Kirjoittaja Aihe: Tänään 43  (Luettu 28897 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Tänään 43
« : 04.10.15 - klo:15:25 »
Tuli käytyä kirkonmenojen aikaan sienimetsässä.
Sanotaan että metsä on miehen kirkko...
Tänään se ei siltä tuntunut, jalka kipuilee niin pahasti.
Sieniä löytyi huonosti, lupaavan tuntuinen uusi paikka kylläkin.
Taidanpa ryhtyä laatimaan kartastoa sieni- ja marjapaikoista.   :023:
Niin kuin ensi vuotta silmällä pitäen...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Tänään 43
« Vastaus #1 : 04.10.15 - klo:18:23 »
Seurat kruunasivat mukavan viikonlopun. Annala ja Maarala jakoivat tietomääristään sopivat palat meille maallikoille. Kansaa oli se minkä saliin mahtui.

Erinomainen kirkko ja seurapäivä. Parasta oli kuitenkin kokea Lotan halu päästä kirkkoon. "  Vihdoinkin minä pääsen kirkkoon. Olen niin toivonut ! "

Kerran hän on ollut kanssamme n.kaksivuotiaana, mutta sitä hän ei muista.
Voi, kumpa tämä hänellä aina säilyisi !   :059:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Tänään 43
« Vastaus #2 : 04.10.15 - klo:19:39 »
Rupesin mietiskelemään, onko iltavirkkuuteni luonnollista, vai onko koulu opettanut siihen. Kun en tunnilla oppinut asioita, piti tehdä läksyt, ja sehän sijoittui ilta-aikaan. Olen siis tottunut iltatyöskentelyyn ja tunnen vasta illalla olevani kunnolla työvireessä. Työnantajan moka, ettei tätä halua hyödyntää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #3 : 04.10.15 - klo:23:25 »
Sain autettua yhden ystäväni tekstin eli oikoluettua ja ehdotettua korjauksia ja historian kotitehtävän tai viikkotehtävähän hän on. Kirja puuttuu mutta etsin muita kirjoja. Huomenna kirjoitan omaa tarinaa, tuli taas hyvä mieli kun lähtee ensi viikolla painoon se, ja kantta jo suunnittelevat. Pääsen hassun Lauran kanssa kesäkodille suorittamaan peruskoulua päätökseen.

Minulla on nyt olo että Nellakirjan voisi sittenkin kirjoittaa oikeasti. Monta vuotta oli olo, että tätä ei sitten ikinä näytetä kenellekään.... Minä joskus palaan näihin maisemiin, mutta Nellassa on liikaa minua, eieiei. Joku vielä luulee että vanhemmat on tosia.

Hugeliini mulkoilee minua. Tuffuf se sanoo ja vetää fleeceä hupuksi, anna minun unia täällä pesässäni nyt... Vein jauhomadot jotka herkkua ovat ihan eteensä vaikkei ruoka-astioita saisi kai siirrellä. Kun ei sirkka maistu kuorrutin helokkiöljyllä. Aina kun jotain herkkua tarjoan jaarittelen sille kaikkea että tietää, matoihminen.... tuo ääni ja tuoksu kuuluu matoihmiselle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #4 : 04.10.15 - klo:23:32 »
Rupesin mietiskelemään, onko iltavirkkuuteni luonnollista, vai onko koulu opettanut siihen. Kun en tunnilla oppinut asioita, piti tehdä läksyt, ja sehän sijoittui ilta-aikaan. Olen siis tottunut iltatyöskentelyyn ja tunnen vasta illalla olevani kunnolla työvireessä. Työnantajan moka, ettei tätä halua hyödyntää.

Tyhmä työnantaja....

Olen useasti ihmetellyt samaa. Toisaalta olin perheen aamuvirkuin aina kouluaikaan. Kun toiset halusi nukkua, minä silitin farkkujani sunnuntaiaamuna seitsemältä ja tietty se kolisi.  Toisaalta aina lomalla kääntyi rytmi ihan hupsuksi. Ei ehkä niin Enäjärvellä, joku aina heräsi. Siellä kummitädin luona yhtenä jouluna saatiin serkkujen kanssa elämä päälaelleen, eli ei nukuttanut, niin valvottiin aamukuuteen,  ja nukuttiin päivällä. Ensimmäinen koulupäivä oli ikimuistettava.  :icon_rolleyes:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #5 : 04.10.15 - klo:23:43 »
Olihan mukava lukea Lotan kirkkoilosta.

Minua on jäänyt mielessäni elämään Maijun kouluunsiunaaminen. Hän tahtoi itse. Lapset tulivat jonossa jokaisella ruusu rinnassansa. Mutta minä olen jäänyt ihmettelemään sitä Maijun hiljaista hymyä ja kuin säteilevää hyvin hiljaista iloa.

