Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 4  (Luettu 57587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #60 : 11.01.17 - klo:19:34 »
Äh, hoito runtelee... Ensin hoidin ummetusta ns. kivettömillä luumuilla, puraisin kiveen, ja hammas hajosi. Nyt siihen hampaaseen tehtiin pysyvä paikka väliaikaisen tilalle, halusin puudutuksen, ja se on vienyt kielen toiselta puolelta makuaistin. Mikä voisi olla seuraava vaihe ketjussa? Vai sulkeutuuko ympyrä niin, että joku glaubersuola ei enää maistu pahalta, joten en tarvitse luumuja?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #61 : 18.01.17 - klo:07:24 »
Maalla ollessa tulee liikutuksi riittävästi, että vatsani toimii. Täällä kaupungissa syön kivettömiä luumuja ja olen saanut paikkarikon minäkin.
Luumujuttu on pakollinen.
Nyt tulee käymään minulle outo juttu: kuveleikkaukseni tehdään Raahessa. Kun hetki minulle ilmoitetaan, minun lienee viisasta kysyä etukäteen ajokuntoisuudestani, sillä matka on Oulusta Raaheen "kävelemätön paikka".

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #62 : 19.01.17 - klo:19:32 »
Muiden sairauksista, ei omistani: Selkäkivuista on tehty väitöskirjan mukaan ongelma ei ole lihaksistossa, vaan aivoissa, jotka eivät tunnista, missä asennossa selkä on. Hoidoksi tarvitaan siis aivojumppaa, ei selkä-. Tässä uutinen: http://yle.fi/uutiset/3-9408601

Minä muuten uskon tuohon. Niin usein näyttää, etteivät ihmiset ollenkaan tajua asentojaan. Näkee kun katsoo esim. sauvakävelijöitä, tai ajatteleekin, millaista olisi roikottaa olkapäältään käsilaukkua. Pakostihan siinä jumittuu hartiat! Minulla on asentotunto kondiksessa, en istu siten kuin työfysioterapeutti suositteli, ja niinpä vaivat on pysyneet  loitolla. Paitsi kyynärpää- ja rannevaivat, joita tulee kun ei edelleenkään ole sitä oikein muotoiltua näppistä saatavilla, ja pitää vääränmallista hakata päivät pitkät. Tiedän kyllä millainen se oikea olisi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #63 : 19.01.17 - klo:19:57 »
Huomenna Raaheen toden totta!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #64 : 20.01.17 - klo:04:14 »
Huomenna Raaheen toden totta!

Onnea matkaan
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #65 : 20.01.17 - klo:04:42 »
^
 :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #66 : 21.01.17 - klo:11:08 »
Olen keräilijä luoneteeltani, niin valitettavasti myös tautien ja väärien diagnoosien osalta. Siksi en luettele omiani täällä, mutta tunnen myötätuntoa muita kohtaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #67 : 26.01.17 - klo:15:39 »
Sain uudet kaksiteholasit. Hyvin niillä näen, mutta päätä alkoi särkeä, sillä nyt on glaukoomasilmäni linssi hiottu niin että esim. tämä kuvaruutu näyttää korkeammalta
vasemmalta laidalta. Ensin luulin koneen alle jääneen sähköjohdon ja nostelin ja mallailin ruutua suoraksi. :017:  Isossa kuvaruudussa sitä ei juurikaan havaitse, ja hyvin on kuva ja teksti taas selkeä.

Nyt on silmillä vanhat lukulasit ja ongelmaa ei ole. Näitä yleensä tässä käytänkin, nyt vain halusin testata miten uusilla näen.  :icon_eek:

Huomena on taas Avastin-pistos. Voin samalla jutella tästä lääkärille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #68 : 08.05.17 - klo:20:43 »
Sain uudet kaksiteholasit. Hyvin niillä näen, mutta päätä alkoi särkeä, sillä nyt on glaukoomasilmäni linssi hiottu niin että esim. tämä kuvaruutu näyttää korkeammalta
vasemmalta laidalta. Ensin luulin koneen alle jääneen sähköjohdon ja nostelin ja mallailin ruutua suoraksi. :017:  Isossa kuvaruudussa sitä ei juurikaan havaitse, ja hyvin on kuva ja teksti taas selkeä.

Nyt on silmillä vanhat lukulasit ja ongelmaa ei ole. Näitä yleensä tässä käytänkin, nyt vain halusin testata miten uusilla näen.  :icon_eek:

Huomena on taas Avastin-pistos. Voin samalla jutella tästä lääkärille.

Leikattiin silmä tässä pari viikkoa sitten. Ei nyt kokonaan pois, mutta kaihi. Yksi tarkastus ollut sen jälkeen ja lääkäri havaitsi verkkokalvossa pienen reiän, jonka tikkasi laserilla. Ylihuomenna uusi tarkastus ja loppukuusta sitten oman silmälääkärin tuomio, tarvitsenko enää laseja. Lukulasit ainakin tarvitsen, mutta vaikea sanoa muista kun näkee uudella mykiöllä vähän liiankin kirkkaasti.

Kaihin aiheutti hyvin luultavasti kovat kortisonikuurit, joita olen joutunut syömään koliittiin eli haavaiseen paksunsuolentulehdukseen. Se tuli viime syyskesällä, eikä koskaan parane. Nyt on kolmatta kertaa päällä. Estolääke on, mutta eipä auta. Ensi viikolla tähystetään suoli toisen kerran. Se ei ole kovin mieltäylentävä tapahtuma  :icon_sad: Muuten tyytyväinen elämään, vaikka silmässä näkyy välillä vieläkin jotain ylimääräistä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #69 : 12.05.17 - klo:16:22 »
Miettinyt, lähtisinkö päivystykseen vaivoineni. Soitin sinne ja selitin tilanteen ja nainen vastasi, että pelkästään veriripulin takia kannattaa tulla. Samalla tutkitaan kuumeen syy. Tänään olen tehnyt uuden ennätyksen pytyllä istumisessa eli 10 kertaa eikä jää siihen. Verta tulee kovasti; pahinta on kun koko yön joutui ramppaamaan vessassa, eikä saa päivällä nukuttua. Sunnuntaina pitäisi aloittaa tyhjennysnesteen sekoittelut ja nautitseminen, vaikka tyhjeneehän tuo muutenkin. Ruoka ei maistu, mutta väkisin pitää koettaa syödä jotakin. Laitan siistimmät vaatteet ja tilaan taksin.


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #70 : 12.05.17 - klo:18:46 »
 :'( :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #71 : 12.05.17 - klo:19:41 »
Myyrähän se minulle kertookin, millainen operaatio kaihileikkaus on. Minulla se on näet edessä piakkoin, lääkärin vastaanotto reilun viikon päästä. (ja saa toki muutkin kertoa)

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #72 : 12.05.17 - klo:23:10 »
Kokeilen puhelimella. Yksinkertainen, kivuton ja nopea leikkaus. Tehdään paikallispuudutuksessa. Jos verkkokalvossa on esim. reikä, niin laserilla korjataan nopeasti
.Nyt osastolla ainakin viikonlopun. Tähystetään maanantaina ainakin kunnosta riippuen ainakin loppuosa suolesta.  PS. Hankala kirjoitella tällä Samsungilla ainakin.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #73 : 12.05.17 - klo:23:18 »
Kiitos - ja ihan riittävän hyvin tuo näpyttelysi näkyi onnistuvan. Voimia vaan sinulle.

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #74 : 14.05.17 - klo:11:29 »
Tulehdusarvo vielä eilen 95 ja tänään 48, hemoglobiinitkin on huonoja. Nyt en saanut kuin aluksi lihalientä ja kiisseliä, sillä alkaa lopullinen tyhjennys, vaikka tyhjenisihän suoli muutenkin. Kortisonia on annettu 3 piikkiä. Näinköhän läksin perjantaina viimeisen kerran kotoani, kun tuo tulehdus ei näytä asettuvan? Colitis ulcerosa ei parane koskaan - tämä on siis Crohnin taudin sukulaissairaus. Huomenna siis kolonoskopia eli tähystys 😠