Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 27  (Luettu 24735 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Säätiedotus 27
« : 29.07.15 - klo:12:29 »
Jotta jää tilaa elokuussa alkavalle intiaanikesälle!  :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #1 : 29.07.15 - klo:13:35 »
Jotta jää tilaa elokuussa alkavalle intiaanikesälle!  :023:

 :109:  kävin lähiniityltä kukkakimpun tuntuu kesältä tuntuu syvällisesti kesältä! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #2 : 29.07.15 - klo:15:53 »
Alkoi sadella n pari tuntia ennen "roknoosia". Kaariina on mansikkamaalla ja taidan kohta saada jalostettavaa,,,,,
Minusta ei ole tuohon alkutuotantohommaan, koska olen "hotales" (kiireinen säheltäjä, mikä tekee sutta).

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #3 : 30.07.15 - klo:10:07 »
Heräsin aamuaikaisin pään ukkosjomotukseen. Samoin hikoilu alkoi. Nyt pilvet kumpuilevat se näköisinä, että iltapäivällä jyrisee.

Otamme siis ranskalaisen vieraamme vastaan ukkosella ja poronkäristyksellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #4 : 30.07.15 - klo:10:11 »

   Sataa koko päivän. Eilen ja toissapäivänä oli poutaa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #5 : 30.07.15 - klo:14:58 »
Vähän sama juttu. Sadekuurot alkoi puolelta päivin.
Ukkosta ei ole pitkään aikaan täällä ollut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #6 : 30.07.15 - klo:18:08 »
Ukkosta ei tullut, mutta se vaivasi  lisäkseni ranskalais-saksalaisen saunavieraan päätä ja niskaa. Hänellä on aivan samalaiset ukkostunnistimet kuin minulla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #7 : 30.07.15 - klo:20:33 »
Ropakka sadekuuro tuli vasta kahdeksalta illalla. Palojon olen saanut pyykkiä kuivaksi tänään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #8 : 30.07.15 - klo:22:09 »
Kolea päivä, semmoinen harmaatäpläinen taivas joka tietää pitkää matalapainetta. Tunti sitten aloitti räväkämmän sateen. Ropinan ääni ei ole hassumpi jos välillä on hiljaista eikä ainakaan mitään kestolotinaa jota nyt on saatu kuunnella...  Toivon että se punainen risti ottaa yhteyttä pian tai muuten minä vain menen ja kysyn is here any refugees to find tai jotain.  >:( Vien matkalaukullisen tonnikalaa ja spagettia ja kauraryynejä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #9 : 31.07.15 - klo:13:39 »
Tehokasta ukkosryminää. Välillä aurinko ns näyttäytyy.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #10 : 31.07.15 - klo:13:55 »
Pidin sadetta bussipysäkkikatoksen alla, kyllähän se siltä suojasi mitä ylhäältä tulee, mutta ei autojen lätäköstä roiskuttamilta. Useimmat kiersivät lätäkön, mutta toiset paahtoivat suoraan yli ja vielä lujaa, kuin lapsenomaisessa aikaansaamisen riemussa  :109: (siis se sama, että haluaa painaa bussin tai hissin nappia ja nähdä, kuinka saa ison koneiston pysähtymään).

Bussissa edessä istunut ehkä kahdeksanvuotias pikkulapsi rankkasateen alettua totesi: "Kyllä tää Suomen kesä on sitten ihana!"
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #11 : 31.07.15 - klo:15:20 »
Täällä Etelä-Hämeessä, ainakin Lahden Kilpiäisissä, on ollut koko päivän aurinkoista.
Nyt on jo liiankin lämmintä. Aurinko paahtaa polttavasti tyynissä paikoissa.
Illemmalla saattaa tulla ukkossadetta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #12 : 31.07.15 - klo:21:47 »
Mitä katselin tulevia säitä näyttäisi vähän ellei paljonkin tähänastista paremmalta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #13 : 31.07.15 - klo:22:05 »
Vähän vilpoista on ollut joo. Mutta eipä ole tänä kesänä kertaakaan tarvinnut kastella pihaa! Mikähän kauhukesä se oli, oliko 2006, kun roudasin pihalle ämpäritolkulla vettä päivittäin, eikä sieniä tullut lainkaan. Piipahdin Hämeenkyrössä joen varrella sijaitsevassa Frantsilan yrttitilan myymälässä, käyskelin puistossa jokilaaksossa, ja suurena ihmeenä bongasin kolme sientä. Siellä oli joen tuomaa kosteutta niille tarpeeksi. (Joku valokuva reissusta on ja siitä näkyy vuosi, mutta ei nyt ole käsillä.)

2006, joo. http://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/1157014828
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #14 : 31.07.15 - klo:23:49 »
Muutama melkoisen kova sadekuuro tänään, ei ukkosta.