Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 9.  (Luettu 31289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #60 : 01.08.19 - klo:22:15 »
Tabletti on vähän turha härpäke mutta aina siihen lankean. Tää on kolmas, vaariks mummo sai yhen. Tää eikuin saa pyöritettyy areenalta mitään loppuun ja se harmittaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #61 : 08.08.19 - klo:10:00 »
Kyllä minun pöytäkoneeni ryppyilee niin paljon, että se on vietävä huoltoon silläkin uhalla, että siiivoavat kaiken omani pois. Siis asentavat käyttöjärjestelmän uudelleen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #62 : 08.08.19 - klo:10:33 »
Meillä on ollut samaa vikaa. Taitonetti Oulussa on saanut asiat kuntoon eli tyhjäävät luvallani muistin ja asentavat uuden järjestelmän. Viimeksi ei enää saanut W seiskaa niin laittoivat feigin ja se vähän herjaa. Moni muukin elämässäni herjaa, että eipä huolta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #63 : 08.08.19 - klo:11:52 »
Täällä kun välillä kurkkailen...tulee mieleen että mun olisi kyllä pikimmiten pakko
kopsata tiedostojani tikuille...on aikaa kulunut kun viimeksi sellaisen homman tein.
Jos tämä koneeni sattuisi hajoamaan...eikä IT-eksperttikään saa tietojani säilymään...
niin se on kyllä isomman luokan KATASTROOFF !!!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #64 : 08.08.19 - klo:12:53 »
Täällä kun välillä kurkkailen...tulee mieleen että mun olisi kyllä pikimmiten pakko
kopsata tiedostojani tikuille...on aikaa kulunut kun viimeksi sellaisen homman tein.
Jos tämä koneeni sattuisi hajoamaan...eikä IT-eksperttikään saa tietojani säilymään...
niin se on kyllä isomman luokan KATASTROOFF !!!

Minulla on tiedostot tikulla, kun on mökillä on käytössä eri kone. Tiedostot kulkee kätevästi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #65 : 10.09.19 - klo:15:38 »
Ostin toukokuussa uuden digiboksin, no sen kaukosäädin lakkasi toimimasta kai jo kesäkuussa vaikka piti olla laatumerkki, mutta kun en paljon katso niin annoin olla kun oli niin paljon muuta tekemistä ja telkkarin sijasta esim. linnut ja kukat katsottavana. Nyt kun yleisurheilun MM-kisat lähestyvät ja löysin takuukuitin niin päätin viedä sen säätimen kauppaan josta ostin. Sanoivat etteivät itse huolla, pitää lähettää huoltoliikkeeseen eivätkä luvanneet että saisin ennen kisoja takaisin (postittavat sinne, ja Posti nyt nykyään on mitä on). Sanoivat että jos vien itse jonnekin Ylöjärven perukoille niin hoituu nopeammin. Ei muuta kuin matkaan, parilla bussilla hoitui meno, perillä ystävällinen nuori kundi nappasi "potilaan" viideksi minuuttia ja palasi opettamaan meikäkalkkista, että siinä on nappi jossa lukee PVR, sitä pitää painaa jos haluaa että säädin säätää digiboksia eikä televisiota (jonka antiikkimallini kanssa säädin ei edes juttele). Eli kuolleeksi luulemani säädin heräsikin henkiin. Okei, kiitin tästä infosta, ja sain vielä "kaupan" päällisiksi mukaan tuliterän säätimen paristoineen siltä varalta, että vika onkin jossain muussa. Palasin kotiin taksilla, eli bussilippuineen hintaa reissulle tuli n. kymmenesosa alkuperäisen boksikaupan hinnasta.

Ehkä se säätimen käyttöohje (=joku pdf-tiedosto, jonka netistä löysin) ei ole tarpeeksi selkeä tai kattava. En sen perusteella hoksannut, että tuossa se ongelma oli. Telkkarini on kuvaputkimalli viime vuosituhannelta, joten se ei reagoi boksin kaukosäätimeen mitenkään, eli en mistään voinut hiffata, että olin ehkä painanut jossakin välissä nappia jossa lukee TV, ja nyt pitäisi painaa nappia jossa lukee PVR. En myöskään hoksannut, mitä se PVR tarkoittaa. Ei ole yhtä tuttu lyhenne kuin TV.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #66 : 01.10.19 - klo:11:24 »
Minulla alkoi sähköhammasharjani akku purkautua liian nopeaan, sillä se kestää vain ehkä 5 a 6 harjausta ja sitten sammuu koko kone. Olen pari kertaa putsannut laitteen hyvin ja järkeillyt, että miten laite avataan akun vaihtamiseksi. Ei selvinnyt, olj liian tiukasti kiinni.
Sitten älysin netin mahdollisuudet ja sieltähän löytyy ihan video näyttämään toimintajujun. Laitteeni on Oral B Braun type 3762, syvempi kolo pohjassa. Taidan selvitä kympillä korjauksesta

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #67 : 02.10.19 - klo:00:02 »
No olette työ aika taitavia ottamaan selvää, tutkimaan, korjaamaan zetoreita ja
sähköhammasharjoja ja kaikkea siltä väliltä.   :023:

Minulla ei onneksi zetoreita ole, muut koneet ja laitteet menee vaihtoon, en osaa korjata.
Osaan kyllä netistä etsiä yhtä sun toista ohjetta, mutta ei korjauksiin liittyvää.
Ruoka- ja leivontareseptejäkin...mutta ne on yhä suunnitteluasteella...paitsi makaroonilaatikko.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #68 : 02.10.19 - klo:08:00 »
Tällaiseksi minut jo kohdussa luotiin. Veljessarjassamme jokainen yritettiin tehdä itse. Eikähän minulla Zetoreitakaan ole kuin kaksi vanhaa romua  :003:. Uusia malleja en havittelekaan, koska ei ole tarvetta, enkä osaisi niitä korjaillakaan. Kun maalla asuu, on parempi yrittää pärjätä itse omillaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #69 : 02.10.19 - klo:23:04 »
Tällaiseksi minut jo kohdussa luotiin. Veljessarjassamme jokainen yritettiin tehdä itse. Eikähän minulla Zetoreitakaan ole kuin kaksi vanhaa romua  :003:. Uusia malleja en havittelekaan, koska ei ole tarvetta, enkä osaisi niitä korjaillakaan. Kun maalla asuu, on parempi yrittää pärjätä itse omillaan.

Olemme 1945 samaa sarjaa.

En tiedä, silloin kun olin nuori, niin 2 plus kaksi oli neljä.

Nyt se jotain aivan muuta. on muuttujia. tummaa hiekka ja toista hiekkaa kasaan, niin  yksi plus kaksi ei olekkaan kolme vaan jos on yksi hiekka kasa ja siihen lisätään toinen hiekkakasa, niin yksi plus yksi ei ole kaksi, vaan yksi hiekkakasa.

Tää poliittinen matiikka on ihan hirveää. kaikkine seksuaalisine profiileineen.
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #70 : 04.10.19 - klo:19:59 »
Olemme 1945 samaa sarjaa.

En tiedä, silloin kun olin nuori, niin 2 plus kaksi oli neljä.

Nyt se jotain aivan muuta. on muuttujia. tummaa hiekka ja toista hiekkaa kasaan, niin  yksi plus kaksi ei olekkaan kolme vaan jos on yksi hiekka kasa ja siihen lisätään toinen hiekkakasa, niin yksi plus yksi ei ole kaksi, vaan yksi hiekkakasa.

Tää poliittinen matiikka on ihan hirveää. kaikkine seksuaalisine profiileineen.

Tästä tulee mieleen vanha luokanvalvojani. Hän kertoi kiistelleensä toisten opettajien kanssa, kumpi on tärkeämpää matemaattiset aineet vai reaaliaineet koulutuksessa. Koko kiistaa emme saaneet kuulla, mutta joku kielten opettaja oli ollut sitä mieltä, ettei matematiikalla voi kertoa: Minä rakastan sinua.
Luokanvalvojani oli eri mieltä. Tuo lause matematiikan kielellä: 1+1=3  :002:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #71 : 06.10.19 - klo:15:21 »
Tästä tulee mieleen vanha luokanvalvojani. Hän kertoi kiistelleensä toisten opettajien kanssa, kumpi on tärkeämpää matemaattiset aineet vai reaaliaineet koulutuksessa. Koko kiistaa emme saaneet kuulla, mutta joku kielten opettaja oli ollut sitä mieltä, ettei matematiikalla voi kertoa: Minä rakastan sinua.
Luokanvalvojani oli eri mieltä. Tuo lause matematiikan kielellä: 1+1=3  :002:

Meillä se oli (1+1)+(1+1+2)=6
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #72 : 06.10.19 - klo:20:16 »
Eikö se ole 1+1 =<3 ?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #73 : 06.10.19 - klo:22:26 »
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #74 : 16.10.19 - klo:11:16 »
Aukaisin sähköhammasharjan, että saan akun mukaani Ouluun. Ohjeen mukaan etenin, mutta oli vaikeuttakin, koska minulla ei ole sellaista kolvia, joka imaisee kuumenneen tinan kitaansa. Liottelin riittävästi kolvilla ja puhaltelin, niin sain akun irti.