Kirjoittaja Aihe: Hyvää Joulua!  (Luettu 26562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #60 : 28.11.22 - klo:10:27 »
Et todennut postia asiattomaksi.

Juuri tuota sanaa en käyttänyt. Miksi puutut toisten kirjoitusten vivahteisiin, vaikka itse lataat reippaasti melkein mitä tahansa?

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #61 : 28.11.22 - klo:11:09 »
Juuri tuota sanaa en käyttänyt. Miksi puutut toisten kirjoitusten vivahteisiin, vaikka itse lataat reippaasti melkein mitä tahansa?

Raportoit itse, että postit oli todettu asiattomiksi, (kun eivät olleet). Sana on sinun.
Siinä on historiansa, miksi lataan reippaasti melkein mitä tahansa. Ensin oli pitkä aika, jolloin vastasin hyvinkin kohteliaasti, vaikka sinutellen, posteille, jotka käyttivät minusta p-sanoja. Tosin, ne sitten poistettiin kommentoimatta aika pian. Vaikka en ole omaksunut kaikkia niitä sanoja, olen aikalailla pitkään vain toistanut sanoja, joita käytettiin ensin minua vastaan. Ne eivät tuntuneet häiritsevän ketään toisten suusta, niin ihmettelen, miksi se ärsyyttää ihmisiä, jos minä käytän samoja sanoja kuin minua vastaan on käytetty. Tulee mieleen, että mielipaha siitä on sitten oma keksintö, kun kerran se on minun keksintöni, että minua on vainottu.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #62 : 28.11.22 - klo:14:15 »
Joulun muututtua yhä enemmän kaupalliseksi juhlaksi, on alettu juhlia jo lokakuunkin puolella.
Ensimmäiset joulusuklaat tulivat kauppoihin jo syyskuun puolella, ja pikkujoulujen vietto alkoi marraskuussa. Joulukuussa vietetään monia joulujuhlia niin seurakuntien ja eläkeläisten toiminnoissa kuin myös työpaikoilla, kouluissa ja päiväkodeissa. Kun joulun herkkuja voi syödä jo syyskuusta asti, ja runsaita joulupöytiä katetaan pitkin joulukuuta on kaikessa körttiläisessä vaatimattomuudessa elävän vaikea löytää joulupaaston olemusta adventin viikoille.  :icon_xmaslol:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #63 : 28.11.22 - klo:17:03 »
Hyvät narsistit kaikki,
Hyvää Joulua.

En vaan tiedä mikä on narsisti. Minä käytän sitä vain haukkumanimenä, kun Seppo Samila on antanut luvan. Niin hyvät narsistit, nauttikaa illasta ja sananvapaudesta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #64 : 28.11.22 - klo:17:29 »
En vaan tiedä mikä on narsisti. Minä käytän sitä vain haukkumanimenä.

Narsistisessa persoonallisuushäiriössä on keskeisesti kyse ylikompensoinnista ja psyykkiseen itsesäätelyyn käytetyistä puolustusmekanismeista. Häiriölle on tyypillistä erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Häiriöstä kärsivä kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #65 : 28.11.22 - klo:18:12 »
Narsistisessa persoonallisuushäiriössä on keskeisesti kyse ylikompensoinnista ja psyykkiseen itsesäätelyyn käytetyistä puolustusmekanismeista. Häiriölle on tyypillistä erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Häiriöstä kärsivä kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6

Olipa miten oli, Seppo Samila on antanut luvan sanoa ihmisiä narsisteiksi täällä. Niin kuin monesti sanoin Vichy vedelle, kun hän sanoi minua narsistiksi täällä, sellaista nimitystä ei saisi käyttää ilman asiallista diagnoosia. Leenakin vahvisti asian. Mutta täällä kuningas narsisti Samilan sana on laki. Jos joku sanoo toista narsistiksi, niin se on "kritiikkiä", joka täytyy kestää.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #66 : 28.11.22 - klo:18:21 »
Se on "kritiikkiä", joka täytyy kestää.
Jos olisit antanut sen 'kritiikin' aikoinaan valua kuin veden hanhen selästä, meillä olisi suurempi mahdollisuus toivottaa toisillemme rauhallista joulua.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #67 : 28.11.22 - klo:18:39 »
Jos olisit antanut sen 'kritiikin' aikoinaan valua kuin veden hanhen selästä, meillä olisi suurempi mahdollisuus toivottaa toisillemme rauhallista joulua.

Jos ylläpidolla olisi ollut se näkemys, että sanoa toista narsistiksi ei ole sopiva ja olisi hoitanut asiaa niinä kolmena päivänä kun se oli näkyvissä, en olisi edes nähnyt sitä. Mutta kai itse tajuat, ettei kukaan narsisti antaisi valua kuin veden hanhen selästä. En ole ikinä pitänyt itseäni hanhena, aasina kylläkin, vaikka on niin kuuluva ja ruma ääni. Mutta ei ole helppoa aasin oleskella assholien seurassa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #68 : 28.11.22 - klo:19:08 »
Mutta kai itse tajuat, ettei kukaan narsisti antaisi valua kuin veden hanhen selästä.

Kun en pidä sinua narsistina, katson, että olisit voinut antaa tuon narsismiviittauksen jäädä omaan arvoonsa. Englanniksi puhutaan ankasta: just water off a duck's back.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #69 : 28.11.22 - klo:20:12 »
Kun en pidä sinua narsistina, katson, että olisit voinut antaa tuon narsismiviittauksen jäädä omaan arvoonsa. Englanniksi puhutaan ankasta: just water off a duck's back.

