Kirjoittaja Aihe: Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)  (Luettu 34232 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #60 : 11.08.08 - klo:20:21 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Lueppa tarkemmin avaukseni.   Olisi mukava, jos et kiertelisi asiaa  :!:


Nuoria Akun vanhoillisuus saattoi hämmentää.  Ollessaan kotiseuroissa Martikaisilla Lapinlahdella Aku kuuli, että perheen Ilpo-poika suunnitteli opiskelemaan lähtemistä. ”Hyvä se vaan olisi olla tässä ja antaa vanhemmille se viimeinen vesitilkka”, Aku virkkoi. Hän ajatteli kenties omaa kokemustaan äitinsä viimeisenä hoitajana. Nuorta poikaa vaatimus kuitenkin ahdisti, ja opintielle Ilpo Martikainen lähti.
Pohjimmiltaan tunne vanhenevalla Akulla oli kiitollisuus. Kaksi kuukautta ennen kuolemaansa hän kirjoitti Heikki Aurellille:
”Minulla on Jumala varannut siunatun työn, jossa on paljon tavannut Jumalan käden koskettamia ihmisiä. En ole muistanut kiittää taivaan Isää Hänen hyvyydestään, enkä  ole myöskään osannut hoitaa Jumalan antamia ystäviä.”


Lainaus s.147
Aku Räty  Maan ja taivaan matkamies  / Minna Kettunen
Kirjapaja Oy. 2003.


Toivon että tämä kirjasta poimittu teksti antaa sinulle  sen ajatuksen mitä minä ajattelen vastata sinulle. Eikä minulla ole tarkoitus kierrellä, vastauksessani.
Sillä jos nyt kysyt sitä olenko körtti vai jotain muuta. Niin jos meitä on kolme sisarusta ja kaikki kelmit ovat istuneet Paavon pirtissä ja ripitetty Nilsiän kirkossa. Katsoisin että hengellinen  koti on herännäinen  ja voin silloin kutsua itseäni körtiksi.
Nyt katson kyllä että loppu vastaukseni ei sovi enää tämän viesti ketjun alle , mutta onhan näitä virheitä sattunut meille kaikille ja tulee sattumaan.
 :smt083

jUHOMA4

  • Vieras
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #61 : 11.08.08 - klo:20:55 »
En ole väittänytkään, ettet olisi körtti. Matkin sinua ja sanon itsestäni, että olen käynyt herättäjäjuhlilla yli 60 kertaa, enkä siitä huolimatta tunne itseäni edes B luokan körtiksi.
 Siitä vain Rokkaamaan  :!:

Benkku

  • Vieras
Näin tänään
« Vastaus #62 : 11.08.08 - klo:21:39 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
En ole väittänytkään, ettet olisi körtti. Matkin sinua ja sanon itsestäni, että olen käynyt herättäjäjuhlilla yli 60 kertaa, enkä siitä huolimatta tunne itseäni edes B luokan körtiksi.
 Siitä vain Rokkaamaan  :!:


No oli miten oli näin se on että vuorovaikutus on mielenkiintoinen ja vaikea asia "ruudun välityksellä", mutta toivottavasti en ole kumminkaan loukannut sinua. Sillä kirjallinen tuotos minulla tuottaa välillä todella suurta hämminkiä ihmisille kuin lähiomaisillekin,puhumattakaan työstäni.Mikä on tainut saada minusta liian suuren vallan.

Musiikki on taas minulle purkautumis keino tai välinne, välillä rokataan ja toisinaan kuunellaan hengellistä musiikkia. Kulutus määrä on fifti,fifti.
Tuo juhlilla käyty määrä on todella kunnioittava määrä.Jo sen osalta sinulla olisi paljon annettavaa meille nuorimmille.

Haluaisin vielä sen sanoa että eikö ole aika mahtavaa jutella avarasti ja raikkaasti. Tässä sitä on omille jälkipolville kertomista körteistä.
 :smt083

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Re: Näin tänään
« Vastaus #63 : 12.08.08 - klo:03:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
Haluaisin vielä sen sanoa että eikö ole aika mahtavaa jutella avarasti ja raikkaasti. Tässä sitä on omille jälkipolville kertomista körteistä. :smt083

Olis - jutella. Mutta kyllä tää kirjoittelukin menettelee.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

jUHOMA4

  • Vieras
Vanhanajan körttiläisyys.
« Vastaus #64 : 15.08.08 - klo:09:49 »
Miksi ihannoin vanhanajanherännäisyyttä . Ensiksi kodin kasvatus 30 luvulla. Koko nuoruuteni ja opiskeluajan elin Juho Kytömäen , Aku Rädyn ja Jukka Malmivaaran aikaa. Heitä kaikkia muistelen suurella kunnioituksella.  Pitkän työuraniajan kosketukseni körttiläisyyteen oli ainoastaan vuotuiset herättäjäjuhlat, joiden aikaan järjestin aina lomani.  Nyt sitten vanhuutta viettäessäni , kun pääasiallinen työni on istua tietokoneen äärellä, tulee muisteltua sitä vanhaa aikaa.   Joskus on vaikeuksia ymmärtää kaikkea, jopa nykykörttiläisyyttäkin.  
Siksi kait olen joskus "Kriittinen"    :roll:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Vanhanajan körttiläisyys.
« Vastaus #65 : 15.08.08 - klo:10:20 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Miksi ihannoin vanhanajanherännäisyyttä . Ensiksi kodin kasvatus 30 luvulla. Koko nuoruuteni ja opiskeluajan elin Juho Kytömäen , Aku Rädyn ja Jukka Malmivaaran aikaa. Heitä kaikkia muistelen suurella kunnioituksella.  Pitkän työuraniajan kosketukseni körttiläisyyteen oli ainoastaan vuotuiset herättäjäjuhlat, joiden aikaan järjestin aina lomani.  Nyt sitten vanhuutta viettäessäni , kun pääasiallinen työni on istua tietokoneen äärellä, tulee muisteltua sitä vanhaa aikaa.   Joskus on vaikeuksia ymmärtää kaikkea, jopa nykykörttiläisyyttäkin.  
Siksi kait olen joskus "Kriittinen"    :roll:


