Kirjoittaja Aihe: Tänään 51  (Luettu 26706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 51
« Vastaus #105 : 17.07.16 - klo:14:44 »
Kaunis päivä.
Kakku uunissa.
Hetki koneella lueskellen.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 51
« Vastaus #106 : 17.07.16 - klo:19:19 »
Terveiset Aholansaaresta. Sää on ollut vaihteleva, välillä lämmintä auringonpaistetta ja välillä sataa niin, ettei naapurisaarta näy. Rauhallista ja aina yhtä mukavia ihmisiä, ja maukasta ruokaa. Paavon pirtin uusi katto on komea, ja muutenkin paikat tosi siistissä kunnossa. Kehut talonväelle ja talkoolaisille  :) 

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 51
« Vastaus #107 : 17.07.16 - klo:19:22 »
Metsäreisu tänäänkin, sade keskeytti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään 51
« Vastaus #108 : 17.07.16 - klo:21:00 »
Terveiset Aholansaaresta. Sää on ollut vaihteleva, välillä lämmintä auringonpaistetta ja välillä sataa niin, ettei naapurisaarta näy. Rauhallista ja aina yhtä mukavia ihmisiä, ja maukasta ruokaa. Paavon pirtin uusi katto on komea, ja muutenkin paikat tosi siistissä kunnossa. Kehut talonväelle ja talkoolaisille  :)

Kiitos. Olen Aholansaaren ystävä. Sen historia ja Paavon perhe siellä kiehtovat. Olen kerran ollut Voitin loman sinne liityttyäni HY;n jäseneksi Lahden Juhlilla. Heti syyskuussa 2007 olimme, Basso oli mukana. Urpo Karjalaisen näin silloin siellä ensimmäisen kerran. Jaakko Löytyn konsertti Toisen päivän ilta oli elämys. Näinkö
vapaasti körttibändi soi !

Ensi vuonna Nilsiässä, jos se suodaan. Silloin ehkä näen uudestaan Aholansaarenkin.

Aholansaarta voi tukea rahallakin. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa jussi83

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Vs: Tänään 51
« Vastaus #109 : 17.07.16 - klo:21:44 »
Tänään olen lukenut paljon kun on ollut sateinen ilma.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 51
« Vastaus #110 : 18.07.16 - klo:11:44 »
Siilisotkuja siivoamaan ja pihalle, on kaunis ilma.  Kummallista kuinka tulee niin selviönä oikeastaan ensimmäisenä ajatuksena. Kaksi vuotta harmautta! 

Taidan tulla vanhaksi, jutut muistuttavat naarmuuntunutta vinyyliä ja neula takertuu. Tai sitten tosiaan satoi vain liiaksi vettä kaksi vuotta. Kuinkahan järjestäisi elämänsä niin,  että näkisi satavan lunta?  Kulkisi sateella ulkona eikä kastuisi, katselisi kuinka kaunista ja kuulisi kuinka hiljaista kaikki on?

Huh niin, on pyykkipäivä sillä siilikaappiin tuskin riittää puhdasta fleeceä, Herra Hugon kylpypäivä siilipyöränpesupäivä eli yön koittaessa olemme puhtaita ja kuivumme nyyhkyttäen, kuoretta rouskien, toipuen elämän kovuudesta.
« Viimeksi muokattu: 18.07.16 - klo:11:50 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 51
« Vastaus #111 : 18.07.16 - klo:14:34 »
Olen vuosien varrella kohdannut monta laitapuolen kristusta. He ovat meidän veljiämme jossa meitä koetellaan.

Joo. Tai en tiedä monesta, mutta tulee mieleen yksi tässä muutama vuosi sitten. Työmatkallani saatoin kotiinsa siihen lähelle, kun hän sitä pyysi (itse olin vasta kävelemässä bussipysäkille). En tiedä mikä siinä oli, mutta isompi apu taisi mennä toisinpäin. Oliko se se toisen ehdoton avoimuus ja luottamus minuun?

En muista enää tarkkaan miten se meni, mutta kun ei ollut niin kiire niin sen sijaan että olisin ensimmäisellä bussilla lähtenyt töistä kotiin, autoin puiston penkiltä omaan lähistöllä sijaitsevansa kotiin jonkun kai ns. laitapuolen kulkijan. Ei mennyt kauan, puhuttiin matkalla mm. kissoista, kun minulla silloin vielä oli sellainen. Kaikki oli hänestä niin ihmeellistä. Ja jotenkin jälkeenpäin ajatellen myös tuo kohtaaminen minulle, ja siinä se ettei tuntunut että minä se auttava osapuoli olisin ollut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään 51
« Vastaus #112 : 18.07.16 - klo:14:47 »
Minulle heitä sattui luonnollisista syystä useita. Töissä pankissa oli eläkepäivien tutut.
Ja luottamustehtävään seurakunnassa kuului mm. päihdetyö johon liittyivät asunnomat ja vangitkin osaltaan.

Jos heitä kohtasi ytävällisesti saatettiin  tuoda vähän ajan päästä kukkanen. Oliko se ostettu eli otettu, ei merkinnyt siinä suuria.
Kerran lomapäivänä istuin terassilla, joinko mitä, en muista, mutta kaveri tuli tarjoamaan tuopin. Sellainen kaveri jolla ei ollut juuri itsellä tuoppiin varaa.

Tälläkin hetkellä kun näitä muistelen tulee tippa silmään. Mietin yhtä miestä joka putosi hyvästä asemasta Iskulla , ei nyt ojaan, mutta sen renalle. Hän soitteli eri vuorokauden aikoina yli viisitoista vuotta. Nyt ei ole enää kuulunut. Kuolema oli hänellä paljon mielessä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 51
« Vastaus #113 : 18.07.16 - klo:17:23 »
Hoh hoijaa

Tavarat on nyt muutettu, mutta ei vielä alkuunkaan paikoillaan. Tämä on rankkaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään 51
« Vastaus #114 : 18.07.16 - klo:18:01 »
Varmasti on, ihan pelottaa kuinka meidän käy. Matti ei suvaitse asiasta puhuttavan.
On kai odotettava , että perikunta tekee muuton sitten kun sen aika on.

Olkaa varovaiset kun on ilmakin näin lämmin.  :018: :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 51
« Vastaus #115 : 19.07.16 - klo:01:01 »
Hoh hoijaa

Tavarat on nyt muutettu, mutta ei vielä alkuunkaan paikoillaan. Tämä on rankkaa.

Aivan varmasti onkin. Kymmenesti muuttaneena vakuutan että loppua kohden helpottaa ja homma saa tietyn miellyttävän tunnun kun jo valikoi paikkaa tälle ja tuolle ja nauttii siitä, että kirjat ovat hyllyssä ja vieläpä järkevästi järjestyksessä, kaapit kaikkea muuta kuin kaaoksessa ja osa tarpeetonta tavaraa poissa tieltä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 51
« Vastaus #116 : 19.07.16 - klo:21:20 »
Lenkkeily on vallan jäänyt pois ohjelmasta.
Mustikoita ja vadelmia on tullut päivittäin haeskeltua, saa siinäkin ulkoilmaa ja selän kipeäksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään 51
« Vastaus #117 : 20.07.16 - klo:08:28 »
Kuinka marjojen poiminta sujuu leikkauksen jälkeen vn ? Ihmettelen kuinka kykenet !
No, olethan kymmenisen vuotta nuorempi minua.

Me ajelemme tänään torille katsastamaan marja-tarjonnan. Mustikoita ja vadelmia on aikomus ostaa, sekä kantarellejä huomiseen kastikkeeseen.

Matti tarjoaa lounaan samalla reissulla hallin thaimaalaisessa. Olen kyllästynyt muihin buffet-lounaisiin paitsi kiinalaisiin ja thaimaalaisiin. Kannatuksen vuoksi käymme ostarin syyrialaisessa paikassa, mutta harvemmin enää. Raksamiehet siellä tankkaavat tuhteja annoksia, ne on liian rasvaisia minulle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 51
« Vastaus #118 : 20.07.16 - klo:11:39 »
Kiitos kysymästä!  :039:
Tänäänkin aamutuimaan yli kaksi tuntia vatukossa!   :023:
Vadelmien poiminta sujuu huonosti vapisevin käsin, lonkka ok...mutta epätasaista ryteikköä
kyllä varon, en halua kaatua vattupusikkoon, siinä saattaa käydä huonosti.
Mustikkamaastoissa parempi, vain selkä väsyy...

Mutta nyt on mustikoita ja vadelmia ollut mistä poimia, se piristää ja innostaa!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään 51
« Vastaus #119 : 20.07.16 - klo:11:53 »
Viisi kiloa mustikoita, kolme litraa puutarhavadelmia, litra kantarellejä ja litra kirsikoita, kaikki yhteensä  53 euroa.
Jos olisi marjastanut nuo ja käynyt kiropraktikolla sen jälkeen 2-3 kertaa hinta olisi kymmenkertainen. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)