Kirjoittaja Aihe: Joulua 2014  (Luettu 5447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Joulua 2014
« : 19.12.14 - klo:12:52 »
    Tuleeko pukki 2014, vai onko se jo liian vanhanaikaista, ei lainkaan nykkyaikaista ? Joulu on valitettavasti peruttu... Suomessa  ?

    "Joulupukki, miksi olet noin apean näköinen? Ottavatko jouluvalmistelut voimille?”
    ”Ei, vaan byrokratia.”
    ”Tivaako rakennusvalvonta taas Korvatunturin rakennuslupia vai haluaako ympäristövirasto tietää, miten täytämme haja-asutusalueiden jätevesimääräykset?”
    ”Pahempaa, paljon pahempaa, hyvät tontut.”
    ”Nyt emme kuitenkaan ehdi murehtia byrokratiaa. Jouluun on vain puolitoista viikkoa aikaa. Joko rupeamme lastaamaan lahjoja rekeesi, Joulupukki?”
    ”Ette. Liikenneturvavirasto Trafista tuli juuri kirje, jonka mukaan lastimme on laiton. Porojen reessä on kuulemma pahasti ylikuormaa, jos kyydissä on lahjat maailman kaikille kilteille lapsille. Lisäksi meillä pitäisi olla joku ammattiliikenteen liikennelupa.”
    ”Mistä me nyt sellaisen luvan tähän hätään saamme?”
    ”Emme mistään. Meidän pitäisi pestata joku kuljetusfirma. Mutta ei siinä kaikki. Urakka on niin iso, että hankintalain mukaan meidän on kilpailutettava se koko EU:n alueella.”
    ”Me tontut emme kai sitten juuri nyt voi tehdä mitään muuta kuin lähteä tarkkailemaan, ovatko lapset kilttejä.”
    ”Valitettavasti se ei käy. Minulla on tässä oikeuden ennakkopäätös, jonka mukaan ikkunoiden takana kurkkiminen on laitonta. Siitä saa vähintään lähestymiskieltoa.”
    ”Miten me sitten pystymme merkitsemään Joulupukin suureen kirjaan, kuka ansaitsee lahjan ja kuka ei?”
    ”Se minun suuri kirjanikin on hävitettävä. Tietosuojavaltuutetun mielestä kyseessä on laiton henkilörekisteri.”
    ”Mutta Joulupukki, mihin sitten joutuvat kaikki nämä lelut, joita me tontut olemme nikkaroineet koko vuoden?”
    ”Tekniikan turvakeskus Tukes määrää, että ne on hävitettävä, sillä niistä puuttuvat alkuperämerkinnät, tuoteselosteet sekä käyttö- ja turvaohjeet.”
    ”Hävitettävä! Tuonne Korvatunturin isoon takkaanko meidän on lahjat heitettävä?”
    ”Ei niitä saa polttaa. Osa on vietävä ongelmajätelaitokselle Riihimäelle ja loput lajiteltava jäteasemille.”
    ”Silloinhan lahjoista ei ole kenellekään mitään iloa.”
    ”Kyllä on. Nimittäin verottajalle. Sain juuri verotuspäätöksen, jonka mukaan toimintamme on arvonlisäverollista. Lahjoista on maksettava 24 prosentin alvi.”
    ”Voiko joulumieltä musertaa enää tätä enempää?”
    ”Kyllä voi. Minä en nimittäin enää ole Joulupukki.”
    ”Mitä ihmettä?! Kuka sinä sitten olet?”
    ”Sain juuri ely-keskukselta uudet ohjeet sukupuolineutraalista jouluperinteestä. Olen tästä lähtien viralliselta nimeltäni
    Jouluhenkilö."    :kahvi:
   


Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #1 : 19.12.14 - klo:14:17 »
Rakas taivaallinen Isä: Anna hyvää joulua lehmänpitäjille, kyntömiehille, hevosmiehille, klapikauppiaille sekä lomittajille, konemyyjille/korjaajille . Suojele rekkakuskeja, puimakoneen kuljettajia, äestäjiä ja suorakylvömiehiä ja jos sinulta aikaa jää niin anna armoa luomuviljelijöille vaikka he toistuvasti kylvävätkin siemenensä paskaan. Armahda salaojamiehiä ja Proagrian päälliköitä, huoltomiehiä ja lumenauraajia. Yaran johtoportaasta ei ole niin suurta lukua. Anna Jeesuksen Kristuksen valon langeta myös hevosheinän tuottajille sekä sorkan hoitajille ja muille . Muista myös emäntiä ja vanhoja isäntiä. Amen. Kaikille oikein rauhallista ja mukavaa joulua!    :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #2 : 20.12.14 - klo:07:25 »
Vaikeina aikoina suomalainen herää auttamaan. Tarvitaan uskollinen " veturi " ja muita vapaaehtoisia.
Tämä Veikko Hurstilta mallia ottanut porukka on järjestänyt joulujuhlan Lahdessa nyt 8. kertaa.