Niin... monet ihmiset huokailevat suurien, kunnioitettujen johtajien perään. Nyt hyvin puhuvia, erinomaisesti koulutettuja körttejä on joka lähtöön. Erottautuminen joukosta ei ole samalla lailla mahdollista kuin ennen. Usko auktoriteetteihin on murtunut. Ideoita, ajatuksia ja puheita arvioidaan niiden sisällön eikä niiden esittäjien mukaan. Jokaisella on mahdollisuus selvittää itselleen, miten asiat ovat. Käytössä on valtava määrä tietoa, jonka avulla selventää uskon ajatuksia.
Acta, non verba.

jUHOMA4

  • Vieras
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #66 : 15.08.08 - klo:10:32 »
En mielelläni allekirjoittaisi kaikkea edellämainittua. Kyllä mainitsemieni auktoriteettien sanoma elää yhä.  Ei ole murtunut  :!:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #67 : 15.08.08 - klo:14:19 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
En mielelläni allekirjoittaisi kaikkea edellämainittua. Kyllä mainitsemieni auktoriteettien sanoma elää yhä.  Ei ole murtunut  :!:


Näin varmasti on, mutta enpäs ihan tuota tarkoittanut. Elävät johtavat. Menneiden sukupolvien sanoma elää, jos on elääkseen. Ja näinkin se on, etta ollaakseen nykypäivän Aku Räty täytyy kävellä menneen Aku Rädyn yli (henkisesti).
Acta, non verba.

jUHOMA4

  • Vieras
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #68 : 15.08.08 - klo:14:34 »
Nykypäivänä kukaan ei kykene edes matkimaan Aku Rätyä.
On tärkeäpää huolehtia "rokbändistä"    :roll:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Vanhanajan körttiläisyys.
« Vastaus #69 : 15.08.08 - klo:15:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"


Niin... monet ihmiset huokailevat suurien, kunnioitettujen johtajien perään. Nyt hyvin puhuvia, erinomaisesti koulutettuja körttejä on joka lähtöön. Erottautuminen joukosta ei ole samalla lailla mahdollista kuin ennen. Usko auktoriteetteihin on murtunut. Ideoita, ajatuksia ja puheita arvioidaan niiden sisällön eikä niiden esittäjien mukaan. Jokaisella on mahdollisuus selvittää itselleen, miten asiat ovat. Käytössä on valtava määrä tietoa, jonka avulla selventää uskon ajatuksia.


Tämä nyt ei ollut ihan totta. Suunta on näin, mutta perillä ei olla alkuunkaan. Katso Nokia Missiota jne. Kuulut siihen valistuneenmpaan ryhmään, mutta niitä muitakin on.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #70 : 15.08.08 - klo:17:13 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Nykypäivänä kukaan ei kykene edes matkimaan Aku Rätyä. On tärkeäpää huolehtia "rokbändistä"    :roll:


Tzaah....tätä juuri tarkoitin, kun muistutin henkilöpalvonnasta. Aku Rätykin oli vain ihminen. Hän eli tyystin eri maailmassa kuin me tänään. Ja mikä tärkeintä, itse henkilö ei ole tärkeä, vaan hänen esittämänsä ajatukset.
Acta, non verba.

jUHOMA4

  • Vieras
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #71 : 16.08.08 - klo:09:59 »
NO siinäpä tulikin "asiantuntijan" lausunto   :!:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #72 : 16.08.08 - klo:11:12 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
NO siinäpä tulikin "asiantuntijan" lausunto   :!:


Havaitsen pientä paheksuntaa kommentissasi. Sallitko ylipäätään tällaiselle rivikörtille oikeuden esittää mielipiteitä? Vai onko Aku Räty niin pyhä henkilö, ettei hänestä saa mitään sanoa?

Asiantuntemukseni rajoittuu EU:n rahoittamien projektien suunnitteluun, johtamiseen, taloudenhallintaan ja arviointiin, koulutuspolitiikkaan sekä hoivayritysten kehittämiseen.
Acta, non verba.

jUHOMA4

  • Vieras
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #73 : 16.08.08 - klo:11:29 »
Sallin toki. Ne loukkaa ainoastaan nuoruuteni ihanteita, ei enää minua   :wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mikä mies oli Aku Räty? (erotettu hjuhlatapaamisaiheesta)
« Vastaus #74 : 16.08.08 - klo:12:00 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Sallin toki. Ne loukkaa ainoastaan nuoruuteni ihanteita, ei enää minua   :wink:


Kiitos! Jatkan omien ihanteideni pohjalta.
Acta, non verba.