Kirjoittaja Aihe: Tänään 23  (Luettu 21812 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #30 : 01.08.14 - klo:17:34 »
Kissanruoka, toden totta. Siilille piti hankkia, unohtui. Hedelmäpähkinädieetti jatkuu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #31 : 01.08.14 - klo:17:40 »
Kiva että Mallan kissa on löytynyt.  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #32 : 01.08.14 - klo:21:33 »
Retki Rokuan kansallispuistoon eväiden kanssa.

Toivottavasti retki on onnistunut hyvin.
Olen aikoinaan poikieni kanssa retkeillyt kansallispuistoissa.
Olisipa kiva jos vielä jaksaisin sellaista ja tulisi tilaisuus lähteä.  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #33 : 01.08.14 - klo:21:36 »
Iltapäivällä tuli käytyä jälleen pienen tauon jälkeen pyöräillen uimarannalla...uimassakin, olipa kova
aallokko vaikka pieni järvi kyseessä, mutta eipä kylmiä aaltoja enää löytynyt.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 23
« Vastaus #34 : 01.08.14 - klo:22:49 »
Kylläpäs luet tekstit tarkasti. Mallan kissasta olen samaa mieltä. Rokua on meille hieno esittelykohde vieraillemme, siis heille, jotka voivat lähteä maastoon. Meillä oli hyvä sää. Lopuksi geokätköjä haettiin 5 kpl.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #35 : 02.08.14 - klo:11:02 »
Vatukossa jo käytynä, tavanomainen 6 litraa kasassa...kaikkiaan kumulatiivisesti 20 litraa.. :023:
Heh...pitipä käyttää työelämästä tuttua termiä.. :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 23
« Vastaus #36 : 02.08.14 - klo:12:07 »
Sinä olet hirmu paljon kovemmassa kunnossa kuin olen luullut. Tuommoiset määrät itsepoimittuja marjoja näillä säillä !   :023:

Meille ostetaan kaikki marjat mitä ei mökin pensaista saada.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #37 : 02.08.14 - klo:12:33 »
 >:( Sukukokousta. En niin pätkän vertaa viitsisi enkä oikein jaksaisikaan. Mutta sisko menee sellaisiin koska kokee että pitää. Minä menen sitten, jotta hänellä olisi vähän vähemmän ikävää.

Kerran vältimme, kun hän sairastui tasapainohermontulehdukseen, minä istuinsairaalassa vuoteen vierellä vaikka hän oletettavasti toivoi minutkin helkutin kuuseen siitä. Olin niin levoton. Toinen kälys saApui myös ja hoiti ruokahuollon sillä siitä on aikaa. Taisi tässä välissäkin olla joku. Kuka onneton on keksinyt sukukokoukset, minä vedän sitä päihin. >:(  Ainakin ne lakisääteisesti tulisi järjestää talvella.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 23
« Vastaus #38 : 02.08.14 - klo:14:04 »
Leena kirjoittaa rohkeasti aiheesta joka kolkuttelee minua vieläkin silloin-tällöin kun vastaavia sukukokoontumisia on.
Selvästi minussa on kahdenlaista seurallisuutta. Tykkään pienimuotoisista tai ainakin tuttujen keskeisitä tapaamisista, sekä sellaisisa suuristakin tapahtumista joissa saa olla omissa oloissaan ja kuunnella tai katsella. Hälinä on minulle myrkkyä.

Omanpuoleiseen sukuun on joskus kiva mennä, eihän niissä enää montaa ihmistä olekaan. Matin suvun tapaamiset ovat vaikeita minulle.
Eräs Tampereen serkku jos on paikalla, on tilanne pelastettu.

Meillä kaikilla on mieltymyksemme. Luin juuri Paavo Ruotsalaisen arviot ensimmäisen Pohjanmaan matkansa aluksi. Ylpeitä, puhumattomia, ei-vieraanvaraisia olivat hänen mielestään.
Karjalaiset olivat taas puolestaan puhua pälpättäviä, meluisia innostujia. Kuin kalliolle heitetyt  siemenet.  Samanlainen kriitikko Paavo tuntui olevan kuin minäkin.

Olen kyllä mennyt usein velvollisuudestakin, ja lopuksi se on kääntynytkin siunaukseksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tänään 23
« Vastaus #39 : 02.08.14 - klo:14:06 »

   Viehättävä ajatus tietää olevansa samasta juuresta.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 23
« Vastaus #40 : 02.08.14 - klo:14:30 »
Onko teijän taikinatiinussa Puavon taikinanjuurta ?  Vaiko ehkä meijän ?...
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #41 : 02.08.14 - klo:17:06 »
Sinä olet hirmu paljon kovemmassa kunnossa kuin olen luullut. Tuommoiset määrät itsepoimittuja marjoja näillä säillä !   :023:

Kiitos...no, täytyy kyllä tunnustaa että noista määristä vain 1/3 on minun poimimia...
Mutta on silti rankkaa hommaa metsässä helteillä pari tuntia rämpiä...olen kyllä ihan kiitollinen
nykyisestä kunnostani.
Äskenkin vielä päivän toinen liikuntasuoritus, pyörällä uimarannalla käynti.  :039:

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Tänään 23
« Vastaus #42 : 02.08.14 - klo:18:29 »
Tämä ei varmaan ketään kiinnosta, mutta kerron kuitenkin.  :003:
Mustikoita näyttää tänä vuonna olevan runsaasti valoisissa notkelmissa, joissa maan pohja on rahkasammalta ja siinä päällä lepää lahonneita puita. Myös karhunsammal käy, mutta silloin marjat ovat pienempiä.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tänään 23
« Vastaus #43 : 02.08.14 - klo:19:00 »

   
   
 Viehättävä ajatus tietää olevansa samasta juuresta.




 Onko teijän taikinatiinussa Puavon taikinanjuurta ?  Vaiko ehkä meijän ?...



   Saattaa olla, en tiedä. Ei se mahdotonta ole, Suomi on pieni.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #44 : 02.08.14 - klo:19:29 »
Tämä ei varmaan ketään kiinnosta, mutta kerron kuitenkin.  :003:
Mustikoita näyttää tänä vuonna olevan runsaasti valoisissa notkelmissa, joissa maan pohja on rahkasammalta ja siinä päällä lepää lahonneita puita. Myös karhunsammal käy, mutta silloin marjat ovat pienempiä.

Ahaa...kiitos...tottakai kiinnostaa...jostain tuon tapaisesta on poimittu...valoisa paikka ilman muuta...
ja sammalta...siellä täällä lahonneita puitakin...ja ampparipesäkin jossain... :039: