Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 10  (Luettu 7319 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #30 : 26.05.22 - klo:08:43 »
Ilmeisesti vikaa oli vain meidän telkkarissa, sillä naapurissa näkyivät kanavat oikein.

Kolmeen kertaan hain kanavat, mutta sotku pysyi. Aloitin sitten aloitusasennuksesta, ja sitten tuli järjestys .

Ilmeisesti meidän nettiyhteys sekoittaa jotenkin tv´n.  On ollut vaikeaa saada Netflix-yhteyskin normaaliksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #31 : 04.06.22 - klo:16:48 »
Foorumin ulkoasu on ainakin minulla hajonnut. Tekee käyttämisen lievästi vaikeaksi. Onko muilla sama häikkä?

En pysty myöskään esikatselemaan kunnolla, joten pistänpä isommalla itse asian.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #32 : 04.06.22 - klo:17:18 »
Kyllä minulla yhteys foorumille pelaa.

Olisipa niin myös tv- Netflix-lähetysten kanssa ! Onko niiden suosituimmille sarjoille ja elokuville niin suuri 'tunku' ettei kapasitetti riitä kaikille.
On myös sellainen havainto, että kun toinen on meillä netissä, niin silloin ainakaan ei Netflix yhteyttä saa.
Ja jos saa, niin se saattaa hävitä kesken kaiken ja silloin sieltä ei pääse edes ulos kaukosäätimellä, vaan täytyy katkaista virrat. Ja taas aloittaa alusta. :091:
TS-yhtiöltä en saanut apua, ja DNA on ollut lakossa jo kauan. :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #33 : 04.06.22 - klo:21:37 »
Ohoh, olenpa huutanut pää punaisena. Tabletilla näkyy normaalisti, mutta tällä on ikävä kirjoittaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #34 : 09.06.22 - klo:00:23 »
Dippainssillä mennyt kekseliäisyys vähän överiksi.  :icon_eek:  Kävin nyt illalla tentissä entisen Tampereen teknillisen korkeakoulun, nykyisen Tampereen yliopiston Hervannan kampuksen päärakennuksessa. Meidän tenttijöiden oletetaan jättävän reput, laukut sun muut romppeet tenttiluokan ulkopuolelle lokerikkoon, mutta niidenpä lukoissa ei ole avainta, vaan ne toimivat opiskelijakortilla - jos toimivat, nimittäin toimivat vain, jos kortti on varta vasten käyty päiväsaikaan ko. rakennuksen infotiskillä tätä tarkoitusta varten aktivoimassa. En tuota tiennyt, kun tenttien ajanvarausjärjestelmässä ei asiasta kerrottu mitään, ja oli eka kerta kun tuonne menin (yleensä käyn keskustassa, jossa on perinteiset avaimet, mutta siellä onkin luokka tämän kesän kiinni). Ei auttanut muu kuin vastoin ohjeita viedä kamat sisälle tenttitilaan. Ja tietysti myöhästyin tentistäkin kun lukkojen kanssa puljasin; vasta noin kuudennen ohjeissa nimittäin huomattiin mainita, että kortti pitää ensin aktivoida.

Ymmärrän että mekaaniset lukot ovat riesa nekin, ovat joko 1) halpoja ja aina rikki, tai 2) järjettömän kalliita, mutta ei tuo korttisysteemikään fiksulta vaikuttanut.

Niin joo, huuto ilmeisesti auttoi, fooruminäkymäni korjaantui. Olisikohan pitänyt lokerikkoonkin vain huutaa? Olisiko se pelästynyt ja pysynyt kiinni?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #35 : 18.06.22 - klo:16:03 »
Dippainssillä mennyt kekseliäisyys vähän överiksi.  :icon_eek:  Kävin nyt illalla tentissä entisen Tampereen teknillisen korkeakoulun, nykyisen Tampereen yliopiston Hervannan kampuksen päärakennuksessa. Meidän tenttijöiden oletetaan jättävän reput, laukut sun muut romppeet tenttiluokan ulkopuolelle lokerikkoon, mutta niidenpä lukoissa ei ole avainta, vaan ne toimivat opiskelijakortilla - jos toimivat, nimittäin toimivat vain, jos kortti on varta vasten käyty päiväsaikaan ko. rakennuksen infotiskillä tätä tarkoitusta varten aktivoimassa. En tuota tiennyt, kun tenttien ajanvarausjärjestelmässä ei asiasta kerrottu mitään, ja oli eka kerta kun tuonne menin (yleensä käyn keskustassa, jossa on perinteiset avaimet, mutta siellä onkin luokka tämän kesän kiinni). Ei auttanut muu kuin vastoin ohjeita viedä kamat sisälle tenttitilaan. Ja tietysti myöhästyin tentistäkin kun lukkojen kanssa puljasin; vasta noin kuudennen ohjeissa nimittäin huomattiin mainita, että kortti pitää ensin aktivoida.

Ymmärrän että mekaaniset lukot ovat riesa nekin, ovat joko 1) halpoja ja aina rikki, tai 2) järjettömän kalliita, mutta ei tuo korttisysteemikään fiksulta vaikuttanut.

Niin joo, huuto ilmeisesti auttoi, fooruminäkymäni korjaantui. Olisikohan pitänyt lokerikkoonkin vain huutaa? Olisiko se pelästynyt ja pysynyt kiinni?

Mullekkin tuttua toi tohelointisia.
No aika paljon mekaanisten vehkeiden kanssa tekemisissä.

Toivottavasti tentti meni hyvin. Itse varmaan pääsisin läpi, jos suljettaisiin johkin koppiin tekemään se tentti, mutta jos jengiä ympärillä ahdistuneina ja tuskaantuneina hermoilemassa, niin en tiedä miten onnistuisi keskittyminen.

Itkupotkuraivarit koneiden edessä auttavat asinakin itseä, en tiedä vaikuttavatko mekaniikkaan?

Tsemppiä.

Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #36 : 28.06.22 - klo:14:35 »
Kolmen ongelman päivä. Niinhän ne tulee.

1. Netstory on juntturassa, en saa ladattua lukemista.

2. Verkkopankin Tunnistussovellus sotkeitui taas. Pitäisi vanha poistaa ja uusi ladata.  :017:

3. Suurin lämpöparrei on lämmin lähes kuuma. Soitin huoltomiehelle kun kesällä ei lämmin vesi pitäisi pattereissa kiertää. siaa tutkitaan.

... ja minä hikoilen, ja Mattia harmittaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #37 : 14.11.23 - klo:14:13 »
Puhelimeni päätti vaihtaa valikkojensa kielen malaijiksi (taikka indonesiaksi, mikä on käytännössä sama asia). :icon_biggrin:  Arvelee kai, että osaan jo kaikki näppäimet ulkoa, niin annetaan vähän haastetta. Tämä tapahtui äsken kauppareissun aikana. Tunti sitten olivat vielä suomeksi.

Läppäri taas on kadottanut bluetoothin. Yritin kuunnella musaa kuulokkeilla, eipä onnistunutkaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #38 : 14.11.23 - klo:15:53 »
Kummaa jos sinullakin jota pidän lähes asiantuntijana näiden älylaitteiden kanssa.
Se minun vanha ASUS alkoi olla vaarallinen. Olenhan valittanutkin että sain siitä sähköä sormiini, siis hiirestä. Nyt ei ole sitä ongelmaa.

Kai se olikin jo ikäkulukin, kahdeksanvuotias. Kansikin oli lohjennut, mutta asiantuntijani T P piti sitä että akku oli turvottanut laitteen näppäimistön ala-osaa pahempana. Voi olla että juuri sieltä sitä virtaa karkasi.

Pidin sormeni teipattuina että saatoin näppäillä. Nyt lisäksi näen kaikki kirjaimet.
Asiantuntija sanoi että kyllä ne kandeksassa vuodessa poituu kun käsissä on aina jotakin .

Parasta on että kuvaruutu ei kiillä. Nyt näen paremmin. On tämä alle viidensadan euron koneeksi aika hyvä.

Seuraava vaihdettava on telkkari. Se tulee olemaan sellaista merkkiä että siihen saa liitettyä Areenan.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #39 : 15.11.23 - klo:01:22 »
^ En ole laitteistoasiantuntija laisinkaan! Melko tavallinen tumpelo niiden kanssa.

