Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet osa 2  (Luettu 43111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #30 : 28.04.10 - klo:19:42 »
Pirskan ehdotus siionin virrestä oli osuva. Äskön taisteltiin tulostimen kanssa, joka tuntui puhuvan täysin eri kieltä kuin Tiitu ja Pyrtsi...Mutta loppu hyvin, vaikka oppari tulostuikin puolitoista kertaa ja aluksi tulostui vino pino arkistojen aarteita äipän koneelta. Kyllä tämä lakkaa helpottamasta!  :icon_wink:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #31 : 29.04.10 - klo:19:12 »
Meidän talossa hajosi pyykinpesukone. Mun pyykit jumittui koneeseen, ei avannu luukkua ja ehkä parempi niin kun jätti vedet sisään :icon_eek: Sain puhelimitse ohjeita huoltomieheltä mitä nappeja painella, nooh, sit ykskaks kone aloitti ilmeisesti ohjelman uudelleen. Tulleepi kohta tsekkaamaan tilanteen ja tulleepi puhasta kun pesee kahteen kertaan...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #32 : 29.04.10 - klo:22:13 »
Kun yritettään liittää eritavoin muotoiltuja Word-tiedostoja yhdeksi tiedostoksi, niin mokoma kone ei anna osan olla sivunumeroitua ja loput ilman. On taas väännetty ja väännetty ja lopulta näännytty.  ???
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #33 : 04.05.10 - klo:22:09 »
Tänään selvisi syy, miksi Word ei tavuttanut, vaikka oli automaattinen tavutus valittuna. Ihan vahingoissa osui ystäväni silmiin kohdassa kappale, sivulla tekstinkäsittely, muotoilun poikkeukset kohdassa on ruutu, älä tavuta ja siinä oli täppä. Se kumosi automaattisen tavutuksen, joka asetetaan eri paikasta.  :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #34 : 30.10.10 - klo:11:04 »
Onko vika körttifoorumissa vai meidän koneessa, kun tällä ei voi enää suurentaa eikä pienentää tekstejä.  Ahaa, nyt siis voi. Muutama päivä sitten se ei onnistunut, mutta vika on näköjään korjaantunut.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #35 : 01.11.10 - klo:08:25 »
Minua ottaa aivoon suuresti ja ihmetyttää tämä, mikä on, että Windows seiskalla ei saa muka lähetettyä liitetiedostoja? Alan olla joks vihainen. Tämä antaa mahdollisuuden lähettää tämän jonnekin ihme faksin vastaanottajalle vain. Toinen hyvin suuri ihmeellisyys on, että ei saa tai minä en ainakaan osaa tallettaa nyt Kingstonille mitään. Tuo tekstitiedoston lähettäminen kotikoneelta on joks välttämätöntä, ei kaikkea voi kopioida sähköpostisivulle! Tai miksei voi, mutta jos alkaa pelkkää leipätekstiä olla 30 sivua ja sen kun suurentaa fontille 12 sitä on kohta 60 sivua... ei minä sekoon ja muutakin. Ei voi olla totta ettei voi lähettää tai siirtää tiedostoja minne tahtoo!  XP oli paljon helppokäyttöisempi. Minä EN rupea kirjoittamaan satoja sivuja moneen kertaan vain siksi että joku hyvin ihmeellinen ohjelma ei anna siirtää niitä tikulle, ja täällä lojuu monistepinoja entuudestaankin ihan riittämiin. .

Leena on hyvin vihainen tästä havainnosta.  >:( >:( >:( >:( >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #36 : 01.11.10 - klo:09:14 »
Leenan pitää vaihtaa käyttöjärjestelmä Linuxiin.  :icon_rolleyes:   http://www.ubuntu-fi.org/

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #37 : 01.11.10 - klo:09:36 »
Takuulla pitäiskin, mutta kun olen muutenkin epäkäytännöllinen niin en jaksa opetella taas uutta. Mutta huomasin että antaa tämä lähettää postia jos käyttää tämän omaa sähköpostia, mikä on myös hyvin ihmeellistä.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #38 : 01.11.10 - klo:09:46 »
Takuulla pitäiskin, mutta kun olen muutenkin epäkäytännöllinen niin en jaksa opetella taas uutta. Mutta huomasin että antaa tämä lähettää postia jos käyttää tämän omaa sähköpostia, mikä on myös hyvin ihmeellistä.  >:(

Jos se on se sinun saksalainen kummitus kun panee koneen sekaisin. :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #39 : 01.11.10 - klo:12:55 »
Jos se on se sinun saksalainen kummitus kun panee koneen sekaisin. :eusa_angel:
Niinpä. Mistä minä tiedän mitä se öiseen aikaan täällä imuroi...   Ainakin sanovat sen panneen minun pääni sekaisin, koukuttaneen niinsanotusti. Psykiatri jäi koukkuun teologilegendaan vai miten se meni. Mutta minkä minä sille mahdan nyt enää?  Kauheita kohtaloita, ja nyt se vain mellastaa ja mellastaa ja mellastaa ja sai minutkin pänttäämään teologiaa ja...  :026: :026: :026: :026:   hahhahaa, minä voitin sen väännön se aina sanoo, ja kun minä vetoaisin kotimaisiin kotijumaliin se vain katsoo hitaasti ja...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #40 : 01.11.10 - klo:13:16 »
Psykiatri jäi koukkuun teologilegendaan vai miten se meni. Mutta minkä minä sille mahdan nyt enää?

Ystävänäni oli teologi, joka jäi koukkuun psykiatrilegendaan. Rauha hänen muistolleen, vaikka päättikin päivänsä hyvin rauhattomana!

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #41 : 01.11.10 - klo:13:36 »
  :026: :026: :026: :026: 

Alkoi kiinnostaa minuakin mies. Olisiko hänen tuotannostaan mitään imuroitavissa netistä, vai pitääkö mennä kirjastoon?  Sellaista jota vähemmänkin valistunut ymmärtäisi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #42 : 01.11.10 - klo:15:31 »
Alkoi kiinnostaa minuakin mies. Olisiko hänen tuotannostaan mitään imuroitavissa netistä, vai pitääkö mennä kirjastoon?  Sellaista jota vähemmänkin valistunut ymmärtäisi.
Aloita semmoisesta kuin "Kirjeitä vankilasta".  Se on minusta mukavin, alussa on semmoista yhdentekevää rauhoittelua kotiväelle, sitten ne kirjeet joissa hän on avomielisimmillään, eli Eberhard Bethgelle kirjoitetut. Yritä saada se versio jossa on myös runot; kannessa on auringonkukkia ja ikkuna mustalla pohjalla, ainakin siinä on.  Tämä on se väitetty "Widerstand und Ergebung".  Sitten kannattaa hommata itelleen vaikka antikka.netistä tai Luther-kirjojen kautta "Katselen taivasta. mietteitä psalmien äärellä." Sen jälkeen jo tahtoo elämäkertaa, Millsteinin pikkuinen ruotsinkielinen on aika siisti, Dietrich Bonhoeffer, teolog och motståndsman, ja jos välttä-mattä haluaa suomenkielisen niin ennemmin Robertsonin (KARAS-sana) kuin Raumin uudempi mutta aivan ällöttävä ja paikoin virheellinen (Kirjapaja).  Sitten on se minun, mutta itse olen siihen tyytymätön ja aionkin jukra vie kirjoittaa sen uudelleen, minua suututtaa  >:( >:( >:(.  Maalaavathan kuvataiteilijatkin samaa asetelmaa, ja olen varma että dosentti saa haudan levon vasta kun sen teen...  sen nimi on "Pysähdy, tartu minuun, Kohtaaminen Dietrich Bonhoefferin kanssa". Se on todella "kohtaaminen", joten siitä ei ainakaan hyödytä alkaa ja se meni minulta vähän puihin... mutta Leena korjaa sen...

Mutta syytä sitten itseäsi jos se rupeaa kummittelemaan teilläkin, se on paha vaientaa jos sen päästää ääneen ja se siis sitten on ja panee ihmisen kirjoittamaan ittenstänsä ja opiskelemaan systemaattista teologiaa ja se käy niin kateeksi kun kaikki oli sen mielestä kiinnostavaa mikä on Leenankin mielestä mutta se oppi kaiken niin paljon helpommin ja minua harmittaa... Ars longa, vita brevis.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #43 : 01.11.10 - klo:15:35 »
Ystävänäni oli teologi, joka jäi koukkuun psykiatrilegendaan. Rauha hänen muistolleen, vaikka päättikin päivänsä hyvin rauhattomana!
No se oli kyllä turhaa... psykiatrit nyt on... ne nyt ei... no olihan Dietrich Bonhoefferin isä psykiatri. Annamme meille anteeksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #44 : 01.11.10 - klo:15:42 »
 :026: Tilaa suoraan Luther-kirjoista, niin sat ne nopeasti luotettavasti ja lasku mukana ja halvalla kotiisi.Kun haluat tietää paljon, tutustu Bethgen tai Schlingensiepenin biografioihin. Vm, on lyhyempi, saksan kieltä ja selkeämpi tavallaan, Bethgessä on useampi tuhat sivua mutta englantiin tottuneelle se
on luotettavin.
................................................


Sanotaan, että kukaan ei ole ihan entisensä kohdattuaan Bonhoefferin; Hänestä säteilee siinä määrin voimakas Kristuksen läheisyys, että se tulee kelvottomastakin tekstistä läpi.  Puhutaan imitatio Christistä, hänen kohdallaan tekee mieli puhua identificatio Christistä, ja siksi kai hän tekisi kivestäkin kristityn, ja saisi tähyilemään Kristusta hänen luonaan ja takanaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.