En pidä sinuakaan narsistina, ja sinä olisit voinut katkaista näitä Siionin virsikäännösongelmat milloin tahansa vastaamalla trolleille ystävän ytimekkäästi, mutta ilmeisesti olit samaa mieltä, että kääntäjä täytyy murskata, jos mahdollista, että varmasti pysyisi nöyränä ja alistettuna. Niin olisi voinut kuka tahansa, mutta tahto puuttui.
Minulla oli ja on se periaate, että kaikille ihmisille kuuluu tietty kunnioitus, ja siksi kunnioitan kaikkia, kunnes ansaitsevat muuta. Siksi olin monta vuotta körttifoorumille kaikille ystävällinen ja kunnioittava. Olette melkein kaikki menettäneet kunnioitukseni suhtautumalla tietyllä tavalla Siionin virsien käännökseeni. Jotkut menettivät sen kirjoittamalla vihamielisyyksiä ja jotkut menettivät sen puolustamalla niitä vihamielisyyksiä.
Minä en ole menettänyt kenenkään kunnioitusta. Ensin, ansaitsin teidän kunnioituksenne kääntämällä Siionin virsiä. Mutta kun sitä ei milloinkaan syntynytkään, niin en ole sitä menettänyt. Olette olleet vailla sitä kunnioitusta, joka kuuluu osoittaa jokaiselle Jumalan luodulle. Tällaista voi tapahtua ainoastaan paikassa, joka on trollien hallinnassa.
Yritän näyttää miltä trollaus tuntuu, mutten pysty siihen, vaikka toistan teidän töykeitä ilmaisuja, koska en ole ilkeä ihminen ja sanat eivät oikein istu personallisuuteeni. Te olette osanneet olla perinpohjin pahoja, ilkeitä, ja sydämettömiä, joille mikään sana ei mene perille.
On itsestään selvä, että jos joku tekee sellaisen työn, niin kuin tein körttien hyväksi, normalisissa olosuhteissa ei siitä synny "taistelua" kuten Maunu sanoisi. Siksi koko keskustelu on turhaa. Jos sitä ei huomaa, niin hoksattimet puuttuvat.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #70 : 28.11.22 - klo:20:56 »
Olette melkein kaikki menettäneet kunnioitukseni suhtautumalla tietyllä tavalla Siionin virsien käännökseeni. Jotkut menettivät sen kirjoittamalla vihamielisyyksiä ja jotkut menettivät sen puolustamalla niitä vihamielisyyksiä.

En todellakaan ymmärrä, mitän nämä käsitykset ovat mieleesi juurtuneet. Käännöstyötäsi on laajasti kiitetty joka vaiheessa. Kipakatkaan arvostelut eivät ole kohdistuneet sinuun tai työhösi. Lähinnä on käsittääkseni hyökätty Vilhelmi Malmivaaraa päin. On totta, ettei ole esitetty vastakkaisia mielipiteitä. Kenties se arvostelu on ymmärretty niin perusteettomaksi, että se on haluttu vaientaa jättämällä se omaan arvoonsa. Ei toisaalta ole kannatettukaan käsitystä vanhojen Siionin virsien 'kuvottavastaq pappisvastaisuudesta'.

Mitä toisen ihmisen kunnioittamiseen tulee, minusta on selvää, ettei se edellytä yhteisiä mielipiteitä. Vastapuoltakin on kunnioitettava.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #71 : 29.11.22 - klo:05:12 »

Mitä toisen ihmisen kunnioittamiseen tulee, minusta on selvää, ettei se edellytä yhteisiä mielipiteitä. Vastapuoltakin on kunnioitettava.

Totta. Ongelma oli siinä, että alusta asti kunnioitin körttejä, koska todella elän periaatteiteni mukaan ja kunnioitan jokaista Jumalan luotua odottamatta, että se ansaitsee sitä. Nykymaailmassa usein kuulen sanottavan, että ihminen on ansaittava kunnioituksen. Olen vahvasti eri mieltä ja uskon, että on peruskunnioitus, jota ei tarvitse ansaita, vaan kuuluu jokaiselle luonnostaan, varkaille ja murhajillekin. Ongelma on juuri siinä, että körtit kuuluvat ryhmään, joka vaatii toisen ansaitsevan kunnioituksen ennen kuin sitä suodaan. Valitettavasti körtit eivät ole pystyneet suomaan sitä peruskunnioitusta, joka kuuluu jokaiselle, edes ihmiselle, joka käänsi heidän historiastaan 10.000 riimitettyä riviä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #72 : 29.11.22 - klo:07:16 »
Onko kunnioitettava ihmisryhmiä vai jokaista ihmistä erikseen? Onko ihmistä kunnioitettava siksi, että hän kuuluu johonkin ryhmään vai kenties siitä huolimatta, että hän on sellaisen ryhmän jäsen, jonka haluaa torjua? Samaa voi miettiä toisesta suunnasta: onko oikein halveksia ihmistä sen ryhmän vuoksi, johon hänen katsoo kuuluvan?

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #73 : 29.11.22 - klo:16:01 »
Ville Rannan pilapiirros: Ei tästä joulustakaan enää mitään tule! https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/5dd037e0-70e3-4b0e-bc52-1b72c15ea672#gallery  :icon_xmaslol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hyvää Joulua!
« Vastaus #74 : 01.12.22 - klo:08:43 »
Ihmeellinen Joulukuu:

            https://www.youtube.com/watch?v=ue-h6_uRy1o

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)