Paperilehdessä on toinen kuva, josta näkyy kuinka paljon on nuoria perheitä pienine lapsineen syömässä. :'(

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/12/19/surullinen-olo---kaiken-kansan-joulujuhlassa-moni-jai-ovien-ulkopuolelle?ref=paijat_hame-section-teaser-latestCurrent-teaserCategoryMain
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #3 : 23.12.14 - klo:07:18 »
En etsi valtaa, loistoa. En kaipaa kultaakaan. Mä pyydän taivaan valoa, ja rauhaa päälle maan.

Joulumieltä, rauhaa ja iloa !

 

R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #4 : 23.12.14 - klo:13:38 »
Kulta olisi kyllä kiva  :icon_sad:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #5 : 23.12.14 - klo:17:01 »


Hyvää Joulua !

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #6 : 23.12.14 - klo:17:54 »
 :039:

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #7 : 23.12.14 - klo:18:28 »
     HYVÄÄ JOULUA KOKO FOORUMIN JÄSENILLE...

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #8 : 23.12.14 - klo:19:34 »
Joulun evankeliumissa ei tänäkään vuonna mitään uutta! Ei uutuuksia, ei uuden viehätystä , ei erikoista entisiin jouluihin verrattuna.

Kaupoissa ja toreilla ja nettimyymälässö on aina uutta, uutuukdia, tämän vuoden extraa yms.

Kirkolla ei uutta sanottavaa. Sama joulun kertomus kuin aina ennenkin. Jumala ei ole kantaansa muuttanut. Hän tulee ihmiseksi. Hänellä on sama armo kuin ennenkin. Hän armahtaa edelleen. Hän antaa anteeksi nytkin, kuin ennenkin. Puolustaja tulee epäonnistuneen ihmisen vierelle, elämän vammauttaman tueksi, yksin jääneen lähelle, ahdistuneen auttajaksi, vajoavan kyydistä putoavan nostajaksi. Kristus on ihmisen vierellä, ihmisten keskellä, ihmisyydessä. Jumala on uskollinen, edelleen. Kaikille.

Ei mitään uutta. Sitä vanhaa.

Sen vuoksi moni käy jouluna kirkossa. Kuulemassa ja varmistamassa, ettei ole mitään uutta.

Rauhallista joulua, lajitoverit!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #9 : 23.12.14 - klo:20:48 »
Samaa kaikille. Oma joulunvietto jo alkoi eli olen täällä poiskotoa mssä aina vietetään perhejuhlia. Toisaalta minun pitäisi edelleen lukea tenttiin. Kannustan itseäni muistuttamalla että jouluna 07 rääkkäännyin täällä Suomen Kirkkohistorian äärellä, joka nyt varmasti on maailman tappavin tylsyttäjäkirja.

Lapsi numero Neljä potee angiinaa Kaksi potee maailmantuskaa mutta Yksi ja Kolme valmistivat erityisen hyvää ruokaa juuri. Emme tiedä kehen he ovat tulleet.

Minulle joulu avasi kalenterissa uuden luukun kun hoksasin deuteronomistisen  kirjallisuuden hokeneen, sinä Betlehem Efrata et ole vähäisin...

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #10 : 23.12.14 - klo:23:01 »
 

Joulurauhaa ja iloa koko foorumin porukalle!

toivoo Pyryharakka ja ukkokulta
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #11 : 24.12.14 - klo:08:36 »
Rauhallista joulua!

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #12 : 24.12.14 - klo:09:22 »
Onnellista Joulua!



Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #13 : 24.12.14 - klo:09:32 »
Hyvää joulua.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Joulua 2014
« Vastaus #14 : 24.12.14 - klo:09:49 »
Rauhallista Joulua!!!
wilhelmi niskasen jäljillä