Kirjoittaja Aihe: Tänään 66.  (Luettu 24510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #120 : 11.06.18 - klo:12:51 »
Mustarastas? Vaikka sen lienet tunet, kuvaus sopisi ainakin siihen.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #121 : 11.06.18 - klo:13:13 »
Tein mökille viime kesänä lisää pönttöjä ja asennettin ne niin että on helppo seurata esim kuistilta. Nyt on tiaiset vallanneet muutaman pöntön, myös kerostalo pöntössä (3 kerosta suuaukot eri suuntiin) on elämää. Alkuun oli hiljaista, mutta pejantaina alkoi ilmeisesti ruokinta, sillä aktiivisuus pesien välillä lisääntyi huomattavasti.
Pakko eliminoida tikka pois kuvioista jos se taas tulee osingoille, on käytökseltään aika röyhkeä, kurkottaa pesän sisään ja repii untuvikot ulos. Onhan se luonnon laki, mutta olen sen lain yläpuolella  :icon_biggrin:.
 En huomannut laittaa pönttöihin tekstiä "Täällä vartioin minä!"  :066:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #122 : 11.06.18 - klo:14:02 »
Samat havoinnot ja ajatukset täällä meillä:

Mustarastas oli minulla myös mielessä, mutta en kehdannut sanoa kun tiedän Pyrstin tuntevan luontoa.  Voihan olla että ei heillä päin ole niitä.

Tikka-peijakas on joka illansuu sen pöntön suulla jossa pesitään. Enää se ei pelästy vaikka me hakkaamme pelotteeksi ikkunaluukulla . Olen kehoittanut Matin ostamaan ritsan. :092: Osua ei sovi, mutta pelotetta paukutelkoon.

Ja vielä sekin, että kun sinitiainen sai pesueen ulos, asettu kirjosieppo samaan pönttöön saman tien.

Pönttöjä on neljä, mutta kahdesta on tikka kolonnut suu-aukon isoksi, ei viisaat pikkulinnut siihen pesi.
Kolmas on ollut joka vuosi kirjosieppojen käytössä, mutta nyt minä laitoin siihen koivun alle kasvimaan, ja enää se niille kelvannut. Liian vilkasta kai.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #123 : 11.06.18 - klo:18:10 »
Laulurastas tuli minun mieleeni. Se on rastaaksi aika pieni. Niin on punakylkirastaskin. Ne saattavat taivasta vasten näyttää tummilta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #124 : 11.06.18 - klo:18:44 »
Mustarastas se ei ole. Laulurastaanakaan ei sitä pidetty. Mystiseltä tuntui, kun lintukirjassa ei ollut oikein mitään sen kokoista ja muotoista lintua. Eikä se laskenut minua kännykällä äänittämään. Olis niin mukava, kun olis joku Myyrän kaltainen asiantuntija lähettyvillä tai jos sais äänitettyä ja kysyttyä joltain.
Siis linnun näki n. 50 metrin päästä. Se istui oksalla ja silhuetin näki, mutta värieistä ei osaa sanoa mitään.
Ehkä se on joku muualta tullut laulurastas, jolla oli vähän omanlaisensa "biisit" verrattiuina näihin täkäläisiin, joita ollaan totuttu kuuntelemaan.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #125 : 11.06.18 - klo:19:04 »
Kulorastas ( ja korppi taustalla ):

https://www.xn--lintujen-net-ocba.net/kulorastas/

Olisko tää ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #126 : 11.06.18 - klo:19:40 »
Saattaapa hyvinkin olla kulorastas. Tänään se ei ole ollut pihalla. Täytyypä kuunnella uudelleen, kun se tulee taas tähän. Meidän lintukirjassa oli niin huono sanallinen kuvays kulorastaan laulusta, ettei sitä tullut kuunneltua.   
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #127 : 11.06.18 - klo:20:18 »
Kulorastas on rastaistamme kookkain. Sen laulu on mustarastaan laulun ’riisuttu sportmalli’, lyhyempi ja koruttomampi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #128 : 11.06.18 - klo:20:34 »
Kulorastaan maatiaisnimi on laholaisrastas, sillä se muovaa pesän sivustaa laholla puumassalla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #129 : 12.06.18 - klo:19:48 »
Minulla on kirjoitusvirhe edellisessä: ei pesän sivustaa, VAAN PESÄN SISUSTAA.

Kävimme koko porukalla Kiiminkijoen Koitelin koskilla kävelemässä. Siellä oli paljon väkeä. Aurinko paistoi niin lämpöisesti, että kova tuulikaan ei jäähdyttänyt ilmaa liikaa. Siellä on melkein kymmenen erilaista nuotiopaikkaa. Samanlaisiahan ne ovat lopulta kaikki. Sain savusta päänsäryn ja nyt odotan iltaa, että saisin ottaa iltalääkkeeni, sillä niissä on särkyynkin yksi tabu.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8323
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #130 : 12.06.18 - klo:20:01 »
Minulla on kirjoitusvirhe edellisessä: ei pesän sivustaa, VAAN PESÄN SISUSTAA.

Kävimme koko porukalla Kiiminkijoen Koitelin koskilla kävelemässä. Siellä oli paljon väkeä. Aurinko paistoi niin lämpöisesti, että kova tuulikaan ei jäähdyttänyt ilmaa liikaa. Siellä on melkein kymmenen erilaista nuotiopaikkaa. Samanlaisiahan ne ovat lopulta kaikki. Sain savusta päänsäryn ja nyt odotan iltaa, että saisin ottaa iltalääkkeeni, sillä niissä on särkyynkin yksi tabu.

Toivottavasti elän yhtä vanhaksi kuin 1944, mutta mielellään ilman kipuja.

Hienoissa maisemissa on mies kulkenut.

Hyvää kesää ja voimia.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #131 : 12.06.18 - klo:21:07 »
Kiitos, sain Sinulta uljaan palautteen.

Sinne myös hyvää kesää ja sitkeitä voimia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #132 : 13.06.18 - klo:08:14 »
Aurinkoinen aamu valjennut.
Itselläni yöunet jäi liian lyhkäisiksi...ja edelleen vaan takkuinen olo jatkuu
käsijarru päällä, se on henkisen tilan ja jaksamisen lamaannuttanut...
Turhaan hätäilen ja taistelen...mieluummin lepoa ja hiljentymistä...Isän täysihoidossa!
Herra on voimallinen auttamaan pientä ihmistä!

 :109: :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #133 : 13.06.18 - klo:08:38 »
Matti ehdotti menoa viikkomessuun tänään klo 11.15 ja sen jälkeen lounaspöytään jonnekin.
Hyvä ehdotus on hyväksytty sillä virkistystä ja lepoa minulle Matti sillä tarkoittaa.
Ei ne sanat, vaan ne teot !

Imuri kuuluu ujeltavan alakerrassa. Viikkosiivouskin on jäänyt myöhälle minun huonouteni takia.

Johonkin sentään kykenen, istumaan aika-ajoin tässä ja kirjoittamaan niitä-näitä.

Olen alkanut ajatella reumatismia. Ikävä kun myyrä ei ole konsultoimassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #134 : 13.06.18 - klo:09:01 »
Terveyttä, voimia ja jaksamista sinulle!    :eusa_pray: :039: