Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet osa 2  (Luettu 42624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #60 : 03.01.11 - klo:18:02 »
Moni ei tunne tätä kansalaasten sähköpostia, jolla on komiaa mainostaa omaa paikkakuntaansa: :023: http://www.lapualainen.com/kansalaisten/kansalaisten_sahkoposti.html
http://lapualainen.com/
Erinomainen idea, jos ei pelkää paljastaa kotipaikkaansa.

Mistä raha tulee?

Suosittelen sähköpostipalvelun hankkimista organisaatiolta, jonka rahoitus on vakaa ja turvattu jatkossakin. Jos kyseessä on yritys, niin sen internet-liiketoiminnan pitäisi tuottaa voittoa sen verran, että toimintaa kannattaa jatkaa. Mikäli raha tulee sähköpostipalvelun ostajilta, yritystä kiinnostaa asiakassuhteen säilyttäminen ja hyvä maine, joka tuo lisää asiakkaita ja vahvistaa vanhojen luottamusta.

Ja kun nyt ryhdyin suosittelemaan, niin suosittelen lisää:

1. Vaikka työpaikka (tai oppilaitos tms.) tarjoaa sähköpostiosoitteen, hankkikaa yksityiskäyttöä varten oma osoite.
2. Ainakin yksi osoite tarvitaan sekalaiskäyttöä varten, esimerkiksi kun pitää kirjautua nigerialaisen sanomalehden verkkopalveluun tai kun sähköpostiosoitetta vaaditaan jossain joutavanpäiväsessä asiassa.
3. Hyvä sähköpostipalvelu on sellainen, joka toimii sekä sähköpostiohjelmilla (Outlook ym, Mac Mail...) että selaimella (ns. webmail).
4. Jos haluaa osoitteen pysyvän aina samana, ratkaisu on uudelleenohjauspalvelu www.iki.fi. Sen avulla osoite (tyyppiä "nimi@iki.fi") säilyy, vaikka operaattori vaihtuu. Rahoitus on turvattu: ei vuosimaksua, mutta liittymismaksu (nyt 30 e) kattaa kulut pidemmältäkin ajalta. "IKI sijoittaa maltillisesti kertyneet liittymismaksut ja niiden tuotolla pyritään hoitamaan IKI:n toiminta niin kauan kuin mahdollista ilman vuosimaksuja. Tällä hetkellä näyttää siltä, että IKI pystyy toimimaan ilman vuosimaksuja ainakin seuraavat 10-15 vuotta. Jos IKI:n rahat joskus loppuvat, kerätään yhtenä vuonna sitten noin liittymismaksun suuruinen vuosimaksu, jolla toimintaa voidaan taas pyörittää pitkään."
5. Laittakaa lista näistä osoitteista salasanoineen sellaiseen paikkaan, josta perikunta ne löytää.

Kuten huomaatte, nämä neuvot ovat kuin körttipuku: auttaa arkkuun asti.

Mt

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #61 : 04.01.11 - klo:21:54 »
Kaivelin vähän tuata kansalaasten sähköpostia - ei taira hyvin toimia ja käyttökokemukset ei ole mairittelevia  :107:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1985382
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #62 : 14.01.11 - klo:21:39 »
Eilen soitti kännykkäliittymän kauppias ja ajattelin kuunnella, mitä hänellä olisi tarjottavanaan, koska en ole enää naimisissa nykyisen mokkulani tarjoajan kanssa. Nykyisessä mokkulassani ei pala koskaan sininen valo, aina vihreä jos sitäkään.  >:( Niinpä hän lupasi 14 päivän koeajalla semmoisen antennilla varustetun mokkulan, josta joskus mt mainitsi. Mielenkiinnolla odotan, pystynkö sillä kuuntelemaan ihan kunnolla youtubesta musiikkia ilman, että lähetys pysähtyy koko ajan.

Aikoi muuten tyyppi lähettää sähköpostia, mutta eipä ole tullut mitään. Vähän tympäisi antaa sille henkilötunnus, mutta kaipa se menee ihan oikeaan tarkoitukseen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #63 : 22.03.11 - klo:13:38 »
Varokaa hyvät ihmiset uudelleen täytettyjä mustekasetteja tulostimessa. Tein virheen, että laitoin yhden semmoisen koneeseeni ja nyt tulostin on sökö. Olen yrittänyt puhdistaa tulostuspäätä tuloksetta. Uudelleentäytetystä kasetista on vuotanut mustetta ja ilmeisesti se on tuhonnut tulostuspään. Takuu ei tietenkään ole voimassa, koska ei ole käytetty alkuperäistä mustekasettia.

Yritän vielä, voisiko netistä ostaa uutta tulostuspäätä. Pelkään pahoin, että ei voi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #64 : 22.03.11 - klo:14:12 »
Varokaa hyvät ihmiset uudelleen täytettyjä mustekasetteja tulostimessa. Tein virheen, että laitoin yhden semmoisen koneeseeni ja nyt tulostin on sökö. Olen yrittänyt puhdistaa tulostuspäätä tuloksetta. Uudelleentäytetystä kasetista on vuotanut mustetta ja ilmeisesti se on tuhonnut tulostuspään. Takuu ei tietenkään ole voimassa, koska ei ole käytetty alkuperäistä mustekasettia.

Yritän vielä, voisiko netistä ostaa uutta tulostuspäätä. Pelkään pahoin, että ei voi.

Eikö niissä pitäisi olla mustaa jauhetta eikä mustetta. Mikä tulostin?
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #65 : 22.03.11 - klo:14:37 »
Lasereissa on jauhetta ja mustesuihkuissa on mustetta. Verkkokauppa.com:ssa Canonin printteri maksaa 46.90 eli saman kuin mustekasetit.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #66 : 22.03.11 - klo:15:24 »
Lasereissa on jauhetta ja mustesuihkuissa on mustetta. Verkkokauppa.com:ssa Canonin printteri maksaa 46.90 eli saman kuin mustekasetit.

Tosi on!
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #67 : 28.03.11 - klo:15:26 »
Yritin siirtää Kingstonin muistitikulla juttuja jotka oli vanhassa läppärissä, tehdyt siis Windows XP:llä, nykyiseen jossa on Windows seiska.  Ne kieltäytyvät tulemasta ulos tikusta... ohjelma katkeaa... ja minulle on muutenkin epäselvää miten minä siirrän tikkuun tältä hökötykseltä juttuja?  Ei kiva näin. Varakovalevynä on nyt sitten lankomiehen levy...  minä pelkään että työpaikan levy... voi tulla JP suunnittelussa joskus ihmeteltävää eteen kun löytyy tiedostoja nimeltä Dialogi 1, 2, kauhu 1,2, monologi, palaute "Paska"  - harjoitukseen (ei kiroiltu tässä! se oli nimi)  Tätä maata olen rakastanut, Dietrich Bonhoeffer a, b, c....   vertahyytämisharjoituksia...  novelli a, novelli b, novelli c.....   

kauhea juttu mutta jonnekinhan ne pitää...   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #68 : 28.03.11 - klo:18:11 »
Yritin siirtää Kingstonin muistitikulla juttuja jotka oli vanhassa läppärissä, tehdyt siis Windows XP:llä, nykyiseen jossa on Windows seiska.  Ne kieltäytyvät tulemasta ulos tikusta... ohjelma katkeaa... ja minulle on muutenkin epäselvää miten minä siirrän tikkuun tältä hökötykseltä juttuja?  Ei kiva näin. Varakovalevynä on nyt sitten lankomiehen levy...  minä pelkään että työpaikan levy... voi tulla JP suunnittelussa joskus ihmeteltävää eteen kun löytyy tiedostoja nimeltä Dialogi 1, 2, kauhu 1,2, monologi, palaute "Paska"  - harjoitukseen (ei kiroiltu tässä! se oli nimi)  Tätä maata olen rakastanut, Dietrich Bonhoeffer a, b, c....   vertahyytämisharjoituksia...  novelli a, novelli b, novelli c.....   

kauhea juttu mutta jonnekinhan ne pitää...   

Kyllä minulla tikku toimii päivittäin XP.n ja 7:n välillä ilman ongelmia sanoin kaikki irtokovalevyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #69 : 28.03.11 - klo:18:59 »
ja minulle on muutenkin epäselvää miten minä siirrän tikkuun tältä hökötykseltä juttuja?    

Nämähän on perusasioota jotka ehkä osaat, mutta laitetahan varmuuren vuaksi.

1. Kun muistitikku on liitettynä vanahaan läppäriin, niin sen pitääs näkyä, kun avaat käynnistä valikon OMA TIETOKONE. niin Kingstonin tikku pitääs näkyä kiintolevyluettelos.

