeseen tai ei, mitä mieltä olette: hitler tappoi itsensä ja pakeni, vai hitler tappoi itsensä ja otti näin koko vastuun teoistaan?
-tottelematon ja paha-

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #96 : 01.12.05 - klo:17:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
tästäpä tuli mieleeni, liittyi aiheeseen tai ei, mitä mieltä olette: hitler tappoi itsensä ja pakeni, vai hitler tappoi itsensä ja otti näin koko vastuun teoistaan?


Valitettavasti ei riitä mun ymmärrys ajattelemaan, että "Hitler tappoi itsensä ja otti näin koko vastuun teoistaan". Pakenemiseksi sanoisin. Olisi hurjaa väittää, että Hitler on itsensä tappamalla ottanut vastuun teoistaan. Sellainen määrä murhia ja sellainen määrä kidutusta, ei niitä yhdellä itsemurhalla kuitata. Mielestäni vastuun teoistaan olisi paremminkin ottanut jäämällä oikeuden tuomittavaksi, kokemalla ihmisten syytökset, näkemällä aiheuttamansa tuskan, istumalla vankilassa monta vuosikymmentä. (Armahduskykyni on tänään, ja aina, aika rajallinen. :( )

Hyvin ajateltu tuo Hölkäsen "Olen yhä sitä mieltä, ettei minulla ole mitään syytä pitää itseäni Hitleriä parempana ihmisenä." Näin olen pyrkinyt itsekin omalla kohdallani ajattelemaan. Jokainen ihminen on yhtä hyvä ja yhtä paha, samalla viivalla. Uskon, että jokaisessa ihmisessä itsessään on valmiina se sama pahuus kuin Hitlerissä tai kenessä tahansa murhamiehessä tai rikollisessa. Se pahuus pitää vaan kyetä hallitsemaan, pitää yrittää tahtoa hyvää ja uskoa hyvään. Sillä ehkä voidaan saadakin aikaan jotain hyvää, mutta silti pitää tiedostaa itsessä oleva mahdollinen pahuus.

Mistäköhän tuon Perikato-elokuvan löytäisi?

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #97 : 01.12.05 - klo:21:17 »
hm, niin arvelinki ^^ se kai kuuluu meidän kulttuuriin vai. mietin vaa mitä mieltä ihmiset yleensä on tästä aiheesta kun itsemurha on aina niin negatiivinen käsite (älkää ymmärtäkö väärin tosta >_<) ja just tota hitlerjuttua oon miettiny paljon sen jälkeen kun kävin itsemurhaluennolla ja siellä puhuttiin muun muassa tästä, ja siitä miten itsemurhaan suhtaudutaan eri tavalla eri puolilla maailmaa. mielenkiintoista oli.
-tottelematon ja paha-

Hölkänen

  • Vieras
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #98 : 02.12.05 - klo:09:00 »
Tuskinpa Hitler olisi onnistunut katumaan tekojaan sen enempää kuin Augusto Pinochet, Slobodan Milosevic tai Saddam Hussein. Ja jos olisi, ei hänelle kumminkaan olisi annettu anteeksi. Oli parempi, että vastuu siirtyi koko ihmiskunnalle.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #99 : 12.12.05 - klo:10:13 »
Oi enhän mä voi parasta elokuvaa lainkaan valita niitä on niin monta jotka on eri lailla hyviä Austin Powers 2 (hauska),  Schindlerin lista (vaikuttava), Moulin Rouge (musiikit), Laineen Tuntematon sotilas (no, klassikko), Philadelphia (katsoin kauan sitten, mut iski ainakin tuolloin)... tässä muutamia mainitakseni. Mutta eräs  melko uusi leffa, joka on hyvin vähälle huomiolle jäänyt, ja joka oli mun mielestäni hyvin koskettava, on pienimuotoinen ruotsalaisleffa Niin kuin taivaassa...kannattaa kattoa.
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Duffeli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 30
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #100 : 18.12.05 - klo:00:23 »
Vuosisadan herrasmiestä etsitään.
Forrest Gump oli varsin kohtelias vaimolleen ja kaikille tapaamilleen ihmisille,  Fileas Fogg availi naisille ovia ja James Bond pelasti kauniita naisia terroristien kynsistä. Kukaan edellisistä ei pärjännyt pätkääkään varsinaiselle voittajalle.

King kong pieksi kolme T-Rexiä ja hajotti puolet Manhattanista yhden ainoan naisen tähden. Kong on lisäksi huumorintajuinen, pitkä, tumma ja omalla charmikkaalla laillaan komea ja salaperäinen muukalainen kaukaa eteläiseltä saarelta. Voimakkaalla olemuksellaan Kong luo läheisilleen turvaa ja pitää muiden otusten vihamieliset lähentymisyritykset kaukana.

Ei ihme ettei meillä kalpeilla ja tavallisilla pohjoismaalaisilla miehillä ole mahdollisuuksia ;)

Elokuvalle reilusti tähtiä

Hölkänen

  • Vieras
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #101 : 10.01.06 - klo:10:22 »
Uudenvuodenaatonaattona tuli televisiosta Dogville. Pidin siitä... Siinä oli kunnioitettavan tarkkaa ihmiskuvausta, vaikkakin olenkin ohjaajan (Lars von Trier) kanssa hiukan eri mieltä hyvyyden ja pahuuden sekoitussuhteesta ihmissielussa, jopa amerikkalaisessa (tai esimerkiksi lestadiolaisessa) ihmissielussa.

Dogville on sellainen elokuva, jonka loputtua ei saa katsetta ruudusta, ja ohjaaja käyttää sitä häikäilemättömästi hyväksi!

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #102 : 10.01.06 - klo:14:10 »
Dogville sykähdytti kyllä vastustamattomasti. Siinä oli jokseenkin sama tarina kuin Trierin elokuvissa Breaking the waves ja Dancer in the dark, mutta Dogville jatkuu siitä, mihin mainitut loppuvat. En sano enempää, jos joku haluaa katsoa.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

satman1

  • Vieras
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #103 : 17.02.06 - klo:04:12 »
Naisen tuoksu. Al Pacino...


...........................................................................................    :smt022   ...........................................................................................

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #104 : 17.02.06 - klo:16:53 »
se tuppaa vaihtelemaan, mutta tässä muutamia

amelie
big fish
wizard of oz
sound of music
ja ehdottomasti vanhat mustavalkoiset komissaario palmu elokuvat, ne katson aina kun olen kipeä
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"