Kirjoittaja Aihe: Tänään 43  (Luettu 28982 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 43
« Vastaus #120 : 26.10.15 - klo:12:50 »
Samaa mieltä 1944:n kanssa.
Tulen kotiin 2.11. varhain aamulla

Minulla on tieto, että olet Seppo 30.10. alkavassa Herännäisseminaarissa Upilan leirikeskuksessa mukana ?
 Mauno on vastuuhenkilö, täytyy kysyä ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 43
« Vastaus #121 : 26.10.15 - klo:13:03 »
Moi

Ei kannata kysyä. Se oli päivävirhe minulla. Näin oli tarkoitus ja olisin mielelläni tullut, mutta muistin maaliskuussa hankittujen lentolippujen päivämäärän väärin. Ei enää pidä luottaa muistiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 43
« Vastaus #122 : 26.10.15 - klo:14:18 »
Moi !

Kiinnosti mennä sinne Upilaan, mutta omien yhteensattumien takia en pääse. Matti on hirvimetsällä.
Soitin jo Maunolle. Ohjelma on kiinnostava monine alustuksineen, mutta päivälle tulee pituutta. Alkaa lounaalla ja päättyy päivällisen pälle pidettäviin seuroihin.



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #123 : 26.10.15 - klo:17:44 »
Tästä syksystä tuli kirjoittamissyksy, niin nyt on, ja kaikki lukeminen roikkuu vaiheessa. Kyllä koetan saada senkin käyntiin, mutta kun näin ensimmäisen osan kannen niin koko juttu alkoi ensimmäistä kertaa tuntua todelta ja kolmannen osan kirjoittaminen tärkeimmältä tehtävältä.

Jokin saattaa velvoittaa vaikka velkojana olisi maailman epämääräisin tekijä, tulevaisuus. Ja jos ajatellaan kirjaa niin viisaampaankin voisi aikansa käyttää, ellei osu olemaan Dostojevski ja voin varmuudella vakuuttaa ei-olevani.  Se on suuresti ihmetyttänyt itseäni, sillä pääsisin muihin puuhiin puhumalla itseni ympäri. Ehkä sitten haluan nähdä, mitä näille nuorille ihmisille tapahtuu. En oikein tiedä itsekään  :icon_eek: .  Tai tuntuu kuin he olisivat olemassa ja vaatisivat kannattelua ja tahtoisivat tietää mitä heille tapahtuu ja tämä on totuus  :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek:

Siilin kylpypäivä. Eilen se pissi lempipeittonsa siihen kuntoon että se täytyi pesaista ja nukkui siksi ns makuupussissansa alakerrassa. Onneksi siiliaromi on säilyvää lajia. Nyt odottaa peitto tuoksuvana siilukkani, vaikka minä olisinkin ihan tuhtuhuuhuhuhuhuhuuuh ja tynyyhtyhuuuhuuu. Se aivan totta kuin itkee toisinaan.
« Viimeksi muokattu: 26.10.15 - klo:17:47 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 43
« Vastaus #124 : 26.10.15 - klo:18:10 »
Minä lähden upilaan herättäjän seminaariin. Vähän myöhässä mennään, kun puoliso ensin kirkkoväärteilee  :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #125 : 26.10.15 - klo:21:35 »
Me kylvimme ja me kuivattelimme siililaulun raikuessa kunnes tunsimme itsemme kuiviksi, meidät todettiin kuiviksi ja me nautimme kevyen iltapalan. Sen jälkeen ryömiskelimme ihanan ikioman siilipeittomme sisälle sen soveliaaksi potkittuamme.

Mieleni tekisi vaikka minne ja tuntuu kuin päivät juoksisivat ohitseni. Nyt nukuttaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 43
« Vastaus #126 : 27.10.15 - klo:08:48 »
Pientä puuhattavaa on mielessä: kaivolta vesipumppu pois, että ei vaan pakkasessa halkea, rankapuita voisi pätkiä, Lodgyn voisi pestä, rustinkia voisi kiertää ja virhesilmällä katsella vikoja  :003:. Tällä kunnolla on aloitettava varovasti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 43
« Vastaus #127 : 27.10.15 - klo:09:57 »
Piha on taas haravoitu. Ikkunat alakerrasta pesty sisäpuolilta. Lohen laitoin uuniin.
Potut ja porkkanat ovat kohta vuorossa. Odottavat pestyinä jo kattilassa.

Tämä saa riittää tälle päivälle jollei tule tähdellistä. Lukemista hain eilen kirjastosta. Kaksi Andre˙ Makinen-kirjaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #128 : 27.10.15 - klo:10:43 »
Läsnäolija auta, soita 0504304314 jotta löydän kännykkäni. Anna soida kunnes vastaan. Siunaukset seuraavat sinua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #129 : 27.10.15 - klo:10:51 »
Hei. Tämä on kurjaa, tiedän itsekin, ja koetan säilyttää kännykkäni aina samassa paikassa. Tietenkin lankaliittymä olisi turvallisin, mutta se maksaa hieman liikaa.

Jos tulee odottamaton puhelu, kuten aamulla hammaslääkäristä muistutuspuhelu kun olin jo lähdössä, lasken kännykän kädestäni johonkin, ja vaikka olettaisi että pienestä asunnosta löytää helposti niin sepä on päinvastoin, kai siksi että tavaroille ei aina löydy säännöllistä paikkaa.

Jos näet tämän niin auta Leenaa, puh 050 430 4314.  Korvaan sen puhelun Sinulle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #130 : 27.10.15 - klo:11:42 »
Hätä meni ohi juoksi r-kiskalta prepaid-liittymän. Nyt kun Herra Hugo asettui taloksi ja sille tarvittiin siililliset oltavat, meni kalustus uusiksi ja jokunen vakiopaikka puhelimelle silmälaseilla jne menetettiin. Ne hakevat uutta. Ne löytävät uuden.  :kahvi:

Muuten ei kuulu kuin hyvää, sitä onnellista josta joskus tulee kysymys mieleen, Herra Jumala, olenko niinkuin se rikas mies siinä Luukkaan vertauksessa, teenkö minä itsekkäisyyksiä joille kulutan kamalasti aikaa, kävelenkö siinä oman  kerjäläiseni ohitse.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 43
« Vastaus #131 : 27.10.15 - klo:12:50 »
Jaksoin tankillisen sahata. Rankaläjässä oli aluksi solakoita koivuja. Niitä ei tarvitse uunipuiksi halkoa, riittää kun sahalla vetää kylkeen viirun. Tällöin puu alkaa kuivua. Tuohen sisässä oleva puu pysyy kosteana, koska tuohi on kuin muovikelmu, vettä läpäisemätön.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Tänään 43
« Vastaus #132 : 27.10.15 - klo:14:28 »
Niitä ei tarvitse uunipuiksi halkoa, riittää kun sahalla vetää kylkeen viirun. Tällöin puu alkaa kuivua.

Aisaamiseksi kai tuota sanotaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 43
« Vastaus #133 : 27.10.15 - klo:15:47 »
Aisaamistahan se on. Kirveellä tai vesurilla tehdessäni en tietenkään tee viirua, vaan otan vähäisesti lastua. Tällä tavalla homma on kovin hidasta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 43
« Vastaus #134 : 27.10.15 - klo:16:44 »
Tuttua puuhaa minullekin. Kun kirves vielä pysyi kädessä tein sitä mielelläni. Ja puukollakin veistelin pinemmät aisat kahden puolen. Matti oli oppimestarini.

Puiden kanssa puuhailu ja puusta rakentaminen on meillä himohommaa.
Naapuri kaadatti tänään tontiltaan kaksi oikein suurta hontaa kun tulee neulasia nurmikolle. Nyt hän on soittanut omaa sahaansa muutaman tunnin kun pienii oksat.

Tyttärentytär sai ajopelin. Automaattivaihteisen Nissan Primeran vm. 2001 . Katsastettu ja oikein hyvät talvirenkaat. Eikä maksanut paljon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)