Kirjoittaja Aihe: Hei kaikille  (Luettu 6713 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #15 : 17.05.21 - klo:20:09 »
Minä kaipaan tähän joukkoon kaikkia jotka on rohjenneet oven tänne avata.
Jokaiselle on suotava Jumalan lapsen nimi, kunnes sen itse kieltävät itseltään.

Herra armahtaa, kenet armahtaa. Luulen että stadin kundeilla on ristin ryövärin armo. Niin ainakin toivon, toivon myös Bengt´lle  sekä muillekin jotka eivät minua tunne tai ymmärrä.

 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #16 : 17.05.21 - klo:20:34 »
Minä kaipaan tähän joukkoon kaikkia jotka on rohjenneet oven tänne avata.
Jokaiselle on suotava Jumalan lapsen nimi, kunnes sen itse kieltävät itseltään.

Herra armahtaa, kenet armahtaa. Luulen että stadin kundeilla on ristin ryövärin armo. Niin ainakin toivon, toivon myös Bengt´lle  sekä muillekin jotka eivät minua tunne tai ymmärrä.

 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Kaikkia voi armahtaa, paitsi vanhojen Siionin Virsien kääntäjiä. Niitä pitää halveksia ja vihata. Olisitte onnellisempia, jos saisitte olla rauhassa minulta. Mutta voi tietysti olla lukematta niitä kirottuja vanhoja Siionin Virsiä, jotka ovat kuulemma niin kuvottavia, ja joita laitan ainoana tänne päivittäen. Huom. että olen ainoa, joka on edes sanalla paheksunut sitä, että vanha körtti, tai ainakin körttisuvulta tullut, on täällä viitannut halveksivasti Malmivaaran "itkuvirsiin," sanoen niitä kamaliksi. Kukaan ei ole tarvinnut sitä paheksua, mutta olen saanut tuntea nahassani, jos piipahdan, että Siionin virsien halveksiminen ei kuuluu foorumiin, jonka nimessä esiintyy Körtti sana. Tietysti mielipiteeni on jonkun "lipoamista" en tiedä nykyään kenen, kun taidan olla ainoa jäljellä, joka arvosta Malmivaaran vanhoja Siionin Virsiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #17 : 17.05.21 - klo:22:22 »
n.
Herra armahtaa, kenet armahtaa. Luulen että stadin kundeilla on ristin ryövärin armo. Niin ainakin toivon, toivon myös Bengt´lle  sekä muillekin jotka eivät minua tunne tai ymmärrä.

 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
Eikös Bengt pitänyt vaieta kuoliaaksi, ja odotetaan mitä tapahtuu?  :017:

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5487.0

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #18 : 18.05.21 - klo:07:58 »
Eikös Bengt pitänyt vaieta kuoliaaksi, ja odotetaan mitä tapahtuu?  :017:

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5487.0

Kyseisen henkilön kanssa ainakin me olemme tehneet perinpohjin sovinnon ja rakkaasti antaneet toisillemme kaiken anteeksi. Hänhän juuri sai minut puhuttu ympäri, että jatkaisin Siionin Virsien kääntämisen ranskaksi. Toivotan hänelle runsaasti Jumalan siunausta.
En kanna kaunaa kenellekään körtille, joka rakastaa Siionin Virsiä ja pidättäytyy parjaamasta niiden kääntäjää. Minun kanssani ihminen pääsee heti rakkaaseen veljelliseen sovintoon ilman pienintäkään kaunaa, heti kun osoittaa kunnioittavansa Malmivaaran Siionin Virsiä. En ole niin pahansuopa kun kuvittelette Siionin Virsien vihassanne. On äskettäin todettukin, että niiden kääntäminen on kutsumustehtäväni.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #19 : 20.05.21 - klo:04:57 »


 ...  Siionin Virsien vihassanne. ...



   Rakas Tomppa! Pyydän, ettet provosoidu seuraavasta:

Kukaan, toistan  e i  k u k a a n  vihaa Siionin virsiä. Ymmärrän sanankäyttösi kumpuavan erilaisuudestasi tässä yhteydessä, tässä suomalaisessa mielenmaisemassa ja traditiossa. Myös tempperamenttisi näen henkilöhistoriasi kautta. Sinulla on viha-käsitteelle eri sisältö kuin minulla. Lukijassa aiheutat kuitenkin tunnekuohun, mikä on rauhallisen keskustelun kannalta haitallista käyttäessäsi tähän yhteyteen kuulumatonta ilmaisua.
   Tottakai mentaliteetisi annetaan sitä kautta anteeksi ja peitetään villasella, kun olet ansioitunut tiedemies. Kuitenkin kaikella ystävyydellä ja suuresti ansaitsemallasi rakkaudella pyydän sinua oman työsikin uskottavuuden takia välttämään ylisanoja.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #20 : 20.05.21 - klo:06:31 »
   Rakas Tomppa! Pyydän, ettet provosoidu seuraavasta:

Kukaan, toistan  e i  k u k a a n  vihaa Siionin virsiä. Ymmärrän sanankäyttösi kumpuavan erilaisuudestasi tässä yhteydessä, tässä suomalaisessa mielenmaisemassa ja traditiossa. Myös tempperamenttisi näen henkilöhistoriasi kautta. Sinulla on viha-käsitteelle eri sisältö kuin minulla. Lukijassa aiheutat kuitenkin tunnekuohun, mikä on rauhallisen keskustelun kannalta haitallista käyttäessäsi tähän yhteyteen kuulumatonta ilmaisua.
   Tottakai mentaliteetisi annetaan sitä kautta anteeksi ja peitetään villasella, kun olet ansioitunut tiedemies. Kuitenkin kaikella ystävyydellä ja suuresti ansaitsemallasi rakkaudella pyydän sinua oman työsikin uskottavuuden takia välttämään ylisanoja.

Sinä luulet ymmärtävän "mentaliteettini" ja "tempperamenttini" ja se annetaan sinulle anteeksi. Toivon, että Jumala antaa suomalaisille anteeksi sitä mitä tekevät minulle, kun erehdyin luulemaan, että Siionin Virsien kääntäminen olisi Suomessa sopiva teko. Malmivaaran Siionin Virret on yritetty hävittää. Eivät löydy internetistä. Eivät ole missään muodossa julkaistu v. 1972 jälkeen. Eivät löydy mistään Kuopiosta (ehkä vastastossa jossakin) vaikka Sibelius Akatemian kirkkomusiikin osasto toimii täällä aktiivisesti. Ne jotka tutkivat niitä alemmalla tasolla ohjataan vaihtamaan tutkimuskohdetta ylemmällä tasolla, jos havaintoni pitävät paikkansa. Ainoa konkrettinen osoitus, että joku arvostaisi niiden kääntämistä on se, että Seppos on antanut mahdollisuuden pitää ne näkyvissä Körttifoorumilla körttimiesten hyökkäyksistä huolimatta.
On ennen kuulumatonta, että joku tekisi sellaisen kulttuuriteon kuin olen tehnyt, ja joutuisi sen takia tällaiseen kierteeseen uskonnollisessa foorumissa tai akateemissakaan. Sellaista löytyy vain trollauspaikoista. Sen sijaan, että kauniisti pyydät, että lakkaan tuomitsemista sitä, mitä on julkisesti täällä tehty ja sitä, että te vielä närkästytte puolustautumisestani, sinun pitäisi joko olla hiljaa asiasta, rohkaista muita muuttamaan mieltään, tai pyytää anteeksi niiden puolesta.
Minä sentään teen jotakin ja postitsen täällä. Minä olen ainoa, joka saa moitteita. Moititko sivullista siitä, että hän usean kerran haukkui täällä Siionin Virsiä kamaliksi, kuvottaviksi, ja ikävään sävyyn itkuvirsiksi? Et. Minä ainoana. En ole tehnyt mitään, josta pitäisi pyytää anteeksi. Minua on syytetty kaikenlaisesta. On tosi skandaalimaista. Kun ymmärrätte mitä kertakaikkiaan sopimatonta olette täällä harrastaneet, niin en tarvitse enää sitä huomauttaa. On ikävä, että joudun itse puolustamaan itseääni. Olen niin monta sorrettuja itse puolustanut elinaikanani. Tiedän, että puolustautuminen ärsyttää suomalaisia niin kuin muitakin. Jos alusta asti joku olisi minua puolustanut, en olisi itse tarvinnut.
Mutta kun tein ensimmäisen kohteliaan huomautuksen, ettei tämä hyökkäys ole sopivaa, yksi rientäsi tukemaan hyökkäyksen sanomalla, että se oli kohteliasta, koska hyökkääjä teititteli minua, kun olin sinutellut häntä. Sitten sinä itse kiitit pitkän rimpsun osallistujia (peitenimeltä) sen keskustelun keskellä, mainitsematta minua, joka olin hyökkäyksen kohteena. Sitten joku huomautti, että se ja se hyvä oli unohdettu, ja armollisesti kirjoitit joo joo hänkin. Sitten tuli rimpsu hyökkäyksiä, jotka olivat niin kovia, että ne poistettiin (harvinaista täällä, Seppos sentään tietää mikä on häpeällistä), niin ettei ole enää näkyvissä muuta kuin minun vielä kohteliaita puolustuksia. Tämän kaiken jälkeen, joku naisista rupesi puolustamaan minua parilla postilla ja vn kirjoitti, että hän vasta nyt luki tämän ja ymmärtää miltä minusta tuntuu.
Minä olin kaikille ystävällinen enkä puutunut politiikkaan muuten kuin haukkamalla Amerikan intiaanipolitiikkaa (josta olen saanut kuulla kunniaani niin että on täytynyt vaieta siitä niin pitkään, että kun puolustin Suomea idän vääryyksistä yritettiin maalata minua lännen ihailajaksi, joka tukee EUn vääryyksiä Suomea vastaan, juuri tällä ketjulla, enkä silloin puolustautunut näin räikeää syytettä vastaan). Olin pitkään kaikille kohtelias ja ystävällinen. Käänsin Siionin Virret ja sain silloin enemmän kiitosta kuin olisin toivonnutkaan. Luulin, että asiat olivat hyvin. Lakkasin kääntämisen jälkeen kirjoittamasta täällä. Tarkistin tilannetta harvoin. Sitten huomasin, että käännökseni olivat nuosseet kiistakappaleeksi ja jatkuvan hyökkäyksen kohteena. Pitkään seurasin sitä, ennen kuin kohteliaasti huomautan sen olevan sopimatonta.
Sanon vieläkin, että teitä on kymmeniä niin suuren anteeksipyynnön velassa, että hämmästyn jatkuvasti ja edelleen. Mikään sanani tässä tilanteessa ei ole tepsinyt. Niin älä syytä minua. On tosi ikävä, että sellainen, joka on tehnyt Körttifoorumille, körttikansalle, Herättäjä Yhdistykselle, Suomen kansalle, ja maailmalle tämän palveluksen joutuu olemaan sen takia vihollinen eikä ystävä.
Jos teillä on erilainen käsitys viha-sanasta, en voi sille mitään. Se että joku körttisuvusta täällä haukkuu minua SVn kääntämisestä, kaiken tämän jälkeen, ja sitten sanoo Malmivaaran Siionin Virret kamaliksi, kuvottaviksi, pappisvihaksi, ja negatiivisessa sävyssä itkuvirsiksi, se on minun määritelmäni mukaan vihaa Siionin Virsiä vastaan. Ja tämän minun kokemani jälkeen täällä, se ettei kukaan täällä inahtanutkaan ja minä olin ainoa, joka puolustin Siionin Virsiä, osoittaa, että väitteeni, että vihatte Siionin Virsiä on oikeutettu. Jos ette haluaa sitä mainetta, niin olisi joku paitsi minua voinut sanoa, että Malmivaaran Siionin Virret eivät ole kamalaa ja kuvottavaa pappisvihaa. Kukaan tähän päivään saakka ei ole sanonut niin. Olen huomauttanut asian aina välillä, enimmäkseen reaktiona johonkin sanaan, niin kuin nytkin. Kukaan teistä ei ole rohjennut olla eri mieltä sivullisen kanssa.
Taas olen tuhlannut aikaani paatuneiden sydämien vihoittelua vastaan, kun olisin voinut kääntää pari säkeistöä Siionin Virsiä ranskaksi, missä sitä arvostetaan. Tomppa on tomppeli. Olen melkein yhtä tomppeli kuin te suomalaiset körtit, jotka olette sokeudessanne ja vihassanne kääntyneet Jumalalta pois. Ja kyllä Malmivaaran Siionin Virsien körtin suussa haukkuminen kamaliksi ja kuvottaviksi on Jumalalta pois kääntyminen. Tehkää parannus sen sijaan että minua parjaatte.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #21 : 20.05.21 - klo:10:57 »

   Anteeksi, mutta en ymmärrä sinua.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #22 : 20.05.21 - klo:11:34 »
   Anteeksi, mutta en ymmärrä sinua.

Niinpä. Enkä minä ymmärrä ihmisiä, jotka kirjoittelevat ja lukevat posteja Körttifoorumilla.
Mutta täällä ihmiset tuntuvat ymmärtävän hyvin, jos on pienikin mahdollisuus loukkaantua itse. Mutta minä olen teille käsittämätön, jos en hyväksy mitä vaan parjaamista ja ilkeilyä. En tosiaankaan ymmärrä. Ilmeisesti olisi ollut parempi jos en osaisi sanaakaan suomea. Siitä ei ole hyötyä.

« Viimeksi muokattu: 20.05.21 - klo:11:41 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #23 : 20.05.21 - klo:14:06 »

   Kyllä sä olet varsinainen sanaseppo. Pyöritellään pöyritellään, mikäpä tässä. Aikansa kutakin, kun en parempaa ajanvietettä nyt keksi. Huumorintaju saattaa puolin ja toisin pettää. Mikäpä siinä. Sellasta elämä on.
Olen aina pitänyt kirjallisesta ilmaisusta, tutkinut sillä tavalla kielen rajoja. Olen kuitenkin melko varma, että sinulla on enemmän pelissä? Vai onko.
Yletön loukkaantumisesi on kuitenkin käsittämätöntä.
Vai johtuuko se norsunluutorni -näkökulmasta....