Siitä oli kaikki tärkeily poissa, minkä lapselle soisi, näittekö te minut ja noin. Sehän se olikin kummaa! Maiju katseli jonnekin kuin sisällepäin, vastasi kyllä jos sisarukset kysyivät jotakin, hän hymyili vain, hymyili hymyili hymyili kirkasta hymyä jonka kaltaista en muistanut nähneeni.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 43
« Vastaus #6 : 05.10.15 - klo:08:12 »
Kantelen hellan korjauksessa olleet kamppeet omille paikoilleen. Olisi hyvä käväistä Peipporämeellä mutka katsomassa Valio-myrskyn tekosia. Onko niitä? Rämeellä pellon osalle on joskus istutettu mäntyä aurauspaltteeseen ja nämä männyt eivät pysy enää pystyssä kovien tuulien vuoksi. Kunto näyttäisi palautuvan pikkuhiljaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Tänään 43
« Vastaus #7 : 05.10.15 - klo:08:49 »
Päätimme jättää kaupassakäynnin tänään väliin kun ruokaa jäi viikonlopulta tähteeksi. Vaalean leivän puutteeseen pyöräytin sämpylöitä. Tuoksu houkuttelee keittelemään kohta toiset kahvit.
Ruokin linnut, varikset, harakat ja tintit. Koira tulee aina kateelliseksi ja vaatii oman osansa.
Suunnittelen keskiviikkona lähteväni Jaakko Ripatin kirkkoiltaan " Muistat sie ? "

Peruimme lapsuudenystäväni kanssa vierailun sillä en ota vastaa flunssaisia vieraita.
Tämä siirtyy parilla viikolla. Samoin siirtyy hammasleikkaukseni seuraavaan torstaihin, lääkärin takia.

Eipä vielä muuta tiedossa. Luen edelleen myyrältä saamaani Erämaan profeettaa. Tunnen Paavo Ruotsalaisen veljekseni.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 43
« Vastaus #8 : 05.10.15 - klo:11:41 »
Rupesin mietiskelemään, onko iltavirkkuuteni luonnollista, vai onko koulu opettanut siihen. Kun en tunnilla oppinut asioita, piti tehdä läksyt, ja sehän sijoittui ilta-aikaan. Olen siis tottunut iltatyöskentelyyn ja tunnen vasta illalla olevani kunnolla työvireessä. Työnantajan moka, ettei tätä halua hyödyntää.
[/quote )
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 43
« Vastaus #9 : 05.10.15 - klo:11:42 »
Silakkamarkkinoille jee!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 43
« Vastaus #10 : 05.10.15 - klo:22:08 »
Tänään oli kirkolliskoousvaalien ja hiippakuntaneuvoston vaalien vaalitoimikunnan ensimmäinen kokous. Prosessi on taas alkanut ja päättyy helmikuun puolessa välissä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 43
« Vastaus #11 : 05.10.15 - klo:23:10 »
Löysin soutuveneelle uuden hyvän paikan, kun vaan saisin pojan avuksi siirtohommiin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #12 : 06.10.15 - klo:02:32 »
Pikkuisen jo syliin otin Hugeliinin. Kiipeili pitkin minua mutta se pitää siitä että lauletaan!  :icon_biggrin: eli laulettaessa ei tuhistele eikä pallottele siis, vetäydy möykyksi tilanne vielä paranee kun kurkkukipu kaikkoaa. Söimme vielä madot yhdessä.

On lystikäs nähdä mitä se touhuaa. Koska Hugeliini vaikuttaa myös tuoksusiililtä tarjoilin sille mytistettyä, jalassa käynyttä sukkaa. Kyllä sillä vielä on paljon tarvetta olla omissa oloissaan kun sillä tavalla viedään vieraaseen hajuun. Näppärä on, kokoaa etevästi fleeceistä  pesän eteen esteen.

Iski se tauti  joka on ihmisillä ollut, ainakin itselläni ankarat kivut jäsenissä ja kova väsymys. Illalla kirjoittelin ja oli mukavaa.

Joululahjoja aloitin, suunnitelmia onkin nyt uusia.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Tänään 43
« Vastaus #13 : 06.10.15 - klo:20:17 »
Posti aloittaa laatikoiden ryhmityksen kadullamme. Ilmassa oli etukäteen haisteltavissa pientä ' kotiinpäinvetämistä'.
Sovussa nuo kuuluivat paikoista sopineen kadun molempiin päihin. Meille lisämatkaa laatikolle tulee vain 15 metriä.

Downton Abbey-sarjan viimeinen kausi alkaa tänään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 43
« Vastaus #14 : 06.10.15 - klo:21:09 »
Aikoinaan appiukko osallistui palaveriin, jossa suunniteltiin samaa eli postilaatikoiden keräämistä yhteen paikkaan. No kuka tekee sen tellingin johon laatikot kiinnitetään? Ei ollut halukkaita, jotern appi, ammatiltaan timpuri, totesi: No voinha mie sen tehä". Ja teki myös ja pystytti tietysti oman tontin kohdalle. "Enha mie sitä muualle lähteny panemaa." Siinä se on edelleen. Olen pitänyt sen edustan talvisin lumesta puhtaana. Lumitöitä onkin riittänyt, enkä usko, että kukaan haluaa laatikkorivin siirtoa omaksi riesakseen.

Mt