Kirjoittaja Aihe: Kirje Ruutille  (Luettu 71498 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #45 : 11.02.17 - klo:15:04 »
Kiitos, todellakin päivä vain ja hetki ...

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #46 : 23.02.17 - klo:17:25 »
Tie valmis on Virsi 511

https://www.youtube.com/watch?v=dzYzqTYeDYY


1.
Tie valmis on, voin löytää sen
keskellä kysymyksien.
On koottu sirpaleenikin
kämmeneen Herran, pieninkin.

2.
Tie valmis on, voin löytää sen,
sen teki Luoja ihmisten,
kun veljeksemme maailmaan
Jeesuksen antoi armossaan.

3.
En pimeään jää yksin, en,
on Herra käynyt läpi sen.
Hän läsnä on, ja ristiltä
esteettä näkyy elämä.

4.
Ei torju pois hän kysyvää,
ei hylkää yhtään etsijää,
kun itse hyljättynä hän
sai osan sijaiskärsijän.   

5.
Tie valmis on, voin löytää sen,
ja luona Isän sydämen
on paikka juuri minulla
Isäni lasten joukossa.

6.
Tie valmis on, nyt tunnen sen
ja lähden matkaan palvellen.
Voin jakaa, minkä itse saan,
rohkaista muita kulkemaan.

7.
Tie valmis on, ja päässä sen
vastaus löytyy ikuinen,
ja kerran ehjä ihminen
ylistää tietä Kristuksen.

-Jumalan siunausta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #47 : 23.02.17 - klo:18:08 »
Tuuli työntää kulkijaa, Siionin virsi 308 tai enkelien lauluista Pasi Kaunistolta

https://www.youtube.com/watch?v=RrW4xlR1qog

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #48 : 03.03.17 - klo:12:01 »
Kirjoittelen enkelilleni Kankaalasta. Kävi niin, että unohdin ottaa viime kerralla automme ilmoitusosan mukaani. Meillehän tulee maanantaina sellainen uusi diesel-auto - nokivasara kuten äitisi serkku muinoin omastaan sanoi. En oikein tiennyt, että mitä pitäsi tehdä autonvaihdon kanssa, joten en käyttänyt ainakaan paljoa rahaa. Uskon, että auto meitä ainakin takuuajan, 3 v hyvin palvelee.
Veljesi kanssa jäimme Tervan kaupunkiin, kun muut lähtivät aurinkolomalle Kanarialle. Jospa ne sieltä rukousten voimalla, mahdollisten lakkojenkin läpi takaisin ilmaantuvat.
Kylmälänkylän metsätaival oli upeissa talviväreissään, kun aurinko oli palvelukseensa noussut ja kultasi yöllä sataneen lumen tien penkoille ja puihin. Yksin ajaessa sain ajatella sinisiä ajatuksiani. En millään saanut mieleeni sitä asiaa, että miten menettelit sen Pyhäjärven triathlon-kisan voittopalkinnoksi saamasi miesten! kilpapyörän kanssa. On täällä yksi mutkasarvinen pyörä, mutta se on veljesi ostama. Jospa minäkin sinne ison telttavaatten alle pääsen, niin selvitetään asia.
Sitten saan kirjoittaa, että körtit ovat uusimassa virsikirjansa. Se veisattaneen ulos Nilsiän juhlilla. Ostamme äitisi kanssa uudet, kummallekin omansa. Herättäjän sivuilla on asiasta ollut paljon tekstiä, mutta en ole mitenkään vielä valmis mielipidettäni kertomaan. En tietystikään ole oikeutettu ketään arvostelemaan kerta en osaa veisata. Seuraliikkeemme päätöksenteko on harkitsevissa käsissä. Arvelen kuitenkin, että joku aina ei uudistuksesta tykkää. Muistanpa vain miten eräs henkilö Saarijärven juhlien jälkeen kirjoitti Hengellisessä Kuukauslehdessä upset-tyyliin uudistetuista virsistä. Jotenkin järkytyin, että voiko niin tehdä ja sellainen vielä lehteen painettiin. Kyllä se oikein meni. Henkilö sai mielensä puhdistaa, mutta joukko oli hienovaraisesti hiljaa eikä alkanut ottaa kantaa mihinkään suuntaan. Asia kuoli pois yleisestä tietoisuudesta.
Kun täältä taivaaseen pakenit, niin minulle jäi mielen päälle "tuuli työntää kulkijaa-virsi". Siitä Herättäjän "virsiviisaat" kirjoittavat, että teksti on hyvin tässä ajassa ja nuotit kohdallaan, eikä virsi tarvitse uudistamista. Kait se uuden numeron saa.

Lämmitän täällä vain pirtin, lataan linnuille lisää evästä, enkä ala pihan lunta puhdistamaan. On ollut ihan kunnon talvea, luntakin tullut 50 cm ja viime viikolla taas oli kirpakkaa pakkasta -23 astetta. Näitä kirjoitteli isäsi.


Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #49 : 06.03.17 - klo:16:25 »
Hetket hiljaiset jälkeesi jäivät
kullaten muistojen kirkkaimmat päivät.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #50 : 06.03.17 - klo:18:09 »
Kiitos runostasi ja kukka-asetelmasta. Olet hyvä ihminen, monen muunkin sanomana.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #51 : 29.03.17 - klo:14:17 »
Kuulehan tyttäreni ! Sain esivallan kirjeen, että uusille tutkimuksille nietu. Olkoon näin. Sinä olet perille päässyt. Minä ja äitisi elelemme veljesi perheen lähellä. Häviäjä on selkeästi poliisi jäämien maassa, sillä sen mainetta ei puhdistettu. Kyllä Sinä siellä tyrmässä huonoa kohtelua sitten sait kokea.
Tyhjennän tietokoneeni kaikista asiaasi koskevista tiedostoista ja annan arpisten haavojeni olla.

Enkä tapahtunutta sitten suuremmin ihmettele Saarnaajan kirjan opetuksen mukaan, Saar. 5:7.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #52 : 01.05.17 - klo:12:40 »
Kirjoittelen tähän tämän aiheen lopun omalta osaltani, sillä tuntuu, että olen kovaa maata jalkojeni alle saanut. Mahdollisille forumin tämän osion lukijoille toteaisin, että pysykää kanavalla. Kun uutta ei minulta tai muilta tule, niin lukisitte niitä kertomuksia, mitä on aiemmin kirjoitettu. Omat ovat aika puisevia, mutta olen ne Raamatun mukaan yrittänyt kirjoitella, että ei niissä heresiaa ole. Toisten kirjoituksia en halua arvostella.

Omat forumin sisaret ja veljet olivat surussani mukana, siitä suuri HALI. Edelleen Joensuun yliopiston teologeille myös kiitokset, että tutkitte ja lukemalla olitte mukana. Muitten joukossa lienee paljon poliisejakin, sillä kummallisella tavalla tunnen olevani luupin alla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #53 : 01.05.17 - klo:13:05 »
Kiitos veli 1944 kaikesta kirjoittamastasi, myös Mallan kirjoituksista ja rukouksista Ruutin
elämän tilanteissa.
Itse olen täällä hiljaisena lukenut, myötäeläen, fyysisestikin lähellä.
Kiitos, siunausta...paljon on kirjoitukset täällä koskettaneet.   :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #54 : 01.05.17 - klo:14:27 »
Hiljainen hetki.
Ja syvä hiljaisuus.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #55 : 06.05.17 - klo:21:08 »
Kirjoittelen tähän tämän aiheen lopun omalta osaltani, sillä tuntuu, että olen kovaa maata jalkojeni alle saanut. Mahdollisille forumin tämän osion lukijoille toteaisin, että pysykää kanavalla. Kun uutta ei minulta tai muilta tule, niin lukisitte niitä kertomuksia, mitä on aiemmin kirjoitettu. Omat ovat aika puisevia, mutta olen ne Raamatun mukaan yrittänyt kirjoitella, että ei niissä heresiaa ole. Toisten kirjoituksia en halua arvostella.

Omat forumin sisaret ja veljet olivat surussani mukana, siitä suuri HALI. Edelleen Joensuun yliopiston teologeille myös kiitokset, että tutkitte ja lukemalla olitte mukana. Muitten joukossa lienee paljon poliisejakin, sillä kummallisella tavalla tunnen olevani luupin alla.

Älä nyt mies hyvä lähde mihinkään.
Tässähän alkaa melkein tulla tippa silmää moisesta.

Ole nyt ainakin musiikkiosioissa laittamassa mielimusiikkiasi.
Mua on avartanut sun syvä tunne aikasi musaan.
Mulla on sama, vaikkakin 60-70 lukuun joka on sun aikasi jälkeen, mutta kovasti olen tykännyt kaikista kirjoitteluist, vaikka poliittisesti näemme asioita erilailla.

Olisi joskus kiva paiskata kättä kanssasi.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #56 : 06.05.17 - klo:21:09 »

Ihan sama mulle jos joku ei diggaa mun musaa, kun ne aina on samaa punkkia tai jotain Kansasia..
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #57 : 06.05.17 - klo:21:28 »
VV kirjoitin epäselvästi. Toki täällä kirjoittelen, mutta Ruut-vaivani on kestetty. Tarkoitin lukijoille, että lukisivat tämän osion sivujen 2 ja 3 kirjoittelu, ovathan ne siellä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #58 : 10.05.17 - klo:17:02 »
Viisveisaaja, anteeksi, että olen lukenut viestisi huonosti. Olen samaa mieltä, että olisi kiva paiskata meidän kättä. Nilsiässä, Tampereella, ehkä Nivalassa, jos Jumala suo.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #59 : 21.08.17 - klo:10:17 »
Ruutista on kaunis muisto Kankaalan pirtin pöydällä: kukkiva orkidea, yhdeksän kukkaa. Taloyhtiön hallitushan meitä surussamme halusi lohduttaa ja teki pikavierailun kotiimme Oulussa. Kaariina kyseli ystävättäriltään hoito-ohjeet ja ne olivat hyvät. Kankaalassa on kukkasia vähän joka puolella. Eri aikaan kukkivina ne antavat värinsä tähän pihapiiriin.
Puuhailin ulkona tekemällä "mestoja"so puupinojen pohjia rustingin sisälle. Vanhuuden könttyri tulee tähänkin asumukseen pysyväksi vierailijaksi, en sille mitään voi. Valmistautua voin. Olen laskenut, että helposti 200 mottia klapeja saisimme sateelta suojaan. Polttelisihan sellaista määrää aika kauan. Tavoite ei ole mahdoton, jos riskisti yritämme.
Tekisi mieli lähteä ajelemaan Suomussalmen suuntaan, sieltä Posiolle ja jostakin asfaltin kautta kotiin. Sellainen Poksi-ajelu, jonka aikana näkisimme erään kansallispuiston, jäämuodostuman jyrkässä rinteessä (ellei ole sulanut ) ja ainahan voisi onkiakin sopivissa vesissä. Mutta pitää odottaa, että saamme ystävämme veneen vedetyksi talviteloilleen. Ei ole kiirettä, olisi hyväkin, jos ehtisi tulla parin kolmen asteen yöpakkaset, niin saisi kokemuksia pikku vaunustamme.