Äänestys

Abortti

hyväksyn abortin
10 (37%)
en hyväksy aborttia missään tapauksissa
0 (0%)
en osaa sanoa
1 (3.7%)
riippuu syystä mitä varten abortti tehdään
16 (59.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 26

Äänestys päättynyt: 03.05.05 - klo:21:06

Kirjoittaja Aihe: Abortti  (Luettu 54334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Abortti
« Vastaus #105 : 30.06.22 - klo:15:13 »
Keskustelin tyttäreni kanssa. Hän on 14-vuotias. Hän on vihainen trumpismille. Hän sanoo, että 100 vuotta mentiin taaksepäin naisasiassa. Minä olin samaa mieltä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Abortti
« Vastaus #106 : 30.06.22 - klo:15:39 »
Oikein ajateltu
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Abortti
« Vastaus #107 : 30.06.22 - klo:15:46 »
Sulla, juhani, on fiksu tyttö !

Rumppia oli pitänyt pirellä notta se ei oliis päässy joukkojensa erellä Kapitoliin marssimaan.

Jos Rumppi olis miäs, se saattas hyväksyä naisetki muuksiki ku naitaviks.  :040:



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Abortti
« Vastaus #108 : 30.06.22 - klo:21:24 »
Jos olisi niin ideaalisesti kuin Raamatussa neuvotaan, että seksi kuuluu avioliittoon, niin näitä abortti on murha juttuja ei olisi varmaankaan niin paljon.
Nykyään kai se on enempi yksi ehkäisykeino muiden muassa toi abortti.

En sitä vastusta jos raiskauksen uhri, mutta muuten pikkaisen skeptisempi.
 Ketään ei silti saisi tuomita tekee minkäläisen ratkaisun oli se joidenkin mielestä sitten itsekäs ja väärä ratkaisu.
Asia johon ei ole yhtä helppoa ratkaisua.

Nuorempana muutamana päivänä kyllä kieltämättä ollut hiki otsalla, että tulikohan laitettua pulla uuniin, mutta sitten niitä kuukautisia toisella tullut.
Aika herkästi se raskaus voi tulla ja ties kenen kanssa nuorilla, kun nykyäänkin toi seksi aika vapaata ilman sitoutumisia vaan ihan yksi nautinto kuten vaikka televisioviihde monille.

Kun on poikettu Raamatusta niin tälläisiä aborttijuttuja vaan on paljon.
En osaa tuomita jos joku abortin tekee ja uskon sen kuitenkin ainakin joille olevan henkisesti niin raskas, että ei sitä herkästi tee uudestaan, mutta ilmeisesti ihmisissä on eroja.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Abortti
« Vastaus #109 : 01.07.22 - klo:18:12 »
Minua harmittaa tietynlainen Trumpin haukkuminen. Tuntuu, että moni arvostelee siksi, koska se on muotia ja ei kaikelta osin ole ajan hengen mukaista.
Trumpin kaudella on ollut hyvää ja huonoa, kuten muidenkin johtajien kaudella.

Sitä olen pohtinut, että olisikohan Venäjä hyökännyt Ukrainaan, jos Trump olisi ollut vallassa.
en tiedä, kukaan ei tiedä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Abortti
« Vastaus #110 : 01.07.22 - klo:21:06 »
Trump oli Amerikalle vaarallinen presidentti. Totean näin, enkä perustele.

Jos asuisin tuossa maassa olisin republican, mutta toimisin trumppilaisia vastaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Abortti
« Vastaus #111 : 01.07.22 - klo:22:52 »
Trumpin kaudella on ollut hyvää ja huonoa, kuten muidenkin johtajien kaudella.

Väitän, että huonosta suurin osa on ollut Trumpin vuoksi ja suurin osa hyvästä on ollut Trumpista huolimatta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Abortti
« Vastaus #112 : 02.07.22 - klo:01:40 »
Minua harmittaa tietynlainen Trumpin haukkuminen. Tuntuu, että moni arvostelee siksi, koska se on muotia ja ei kaikelta osin ole ajan hengen mukaista.

Olen ilmaissut itseäni jotenkin oudosti.
Tarkoitus oli sanoa, että minusta tuntuu, että Trumpin arvostelu on ajan hengen mukaista ja se lienee osa syy arvosteluun.

Olen ehkä oikeassa, ehkä väärässä.
Olen vasta alkumetreillä opintiellä, jossa suhtaudutaan kriittisesti oman epäluotettavan psyyken maailman tuotoksiin: minä jos kuka en ole asiantuntija Trumpin suhteen. Asiantuntemukseni tästä lienee samaa luokkaa, kuin suomalaisilla keskimäärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Abortti
« Vastaus #113 : 02.07.22 - klo:07:01 »
Trumpin arvostelu on ajan hengen mukaista ja se lienee osa syy arvosteluun.

Minä taas ajattelen, että Trumpin ja muiden kaltaistensa kannattaminen on ajan hengen mukaista. Henki, jota tarkoitan, on populismi. Sanahan tarkoittaa ajattelumallia, jossa nähdään eliitin tarkoituksella riistävän kansaa, tavallisten ihmisten enemmistöä. Eliitti on tässä yhteydessä hallintoa, taloutta ja koulutusta johtavat tahot. Tätä asennetta käyttävät sitten poliitikot, jotka pyrkivät kansan avulla itse siihen eliittiin. En usko heidän sen kummemmin kansasta välittävän.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Abortti
« Vastaus #114 : 21.07.22 - klo:21:57 »
Minä taas ajattelen, että Trumpin ja muiden kaltaistensa kannattaminen on ajan hengen mukaista. Henki, jota tarkoitan, on populismi. Sanahan tarkoittaa ajattelumallia, jossa nähdään eliitin tarkoituksella riistävän kansaa, tavallisten ihmisten enemmistöä. Eliitti on tässä yhteydessä hallintoa, taloutta ja koulutusta johtavat tahot. Tätä asennetta käyttävät sitten poliitikot, jotka pyrkivät kansan avulla itse siihen eliittiin. En usko heidän sen kummemmin kansasta välittävän.

Pitänee penaa pikkaisen opettajamaisesti neuvoa.
Siis populismi ei tarkoita eliitin riistoa kansalta, kuten kirjoitit.

Populismi on kuin bensan heittelyä milloin mihinkin mikä kansalle on tärkeää sillä hetkellä.

Itse taitanen olla populisti ja alkoholisti ja ties mitä, kun koitan ottaa kantaa useasti mitä nyt on ajassa tapahtumassa, mutta sorrun sekaisen nuoruuteni traumojen käsittelyyn liian useasti.

Itse asia ABORTTI, niin siihen meidät tulisi ottaa ihan tosissaan kantaa.
Omalle kansaedustajalleni Tanju tai joku kd niin asiasta kirjoittanut ja juteltu ollaan.

Maailma on muuttunut, ennen jos halusit kansanedustajan huomion piti tehdä terroristiteko ja sittenkään ei kuunnellut, mutta nyt jos asiat painaa voit vaikka sopia kahvihetken edustajasi kanssa.

No edustajaani olen ollut yhteydessä ja sovittiin, että  painotetaan jutteluja ja paljon toi mimmi on ottanut vaarin aloitteestani.
Nuorempana piti räjäytellä paikkoja, että sai äänen kuulumaan nykyään senkun email ja jutellaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Abortti
« Vastaus #115 : 21.07.22 - klo:22:26 »
Ei kun abortti.

On kyse ihmisestä.
Ja murhaamisesta, noin raa awsti sanoten,.

Parasta oisi että sympaattisen ja eettisen terveyshoitajan kanssa voisi asiasta jutella,
Mutta lääkätiy kun kieltäytyy abortista, niin kenen hyvinvoinnista ollaan asioimassa.

Onhan liian kinkinen asia, mutta kuten kansanedustajalleni sanoin, että veen KD ottakaa iisisti ja jutellaan ensin ja jutteluy apua.
Hän kuunteli mua Saru öö Talhus.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Abortti
« Vastaus #116 : 22.07.22 - klo:07:23 »
Pitänee penaa pikkaisen opettajamaisesti neuvoa.
Siis populismi ei tarkoita eliitin riistoa kansalta, kuten kirjoitit.

Nyt ymmärsit väärin. Populismi väittää, että eliitti riistää kansaa. Tämä väite on se bensa, jota kaadetaan milloin mihinkin. Sillä, kuka oikeasti ketäkin riistää, ei ole populismille merkitystä (eräät populistit näyttävät itse pyrkivän riistäjiksi).

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Abortti
« Vastaus #117 : 12.08.22 - klo:18:56 »
Mistähän johtuu, että koen että tulee ottaa kantaa tähän aiheeseen.

Outoa kun en ole edes nainen, vaikka nykyään kai ihminen voi olla ties mitä sukupuolta ja niitä puolia on kai 17 voi olla enempikin?

Taitanee kuitenkin olla eniten taloudellinen syy useimmilla tehdä se abortti.
Outoa kun maissa joissa abortteja tehdään eniten on elintaso korkea.
Kuitenkin nuori kokee, että ei raha nyt tule riittämään ja miten voin selvitä ja lapseni joutunee elämään samaa kurjaa vähärahasta elämää kuin minäkin.

Lestadiolaisilla on opetus että jokainen lapsi kun syntyy tuo leivän tullessaan.
Öö siis ninku että lapsi kun tulee maailmaan, niin Jumala on jo varaanut hänelle elatuksen omasta pussistaan ei synnyttäjän talpudesta riippuen.

Minusta kaunis opetus.

En tiedä miksi tää abortti asia pistää kirjoittamaan ja ottamaan kantaa?
Suuri on uskon salaisuus.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Abortti
« Vastaus #118 : 12.08.22 - klo:19:33 »
Tää juttu vaan ei anna mulle rauhaa.

Mitä sanoisitte sellaisella kiltille tytölle, jolle nyt vaan kävi hassusti.
Tyttö joku 15-16 kesäinen?

Ei voinut järjestää åånestystä kun on jo jätetty.

Toivoisin kuitenkin, jos joku nuori on tälläisessä tilanteessa ja ei näe tulevaisuutta edessä, niin on sellainen vaikka tuntuu lohduttomalta ja toivoa ei näy.

En nyt osaa sanoa mikä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Abortti
« Vastaus #119 : 12.08.22 - klo:19:43 »
Mä vastaisin, että no tee se abortti, mutta muista että koko juttu oli vahinko ja älä ala sitä vatvoa, siis kelailla lopen elämääsi, sillä silloin elämästäsi tulee raskas ja se ei ole hyvä lähimmäisillesi ja sulle.

Hmm, Ota kuitenkin opetukseksi.

Jeesus rakastaa sinua.

Muuta en osaa aiheeseen sanoa, mutta rukoilla asian puolesta voin.
Kaikki valta tekoälylle!