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #24 : 20.05.21 - klo:14:47 »
   Kyllä sä olet varsinainen sanaseppo. Pyöritellään pöyritellään, mikäpä tässä. Aikansa kutakin, kun en parempaa ajanvietettä nyt keksi. Huumorintaju saattaa puolin ja toisin pettää. Mikäpä siinä. Sellasta elämä on.
Olen aina pitänyt kirjallisesta ilmaisusta, tutkinut sillä tavalla kielen rajoja. Olen kuitenkin melko varma, että sinulla on enemmän pelissä? Vai onko.
Yletön loukkaantumisesi on kuitenkin käsittämätöntä.
Vai johtuuko se norsunluutorni -näkökulmasta....

Onko viimeinen ennakkoluuloasia nyt käytetty minun kohdallani? Lopultakin tuli norsunluutorni. Voi keksiä mitä tahansa, jos ei halua nähdä todellisuutta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #25 : 20.05.21 - klo:14:56 »
Thomas ! Sinä oler maailmaa nähnyt ja kokenut mies, tiedemieskin. Pitäisikö sinun yrittää ymmärtää mistä kumpuavat jotkut häijyt' sanat ?  Eivätkö ne yleensä lähde sanojan omasta vaivatusta mielestä. Niin minä luulen.

Jotta itse saisit annettua loukkaajille anteeksi, mene itseesi ja pohdi, oletko mennyt jo liian pitkälle vihaisuudessasi. Se tekee meille kaikille pahaa, mutta entien itsellesi.

Luulen että yleisesti sinun suurta käännöstyötäsi ihmetellään ja arvostetaan, ei vain tällä foorumilla, vaan paljon laajemmaltikin. Se on osa arvoasi.

Emme sinua kokonaan tietenkään tunne, mutta kunnioitamme jo pelkästään kielitaitoasi. Sillä moni meistä ei osaa muuta kuin äidinkieltämme. Puhun nyt kaikkien foorumilla vierailevien suulla.

Paha , loukattu mielesi on ilmeinen. Anna sen sulaa anteeksiantoon ja Kristuksen rakkauden hoitoon. Aikansa haava kirvelee, mutta kun rupi on kuorettunut, siitä alkaa paraneminen.

Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi !

R-m   :056:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #26 : 20.05.21 - klo:15:02 »


 Onko viimeinen ennakkoluuloasia nyt käytetty minun kohdallani?





Ei varmaankaan. Olet ehtymätön lähde.




Voi keksiä mitä tahansa, jos ei halua nähdä todellisuutta.





Kyllä minä haluan. Meidän kuten kaikkien todellisuudet ovat persoonalliset. Lähimmäisen todellisuuden voi kyllä nähdä. Sen voi nähdä oman todellisuuden kautta. Toisen todellisuus voi koskettaa, mutta sitä ei voi pitää omanaan.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #27 : 20.05.21 - klo:15:23 »
Avoimesti ja rohkeasti te muutamat pystytte täällä keskustelemaan ja jakamaan tuntoja.
En osaa tuoda mitään hyviä ajatuksia tähän lisää, halu siihen kyllä on.
Omalta osaltani en tiedä olenko kirjoittanut moittivalla ja loukkaavalla tavalla.
Olen pyrkinyt olemaan rakentavassa ja yhteyttä parantavassa hengessä mukana.
Olemme kaikki erilaisia, ymmärrämme toisemme eri tavoin.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #28 : 21.05.21 - klo:12:35 »
En hyväksy täällä hallitseviä toimintatapoja. Ne ovat outoja missä vain maailmassa.
1 Käänsin virret ja laitoin ne tänne.
2 Ihmiset kiittivät.
3 Jonkun vuoden päästä, huomasin, että sitä työtä parjattiin jatkuvasti.
4 Jonkun ajan päästä puolustauduin kohteliaasti (vaikka sinutellen).
5 Sain päin naamaani.
6 Kirosin teidät helvettiin.
7 Siihen te jouduttekin.
8 Jatkan kääntämistä.
Asia on selvä. Ei sitä voi nähdä muulla tavalla. Se joka kieltää, että näin on tapahtunut on emävalehtelija ja tekee sen tahallaan ja siitäkin joutuu helvelttiin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Hei kaikille
« Vastaus #29 : 21.05.21 - klo:12:43 »
Ei ihminen voi kirota toisia ihmisiä helvettiin.
Tuomiovalta tässä asiassa on vain Jumalalla.
Ihminen omassa pahuudessaan syntisenä joutuu helvettiin.
Siksi Jeesus on kuollut ristillä meidän syntiemme tähden.
Jeesukseen uskoen me saamme pelastuksen mahdollisuuden ja
pääsemme iankaikkiseen iloon Taivaaseen.

Joh 3:16