Kirjoittaja Aihe: Tänään 43  (Luettu 29025 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #60 : 16.10.15 - klo:23:42 »
Ankara jytinä käy, sillä Hugosta sukeutuu suurikokoinen piensiili. Se ponnistelee juoksupyörässä päästäkseen eteenpäin. Ihmettelen siiliälyni puutettani;  kuinka en tuon vertaista käsitä että kaikki hiiret kuuluvat ateriointihyllylle eli ruokasaliin?

Ja kahinalaatikkoon tulee järjestää siniset fleecepalaset?

Ja nuuskutuspussit pitää ilman muuta sijoittaa liikuntasaliin eli juoksuhyllylle?

Muutoin Hugo osui hyvin hellälle tuulelle. Se kietoutui kaulani ympäri tiiviisti, siili kaulan ympärillä on aivan oma kokemuksensa ja kokemisen arvoinen se on, se antoi suukon alahuuleeni. Se pitää Siionin Virsistä. Koskahan sen voisi ottaa mukaan seuroihin, sillä on oma kassikin, ja sehän siis on hankittu juuri seurasiiliksi...   :kahvi:

« Viimeksi muokattu: 16.10.15 - klo:23:48 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Tänään 43
« Vastaus #61 : 17.10.15 - klo:09:23 »
Purhonen Hannu: Piikkinen Mies-Paavo Ruotsalainen ihmisenä, HY 1994. Nidottu, 240s.

Olisiko tämä siiliä kiinnostava kirja?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 43
« Vastaus #62 : 17.10.15 - klo:10:44 »
Minulle se oli hyvinkin merkityksellinen. Se oli 1. jonka luin Paavo Ruotsalaisesta. Se oli matkalukemiseni kun olimme Aholansaaressa syyskuussa 2007.

Siinä on tietty sielutieteellinen otekin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 43
« Vastaus #63 : 17.10.15 - klo:14:41 »
Yksi pari on nyt saatettu avioon. Toistaiseksi kaikki hyvin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #64 : 17.10.15 - klo:15:58 »
Purhonen Hannu: Piikkinen Mies-Paavo Ruotsalainen ihmisenä, HY 1994. Nidottu, 240s.

Olisiko tämä siiliä kiinnostava kirja?

Me ryhdymme tähän oitis kun kirjasto toimittaa.

Siililyriikkaa laususkelemme, ja Hugo järkyttyi syvästi runosta "Tunteellinen siili". Tuh-uhhhhhhuuuuh -huh? Tuttu- tutututhuuhhuhuhuh!

Täsmälleen samat sanat kun joudun palauttamaan sen kaappiin vaikkei Hugon hellyyskiintiö ole täynnä.  Tunnen itseni sydämettömäksi. Hugo ei  ymmärrä miksi siili ei voi asetella piikkejään  sileästi niin ettei ketään piikein piikittelisi eikä liioin sanoja "Leena tulee takaisin" .  Hugolle on vain yksi Leena, toiset. ihmishahmot ovat pahoja ihmisiä joista ei tiedä antavatko matojaksan.

Koetamme proosaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #65 : 17.10.15 - klo:16:04 »

Siinä on tietty sielutieteellinen otekin.

Siilitieteellinen  :icon_biggrin:  ?


Heräsin aamulla niin särkyisenä eteen päässyt vuoteesta.  Vei pitkään kieritellä. Ja kurkku on kuin olisin nielaissut kaktuksen. Tahi siilin,
Mistä puolestaan on mielessäni. kyllä ajatus siilisuudelmista. Ehkä ne eivät ole terveellisiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 43
« Vastaus #66 : 18.10.15 - klo:13:52 »
Huomenna matka jatkuu seuraavaan kohteeseen. Ravintolassa, jossa äsken söimme oli tuusullainen kokki yhtenä mukana tekemäsä meille herkkuja.


Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 43
« Vastaus #67 : 18.10.15 - klo:14:00 »
Pääsitkö ravintolan keittiöön kokiksi ?   :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #68 : 18.10.15 - klo:19:51 »
Huh tautia mutta jaksoin sisulla historian tentin. Olin kyllä todennut ja valittanut että osaa materiaalista ei saa ollenkaan auki mutta olin epätarkka sillä ne lähettivät minulle vain yhden. Yhdestä sain sen onneksi auki kokonaan ja toisesta näin viidenneksen joten paremminkin on tenteissä menestytty. Mutta neljästä kysymyksestä kaksi osasin ihan hyvin ja joitakin tiesin niistäkin joista ei ollut lähteitä näyttääkseni.

Annan rakkaan siilukkani nyt vedellä pitkiä unia. Se havahtuu usein iltapalalle ja silloin haluaa hellän hetken, mutta olen ymmärtänyt että sitä ei saisi herätellä, joten jos se on syönyt runsaan aterian edellisiltana, sitä ei kenties ala hiukoa niin varhain. Eli emme kylve emme käy puntarissa emmekä varsinkaan tarkastele kynsitilannetta.

Minun siilukkani kynnet saa kyllä leikata eläinlääkäri, joku ihan tietty siililääkäri. En rupea.  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 43
« Vastaus #69 : 18.10.15 - klo:22:15 »
Kotosalla jälleen onnistuneen etelä-Karjalan reisun jälkeen.
Nyt väsyttää, jo näin aikaisin...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 43
« Vastaus #70 : 19.10.15 - klo:11:44 »
Olen Nirwanassa (hotellin nimi) ja ajattelin kohta vaipua siihen kun viime yö meni ihan pieleen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 43
« Vastaus #71 : 19.10.15 - klo:23:58 »
Draamaton maanantai.

Välillä oli toivoa paremmasta. Vastaani käveli väkivaltarikoksista tuomittu henkilö. Samaan aikaan lähimmässä risteyksessä odotti punaisissa valoissa maija, joka pisti yhtäkkiä siniset vilkut päälle. No nyt, ajattelin, mutta tinanapit kääntyivätkin vain laittomaan suuntaan ja sammuttivat vilkut heti sen jälkeen. Höh.

Nyt tarvitaan järeitä keinoja, ajattelin ja asensin ykköstestikoneeseen Windows 10:n, mutta se sujui ongelmitta reilussa tunnissa, joten draamaa ei ollut siinäkään. Shame, Microsoft!

Päivän dramaattisin tapahtuma taisi olla se, kun pullonpalautusautomaatti tilttasi. J. Korhosen paljastuksia en pidä minään.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 43
« Vastaus #72 : 20.10.15 - klo:09:57 »
On tarkoitus käydä Heinolassa kuten vuosittain on tapana meillä. Kävelytämme Themistä rantapuistossa ja torin ja kirkon tietämillä. Sinne on muutamia tunnesiteitä.

Palailemme Vierumäen Matkakeitaan runsaan ruokapöydän kautta. Oma jääkaappi ammottaa tyhjyyttään. Prisma on sopivati tulomatkalla, käymme parin päivän tankkauksen tekemässä. Koiranruokakin on kaikki.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 43
« Vastaus #73 : 20.10.15 - klo:15:46 »
Olen voittanut Elisan asiakastyytyväisyyskyselyssä ääni- tai e-kirjan. En halua olla missään tekemisissä ääni- tai e-kirjojen kanssa, joten en lunasta voittoani.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 43
« Vastaus #74 : 20.10.15 - klo:19:29 »
Olen voittanut Elisan asiakastyytyväisyyskyselyssä ääni- tai e-kirjan. En halua olla missään tekemisissä ääni- tai e-kirjojen kanssa, joten en lunasta voittoani.

Eikö sitä voisi antaa lahjaksi? Äänikirjan vaikka paikallisten näkövammaisten pikkujouluarpajaisiin tms.

Mt