Kirjoittaja Aihe: Miksei kuva liittynyt?  (Luettu 22399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #15 : 07.08.07 - klo:15:56 »
Jeps, pitanee kattoa jos jossain vaiheessa jaksan ruveta kuviani siirtelemaan ja "julkaisemaan"...Tosin tanaan oon vaan perin tyytyvainen jos saan kaikki Irlanninkuvat pois koneesta ja loputkin siirrettya cd:lle. Tai siis onneksi on yks alan ihminen apunain, muuten vois meikalaisen taidoilla tuokin asia tuottaa vaikeuksia :oops:
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa kirsus

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 119
Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #16 : 07.08.07 - klo:19:17 »
Sen verran vielä asiasta, että ainakin tuon photobuckettin kanssa pitää erikseen käydä määrittelemässä se kuvakansionsa privaatiksi. Ennen sitä koko kansion sisältöön pääsi sisälle tosi simppelisti.

Eli kun sen "Just testing" -kuvan osoitteesta jätti sen viimeisen osan eli itse kuvan nimen pois, niin sillä osoitteella oltiinkin sitten sisällä koko kansiossani.

Ja ei siinä vielä mitään, mutta sieltä pääsi iloisesti poistamaan kuvia :!:
ja  ei sekään nyt olisi haitannut, koska vain testikuvia olin sinne laittanut, mutta kun sitä kautta pääsi myös sisälle syöttämiini rekisteritietoihin, jossa siis on sähköpostiosoitteet, henkilötiedot yms.  :shock:

Eli olkaapas varovaisia näitten ilmaisohjelmien kanssa! Tuo Liisan ehdottama Google-versio lienee varmasti turvallisempi - sen verran iso firma.

Onneksi on tullut tavaksi näillä minulle tuntemattomilla sivustoilla kokeilemassa käydessäni käyttää ns. 3-mailiosoitettani, jonne saa lähetetellä roskapostia aivan rauhassa, enkä oikeita henkilötietojanikaan ihan minne tahansa luovuttele.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #17 : 07.08.07 - klo:21:39 »
No, huh huh! Joku vahemman tietokoneista tietava voi tulla luovuttaneeksi vaikka mita tietoja ihan vahingossa...Puhumattakaan nyt sitten kaikenmaailmaailman netissa seikkailevien lapsien ja teinien tietoturvasta :roll:
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #18 : 26.11.08 - klo:21:17 »
Mie kyllä olen niin pöljä, etten ylläolevilla ohjeilla saa kuvaa siirretyksi.
Eikä täällä tietenkään ole sitä rautalankaakaan mistä vääntäis :cry:

<-------- tuohon haluaisin

ei tarvi kenenkään yrittää selittä, en osais kumminkaan - harmittaa vaan
Herra armahda.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #19 : 26.11.08 - klo:21:30 »
Jos haluat, voit lähettää kuvan myös minulle (tai seppos:lle) sähköpostiin, niin muokataan me kuntoon.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #20 : 26.11.08 - klo:21:31 »
Ok :D   Kiitos!
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #21 : 30.08.09 - klo:20:36 »
Minkäs kokoisen kuvan maksimissaan profiiliin pystyikään laittamaan?

 

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #22 : 30.08.09 - klo:20:53 »
Minkäs kokoisen kuvan maksimissaan profiiliin pystyikään laittamaan?

 

800pixeliä leveä ja 600pixelia korkea
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #23 : 30.08.09 - klo:21:06 »
800pixeliä leveä ja 600pixelia korkea

Olisikohan kuitenkin 80 x 60? Ei taida olla oikein käytännöllistä, jos avatar haukkaa puolet näytöstä...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #24 : 30.08.09 - klo:21:13 »
Olisikohan kuitenkin 80 x 60? Ei taida olla oikein käytännöllistä, jos avatar haukkaa puolet näytöstä...