2. Jos haluat siirtää omista tiedostoista jonkun tiedoston niin klikkaa se siniseksi ja klikkaa sitten tiedosto- ja kansiotehtävästä siirrä tai kopioi ja valitse sitten siirrä ikkunasta Kingston tiedoston siirron kohteeksi. Siirrä komennon jäläkehen tiarosto pitääs olla tikulla.

3. Laita tikku toisehen läppärihin ja etti taas OMA TIATOKONE/Kingston ja klikkaa tiadostot auki. Tikusta taas tierostot voi siirtää taas omiin tierostoihin.

Tikun täytyy olla risa, jos ei tikkuhun siirry mitään. :icon_rolleyes:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #70 : 28.03.11 - klo:21:18 »
Minä alan vahvasti kallistua kannalle että tikku on risa. Minä oon näissä läpihuono kyllä, mutta XP:lla minä aina tein niin: komento, lähetä, ja se antoi mahdollisuudeksi Kingstonin, kun Kingston oli kiinni koneessa ja kone havainnut sen. Sitten minä luulin että ne saisi juuri tuollai noin ulos tikusta.  Minä sain muutaman, mutta vähänkän isompaa en. Ja kun niitä alkaa käsitellä, tämä kone seiskoineen sanoo että Windows lakkasi toimimasta koetamme pelastaa aineiston. On se pelastanut sen aina. Mutta se jatkaa sitä vehtaamista.

Ostin tänään uuden tikun. Saa nähdä kuin käy.  Onko mahdollista että vanhalla kovalevyllä olisi jokin virus tai muu joka yrittäisi siirtyä tänne, ei pääsisi turvaohjelman yli,  ja sen takia se ohjelma ei pääse..-. ohjelma saastunut siis?  

Mutta se mikä on hatuttanut on että Lähetä-komennolla ei voi lähettää tikkuun seiskassa.  Se antaa lähettää kaikille hyvin ihmeellisille faksin vastaanottajille. Miksei tikulle kun tikku on koneessa ja kone tietää sen? >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #71 : 02.05.11 - klo:17:57 »

Mikähän mättää tässä miniläppärissä kun lähes joka kerta kun avaan tään niin hetken toimii ihan ok, sitten ruutu menee kirkkaansiniseksi ja tulee täyteen tekstiä ja sulkee ite ittensä? Kohta tarjoutuu että käynnistetäänkö ja sit kysyy et palataanko sivuistolle missä olit. Ja vielä kertoo että järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä  :icon_eek:

Kaikki suojaukset pitäis olla ok vai onko sittenkään?

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #72 : 02.05.11 - klo:18:06 »
Mikähän mättää tässä miniläppärissä kun lähes joka kerta kun avaan tään niin hetken toimii ihan ok, sitten ruutu menee kirkkaansiniseksi ja tulee täyteen tekstiä ja sulkee ite ittensä? Kohta tarjoutuu että käynnistetäänkö ja sit kysyy et palataanko sivuistolle missä olit. Ja vielä kertoo että järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä  :icon_eek:

Kaikki suojaukset pitäis olla ok vai onko sittenkään?



Sinulla on se Blue Screen ongelma, joka oli minullakin. En muista, miten se korjautui?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #73 : 02.05.11 - klo:18:07 »
Suojaukset voivat olla ok. Kyseessä voi olla ohjelmistovirhe. Yritä palautuspistettä. Se löytyy apuohjelmista ja siellä järjestelmä työkaluista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #74 : 02.05.11 - klo:18:10 »
Mikähän mättää tässä miniläppärissä kun lähes joka kerta kun avaan tään niin hetken toimii ihan ok, sitten ruutu menee kirkkaansiniseksi ja tulee täyteen tekstiä ja sulkee ite ittensä? Kohta tarjoutuu että käynnistetäänkö ja sit kysyy et palataanko sivuistolle missä olit. Ja vielä kertoo että järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä  :icon_eek:

Kaikki suojaukset pitäis olla ok vai onko sittenkään?



Laitteessa on melko varmasti jokin fyysinen vika. Yksi mahdollisuus on, että kone on kerännyt tuuletusaukon kautta sisäänsä niin paljon pölyä, että se ylikuumenee. Kyse voi olla myös hajonneesta kiintolevystä, muistista tai näytönohjaimesta. Kannattanee viedä huoltoon.