Vanhat akut joo saattavat olla vaarallisia muutenkin, sytyttää tulipaloja ym. Hyvä että pääsit sellaisesta eroon.

Itse kyllä suosin vanhaa eli käytettyjä yrityskäytössä olleita tietokoneita. Tässä oli lähellä kaksikin myymälää, jotka sellaisia kauppasivat. Toinen lopetti, mutta toinen jäi. Sellaisella koneella naputtelen nytkin. Uuden akun tosin tähän ostin. Näppis alkaa olla sökö, ja sitä onkin vaikeampi vaihtaa, joten ostin pari viikkoa sitten uuden käytetyn tietokoneen. Pitäisi vain vielä ottaa se käyttöön, siirtää sinne kaikki tarpeellinen, asennella vino pino ohjelmistoja jne. Sekin on Lenovo, jossa Windows 11. Pitää koettaa säätää se enemmän Windows 10:n kuosiin kyllä.

Niin se kännykkä, onnistuin löytämään asetuksen, jolla kieli palautui suomeksi. Ehkä kieliopinnot erikseen sitten joskus.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #40 : 22.11.23 - klo:14:22 »
No juu....hetkeksi taas tänne piipahdin tauon jälkeen.
Jonkunlainen flunssa iski, nuhaa ja vähän kurkkukipua, kuumeiselta olo ei tunnu, mutta liikuntahalut kyllä tyssäsi.
Ensi yöksi luvassa tuulta ja myräkkää, toivon että täällä tulisi vesiräntänä tms. ettei aamulla olisi lumitöihin menoa, noh kahtotaan.

Ja onhan nuo rakkineet muuta kuin varttuneiden välineitä, moonia juttuja olisi aiheeseen liittyen, yksi eiliseltä...
Kännykkäni jotenkin tilttasi, kuvakkeet ei reagoineet mitenkään, mietin jo operaattorin pisteelle lähtöä.
Mutta kas kun hoksasin sammuttaa kunnolla ja avata pin tunnuksesta alkaen niin johan rupesi taas pelittämään.

Nyt kaffelle...hyvää loppuviikkoa...ja varsinkin Riitalle ja Öppikselle mukavaa urheilun seurantaa!   :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #41 : 22.11.23 - klo:16:40 »
Hah, oma kännykkäni hiljattain teki saman tempun. Akku pois niin viimeistään sammuu (ns. teekkaribuutti, joka auttaa moneen). Ja kun sammuneen taas käynnistää niin toimii kuin ennenkin.

Mutta en tiedä onko vika minussa vai missä, kun talon ulko-oven ovikoodia en saanut toimimaan. Avain oli kyllä mukana, mutta odotan postipakettia ja piti selvittää, miten kusti siitä pääsee sisälle. Huoltoyhtiöstä lupasivat tsekata sen. Itse kun en ole avaimen haltijana sitä koskaan käyttänyt niin epäilen syypääksi itseänikin. No, ei muuta kuin soitin postiin kysyäkseni, onko ok että kuljettajan pitää soittaa minulle. On se kuulemma. Vaan kyllä oli taas kerran hankalaa se "jos haluat palvelua suomeksi, paina yksi". "Jos asiasi koskee pakettilähetyksiä, paina yksi." En tiedä, miten tuo puhelimellani pitäisi tehdä. Neljännellä soittokerralla sain kaikki numerot oikein ja perille.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #42 : 15.12.23 - klo:19:43 »
Läppärini Lenovo temppuilee. Ei kestä sitä että pidän ruudun kirkkaimmalla teholla, vaan ottaa ja himmenee, ja jos kosken näppäimistön kirkkauden ohjaimiin pimenee mustaksi. Toimii kunhan on saanut levätä kanne alla min 30 min. Mutta pian taas.
Joku sähköjuttu.

Nyt on kadonnut Kopioi ja Lähetä-toiminnot. En siis voi linkittää mitään.
Ehkä tätä voinee pitää merkkinä siitä että pitää lopettaa tänne näpyttely.

Toistaiseksi ei iltahartauksia minulta lähde.  :'(
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #43 : 15.12.23 - klo:19:44 »
Riitta, Kuinka vanha tuo läppäri on?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #44 : 15.12.23 - klo:20:09 »
Ei puoltakaan vuotta. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)