Kirjoittaja Aihe: Sotkamon Herättäjäjuhlat  (Luettu 62207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #60 : 09.02.15 - klo:10:22 »
Syntisyyden taakka on mielestäni vähän eri asia kuin syyllisyyden taakka.
Syntisyys on meille oikein, syyllissyden taakan ottaa usein heikoin. Heikot ovat puolestaan Jumalan rakkaita. Heissä Hän saa väkevyyden .

syntinen mummi   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #61 : 10.02.15 - klo:23:11 »
Sotkamon juhlista on kirjoitettu nyt hyvästi. Viimeisessä HK:ssakin paljon. Sitä Leenan tiipii-juttua olen miettinyt - forumimme mainostamiseksi ISOSTI. Mutta tämähän on ihmisestä ja olen vanhinta porukassa, etten kykene muuta kuin haaveisiin.

Kyllä se minusta vaan olisi juttujen juttu, edelleen. Kuvitelkaa miten se olisi mukavaa. Pallogrilli hehkuu yössä... Ai tämän minä jo olen kirjoottanut. En osaa erotella sitä muuten ehkä on ihmisestä ja ainakin Leenasta oikein tyypillisesti.

Minä nimittäin olen jäänyt pahasti kaipaamaan leirielämää ja vaelluselämää. Tuolla olisi iso rinki keskusaukiolle päin jossa nuotio tai vastaava. Trangiassa yökahvia kuten Lapissa useasti ja hiljaisuutta valoisassa yössä. Kai täällä on partiolaisia ja Nuoria Kotkia tms. Joku nuoremmasta polvesta voisi ehkä avustaa. Siinä pitäisi mennä vähän etuajassa. Minä tosin ajattelinkin että menen talkoisiin kun nyt pääsen. Siis ennen. Ehkä niiden pitäisi olla telttoja?  Tai laavuja?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #62 : 10.02.15 - klo:23:24 »
Minulle myös on syyllisyys lapsesta saakka tuttu vaikka hyvät vanhemmat tajusivat erottaa toisistaan aika nopeasti kohtaukset kiukuttelusta. Minuun ei saanut katsekontaktia silloin. Analyysi auttoi mutta sekava syyllisyys on jäänyt painamaan kuten se seuraa haamuna kintereillä ammattitautina, auttamatonta. Kaksi taakkaa yhteen kietoutuneina, mitä pitäis ja onko oikein olla onnellinen, eikö pitäisi tuntea syyllisyyttä kalliista koulutuksesta ja se on oikein diaboloksen touhua.

Docens  :026: on suureksi lohduksi runoillessansa vankilassa kun oli hänellä samanlaista.

Sinä tunnet minut.

Olinpa kuka hyvänsä
Sinun minä olen
oi Jumalani.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #63 : 13.02.15 - klo:15:54 »
Herättäjäjuhlat Sotkamossa 2015
16 t ·
Tämä viikko alkaa olla lopuillaan. Maanantai meni kunnan asioiden hoidossa, tiistaina nuorisotoimikunta ja illalla vielä tiedotustoimikunta ja lopuksi partion koulutustilaisuus. Keskiviikkona hieman rennommin po:n vuosikokous valmisteluita koko päivä ja illalla vuosi kokous ja seurat. Seuroihin tuli vieraaksi kirkkokuoro, he esittivät kolmiäänisesti Löytyn Tuuli työntää kulkijaa. Kerrassaan upea esitys, tuota virttä en koskaan ole kuullut niin upeasti esitettynä. Risto sanoi vain: Harjoitellaan vielä kesää varten! Koe esitys! Minusta se oli valmis!
Tänään Kusti Huovisen pojan, pojan, poika Heino tuli vieraakseni tuoden mukanaan Kusti Huovisen kirjan Elämä Kristuksen jälessä. Oli meillä upea keskusteluhetki! Liikennetoimikunta ip:llä ja sitten Nurmekseen sielläkin vuosikokous ja seurat. Siellä mietittiin mikä nyt neuvoksi kun vastuunkantajat ikääntyvät? Sama kysymys askarruttaa meitä kaikkia. Huomenna radiohartaus Kajaukseen, joka tulee ulos maanantaina. Opiston kokous Mieslahdessa 11.30 alkaen ja Osakeyhtiön kokous klo 16. Tälleesti viikko toisensa perään hurahtaa ja juhlat, ne vain lähestyy hurjalla vauhdilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #64 : 16.02.15 - klo:10:46 »
täytyy torestans ruveta järjestelemään sitä menoa ja majoitusta koska tuo leiri saa niukasti ääniä. Täytyy sitten vaikka kiertää jäähyväiskierros Raututuntureilla.  :'( .
Minä rupeen, Seppos menen ainakin etsimään siitä seurakuntien talosta sitä paikkaa. En voi luvata löytäväni. Kun yritin viedä adventtikuusesta otettua diakonialapsen lahjaa, voi hyvä tavaton. Lopulta joku löysi minut ja kysyi mitä olen vailla, mutta työntekijä päivysti. Tämä on kokous.

Niiden pitäisi maalata lattiaan värilliset viirut tai teipit niinkuin sairaalassa on.
« Viimeksi muokattu: 16.02.15 - klo:10:52 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #65 : 16.02.15 - klo:11:56 »


Niiden pitäisi maalata lattiaan värilliset viirut tai teipit niinkuin sairaalassa on.

Älä hätäile. Kyllä seurakunnat perässä tulee, mutta kaukana kun aina täytyy kysyä ettei kenelläkään ole mitään sitä vastaan, tai se ei ole vakaumuksen vastainen, viittaa naispappeuteen tai seksuaalisesti poikkeaviin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #66 : 22.02.15 - klo:11:20 »
Ny on käynti Sotkamon juhuliille varmistunu. Kesäkuun lopus laitan verkkarit jalakahan ja ajelemma Pohjois-Kajalan Joensuuhun rippijuhuliille. Siältä on tarkootus ajella Kuusamohon Tul:n Retkeilykeskus Konttaiselle kävelemähän piäni karhunkiarros, käyrä kattelemas Kiutakönkähän kuahut ja kiipeillä Konttaasen huipulla. Retkeilykeskukses oon viarallu ennenkin, piäni, vaatimaton ja mukava lomaalupaikka. Ylätuvan 2 - 4 mökit maksaa viikolta n. 200€.  http://www.rukakonttainen.fi/info/esittelyvideo/
Kuusamon viikon jäläkehen onkin mukava ajella alaspäin Sotkamohon. :eusa_angel:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #67 : 22.02.15 - klo:11:44 »
Vaihdat kai kuitenkin rippijuhliin suorat housut?  :003:

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #68 : 22.02.15 - klo:12:21 »
Pääministerikin esiintyi viime kesän tilaisuuksis shortsiis, notta kai minäkin voin verkkariis olla. Joku vuasi sitten juhulittiin meirän yhyristyksen 110-juhulia johon osallistui valtiovarainministeri Jutta Urpilainenkin. Eräällä meirän yhyristysen jäsenellä, joka toimii lukion ja yläasteen opettajalla oli pukukoorina tumma puku ja kenkinä lenkkarit. En arvannu häntä nuan rennoksi kaveriksi, kun talsi juhulayleesön etehen puhetta pitämähän.
Aatteet ja vaatteet taitaa olla mennyttä maalimaa körttilääsyyreskin. :023:
« Viimeksi muokattu: 22.02.15 - klo:12:25 kirjoittanut Mörtti-57 »
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #69 : 22.02.15 - klo:13:44 »
Olen minäkin nähnyt tohtorinväitöksessä frakin kanssa pidettävän sandaaleja paljaissa jaloissa.

https://ltl.tkk.fi/wiki/Special%3APicturearchive?g2_itemId=20562

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #70 : 22.02.15 - klo:18:33 »
Mie kyll tänään oikein tarkkaan mietin, mitä pistää päälle, kun mennään esiitymään vanhainkotiin. Hameen olisin laittanu, jos ois ollu perempi keli. Nyt valkkasin turkoosit farkut ja turkoosin tunikan. Halusin laitta jotain värikkäämpää tumman sijaan. Vähän piristystä ikäihmisten tapaamiseen. Huulipunaakin laitoin ihan samaiseta syystä.  :023:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #71 : 24.02.15 - klo:21:13 »
Mie kyll tänään oikein tarkkaan mietin, mitä pistää päälle, kun mennään esiitymään vanhainkotiin. Hameen olisin laittanu, jos ois ollu perempi keli. Nyt valkkasin turkoosit farkut ja turkoosin tunikan. Halusin laitta jotain värikkäämpää tumman sijaan. Vähän piristystä ikäihmisten tapaamiseen. Huulipunaakin laitoin ihan samaiseta syystä.  :023:
Oisimpa ollut kärpäsenä katossa..

Minusta pyry on niin värikäs persoona, että ei meikit lisää.

Hyvä kun ihmisiä käy vanhusten luona,.Kaunista ja arvokasta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #72 : 10.03.15 - klo:23:25 »
Sotkamon Juhlilla on omat Facebook sivut osoitteessa
https://www.facebook.com/Herattajajuhlat2015?ref_type=bookmark

Sotkamon juhlista on myös sivulla https://www.h-y.fi/juhlat

Kohtapuoliin ilmestyy myös juhlien ohjelma verkkoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #73 : 11.03.15 - klo:09:38 »
Olen hissuksiin alkanut odotella ohjelmaa nettiin, että ehtii sen opiskella ja ne sivujutut erityisesti. Paperiversion ostan kannatuksen vuoksi juhlille lähettämiseuroissa Vaalassa. Meillähän ei ole erityisiä vaikeuksia tulla juhlille matkan puolesta. Viime vuosina mansikka-aika on tullut sellaiseksi, että kypsät pitää poimia ennen juhlia ja sitten heti juhlilta alkaa se varsinainen "souvi".

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #74 : 11.03.15 - klo:21:00 »

Herättäjäjuhlat Sotkamossa 2015
11 t ·
Eilen ehtoolla pidimme juhlien tiedotustoimikunnan kokouksen ja annoimme lopulliset lähtöpassit juhlaoppaalle täältä Sotkamosta kohti Lapuaa ja sitä kautta taittoon ja painoon. Vie oman aikansa ennen kuin opas on julkaistavissa, mutta kyllä se sitten näkyy ja kuuluu, kun on. Nyt on kuitenkin mahdollisuus päivittää (jo kaivattuja) nettisivujamme: https://www.h-y.fi/juhlat Sieltä löy sekä tärkeitä tietoja juhlista ja juhlajärjestelyistä. Päivitämme sivuja sitä mukaa kun uutta päivitettävää syntyy ja sitähän syntyy, jos ei avan päivittäin niin viikottain. Tässä vaiheessa kutsumme sinutkin noiden nettisivujen ja tämän fb - sivuston levittämistalkoisiin kavereillesi ja yhteisöille, joissa olet.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi