Kirjoittaja Aihe: Nyt 13  (Luettu 20744 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 13
« Vastaus #121 : 10.03.18 - klo:11:51 »
^
Kyseisessä Kalpalinnassa on paljon muutakin vikaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 13
« Vastaus #122 : 10.03.18 - klo:13:24 »
Tuo mainittu harjoitus keskeytettiin, kun asiasta tietämätön työntekijä painoi
hälytysnappia ja "ulkopuolisia" partioita tuli paikalle.
Ikävintä se että paikalla sattumoisin olleet asiakkaat eivät tienneet harjoituksesta.

Tällaista oli koko lehtijutussa, tuossa linkissä vain otsikko ja lyhyt teksti.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 13
« Vastaus #123 : 12.03.18 - klo:13:32 »
Kirjoittelen Kankaalassa. Ajettiin tänne aamutuimaan. Uutta lunta pihassa yli 10 cm, mutta etuvetoauto selviää sellaisesta peräkärrykin perässä. Nopeasti vain tulet tulilaitteisiin, sitten isännän vehkeet niskaan ja Zetorille antamaan "heiniä ja vettä". Tällä kertaa piti akkua varata puoli tiimaa, kun akku oli pakkasten jälkeen aivan kuurassa kuten koko traktorikin. Piha on nyt putsattu odottamaan uutta lumisadetta, sillä sellainenhan on tulossa. Lasten reissun jälkeen nostin vähän sisälämpöä pattereissa ja se oli oikea ratkaisu, koska nyt on hyvä 21 astetta. Uunin pellit sain sulkea, mutta hellassa on vielä valkea, koska Kaariina tekee hillojaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 13
« Vastaus #124 : 12.03.18 - klo:13:46 »
Kiva lukea arkielämän touhujasi...olen tainnut ennenkin mainita...   :eusa_angel: :039:
Kerrot niin elävästi ja perusteellisesti että mielikuvitukselle ei juurikaan jää tilaa....hyvä niin!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 13
« Vastaus #125 : 12.03.18 - klo:14:17 »
 :eusa_angel: :039: kiitos kommentistasi. Kirjoittamiseni on taphtuneen kuvaamista, vaikea olisi kirjoittaa täysin kuvitteellista tekstiä. Ei vaan ole tässä mökissä uusia tapahtumia, mistä kertoa. Olen kaikki asiani ehtinyt leuhkia moneen kertaan, "Muuraan, maalan, tinaan, mutta en kahvipannuja, timperoin, sären halkoja ja olen "koiraskin" vielä" :003:, taisi kaikki tulla. Hyvää päivän jatkoa sinne, missä Ruut pääsi taivaaseen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 13
« Vastaus #126 : 12.03.18 - klo:14:26 »
Kiitos veli!

Sinulla on mielenkiintoista kerrottava arjen elämästäsi siellä Kankaalassa...missä lieneekin....
maakuntatasolla tiedän missä tuollainen hieno paikka...piilopirtti...latautumispaikka...sijaitsee.
Ei kaikkien 7-kymppisten elämä ole tuollaista...kyllä käyp katteeks....
No...saan kyllä iloita omasta kotimökistä...siellä välillä piipahdan...oleskelen.
Niin...Ruutin paikka tuossa 15 kilsan päässä....
Sairaala-reissut...ja yhdelle "talolleni" ajan siitä ohitse...
Ja mun täytyy sanoa....muistan Ruutin aina kun siitä paikasta ohi ajan.... :eusa_pray:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 13
« Vastaus #127 : 12.03.18 - klo:14:42 »
Kiitos ajatuksistasi Ruutin paikalla. Tokkopa siitä asiasta yli pääsen, nytkin vänisten kirjoitan. Herkkä olen ollut aina, vaikka kohortissa piti kulkea pystypäin. Ei ollut riittävää kunnianhimoa, että olisi tullut koetelluksi "limaskieni" pituutta. Turhuutta sellainen: emme täältä saa mitään ikimatkallemme. Kaikki salaisuudet paljastetaan, olivat ne hyvää tai pahaa, niin on kirjoitettu.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 13
« Vastaus #128 : 13.03.18 - klo:07:54 »
Talvisodan muistopäivä, sillä se loppui 13.3.1940.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Nyt 13
« Vastaus #129 : 13.03.18 - klo:08:16 »
Kiva lukea arkielämän touhujasi...olen tainnut ennenkin mainita...   :eusa_angel: :039:
Kerrot niin elävästi ja perusteellisesti että mielikuvitukselle ei juurikaan jää tilaa....hyvä niin!

Pitää olla samaa mieltä. Nuo Veneheiton neljänelosen jutut milloin Zetorin remontissta, milloin rankametästä, milloin jostain muusta ovat tämän palstan vetonauloja. Monta kertaa tuota etusivua vilkaistessa vain katsoo, kuka on mistäkin viimeksi kirjoittanut, viitsimättä välttämättä kaikkia linkkejä lähteä eteenpäin avaamaan. Mutta 1944 viimeisenä kirjoittajana pistää aina vilkaisemaan, mitä Pohjanmaan suuntaan kuuluu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt 13
« Vastaus #130 : 13.03.18 - klo:08:24 »
Samasta syystä minä katselen innolla Tanskalaista maajussia. Hän kykenee työhön kuin työhön ja kertoilee mukavasti. Sanankäyttö on tälläkin foorumilla sen suola ja sokeri, vaikka asiapuoli olisi ' mitäsattuu'.

Tässä ' jussi' touhuaa monenmoista. Kanaemo oli hurjana kun poikanen oli otettu 'kuivumaan'.
https://areena.yle.fi/1-4146272?autoplay=true

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 13
« Vastaus #131 : 13.03.18 - klo:09:34 »
Danke sehr  :003:, tänne kuuluu hyvää.
Yöllä oli taas satanut lunta reilut 5 senntiä. En alkanut Zetoria rääkätä, että olisin lumet pihasta putsannut. Tartuin sen verran kolan ponteen, että kiertelin tämän tanhuan jokaisen käyntipisteen pirtin ovea ajatellen, että saamme puhtain anturoin hommamme hoitaa. Kunhan aurinko viitsii vähän pidempään päivää pitää, niin lumi muotonsa muuttaa ja joudun katselemaan tulvavetten tuolle puolen. Voi Peipporämettä, nyt siellä on lunta ainakin 60 senttiä ja kesällä sitten märkää turvetta puolitoista metriä. Eikä ole mökissä telavehkeitä tai ilmatyynyaluksia, että polttopuut saisin kerätyksi. Ei tämä valitusta ole, sillä itse olemme osamme näin päättäneet elää.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Nyt 13
« Vastaus #132 : 13.03.18 - klo:09:57 »
Kai Sinulla on jemmassa muutamia pinoja ettei vilu tule vaikka joka kesä ei täyttä mottimäärää saisikaan kasaan?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 13
« Vastaus #133 : 13.03.18 - klo:10:09 »
Reilu 30 mottia lienee kuivaa. Minulla on työt vähissä, kun Kaarinan ryytimaan olen kunnostanut. Sitten ajelen ruohoja ja lämmitän saunaa. Eihän niissä kauan mene. Olen vain osaksi hyväkuntoinen, joten puut on haettava kannolta kesällä. Lumi on este minulle ja Zetorille.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 13
« Vastaus #134 : 13.03.18 - klo:16:35 »
Hetki koneella.
Pari päivää ollut melekoosta haipakkaa.
Tai no, miten sen nyt ottaakin.
Eilen ajelin melko pitkän matkan illalla sankassa lumipyryssä, rauhallisesti kun päästeli niin ei ollut vaaratilanteita.