Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 34  (Luettu 37317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #75 : 08.11.16 - klo:18:12 »
Ihan rapsakka keli.  :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #76 : 09.11.16 - klo:12:17 »
Hirrrrmune kinos ja pikkupakkanen. Huh että pitikin taas valvoa yöllä, mutta tulee toisinaan semmonen iili päälle. Minä en tykkää iileistä, ihan krapulainen olo on sitter aamulla mutta töitä tein, en sitä kiellä. Nyt aion kyllä ulos kömpiä, kauppaan pitää.

Ihanaa. Minä oon onnessani tuosta lumimäärästä.

Kevyttä pakkaslunta terassi tulvillaan, eli lapiohommat ainaki kutsuu. Voi Leenan kiitollisuutta, se kiljuu taivaisiin saakka, tulkoon täällä tiettäväksi, kun ajattelen niitä kylmiä pimeitä vuosia ja nyt -- nyt -- nyt...   

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #77 : 10.11.16 - klo:10:48 »
Lapsuusvuosien talvipäivä. Tulee mieleen koulun hiihtopäivät, suksitervan ja kuuman mehun tuoksu, voileivät pakkasessa, Saaripirtin mäki, latu Takakylään päin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #78 : 10.11.16 - klo:21:16 »
Mietityttää tuo uusi helleaalto vesitihkuineen  Atlantilta.  Hullun hommaahan täällä asuminen on, kun en viihdy. Pitäisikö vaikka yrittää vuokrata tätä ja vuokrata ittelle asuntoa Joensuusta?  Täällä on tosi paljon semmoista mikä merkitsee paljon, mutta jos ihminen tahtoo lunta puoleksi vuotta ei se taida olla aivan järjellistä Helsingin Malmilla?  Tulisi elämä halvemmaksi vielä kaiken päälle. Ikävä tulisi tätä kotia, siilejä, naapureita, ystäviä, balettitunteja, mutta jos rakastaa lunta ja pakkasta niin rakastaa.

Ne olivat onnelliset, ne neljä vuotta. Juuri suuresti koska oli lunta. Kai minä olen omani lainen hupsu. Sen tiedän, että isä oli ainakin kun kotona asuin aivan samanlainen, ei viihtynyt rannikolla, ja silloin oli kipakammat talvet. Lukion toisella oli semmoinen lumeton vuosi. Sitten tuli jälleen lunta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #79 : 10.11.16 - klo:23:11 »
Lunta on reilu 5 senttiä, lisää sadellut iltapuolella, huomiseksi kolattavaa.
Ehkä kolaan, vaikka sulanee viikonloppuna täälläkin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #80 : 12.11.16 - klo:17:07 »
Lämpötila jo lähellä nollaa iltapäivällä.
Juuri ennuste, lumet sulanee ensi viikolla

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #81 : 13.11.16 - klo:09:38 »
Pientä pakkasta, mutta kummallisen paljon usvaa ilmassa. Aurinkoista on luvassa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #82 : 13.11.16 - klo:09:49 »
Täällä satelee lunta.
Hienokseltaan.

Kohta teen marjapiirakan.
Kunhan ensin tsekkaan foorumin ja luen uutiset.  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #83 : 13.11.16 - klo:11:27 »
Hiljalleen täälläkin lunta satelee.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #84 : 14.11.16 - klo:08:54 »
Yöllä laski pakkanen -15:een, nyt vain -14. Sellainen tiesi kirkasta taivasta, kuu ilvehti yönsä valvojalle isona ja lähellä maata.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #85 : 15.11.16 - klo:11:24 »
Täällä on yhä kylmää ja tuo 20cm lunta. Katselen ympärilleni ja ajattelen, ei ole kauniimpaa kuin lumi, Jumalan luoma talvi, ei hauskempaa ja onnellisempaa kuin se kaikki mitä lumella voi puuhailla, hiihtäminen luistelu mäenlasku. Hupsu mie, sanon Jumalalle että tärkeämpääkin pyydettävää on ja oota hetki niin minä kerron.... Mutta en mie nyt muuta tarvii kuin minulla onkin jo ja miehä ymmärrän, ettei paratiisin portteja ole meille tässä elämässä auki. Mutta Leena kärttää talvea...

Kyllähän Sinä annoit terveen järjen käyttääkseni, kiitos että kuljetit elämäni juuri Joensuunkin kautta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #86 : 15.11.16 - klo:16:24 »
Jonkin verran tuulista.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #87 : 15.11.16 - klo:17:20 »
Sama täällä, todella kylmältä tuntui vaikka nollakeli.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #88 : 15.11.16 - klo:22:55 »
Sataa nyt sitten sitä vettä.  :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #89 : 16.11.16 - klo:21:28 »
Tänään oli maa vielä valkoinen, huomenna ei ehkä enää.