Sorry nuo antamani mitat olivat tavalliselle kuvalle avatar kuvalle nimen yhteydessä mitat ovat 80x80pixeliä Näin on määritelty asetuksissa. :icon_exclaim:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #25 : 30.08.09 - klo:21:35 »
OK...kiitos nyt kuitenkin...minulla on kuvissa kai jokin muu ongelma, jonka kanssa jatkan pähkäilyä joku toinen päivä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #26 : 31.08.09 - klo:09:39 »
Kysymys pikseleistä yms.:

Esim. on kuva, jonka koko on 3264*2448 pikseliä ja perässä lukema 1,53 MB. Tällainen kuva menee heittämällä avattareen.

On toinen kuva joka on samankokoinen, mutta jälkimmäinen lukema 1,95 MB. Tätä kuvaa ei saa avattareen (pitäisi ehkä pienentää).

Mitä tuo MB lukema tarkoittaa?

***********************************************************************************************

Toinen kysymys:

Minulle tulee nykyään koneelle uusia päivityksiä kiihtyvällä vauhdilla lähes päivittäin. Käyttöjärjestelmä on tämä surullisen kuuluisa Vista.

Mitä tapahtuu, jos heitän kaikki päivitykset hevon kuuseen? Nopeutuuko kone? Käytän IE:tä selaimena, koska se on järjestelmällinen vaikkakin hidas.

t. nimim. tyhmä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #27 : 31.08.09 - klo:10:06 »
Kysymys pikseleistä yms.:

Esim. on kuva, jonka koko on 3264*2448 pikseliä ja perässä lukema 1,53 MB. Tällainen kuva menee heittämällä avattareen.

On toinen kuva joka on samankokoinen, mutta jälkimmäinen lukema 1,95 MB. Tätä kuvaa ei saa avattareen (pitäisi ehkä pienentää).

Mitä tuo MB lukema tarkoittaa?

***********************************************************************************************

Toinen kysymys:

Minulle tulee nykyään koneelle uusia päivityksiä kiihtyvällä vauhdilla lähes päivittäin. Käyttöjärjestelmä on tämä surullisen kuuluisa Vista.

Mitä tapahtuu, jos heitän kaikki päivitykset hevon kuuseen? Nopeutuuko kone? Käytän IE:tä selaimena, koska se on järjestelmällinen vaikkakin hidas.

t. nimim. tyhmä


Tuo MB tarkoittaa kuvan muistista varaamaa tilaa eli kokoa. Tämä koko riippuu kahdesta asiasta eli pixelikoosta ja kompressointitasosta. JPG kuvien laatua voi laskea lisäämällä kompressointia, Laatua ei voi parantaa. Avattareen ei hääviä laatua tarvita. Pudota mieluummin pixelimärää ja pidä laatu vähintään 70% paremmalla puolella.

Toinen kysymys. Näitä päivityksiä tulee kaikille (myös XP) äläkä missään tapauksessa ota niitä pois. Suurin osa niistä tukkii turva-aukkoja selaimessasi. Kysymys on siis virusturvasta ja koneen kaappauksen ehkäisystä. Kone ei nopeudu ne poistamalla, vaan käyttöjärjestelmät hidastuvat aikaa myöten ku8n niihin kertyy roinaa ja lisäät ohjelmia. Itse vältän IE:n käyttöä, kun se on hitain ja huonoin selain. Sitä ei saa pois vaan se on osa käyttöjärjestelmää. Kaikki muut ovat nopeampia ja loppu on makuasiaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #28 : 31.08.09 - klo:10:28 »
Kiitos!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miksei kuva liittynyt?
« Vastaus #29 : 31.08.09 - klo:10:54 »
Kiitos!

Jatkoa vielä Tuo MB koko riippuu kuvan laadun lisäksi myös siitä paljonko yksityiskohtia kuvassa on. Jos on pelkkää sinitaivasta luku on aika pieni, mutta kukkakedon kohdalla taas hyvin suuri.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi