Kirjoittaja Aihe: Tänään 51  (Luettu 26651 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 51
« Vastaus #45 : 06.07.16 - klo:10:48 »
Voimia ja iloa teille kaikille jotka otatte osaa Juhlien onnistumiseen.

Minkälaisia jaksoja siellä jaksaa kerrallaan tehdä ?  Kuinka käy puheiden kuuntelun ja veisuun vaikkapa liikenteenohjajien kohdalla ?

 :017: :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 51
« Vastaus #46 : 06.07.16 - klo:13:59 »
Paljon ulkona kun on tämmöinen päivä  :icon_biggrin:.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 51
« Vastaus #47 : 07.07.16 - klo:07:59 »
Menemme kohta mansikkatilalta hakemaan pakastusmarjat. Koivistoisella on toinen tila, kuinka ollakaan, Vantaalla.

Mansikat on ostettava nyt heti. Sadosta tuli niukka talven takia. Helteet kypsyttivät marjat liian nopeasti ja nyt sade hoitelee loput.

Mustikka kypsyy, sen todistaa siniset ulosteet pihakivillä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 51
« Vastaus #48 : 07.07.16 - klo:14:41 »
Vähän ajan kuluttua lähden ystävän luokse kyläilemään.
Sää on vilpoinen mutta ei sada.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 51
« Vastaus #49 : 07.07.16 - klo:15:32 »
No niin, nyt valmistelua ja kohta starttaan ystävän luokse.
Mukavaa iltaa toivottelen.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 51
« Vastaus #50 : 07.07.16 - klo:15:45 »
Kiitos .   Nukuin liki kahden tunnin päikkärit. Varustin itseni illan jalkapallon varalle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 51
« Vastaus #51 : 07.07.16 - klo:16:26 »
Talkoot juhlilla on jo ensimmäisellä talkoovuorolla aloitettu
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 51
« Vastaus #52 : 07.07.16 - klo:17:01 »
Mustikoita poimin reilun tunnin...perkaus kesti paljon pitempään...  :'(
pitäisköhän lopettaa ja mennä torille?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 51
« Vastaus #53 : 07.07.16 - klo:19:39 »
Yksi nainen toi tänään ilmapallojen täytöön tarkoitetun Helium kaasupullon. Hän totesi, ettei tämän pitäisi olla herkästi syttyvää. Kerroin hänelle, että kysessä on jalokaasu, joka ei pala millään keinolla. Silloin kun sille jotain tapahtuu, on kyseessä ydinreaktio ja sen jälkeen koko Myyrmäestä on vain kuoppa jäljellä. Se edellyttää suurta räjädypanosta ja monia muita asioita onnituakseen. Aine on siis turvallisin mahdollinen, joten varoittelu on turhaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 51
« Vastaus #54 : 07.07.16 - klo:19:47 »
Syön mansikoita ja herneitä.
Ja iltakin on saapunut taas.
Hyvää yötä.  :eusa_angel:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 51
« Vastaus #55 : 08.07.16 - klo:06:11 »
Nyt viemään pojan perhe lentokentälle. Täytyy mennä kahdella autolla, että kaikki tavara mahtuu mukaan.  On hiukan erikoista, kun käydään molemmissa mummoloissa tulee maailmanympärimatka (Singapore-Tuusula-Toronto-Singapore). Nyt on matkalla parin päivän pysäkki Islannissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 51
« Vastaus #56 : 08.07.16 - klo:07:15 »
Herännäisyys saa näkyvyyttä nyt kohta televisiossa .  Klo 7.47  Yle 1;sen Aamutv:ssä
 veistaan siioninvirttä ja puhutään körteistä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 51
« Vastaus #57 : 08.07.16 - klo:13:19 »
Tuli käytyä pienessä sateessakin mustikkametsässä, oli happirikasta ulkoilua,
ja kyllä mustikoitakin löytyi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 51
« Vastaus #58 : 08.07.16 - klo:13:39 »
Voi kun pääsisi sieni- ja marjametsään. Vanhemnat tuskin enää jaksavat. Meillä oli tapana käydä yhdessä erinomattain hyvässä paikassa jota en paljasta, oltiin koko päivä, mutta asuin silloin lähempänä ja pääsin siskon perheen jatkeena jota nyt lähinnä olen ollutkin.

Mietin kaupassa katsellessani marjarasioiden hintaa, voisiko jokin seurakunta järjestää tuollaisia retkiä, että helsinkiläinen pääsisi poimimaan itte mustikkansa.  Voisi selvittää missä saa poimia ja jos bussi on kallis eikä ehkä täyty vaikka tilataksilla, ne maksaisi kimppaan jotka kykenevät ja he voisivat maksaa vähävaraistenkin osuuden.  Päivä ulkoilua ja omat marjat. Se olisi suurta.   :icon_biggrin:

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 51
« Vastaus #59 : 08.07.16 - klo:13:49 »
Mutta minun piti kertoa muuta.  Kaupassa tänään totesin kassalla, että pankkikortti puuttuu eikä käteistä ole yhtään, eikä siellä tililläkään muuten niin ihmeesti, eli kuukausi on alullaan ja siten ostokset valittiin varsin huolella.  Muikkua olisi myyty mutta kilohinta repi pilviä.


No mutta. Kassalla ollaan ja näin on. Milläs maksais.  Jäljessä jonotti todella sievä tummatukkainen tyttö, täysin outo, joka tarjoutui maksamaan. Suoraan sanottuna täällä stadissa kysyin itseltäni onko tuo ihan terve.... Mutta psykiatrin silmään ja korvasn oli kyllä. Ja sanoi vielä että mitäs tuosta, pikkusumma.  Hän on joskus ollut samassa pulassa.  Eikä antanut edes yhteystietoja että olisin maksanut takaisin. 

Olin aika liikuttunut, minua melkein itketti. Kun vielä kotimatkalla uimahallin editse lensi mustarastas mehevä matonen suussaan. Ja kun olen välillä hieman huolissani siitä kuinka selviän markkinaliberalismin maailmassa kun olen tämmöinen tuottamaton b- eli miinusväestöön kuuluja, eläke pienenee joka indeksinykäyksellä ja lääkkeiden hinta nousee.  Tärkeintä en ole voinut ostaa vuosiin.  Tuli mietteisiini että ehkä jotenkin selviän, eikä selviytymistä merkitse sitten lääkkeettömyys eikä ruoattomuuskaan vaan jokin joka " suo minun sydämeeni suuremman ilon, kuin moni saa viljan ja viinin runsaudesta" Ps 4.  Sovimme tytön kanssa että minä sitten kun hän ei huoli sitä neljäätoista euroa, ja yksi lysti mitä summaa maksan vastaavassa tilanteessa seuraavalle avuntarvitsijalle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.